Met of zonder Pa... voor Haaland geldt dezelfde reden als Luuk de Jong
Transferwindow 2021-2022
-
- Lid 2e elftal
- Clubvoorkeur: PSV
Waar ik benieuwd naar ben, hoeveel moet een speler als Alderweireld koste? Qua salaris en transfersom want contract tot 2023 toch? En ik kan mij herinneren dat er gemeld is dat Mo zou bijtekenen nadat hij ook eens niet bij de selectie zat. Maar nu liggen de kaarten blijkbaar anders.. is er dan iets veranderd vanuit PSV? Blijft treurig hoe dit nu gaat met Mo. Als hij dan toch weg moet, dan hopelijk voor een aanzienlijk bedrag.Ailon wrote: ↑04 Apr 2021, 14:03 Laatste, mij bekende transfernieuws... en ik ben niet die achterlijke zool van de Telegraaf
- Raiola is afgelopen week in Eindhoven geweest.
Ihattaren wil PSV definitief verlaten.
Slechts in geval dat Schmidt opstapt is een langer verblijf bespreekbaar.
Veruit de voornaamste kandidaat om hem in te lijven is die kutclub.
Ihattaren zal opening van zaken geven als hij weg is...
Persoonlijke noot: belachelijke eis van Ihattaren, overigens.
- Besprekingen met Alderweireld lopen voorspoedig.
Zit er dik in dat hij komend seizoen voor PSV uitkomt.
- Degenen die op een terugkeer van Luuk de Jong rekenen in dit jaar konmen bedrogen uit.
Hij blijft voorlopig bij Sevilla waar hij nog een contract heeft tot m,edio 2023.
Heeft ook een zeer lucratief salaris wat PSV hem (nog?) niet kan bieden.
PS
Liegen en commissie....
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
-
- Meervoudig international
- Ardbeg
- Mister PSV
Eh..ja. Alderweireld..
- mr.top
- Internationale topspeler
Ik zou de oude posts van Ailon eens doorspitten. Daar staat al genoeg onderbouwing voor alles wat er tussen Mo en PSV is misgegaan.Arno27 wrote: ↑04 Apr 2021, 17:03 En ik kan mij herinneren dat er gemeld is dat Mo zou bijtekenen nadat hij ook eens niet bij de selectie zat. Maar nu liggen de kaarten blijkbaar anders.. is er dan iets veranderd vanuit PSV? Blijft treurig hoe dit nu gaat met Mo. Als hij dan toch weg moet, dan hopelijk voor een aanzienlijk bedrag.
Als ome John een transferbedrag tussen de 5 a 10 miljoen voor Mo kan binnenharken dan heeft hij het goed gedaan. Is het meer dan 10 miljoen dan zou je hem zelfs de aankoop van Bruma of Baumgartl mogen vergeven.
Maar met een contract voor één jaar vrees ik dat het een stuk lager zal liggen.
-
- Lid 2e elftal
Die moeite heb ik inderdaad niet genomen, om dat door te spitten. Ik put uit mijn qua blijkelijk gebrekkige herinnering .mr.top wrote: ↑04 Apr 2021, 18:45Ik zou de oude posts van Ailon eens doorspitten. Daar staat al genoeg onderbouwing voor alles wat er tussen Mo en PSV is misgegaan.Arno27 wrote: ↑04 Apr 2021, 17:03 En ik kan mij herinneren dat er gemeld is dat Mo zou bijtekenen nadat hij ook eens niet bij de selectie zat. Maar nu liggen de kaarten blijkbaar anders.. is er dan iets veranderd vanuit PSV? Blijft treurig hoe dit nu gaat met Mo. Als hij dan toch weg moet, dan hopelijk voor een aanzienlijk bedrag.
Als ome John een transferbedrag tussen de 5 a 10 miljoen voor Mo kan binnenharken dan heeft hij het goed gedaan. Is het meer dan 10 miljoen dan zou je hem zelfs de aankoop van Bruma of Baumgartl mogen vergeven.
Maar met een contract voor één jaar vrees ik dat het een stuk lager zal liggen.
-
Mo idd het liefst naar een buitenlandse club. Ook al bieden de bunkerbouwertjes 3-5 miljoen meer. Groeten clubs staan waarschijnlijk niet te springen, dus dan maar Leipzig, Nice, Rennes, Atalanta o.i.d. John mag dit in goede banen leiden.
-
- Moderator
- mr.top
John de Jong gaat daar niet over. Als Mo naar Ajax wil en verder nergens heen wil, dan kun je hem hoogstens aan zijn contract houden en hem een jaar in Jong PSV parkeren.
- Trixm
- Vedette
Dat gaat Mo niet doen, dus gaat John er wel over.
Overigens zou ik graag zien dat Ajax de hoofdprijs betaald. Mo is helaas niet geschikt voor topvoetbal.
Saibari is underrated.
-
- Legende
Eens. Je zal een balans moeten vinden tussen kapitaal op het veld en 25+ jaar spelers die PSV direct sterker maken. Voor de voorste 4 posities heeft PSV met Götze en Zahavi twee spelers al in die categorie. Enige optie dat het zou kunnen zijn is dat het voor 1 jaar is en dat de kans heel groot is dat Zahavi en Götze het seizoen erop weer vertrekken, waarbij de fitheid van Götze een vraagteken is over een geheel seizoen. Maar ik zou voor deze categorie spelers eerder naar de 7 posities hierachter kijken.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik snap niet waarom iedereen altijd enorme vraagtekens zet bij de fitheid van Gotze. Ja afgelopen periode (dec-feb) was hij lang geblesseerd en zat t ff tegen, maar voor de rest is zn blessurehistorie sinds zn stofwisselingziekte 4 jaar geleden niet heel schokkend. Slechts 3x langer dan 10 dagen afwezigheid (incl dec-feb dit seizoen en Corona quarantaine van vorig jaar) voor de rest is t zo af en toe een wedstrijd afwezigheid.
https://www.transfermarkt.nl/mario-gotz ... eler/74842
https://www.transfermarkt.nl/mario-gotz ... eler/74842
- Ardbeg
- Mister PSV
- Hatseflats
- Vedette
- Ardbeg
- Mister PSV
Lozano was op papier ook onhaalbaar. Götze ook. PSV was/is altijd sterk in een goed verhaal en plan naar de speler. Niet gevist is niet gevangen, mijn waarde.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Hlozek zou waanzinnig zijn! Tzolis heb ik mn twijfels bij, qua type zeer interessant maar zijn rendement is best laag, zelfs in de Griekse competitie. Maargoed hij speelt dan ook als linksbuiten, wel een type die goed in twee spitsen systeem zou passen en dan allicht meer zal scoren.
-
- Lid 2e elftal
ik ben het met je eens, dat PSV het altijd moet proberen. Het zou alleen nog mooier zijn als PSV een dergelijke speler oppikt voordat hij bij een ploeg als Salzburg naam maakt. En ik snap dat/dat een open deur is en makkelijker gezegd is dan gedaan!
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat ik denk/hoop dat er gaat gebeuren in het transferwindow. En ja: er zijn een hoop kantekeningen bij te plaatsen.
VERTREK:
Uitgangspunten vertrekkende spelers (erachter einde contractdatum) met ongeveer de opbrengst:
Unnerstall: 0
Baumgartl (2024): 6 miljoen of houden als backup
Dumfries (2023): 20 miljoen
Rosario (2023): 12 miljoen
Fein: Einde huur
Gutièrrez (2023): 4 miljoen of houden als backup
Van Ginkel: einde huur
Ihattaren (2022): 8 miljoen + redelijke doorverkoop: 20% minimaal.
Malen (2024): 35 miljoen
Piroe (2022): 250k
Vertessen (2022): verlengen en verhuren
Bruma (2023): 6 miljoen
Doan (2024): 7 miljoen of houden als backup
Paar opmerkingen:
- Kan nog een hoop gebeuren die de prijzen gaan beïnvloeden natuurlijk. Zoals het EK bijvoorbeeld (in positieve of negatieve zin) of een seizoen dat dramatisch eindigt.
- Mvogo is lastig inschatten, wordt hij teruggehaald of teruggestuurd?
- Bij lage verkoopprijzen graag wel een doorverkoop erbij voor het geval ze alsnog opbloeien elders.
- Bruma mag je ook voor minder laten gaan: die salarislast moet van de begroting af.
- Baumgartl/Doan met nog 3 jaar contract hoef je niet te verkopen voor een habbekrats, die habbekrats zijn ze met 2 jaar contract ook nog wel waard, dan beter houden en/of verhuren.
- Of het een paar miljoen meer of minder is maakt niet heel veel uit denk ik. We hebben niet echt zicht op wat PSV met het Corona-tekort wil en hoe groot het exact is. Daarnaast nog bijkomende kosten. Afijn: er staat voor ongeveer 100 miljoen aan verkopen op en dat gaan we nooit bijschrijven natuurlijk. Ook niet gezegd dat alles gaat gebeuren.
BASIS VOLGEND JAAR
Een van de belangrijkste vragen: Boscagli op het middenveld of als LCV? Aangezien Teze blijft en zich echt goed als CV ontwikkelt zie ik Boscagli graag op het middenveld. Want als een van beide CV's wil ik graag een zeer ervaren CV die ook op hoger niveau heeft gespeeld. Dus niet ervaren als in de zin van Schwaab/Viergever. Eerder een Alderweireld-profiel. Dat is echter een RCV en moet ondanks 32 jaar een sloot geld kosten met 2 jaar contract en dat afschrijven naar nul lijkt mij bijzonder onverstandig.
Kortom voor de basis:
CV: leeftijd 27-30 jaar
RB: minimaal 23 jaar met redelijk wat vlieguren
BANK VOLGEND JAAR
Ik denk dat hier een nog grotere uitdaging ligt. Paar aantekeningen vooraf:
- Gezien Sambo en Oppegard geen minuten hebben gemaakt (of 1) zijn ze nog niet goed genoeg als backup. Haal voor linksback een speler die het Eredivisieniveau bewezen aankan (nee: niet op topniveau, maar je zakt ook niet door de ondergrens). Een Cox een Oosterwolde. Maar je moet Max beter kunnen opvangen dan nu het geval is (helemaal niet).
- Het profiel dat John de Jong graag haalt (gedegradeerd, daardoor goedkoper, maar met potentie) zouden we nu voor de bank moeten halen ipv basis. Met Boscagli en Sangaré heb je twee schoten in de roos, met Baumgartl bepaald niet. Ze mogen ook niet meer dan een miljoen of 4 kosten wat mij betreft. Heb je een ketser dan is het te overzien, zit je goed dan zit je met een speler die dicht tegen de basis aanzit en door kan groeien. Salariskosten ook beperkt voor die groep.
Spitspositie achter Zahavi is redelijk onzeker. Romero is een prima backup mits hij fit blijft. NIemand die daar zijn hand voor in het vuur steekt. Fofane moet gewoon wat minuten maken en Gakpo kan er ook spelen. Wenselijk om daar een speler te halen. Huur met (verplichte)optie tot koop kan. Een talent dat verder is dan Fofane wellicht, maar niet perse basis moet staan: het moet het jaar van Madueke worden.
Op rechts kan je Doan houden. Denk dat hij prima het PSV niveau aan kan onder deze trainer en werkt ook hard. Niet zelf in de hand want optie bij Bielefeld. Alireza halen voor de positie van Götze is ook zo wat. Götze dan middenveld? Lastig. Noni kan er ook spelen, moet je zeker een betere spits erbij halen. Op links kunnen achter Gakpo Götze en Thomas spelen. Of haal je een talent op rechtsbuiten omdat eventueel Mauro daar ook nog kan spelen?
Middenveld wordt boeiend. Een uittocht met Guti, Rosario, Fein en Van Ginkel. Gisteren speelde Marco ongeveer een half uur. Denk dat Schmidt hem de komende zes duels gaat testen voor volgend seizoen. Als je hem voor weinig kan overnemen zou ik het doen als hij meer minuten maakt. Maar er moet sowieso een aankoop bij die dicht tegen de basis aan zit. Joey Veerman? Als hij niet meer dan 8 miljoen kost, maar dat geloof ik niet. Ga je meer voor hem betalen dan ga je er vanuit dat Boscagli LCV wordt, want dan haal je hem voor de basis. Een oude rot ergens transfervrij oppikken? Davy Pröpper voor een miljoen of 5? Ook basis lijkt mij.
Keeper? Dat zal Drommel wel worden. En of Drommel of Mvogo eerste keeper wordt? Zeg het maar. Ik denk Mvogo.
Kortom voor de bank:
Spits
Rechtsbuiten/Half10
Middenvelder, misschien 2
Linksback, rechtsback
Keeper
Naschrift:
Best een lang lijstje aankopen inderdaad. Bij gebrek aan knaken: creatief zijn. Huren met verplichte optie tot koop schuift het transferbedrag al een jaar op. Er zijn genoeg spelers met een contract van 1 jaar, wij zullen ze niet allemaal zo op kunnen noemen maar van een uitgebreide scouting mag je verwachten dat ze die wel goed in beeld hebben. Ongetwijfeld liggen de lijstjes klaar.
Roept u maar.
VERTREK:
Uitgangspunten vertrekkende spelers (erachter einde contractdatum) met ongeveer de opbrengst:
Unnerstall: 0
Baumgartl (2024): 6 miljoen of houden als backup
Dumfries (2023): 20 miljoen
Rosario (2023): 12 miljoen
Fein: Einde huur
Gutièrrez (2023): 4 miljoen of houden als backup
Van Ginkel: einde huur
Ihattaren (2022): 8 miljoen + redelijke doorverkoop: 20% minimaal.
Malen (2024): 35 miljoen
Piroe (2022): 250k
Vertessen (2022): verlengen en verhuren
Bruma (2023): 6 miljoen
Doan (2024): 7 miljoen of houden als backup
Paar opmerkingen:
- Kan nog een hoop gebeuren die de prijzen gaan beïnvloeden natuurlijk. Zoals het EK bijvoorbeeld (in positieve of negatieve zin) of een seizoen dat dramatisch eindigt.
- Mvogo is lastig inschatten, wordt hij teruggehaald of teruggestuurd?
- Bij lage verkoopprijzen graag wel een doorverkoop erbij voor het geval ze alsnog opbloeien elders.
- Bruma mag je ook voor minder laten gaan: die salarislast moet van de begroting af.
- Baumgartl/Doan met nog 3 jaar contract hoef je niet te verkopen voor een habbekrats, die habbekrats zijn ze met 2 jaar contract ook nog wel waard, dan beter houden en/of verhuren.
- Of het een paar miljoen meer of minder is maakt niet heel veel uit denk ik. We hebben niet echt zicht op wat PSV met het Corona-tekort wil en hoe groot het exact is. Daarnaast nog bijkomende kosten. Afijn: er staat voor ongeveer 100 miljoen aan verkopen op en dat gaan we nooit bijschrijven natuurlijk. Ook niet gezegd dat alles gaat gebeuren.
BASIS VOLGEND JAAR
Een van de belangrijkste vragen: Boscagli op het middenveld of als LCV? Aangezien Teze blijft en zich echt goed als CV ontwikkelt zie ik Boscagli graag op het middenveld. Want als een van beide CV's wil ik graag een zeer ervaren CV die ook op hoger niveau heeft gespeeld. Dus niet ervaren als in de zin van Schwaab/Viergever. Eerder een Alderweireld-profiel. Dat is echter een RCV en moet ondanks 32 jaar een sloot geld kosten met 2 jaar contract en dat afschrijven naar nul lijkt mij bijzonder onverstandig.
Kortom voor de basis:
CV: leeftijd 27-30 jaar
RB: minimaal 23 jaar met redelijk wat vlieguren
BANK VOLGEND JAAR
Ik denk dat hier een nog grotere uitdaging ligt. Paar aantekeningen vooraf:
- Gezien Sambo en Oppegard geen minuten hebben gemaakt (of 1) zijn ze nog niet goed genoeg als backup. Haal voor linksback een speler die het Eredivisieniveau bewezen aankan (nee: niet op topniveau, maar je zakt ook niet door de ondergrens). Een Cox een Oosterwolde. Maar je moet Max beter kunnen opvangen dan nu het geval is (helemaal niet).
- Het profiel dat John de Jong graag haalt (gedegradeerd, daardoor goedkoper, maar met potentie) zouden we nu voor de bank moeten halen ipv basis. Met Boscagli en Sangaré heb je twee schoten in de roos, met Baumgartl bepaald niet. Ze mogen ook niet meer dan een miljoen of 4 kosten wat mij betreft. Heb je een ketser dan is het te overzien, zit je goed dan zit je met een speler die dicht tegen de basis aanzit en door kan groeien. Salariskosten ook beperkt voor die groep.
Spitspositie achter Zahavi is redelijk onzeker. Romero is een prima backup mits hij fit blijft. NIemand die daar zijn hand voor in het vuur steekt. Fofane moet gewoon wat minuten maken en Gakpo kan er ook spelen. Wenselijk om daar een speler te halen. Huur met (verplichte)optie tot koop kan. Een talent dat verder is dan Fofane wellicht, maar niet perse basis moet staan: het moet het jaar van Madueke worden.
Op rechts kan je Doan houden. Denk dat hij prima het PSV niveau aan kan onder deze trainer en werkt ook hard. Niet zelf in de hand want optie bij Bielefeld. Alireza halen voor de positie van Götze is ook zo wat. Götze dan middenveld? Lastig. Noni kan er ook spelen, moet je zeker een betere spits erbij halen. Op links kunnen achter Gakpo Götze en Thomas spelen. Of haal je een talent op rechtsbuiten omdat eventueel Mauro daar ook nog kan spelen?
Middenveld wordt boeiend. Een uittocht met Guti, Rosario, Fein en Van Ginkel. Gisteren speelde Marco ongeveer een half uur. Denk dat Schmidt hem de komende zes duels gaat testen voor volgend seizoen. Als je hem voor weinig kan overnemen zou ik het doen als hij meer minuten maakt. Maar er moet sowieso een aankoop bij die dicht tegen de basis aan zit. Joey Veerman? Als hij niet meer dan 8 miljoen kost, maar dat geloof ik niet. Ga je meer voor hem betalen dan ga je er vanuit dat Boscagli LCV wordt, want dan haal je hem voor de basis. Een oude rot ergens transfervrij oppikken? Davy Pröpper voor een miljoen of 5? Ook basis lijkt mij.
Keeper? Dat zal Drommel wel worden. En of Drommel of Mvogo eerste keeper wordt? Zeg het maar. Ik denk Mvogo.
Kortom voor de bank:
Spits
Rechtsbuiten/Half10
Middenvelder, misschien 2
Linksback, rechtsback
Keeper
Naschrift:
Best een lang lijstje aankopen inderdaad. Bij gebrek aan knaken: creatief zijn. Huren met verplichte optie tot koop schuift het transferbedrag al een jaar op. Er zijn genoeg spelers met een contract van 1 jaar, wij zullen ze niet allemaal zo op kunnen noemen maar van een uitgebreide scouting mag je verwachten dat ze die wel goed in beeld hebben. Ongetwijfeld liggen de lijstjes klaar.
Roept u maar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen