Opkomstnummer

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply

Simply the Best als opkomstnummer

Zo laten
115
63%
Vervangen
68
37%
 
Total votes: 183
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zou PSV een contract hebben gesloten met de producers van dat nummertje of zo? Anders had je het nummer toch al lang vervangen?
PSV vak X
Ballenjongen
Posts: 14
Joined: 04 Nov 2020, 15:57
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 17 Nov 2023, 14:10 Zou PSV een contract hebben gesloten met de producers van dat nummertje of zo? Anders had je het nummer toch al lang vervangen?
Dat vermoed ik wel. Niet voor iedereen (en niet voor mij) weggelegd, maar Showtek is toch wel een aardige naam in dat wereldje. Het is een prima nummer voor erbij, maar zoiets als een opkomstnummer hoort traditioneel te zijn. Wat mij betreft dus Simply the Best.

Een paar jaar geleden maakte Fresku 'Eind Hoger'. Die mag van mij wel wat vaker gedraaid worden. Niet als opkomstnummer en ook niet kort op de aftrap, maar ergens halverwege de warming-up. Eindhovens, PSV-gerelateerd, wat anders dan de rest.. Het lijkt toch niet zo moeilijk te zijn zou je zeggen..

Verder een hekel aan alles in de remix tegenwoordig. Sweet Caroline hardstyle; serieus?
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 17 Nov 2023, 13:48
koetje wrote: 17 Nov 2023, 13:45

Dick Advocaat.

Toen hij in 2012 weer terugkwam heeft hij het geherintroduceerd. Bij Rangers (ook daar een idee van Dick) wordt het massaal meegezongen.
Ik heb het over WIJ ZIJN EINDHOVEN.
Is gewoon een minder erg kutnummer dan Simply the Best.
User avatar
Dropshot
Talent
Posts: 81
Joined: 27 Jun 2022, 16:27
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jordan & Baker - Explode

Iets met light...
User avatar
Fenomeno
Talent
Posts: 70
Joined: 30 May 2023, 22:55
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Los van welk specifieke nummer bij opkomst (want daar heeft iedereen wel een kleine voorkeur in) denk ik dat iedereen vooral muziek wil horen die ze met onze club associeren voor de wedstrijd. Saamhorigheid zit hem volgens mij meer in gemeenschappelijke herinnering dan in een (naar mijn mening mislukte) poging modern te zijn. Dieptepunt buiten 'Wij Zijn Eindhoven' vond ik La Fuente voor AS Monaco thuis vorig jaar, overstemde alle natuurlijke ambiance - en dat is niet omdat ik per definitie iets tegen elektronisch heb.

Mooi voorbeeld van hoe het wel moet zijn de 10-15 minuten voor de aftrap van PSV - CSKA (weliswaar gesteund door de adrenaline van die wedstrijd) waarin veel 'Philips Stadion meezingers' voor jong en oud werden gedraaid. Als je hier een goede mix van maakt krijg je bijna iedereen wel mee en klinkt er soms een massale 'boeruh' die doet denken aan de 2005 campagne, die was zo hard dat ze er in Lyon nog de schrik van krijgen.

PSVpassie
Talent
Posts: 73
Joined: 06 Jun 2023, 10:30
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het mooiste is gewoon een nummer dat iedereen meezingt als ze het veld op lopen.

Zijn er geen mensen die voorstander zijn van het clublied?

Andere suggesties die echt meegezongen kunnen worden?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Denk dat je daar de kern ook raakt Fenomeno . Je moet zorgen dat je zoveel mogelijk mensen mee krijgt. Dat lukt met die herrie van nu totaal niet. Zit ook 0,0 sfeer in, totaal geen muziek waarbij je de fans mee trekt. Laat ze daar nou eens beginnen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

PSV vak X wrote: 17 Nov 2023, 15:01maar zoiets als een opkomstnummer hoort traditioneel te zijn. Wat mij betreft dus Simply the Best.
Dekt de lading al jaren niet meer en is een enorm kutnummer dat een jongere generatie helemaal niet meer aanspreekt lijkt me. Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd lijkt me het beste, zonder liedjes zal het ook wel doorgaan neem ik aan.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 17 Nov 2023, 15:54
PSV vak X wrote: 17 Nov 2023, 15:01maar zoiets als een opkomstnummer hoort traditioneel te zijn. Wat mij betreft dus Simply the Best.
Dekt de lading al jaren niet meer en is een enorm kutnummer dat een jongere generatie helemaal niet meer aanspreekt lijkt me. Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd lijkt me het beste, zonder liedjes zal het ook wel doorgaan neem ik aan.
Enorm kutnummer is subjectief. "Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd, zonder liedjes" is natuurlijk ook nonsens. Hoort gewoon bij de entertainment.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zou het wel tof vinden als er niet specifiek een nummer afgespeeld wordt maar een combinatie van de lichtshow die PSV heeft, met instrumentale muziek waarbij de ruimte er juist ook is voor de fans om zelf te zingen.
These users thanked the author Juancho for the post:
Dropshot
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Søren
Meervoudig international
Posts: 1072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Clublied is altijd de beste optie!
Authentiek ook.
Kijk bij Sparta hoe mooi dat is…

Een ander nr wordt snel geforceerd deLiverpool-achtige nadoen wat mij betreft.
Zoiets ontstaat, maar kun je niet creëren.
Simply the best, really?, wat een kutnr.
Ook gejat van de Rangers trouwens, door Dickie meegebracht…
Da’s al helemaal treurig zo’n nr jatten, zoals ook bij Twente bv.
Søren
Meervoudig international
Posts: 1072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Of laat één of andere Eindhovense DJ een mooie remix maken vh clublied, misschien ingezongen door een Eindhovense artiest zoiets.
Dan speel je dat af en wordt er vanzelf meegezongen.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Of je maakt een originele keuze uit de miljoenen nummers die al bestaan. Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Nov 2023, 15:56
deninho32 wrote: 17 Nov 2023, 15:54

Dekt de lading al jaren niet meer en is een enorm kutnummer dat een jongere generatie helemaal niet meer aanspreekt lijkt me. Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd lijkt me het beste, zonder liedjes zal het ook wel doorgaan neem ik aan.
Enorm kutnummer is subjectief. "Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd, zonder liedjes" is natuurlijk ook nonsens. Hoort gewoon bij de entertainment.
Hoort gewoon bij de entertainment is subjectief ;)

Het nummer wordt niet door iedereen gewaardeerd en er lijkt zelfs nogal wat afkeer te zijn ( waarbij afkeer sneller naar voren komt omdat men sneller vocaal is bij negativiteit dan bij positiviteit ). De mate van afkeer lijkt me wel een reden om er kritisch naar te kijken of dit wel het juiste nummer is om aan te houden. Je zou willen dat een opkomstnummer deels zorgt voor verbinding tussen fans, dat doet het nu niet optimaal.

Maar goed, je kan over van alles klagen, volume, een intro waar men afspeelt "PSV is landskampioen geworden, het is niet te geloven" ( iets wat nooit niet te geloven zou moeten zijn maar in de context van 2006/07 wel een logische uitspraak maar op den duur ga je hier ook niet meer elke toeschouwer mee bereiken ), etc.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Fenomeno wrote: 17 Nov 2023, 15:43 Los van welk specifieke nummer bij opkomst (want daar heeft iedereen wel een kleine voorkeur in) denk ik dat iedereen vooral muziek wil horen die ze met onze club associeren voor de wedstrijd. Saamhorigheid zit hem volgens mij meer in gemeenschappelijke herinnering dan in een (naar mijn mening mislukte) poging modern te zijn. Dieptepunt buiten 'Wij Zijn Eindhoven' vond ik La Fuente voor AS Monaco thuis vorig jaar, overstemde alle natuurlijke ambiance - en dat is niet omdat ik per definitie iets tegen elektronisch heb.

Mooi voorbeeld van hoe het wel moet zijn de 10-15 minuten voor de aftrap van PSV - CSKA (weliswaar gesteund door de adrenaline van die wedstrijd) waarin veel 'Philips Stadion meezingers' voor jong en oud werden gedraaid. Als je hier een goede mix van maakt krijg je bijna iedereen wel mee en klinkt er soms een massale 'boeruh' die doet denken aan de 2005 campagne, die was zo hard dat ze er in Lyon nog de schrik van krijgen.

Helaas gaat niets de Europese campagne van 2005 meer overtreffen, die sfeer tegen Arsenal thuis was toen al geweldig. Tegen een Monaco en later Lyon werd er nog een stapje bovenop gedaan, wat al eigenlijk niet meer kon eigenlijk. Toen kwam Milan, en daar zijn echt bovennatuurlijke krachten losgekomen in het stadion op die 4e mei 2005. Milan thuis toen was een collectief orgasme qua sfeer, support en geluid. Zoiets maak je misschien maar 1x in je leven mee en is nooit meer bereikbaar helaas, hoe je ook probeert, die avond klopte alles (bijna dan), die avond had alles en iedere fan, waar dan ook in het stadion deed er alles aan om het team te supporten.. Niet voor niets dat ik nog steeds kippenvel krijg als ik over die avond spreek.
These users thanked the author PCGC for the post:
Dropshot
#FreeGeneratie4
User avatar
snibbo
Lid 2e elftal
Posts: 174
Joined: 31 Aug 2021, 11:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Onze Joey
FOOTB_REM_S: No

Een willekeurige vraag maar weet iemand hoe het deuntje voor het aftellen heet dat nog steeds gebruikt wordt? je hoort het ook in het begin van dit filmpje
Heb 'm al (Y)
Last edited by snibbo on 17 Nov 2023, 17:40, edited 1 time in total.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 17 Nov 2023, 16:57
Fenomeno wrote: 17 Nov 2023, 15:43 Los van welk specifieke nummer bij opkomst (want daar heeft iedereen wel een kleine voorkeur in) denk ik dat iedereen vooral muziek wil horen die ze met onze club associeren voor de wedstrijd. Saamhorigheid zit hem volgens mij meer in gemeenschappelijke herinnering dan in een (naar mijn mening mislukte) poging modern te zijn. Dieptepunt buiten 'Wij Zijn Eindhoven' vond ik La Fuente voor AS Monaco thuis vorig jaar, overstemde alle natuurlijke ambiance - en dat is niet omdat ik per definitie iets tegen elektronisch heb.

Mooi voorbeeld van hoe het wel moet zijn de 10-15 minuten voor de aftrap van PSV - CSKA (weliswaar gesteund door de adrenaline van die wedstrijd) waarin veel 'Philips Stadion meezingers' voor jong en oud werden gedraaid. Als je hier een goede mix van maakt krijg je bijna iedereen wel mee en klinkt er soms een massale 'boeruh' die doet denken aan de 2005 campagne, die was zo hard dat ze er in Lyon nog de schrik van krijgen.

Helaas gaat niets de Europese campagne van 2005 meer overtreffen, die sfeer tegen Arsenal thuis was toen al geweldig. Tegen een Monaco en later Lyon werd er nog een stapje bovenop gedaan, wat al eigenlijk niet meer kon eigenlijk. Toen kwam Milan, en daar zijn echt bovennatuurlijke krachten losgekomen in het stadion op die 4e mei 2005. Milan thuis toen was een collectief orgasme qua sfeer, support en geluid. Zoiets maak je misschien maar 1x in je leven mee en is nooit meer bereikbaar helaas, hoe je ook probeert, die avond klopte alles (bijna dan), die avond had alles en iedere fan, waar dan ook in het stadion deed er alles aan om het team te supporten.. Niet voor niets dat ik nog steeds kippenvel krijg als ik over die avond spreek.
De tijd dat "Eindhoven de gekste" een cultus werd en er eigenlijk nauwelijks incidenten waren met supporters.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 17 Nov 2023, 16:02
Simply the best, really?, wat een kutnr.
Ook gejat van de Rangers trouwens, door Dickie meegebracht…
Je weet dat Advocaat dit eerst bij PSV heeft ingevoerd in de 90's en daarna bij de Rangers?
These users thanked the author Mr. Spock for the post:
Ardbeg
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Ik ben voor James Horner of Jerry Goldsmith.

En dan de stem van William Shatner.

"Eindhoven: the final frontier. These are the games of PSV Eindhoven. Its ongoing mission: to win matches; to seek out new cups and new titles; to boldly win what no club has won before!"
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 17 Nov 2023, 17:46to boldly win what no club has won before!"
En wat is dat dan? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 17 Nov 2023, 17:52
Mr. Spock wrote: 17 Nov 2023, 17:46to boldly win what no club has won before!"
En wat is dat dan? :wonder:
De hieronder afgebeelde Spock Cup uiteraard:
Image
These users thanked the author Mr. Spock for the post:
deninho32
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 17 Nov 2023, 17:40
PCGC wrote: 17 Nov 2023, 16:57

Helaas gaat niets de Europese campagne van 2005 meer overtreffen, die sfeer tegen Arsenal thuis was toen al geweldig. Tegen een Monaco en later Lyon werd er nog een stapje bovenop gedaan, wat al eigenlijk niet meer kon eigenlijk. Toen kwam Milan, en daar zijn echt bovennatuurlijke krachten losgekomen in het stadion op die 4e mei 2005. Milan thuis toen was een collectief orgasme qua sfeer, support en geluid. Zoiets maak je misschien maar 1x in je leven mee en is nooit meer bereikbaar helaas, hoe je ook probeert, die avond klopte alles (bijna dan), die avond had alles en iedere fan, waar dan ook in het stadion deed er alles aan om het team te supporten.. Niet voor niets dat ik nog steeds kippenvel krijg als ik over die avond spreek.
De tijd dat "Eindhoven de gekste" een cultus werd en er eigenlijk nauwelijks incidenten waren met supporters.
Vraag dat nog eens aan de Algerijnen/Marokkanen in Lyon 😉
#FreeGeneratie4
Søren
Meervoudig international
Posts: 1072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 17 Nov 2023, 17:41
Søren wrote:
Simply the best, really?, wat een kutnr.
Ook gejat van de Rangers trouwens, door Dickie meegebracht…
Je weet dat Advocaat dit eerst bij PSV heeft ingevoerd in de 90's en daarna bij de Rangers?
Klopt inderdaad😬
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 17 Nov 2023, 18:18
Franciscus wrote: 17 Nov 2023, 17:40

De tijd dat "Eindhoven de gekste" een cultus werd en er eigenlijk nauwelijks incidenten waren met supporters.
Vraag dat nog eens aan de Algerijnen/Marokkanen in Lyon 😉
Ik was in Lyon en dat viel uiteindelijk best wel mee. Maar ik denk dat je wel weet wat "nauwelijks" betekent.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 17 Nov 2023, 18:18
Franciscus wrote: 17 Nov 2023, 17:40

De tijd dat "Eindhoven de gekste" een cultus werd en er eigenlijk nauwelijks incidenten waren met supporters.
Vraag dat nog eens aan de Algerijnen/Marokkanen in Lyon 😉
Dat was een teringbende, die 2 supportersgroepen van Lyonnais stonden ook nog lijnrecht tegenover elkaar.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Post Reply