Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 10:35 We kunnen ook gewoon gezamelijk afspreken dat we NOOIT meer de term tussenjaar/opbouwjaar gebruiken bij onze mooie club. Dat gaat namelijk totaal niet samen, wie er ook coach wordt. Er moet simpelweg weer gepresteerd worden en iets opbouwen kan ook prima samengaan met de hoge eisen die bij PSV horen. Of je nou Roger, Ruudje of Pep heet, de eisen zijn altijd hetzelfde.

Dus ook voor Ruud geldt: hij zal moeten presteren. En daarvoor krijg je oa een voorbereiding (in zijn geval zelfs nog langer aangezien hij en Brands nu al bezig kunnen). Dus bij deze afgetikt dat we die termen nooit meer gaan gebruiken hier? Mooi! :mrgreen:
100% eens. Tussenjaar wordt vooral door sommige supporters gebruikt als soort van excuus voor slecht presteren. Toen het vorig seizoen na de winterstop veel minder ging was het ook "zie je wel, het is gewoon een tussenjaar", terwijl er gewoon slecht gepresteerd werd in al die topwedstrijden. Dat kun je gewoon benoemen, daarin kom je tekort en voldoe je niet aan de doelstellingen. Met woorden als tussenjaar en opbouwjaar praat je het een beetje goed. Het klinkt misschien optimistischer, dat je of topjaren hebt of opbouwjaren. Maar met de realiteit heeft het niet zoveel te maken, de doelstellingen van PSV zijn elk jaar hetzelfde en worden dan wel of niet behaald.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 30 Mar 2022, 01:23 Kan je nu niks van zeggen. Alles hangt af van de selecties bij ons als ook wat er bij Ajax gaat gebeuren, want daar gaat waarschijnlijk ook een hoop veranderen. Beiden gaan bepalende spelers verliezen en beiden ook een nieuwe TS waarschijnlijk.

In September weten we waar we staan. De druk is er op Ruud uiteraard maar nog veel meer op John en Marcel.
September is nog veel te vroeg in zowel positieve als negatieve zin. Het begin kan goed zijn en daarna stort het in of het is nog opbouwen en het wordt pas later beter. Daarnaast is als het weer nieuw is dat er nog zaken binnen de groep gesetteld moet worden en je nog niet zoveel te maken hebt met dingen die het groepsproces kunnen verstoren. Dat begint meestal rond november als de nieuwigheid er af is bij zowel de groep als bij de tegenstanders.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/pro/hoe-van-nistelroo ... l-bereiken

Ik heb het artikel op VI van december nog eens gelezen en wat me positief bevalt aan Van Nistelrooij en wat ik minder wist zijn 2 zaken:

1. Hij is tactisch flexibel en staart zich dus niet blind op één manier van spelen. Doet me wel een beetje aan de goede eigenschap van Cocu denken, alleen lijkt Van Nistelrooy zich wel voornamelijk op een andere stijl te oriënteren dan Cocu. Van Nistelrooy focust zich bijvoorbeeld veel op Bielsa qua voetbalopvatting.
Quote artikel: ‘Tactiek is voor mij hoe wij aanvallen of verdedigen tegen het systeem van de tegenstander. Bij het verdedigen zijn er in mijn ogen bijvoorbeeld twee mogelijkheden. Je zet druk of je zakt in en wacht op een fout van de opponent. Ik wil druk zetten en daarmee een fout forceren. Hoe we dat doen is tactiek en dat zet ik weg bij mijn spelers. Ik kan ook switchen en flexibel zijn. We kunnen namelijk ook vanuit een laag blok spelen om toch dominant te zijn en een resultaat te halen.’

2. Hij benoemt de spelhervattingen expliciet als één van de vier facetten van het voetbal.
Quote artikel: Ik probeer tactisch een rode draad te krijgen in de vier facetten van het voetbal. Aanvallen, verdedigen, de twee omschakelmomenten en daarnaast de spelhervattingen. Ik kan voor elke situatie een vorm uit mijn database halen om bepaalde zaken te trainen.’
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Tijn wrote: 30 Mar 2022, 11:36 https://www.vi.nl/pro/hoe-van-nistelroo ... l-bereiken

Ik heb het artikel op VI van december nog eens gelezen en wat me positief bevalt aan Van Nistelrooij en wat ik minder wist zijn 2 zaken:

1. Hij is tactisch flexibel en staart zich dus niet blind op één manier van spelen. Doet me wel een beetje aan de goede eigenschap van Cocu denken, alleen lijkt Van Nistelrooy zich wel voornamelijk op een andere stijl te oriënteren dan Cocu. Van Nistelrooy focust zich bijvoorbeeld veel op Bielsa qua voetbalopvatting.
Quote artikel: ‘Tactiek is voor mij hoe wij aanvallen of verdedigen tegen het systeem van de tegenstander. Bij het verdedigen zijn er in mijn ogen bijvoorbeeld twee mogelijkheden. Je zet druk of je zakt in en wacht op een fout van de opponent. Ik wil druk zetten en daarmee een fout forceren. Hoe we dat doen is tactiek en dat zet ik weg bij mijn spelers. Ik kan ook switchen en flexibel zijn. We kunnen namelijk ook vanuit een laag blok spelen om toch dominant te zijn en een resultaat te halen.’

2. Hij benoemt de spelhervattingen expliciet als één van de vier facetten van het voetbal.
Quote artikel: Ik probeer tactisch een rode draad te krijgen in de vier facetten van het voetbal. Aanvallen, verdedigen, de twee omschakelmomenten en daarnaast de spelhervattingen. Ik kan voor elke situatie een vorm uit mijn database halen om bepaalde zaken te trainen.’
Is idd een mooi interview. Sterke quote die hij ook aanhaalde van Simeone, waaruit flexibiliteit blijkt; het is onzin om van achteruit op te gaan bouwen als je geen opbouwend sterke verdedigers hebt. Oftewel; tactiek afstemmen op de speler ipv andersom. (Y)
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
FOOTB_REM_S: No

Ik ben enthousiast over alles, maar ik word altijd wat kriegelig als dan er dan artikelen komen waarin de manier van werken alvast word geïntroduceerd. Laat dat allemaal over aan de verbeelding zometeen, vertel gewoon hoe je dit beleeft en wat je ertoe heeft gebracht om toch de stap te maken. Want loopt het straks niet volgens plan, wat altijd gebeurt, dan worden deze uitspraken altijd nog even aangehaald. Als beginnende trainer gaan ze je straks vol aanpakken, geef ze geen extra voer. Geef gewoon niks weg, maar dat is mijn mening. Wat overigens natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben. Super benieuwd hoe we gaan spelen en ook of Rutten een moderne manier van spelen kan gaan ondersteunen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben heel benieuwd
Hij doet 't met Jong PSV ook best goed. Gebruikt enkel jeugdspelers en staat daarmee in de middenmoot. Jong Ajax staat wel heel hoog, maar die laten ook gerust miljoenen aankopen mee doen.

Als je dan interviews leest zoals hierboven staat dan geeft dat wel echt goede hoop. Plus, het is gewoon een hele grote naam in 't mondiale voetbal. Dat kan enorm meehelpen.

Een zwaargewicht als Brands erboven.
De toekomst is rooskleurig.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
FOOTB_REM_S: No

Noem het een stukje eigenwijsheid van mijn kant maar ik denk nog steeds dat er betere keuzes waren dan een onervaren trainer als RvN de kans te geven.
Maar, dat wil niet zeggen dat ik denk dat dit niets wordt. Sterker nog, ik denk dat PSV (i.s.m. Ruud zelf misschien) er alles aan doet om sterke mensen om RvN heen te verzamelen om her risico zo laag mogelijk te houden. En dat geeft me wel vertrouwen!
Dus ondanks dat het niet mijn eerste keus zou zijn (dat is een ervaren (buitenlandse) trainer voor de komende 2 jaar) begin ik wel steeds meer te geloven in deze optie.

Hoe dan ook krijgt de hele staf mijn volledige support! Het si een top staf, tot anders blijkt uit de resultaten.
One can only hope
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

De Kerkhofjes moeten niet zo flauw doen:

"Ik heb er alle vertrouwen in dat Ruud PSV met zijn staf weer gaat brengen waar de club hoort", vervolgt de ras-PSV'er, die het niet kan laten om een kleine sneer aan Roger Schmidt uit te delen. "Ik hoop dat Ruud Nederlands gaat praten op De Herdgang, dan kan ik er ook weer een keer naartoe."

Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 13:25 "Ik hoop dat Ruud Nederlands gaat praten op De Herdgang, dan kan ik er ook weer een keer naartoe."
Het enige wat ze daar mee aangeven is dat ze op geen enkele manier mee zijn gegaan met de tijd. Het Nederlandse voetbal bestaat al jaar en dag niet meer uit voornamelijk Nederlandse spelers, dat is aan de ene kant wellicht spijtig maar ook gewoon de realiteit. Dat de voertaal dan niet meer Nederlands is maar Engels is daar een oorzaak van.

Tenzij ze natuurlijk willen dat we blijven hangen in de geschiedenis.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Mar 2022, 14:02
Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 13:25 "Ik hoop dat Ruud Nederlands gaat praten op De Herdgang, dan kan ik er ook weer een keer naartoe."
Het enige wat ze daar mee aangeven is dat ze op geen enkele manier mee zijn gegaan met de tijd. Het Nederlandse voetbal bestaat al jaar en dag niet meer uit voornamelijk Nederlandse spelers, dat is aan de ene kant wellicht spijtig maar ook gewoon de realiteit. Dat de voertaal dan niet meer Nederlands is maar Engels is daar een oorzaak van.

Tenzij ze natuurlijk willen dat we blijven hangen in de geschiedenis.
Ja, ik vind het zo'n kleine mindset en heel tekenend voor Nederlanders.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tuurlijk, we praten over PSV iconen van over de 75 jaar oud en die zijn dan tekenend voor Nederlanders.... Mijn hemel... :lol:
Mijn vader van bijna 80 kan ook geen woord Engels en zal dat ook nooit kunnen ook. Totaal andere generatie die de dingen totaal anders beleven dan wij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 14:06
Prof_napo wrote: 30 Mar 2022, 14:02

Het enige wat ze daar mee aangeven is dat ze op geen enkele manier mee zijn gegaan met de tijd. Het Nederlandse voetbal bestaat al jaar en dag niet meer uit voornamelijk Nederlandse spelers, dat is aan de ene kant wellicht spijtig maar ook gewoon de realiteit. Dat de voertaal dan niet meer Nederlands is maar Engels is daar een oorzaak van.

Tenzij ze natuurlijk willen dat we blijven hangen in de geschiedenis.
Ja, ik vind het zo'n kleine mindset en heel tekenend voor Nederlanders.
Dat niet, de gemideelde Nederland (gemiddeld 42 jaar oud) is zeer goed in staat om in het Engels te communiceren. Dat er wat outliers zijn bij ouderen en wellicht wat jongeren behoud je altijd. Ongeacht welke trainer, Nederlands als voertaal in het voetbal zal niet snel gebeuren. 1 op 1 met hen kan natuurlijk wel maar als ze de hoop hebben om een training in het Nederland te horen moeten ze wellicht naar RKVV bergeijk gaan.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ach, ze praten zelf ook niet eens Nederlands! :dunno:

ja ik mag dat zeggen, ik praat zelf ook zo
Karfiooltje
Nationale topspeler
Posts: 1812
Joined: 23 Jan 2022, 18:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dat hij zich zeker didactisch sterk heeft ontwikkeld, waar hij voorheen als analist een beetje traag oogde is hij nu lekker vlot en duidelijk. Heeft hart voor de club, zal lekker veel talenten de kans geven.. wellicht wat onervaren, maar de meest geschikte kandidaat voor nu wat mij betreft. Met een ervaren man naast zich moet dat wel goedkomen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 14:14 Tuurlijk, we praten over PSV iconen van over de 75 jaar oud en die zijn dan tekenend voor Nederlanders.... Mijn hemel... :lol:
Mijn vader van bijna 80 kan ook geen woord Engels en zal dat ook nooit kunnen ook. Totaal andere generatie die de dingen totaal anders beleven dan wij.
Ik vind het inderdaad tekenend in de eenkennige voetbalwereld in Nederland dat zodra er een buitenlandse trainer is, er een ding van wordt gemaakt. Net als ze illusie dat je niet twee linkspoten centraal in de verdediging mag hebben.

Daar had ik het over. Niet de leeftijd. Desalniettemin vind ik het een kleine mindset. Tevens, als je dingen anders beleeft dat wij, dan moet je misschien niet in de media over een wereld praten die je totaal voorbij gaat. Mijn god zeg. Schmidt spreekt geen Nederlands. Bel de kranten!
Last edited by Ardbeg on 30 Mar 2022, 14:55, edited 2 times in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 14:52
Juancho wrote: 30 Mar 2022, 14:14 Tuurlijk, we praten over PSV iconen van over de 75 jaar oud en die zijn dan tekenend voor Nederlanders.... Mijn hemel... :lol:
Mijn vader van bijna 80 kan ook geen woord Engels en zal dat ook nooit kunnen ook. Totaal andere generatie die de dingen totaal anders beleven dan wij.
Ik vind het inderdaad tekenend in de eenkennige voetbalwereld in Nederland dat zodra er een buitenlandse trainer is, er een ding van wordt gemaakt. Net als ze illusie dat je niet twee linkspoten centraal in de verdediging mag hebben. Daar had ik het over. Niet de leeftijd.
Uhm je weet wat het onderwerp was en waar je dus op reageerde? Dat waren de 2 PSV iconen van ruim 75 jaar.... :wonder:

Verder zie ik totaal niet terug hoe jij/jullie het beeld schetsen met buitenlandse trainers. Ook niet bij Schmidt. Die praat netjes Engels en Duits waar kan en andersom praten journalisten etc netjes Engels en Duits daar waar kan met hem. Zie het probleem totaal niet.
Last edited by Juancho on 30 Mar 2022, 14:56, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Mar 2022, 14:54
Ardbeg wrote: 30 Mar 2022, 14:52

Ik vind het inderdaad tekenend in de eenkennige voetbalwereld in Nederland dat zodra er een buitenlandse trainer is, er een ding van wordt gemaakt. Net als ze illusie dat je niet twee linkspoten centraal in de verdediging mag hebben. Daar had ik het over. Niet de leeftijd.
Uhm je weet wat het onderwerp was en waar je dus op reageerde? Dat waren de 2 PSV iconen van ruim 75 jaar.... :wonder:
Ja, dat was overduidelijk. ik begon er immers zelf over. Immers vond ik het niet relevant aan de discussie dat ze 75 jaar zijn, of dat ze 30 jaar zijn. Het gaat er om wat er gezegd wordt, in mijn opinie. Wat ik al zei. Dit is een quote van de broertjes zelf:

"Ik heb er alle vertrouwen in dat Ruud PSV met zijn staf weer gaat brengen waar de club hoort", vervolgt de ras-PSV'er, die het niet kan laten om een kleine sneer aan Roger Schmidt uit te delen. "Ik hoop dat Ruud Nederlands gaat praten op De Herdgang, dan kan ik er ook weer een keer naartoe."
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Here we go!

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heb veel vertrouwen in hem.

In het begin was ik best tegen, maar na een tijdje denken en het laten bezinken ben ik best blij met deze beslissing. Op naar veel moois met Ruud.
Last edited by kastoekast on 30 Mar 2022, 18:23, edited 1 time in total.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wauw, wat een plaat! :lover:
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zet 'm op Ruud!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Zou echt gaaf zijn als hij meteen in zijn eerste seizoen al de Champions League wint.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Mooi trouwens het antwoord van Ruud op de vraag “waarom toen niet en nu wel”. De beste man kreeg spijt dat hij de deur dicht had gegooid toen geruchten met andere namen kwamen, toen dacht hij toch ‘shit eigenlijk wil ik t wel’. Mooi man!
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Schitterend, klasse man. Mooi dat ie aangeeft dat hij wakker werd geschud door het feit dat er in eerste instantie andere namen werden genoemd, die reactie is echt mooi. Op naar veel nieuwe titels en succes Ruud!
Post Reply