Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Ronaldio wrote: 17 Aug 2023, 20:22
TheSyb wrote: 17 Aug 2023, 20:14

Leuk, maar een linksback moet ook gewoon verdedigen. Laat dat nu net een probleem zijn:
Image

Nu zijn die van Dest ook niet denderend, maar hij werd op minder minuten afgerekend in vergelijking met spelers in betere competities.
Als we de statistieken van laatste seizoen Dest bij Ajax met laatste seizoen Brenet vergelijken:
Image

Leuk die goals en assists van Brenet, het is en blijft een extreem middelmatige verdediger en dat is toch ook heel belangrijk voor een verdediger

Die goals en assits van Brenet hebben PSV destijds wel meegeholpen aan een titel.

Ik vind vergelijken hierin best lastig.
Een verdediger van Ajax/PSV/Feyenoord met een team dat 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander speelt.
Of het team van Twente dat een stuk minder is en dus veel vaker in de verdediging moet.
Maar Dest haalt betere verdedigende cijfers? Hij verliest minder duels, hij maakt minder fouten en hij verovert de bal stukken meer dan Brenet. Ondanks het feit dat Brenet meer moet verdedigen en dus meer kansen heeft om verdedigende acties uit te voeren.

Overigens was Twente vorig jaar gewoon nummer 3 qua balbezit (57,8%; alleen Ajax (66,1% en Feyenoord (58,6%) hadden meer. Brenet haalde die aanvallende cijfers die jij aanhaalt dus gewoon in een team dat erg veel de bal had en was dus duidelijk erg kwetsbaar op de counter
JChovanec
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 17 Aug 2023, 20:46
JChovanec wrote: 17 Aug 2023, 20:45

Helaas kan even niet kijken, maar Brenet staat goed te verdedigen?
Ik gok van niet. Maar dat is dan ook geen gewaagde gok :mrgreen:
:lol: het zou mij ook verbazen, maar Ykim maakt me zenuwachtig.
Ykhim
Lid scoutingsteam

JChovanec wrote: 17 Aug 2023, 20:45Helaas kan even niet kijken, maar Brenet staat goed te verdedigen?
Nee, en aanvallend was het nog veel slechter :mrgreen:

En Riga is nauwelijks beter dan je lokale amateurclub, zeg maar. Om het ook maar in perspectief te zetten.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ykhim wrote: 17 Aug 2023, 21:07
JChovanec wrote: 17 Aug 2023, 20:45Helaas kan even niet kijken, maar Brenet staat goed te verdedigen?
Nee, en aanvallend was het nog veel slechter :mrgreen:

En Riga is nauwelijks beter dan je lokale amateurclub, zeg maar. Om het ook maar in perspectief te zetten.
Een beetje het Sangaré-effect dan van onder je niveau spelen en dan de focus verliezen?
PCMVB
Lid 2e elftal

Nu ik er wat langer over na heb gedacht denk ik dat Dest een hele goede toevoeging is. Maar wel alleen als linksback. Gezien de lovende woorden van Bosz over Teze geloof ik niet dat hij iets aan die tactiek wil veranderen. Als we dan met een linksback spelen die wel over Lang heen mag gaan dan is dat de ideale kant voor Dest. Teze kan dan in balbezit als derde cv blijven spelen.

Hij past daarin perfect in het plaatje. Lang kan dan ook nog wat meer naar binnen trekken. Met het middenveld Schouten, Veerman en waarschijnlijk Vranckx is dat ook geen overbodige luxe. Met Teze die meer als CV speelt denk ik dat Debast ook wel voldoende ondersteuning zou krijgen. Die kerel passt zo makkelijk, wat het voetbal ook weer tegoeden komt.

Ik vind het knap dat Bosz precies de spelers krijgt die hij nodig heeft en waar ze waarschijnlijk bij zijn aanstelling al over hebben gehad. Uiteindelijk moet het allemaal nog aanwinsten blijken te zijn, maar er zit in ieder geval een duidelijke visie bij. Dat is niet zo vanzelfsprekend. De spelersgroep van Schmidt matchte bijvoorbeeld totaal niet met zijn tactiek.
  • These users thanked the author PCMVB for the post:
    Skuddem
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Brenet loopt meer linksbuiten dan rechtsachter HAHA. Maar Dest is echt een betere verdediger en ik was al fan van Joske, Dest is een absolute topversterking voor ons. Zeker als vervanger voor PvA, daar ben ik op dit moment even helemaal klaar mee. Naar en arrogant, pseudo vedette.
    B. Dzsudzsak
    Regelmatige invaller
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

RIO wrote: 18 Aug 2023, 05:26 Zeker als vervanger voor PvA, daar ben ik op dit moment even helemaal klaar mee. Naar en arrogant, pseudo vedette.
    Hoe snel kan het gaan?
    Was de 2e seizoenshelft voor ons een verademing op de LB positie. Heeft hele goede wedstrijden gespeeld.
    Daarnaast in dit prille seizoen ook al laten zien dat hij een prima klik met Lang heeft maar na 2 mindere wedstrijden is het een nare en arrogante pseudo vedette?

Wilde die niet met je op de foto of kreeg je geen handtekening? :wonder:
    “Keep your friends close, keep your enemies closer”.
    Liefhebber#23
    Jeugdspeler

RIO wrote: 18 Aug 2023, 05:26 Brenet loopt meer linksbuiten dan rechtsachter HAHA. Maar Dest is echt een betere verdediger en ik was al fan van Joske, Dest is een absolute topversterking voor ons. Zeker als vervanger voor PvA, daar ben ik op dit moment even helemaal klaar mee. Naar en arrogant, pseudo vedette.
    Helemaal mee eens. Mega slordig, speelt alsof het een 45+ competitie is. Twijfel wel over Dest, maar is nooit slechter dan Mwene (ook al waardeer ik hem wel).
    Hatseflats
    Vedette

Ja, Mwene is een eeuwige 6 met heel misschien een uitschieter naar een 6,5. That's it. Dus snap die waardering wel, maar zeker ook niet goed genoeg.
  • These users thanked the author Hatseflats for the post:
    AddoCultheld
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Ik maak me ondanks de slechte start van v Aanholt me nog geen zorgen over de LB positie. Dest is 100% een RB en kan LB in nood.

Mwene uit en Dest in vind ik ok. Low risk - high reward.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    B. Dzsudzsak
    billyboy
    Bankzitter

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 13:56 Image

Toch ineens een heel stuk sympathieker zo ;)
    Misschien moet je jezelf dan ook zo is photoshoppen :peace:
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

RIO wrote: 18 Aug 2023, 05:26 Naar en arrogant, pseudo vedette.
    Dus een beetje hetzelfde als jouw manier van posten de laatste tijd. Ik zie een match!
  • These users thanked the author Fanatic-U-s for the post:
    Juancho
    Ex unitate vires
    Jwoeloe
    Moderator

Het gebeurt wel, of het gebeurt niet dus.
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post:
    Heissenberrug
    Chucky
    Vedette

Volgens Toon Gerbrands zijn er twee soorten trainers: goede en slechte trainers. Beetje hetzelfde niveau :mrgreen:
    ruuddevil
    Legende

M.a.w. Dest is een qubit.
    koetje
    Legende

ruuddevil wrote: 18 Aug 2023, 13:07 M.a.w. Dest is een qubit.
    Ik moest "qubit" even opzoeken maar toen werd het me wel meteen duidelijk wat het betekent
    Een qubit of qbit (ook: kwantumbit of quantum bit (Engels)) is een eenheid van kwantuminformatie. Die informatie wordt beschreven door een toestand in een kwantummechanisch systeem met twee niveaus, dat formeel equivalent is aan een tweedimensionale vectorruimte over de complexe getallen. De twee basistoestanden (of vectorruimtes) worden gewoonlijk geschreven als | 0 ⟩ en | 1 ⟩ (uitspraak: 'ket 0' en 'ket 1'), volgens de gebruikelijke bra-ketnotatie voor kwantumtoestanden. Een qubit kan dus worden gezien als een kwantummechanische versie van een klassieke databit.
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Jwoeloe wrote: 18 Aug 2023, 12:56

Het gebeurt wel, of het gebeurt niet dus.
    Rik heeft niet gelijktijdig getweet. Iets gaat er niet goed.
  • These users thanked the author 1913PSV. for the post:
    Heissenberrug
    Tikkieterug
    Regelmatige invaller
    Favoriete speler: Gakpo

Dest is een loopwonder met veel aanvallende impulsen. Verdedigen kan hij absoluut niet.
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

https://barcauniversal.com/barcelona-se ... gino-dest/

Paar quotes over zijn eerste seizoen:

“ His first start in his niche position was in El Clasico. Koeman surprised the world by trusting the youth ahead of veterans, and Dest was one best performers on the field that night. Despite going on to lose the game, the right-back had a decent game. He did well to keep Vinicius Junior in check and was a firecracker in attack with his neat footwork.”

“What Dest has provided the side with is a record with performances on either end of the spectrum. And that, in a nutshell, has been Sergino Dest’s season: inconsistent.”

“The quality has never been in doubt. The right-back has shown versatility and attacking ability on multiple occasions this season.”

“In attack, Dest is a massive upgrade to Barcelona’s previous options.”

“The young star is in the top 96 and 90 percentile in progressive carries and dribbles completed respectively, compared to fullbacks across the top five leagues.”

“Last but not least, he has proven to have a killer strike. Sergino Dest has scored some stunning goals this season from relatively difficult angles.”

“A sub-par outing was almost always followed by a dry run of a few weeks before the occasional gem. That, in short, has been the biggest shortcoming in Dest’s season.”

“One gets the feeling that he tried too hard and overcomplicates simple situations. In addition, his crossing accuracy has been poor, an aspect Barcelona desperately needed artillery in.”

“While his attacking flair has been a clear boost, his statistics in defence speak a tale of their own. With just 1.5 tackles per game, Dest averages in the bottom 25 percentile. More concerning are his numbers in clearances and aerial duels won, lying at a meagre four and two percentile, respectively.”

“Inconsistency, poor defence and the lack of a final product all contribute to a low [OVERALL SEASON: De Madera] score of 5.5.”

Beeld dat hier van hem wordt geschetst wordt onderschreven door deze analyse van een Barcelona fansite. Niet vergeten dat hij destijds als 19 jarige binnenkwam bij Barcelona en ook Bayern hem wilde hebben. Interessante quote is ook “ One wonders if his future could lie as a winger.”
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

@PSV Pursues Sergiño Dest

PSV Eindhoven is making a strong push for Sergiño Dest and aims to secure his signing quickly. Recently, OGC Nice has also entered the competition for the player's signature 🇳🇱
    MaartenV
    Nationale topspeler

B. Dzsudzsak wrote: 18 Aug 2023, 07:06
    RIO wrote: 18 Aug 2023, 05:26 Zeker als vervanger voor PvA, daar ben ik op dit moment even helemaal klaar mee. Naar en arrogant, pseudo vedette.
    Hoe snel kan het gaan?
    Was de 2e seizoenshelft voor ons een verademing op de LB positie. Heeft hele goede wedstrijden gespeeld.
    Daarnaast in dit prille seizoen ook al laten zien dat hij een prima klik met Lang heeft maar na 2 mindere wedstrijden is het een nare en arrogante pseudo vedette?

Het verbaasd me ook hoe snel PvA door sommigen afgeschreven wordt. Was wel onze beste verdediger in 2023 hee ! Kan niet zo zijn dat hij dat opeens helemaal verleerd is. Van Teze, Boscagli en Ramalho weten we dat ze al jaren verdedigend nogal wat steken laten vallen. PvA moet nog maar bewijzen dat hij in dat rijtje hoort ..kun je niet in 2 wedstrijden verdienen. ;-)
    Zuc0
    Nationale topspeler

Hoe snel kan het gaan?

PvA heeft imo maar een paar echt goede wedstrijden gespeeld. Voor de rest niet opvallend en bij vlagen te laconiek wat de verdediging in problemen heeft gebracht.

Maar of Dest op links een defensieve verbetering is, vraag ik me af. Op rechts vind ik hem beter maar ook daar vraagtekens. 5 basisplaatsen afgelopen seizoen, verder invalbeurten en hoeveel weken (of maanden) heeft hij nodig om op niveau te komen en wat is het niveau, ook al vond ik hem bij Ajax destijds aanvallend heel aardig spelen.
    Zijn salaris zal niet mals zijn dus of dit in brede zin nu de beste backoptie is.
    Wat mij betreft wordt alle energie in een ander gestoken en ik zie het plaatje achterin met Dest niet. Defensief veel te licht.
    Last edited by Zuc0 on 18 Aug 2023, 18:32, edited 1 time in total.
    Robson de Souza
    Vedette

MaartenV wrote: 18 Aug 2023, 18:12

Hoe snel kan het gaan?

Het verbaasd me ook hoe snel PvA door sommigen afgeschreven wordt. Was wel onze beste verdediger in 2023 hee ! Kan niet zo zijn dat hij dat opeens helemaal verleerd is. Van Teze, Boscagli en Ramalho weten we dat ze al jaren verdedigend nogal wat steken laten vallen. PvA moet nog maar bewijzen dat hij in dat rijtje hoort ..kun je niet in 2 wedstrijden verdienen. ;-)
    Elke post van jou is direct of indirect van dezelfde strekking. Misschien is het makkelijker een topic te maken: ‘Maarten vindt de verdediging kut.’ Dan kun je daar eindeloos herhalen wat je vindt maar val je de gemiddelde poster er niet mee lastig. Wij zijn namelijk al op de hoogte van je mening na +100 posts van dezelfde strekking, tenminste als ik voor mijzelf spreek.
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post (total 2):
    Ren HöekLucNilis
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Zeer sterke twijfels bij deze transfer, og beter gezegd: wmb niet doen. Twee van die niet erg nadenkende hardlopers. Weliswaar is Mwene zelden op een echt goede prestatie te betrappen, maar door de ondergrens zakt hij zelden tot nooit. Aanvallend een stuk minder, maar verdedigend betrouwbaarder dan die twee. Oké, Mwene gaat wellicht weg (tegen een redelijk belachelijk bedrag, maar dat terzijde), maar dan hoop ik dat we toch bij een betere optie uitkomen dan Dest
  • These users thanked the author psvgouda for the post (total 2):
    Zuc0Grasmat
    TomV23
    Bankzitter

PSV Eindhoven dringt aan op Sergiño Dest en probeert zo dicht mogelijk bij het definitieve akkoord te komen.
    In de afgelopen uren heeft Nice zich aangesloten bij de race die contact met hem heeft opgenomen.
    Nice is nu dus ook in de race voor Dest
    Post Reply