We zullen zien. Het is voetballend nog matig maar zoals al eerder gezegd staat het verdedigend een stuk beter met een platte 5-4-1 structuur zonder balbezit. Druk zetten zie ik nog weinig terug.
Lijkt op Schmidt zijn begin, hoewel die echt andere spelprincipes had (hoog druk, veel door centrum, veel en snel verticaal spelen) was ook daar het spel heel rommelig in het begin. Waarbij het spel van Schmidt m.i. complexer is voor de spelers, een hogere moeilijkheidsgraad.
Ajax - deel III
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Leuk dat Adidas die Amsterdamse kruizen in het midden van het shirt heeft verwerkt, alleen niet zo handig dat het er 4 zijn
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
"Sources from Ajax confirm" daar is de bevestiging dat kroessie even de telefoon heeft opgepakt naar pletti om al die spelers de afgelopen dagen in de etalage te zetten. Hij heeft over de halve selectie getweet de afgelopen week, dat is geen toeval.
- DonyellMalen
- Legende
-
- Vedette
Dat was dan ook niks minder dan een regelrechte schande.mr.top wrote: ↑09 Aug 2024, 09:28De stand van de competitie zegt niet zoveel. PSV vloog er op een slecht moment ook uit tegen Osjiek.Brael wrote: ↑09 Aug 2024, 09:12 Ze hebben tot nu toe tegen de nummer 4 van Servië (land nummer 20 op de UEFA ranking) gespeeld, en tegen de nummer 4 van Griekenland (14e op die ranking).
Dat ze die wedstrijden moeizaam winnen, is gezien het vorige seizoen wel een verbetering, maar dat het moeizaam gaat, is nog steeds een aanfluiting.
Ja, ze hebben het gezien het vorige seizoen en gezien de matige selectie inderdaad redelijk goed gedaan. Maar als PSV of Feyenoord dit gister op de mat hadden gelegd, hadden we gewoon over een wanvertoning gesproken. Tussen onze maatstaf en die van Ajax zitten echt nog lichtjaren verschil.Ik denk dat ze het gisteren in de Uitwedstrijd redelijk goed gedaan hebben. Het zal mij benieuwen hoe ze gaan spelen in de return in Amsterdam. Ik denk dat je dan al een aardig beeld gaat krijgen van hun kracht dit seizoen .
Dat Ajax er "gewoon zal staan" dit seizoen, is dan ook erg relatief. Ze zullen competitief zijn voor plek 3, verwacht ik.
- These users thanked the author Brael for the post:
- ShovingNE2
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Waarom zou Medic dat uberhaupt willen?
Vorig seizoen de nummer 16 van de Bundesliga, wellicht wat meer/betere exposure in Duitsland maar buiten dat het is het vooral nadelig dunkt mij.
En dan is dit nog wel de speler die het doelpunt van het seizoen voor Ajax maakte, de verlosser met zijn geweldige schot
- Persepolis
- Vedette
Sowieso is Panathinaikos de afgelopen dagen echt veel te groot gemaakt hier. Het is niet meer de vroege 2000's, Panathinaikos is echt een matig team. Al 14 jaar geen kampioen en afgelopen seizoen 4e geworden in een competitie waar letterlijk 4 teams een beetje kans maken op het kampioenschap. In Europa zijn ze vorig jaar kansloos laatste geworden in de EL groep met Villarreal, Rennes en Maccabi, nadat ze in de CL voorrondes werden uitgeschakeld door Braga. Het jaar daarvoor werden ze in de ECL voorrondes uitgeschakeld door Slavia Praag en daarvoor waren ze 3 jaar helemaal niet actief in Europa. Ik denk dat er teveel verwacht werd van zo'n ploeg, hiervan winnen is echt niet heel veel voor nodig.Brael wrote: ↑09 Aug 2024, 09:12Ze hebben tot nu toe tegen de nummer 4 van Servië (land nummer 20 op de UEFA ranking) gespeeld, en tegen de nummer 4 van Griekenland (14e op die ranking).
Dat ze die wedstrijden moeizaam winnen, is gezien het vorige seizoen wel een verbetering, maar dat het moeizaam gaat, is nog steeds een aanfluiting.
- Persepolis
- Vedette
Speeltijd, denk ik zo.Prof_napo wrote: ↑09 Aug 2024, 11:16Waarom zou Medic dat uberhaupt willen?
Vorig seizoen de nummer 16 van de Bundesliga, wellicht wat meer/betere exposure in Duitsland maar buiten dat het is het vooral nadelig dunkt mij.
En dan is dit nog wel de speler die het doelpunt van het seizoen voor Ajax maakte, de verlosser met zijn geweldige schot
-
- Legende
Een goed resultaat en een goede kans om het thuis af te maken. Dit soort uitwedstrijden in deze fase zijn zelden goed. Beide ploegen hebben beoogde basisspelers die nog fit moeten worden. Als het goed is na volgende week hopelijk sowieso groepsfase in de EL of de UCL.VeresRivne wrote: ↑08 Aug 2024, 22:19 Nou resultaat telt in dit soort potjes en hoewel de Grieken niet best waren ben ik gematigd tevreden gezien waar Ajax vandaan komt, als je thuis niet de boot in gaat dan kun je echt een goede stap zetten in Europa.
Het spel vond ik ondanks het bovenstaande meegenomen erg matig en wel heel veel spelers komen technisch bagage en handelingssnelheid tekort. Als een Traore erin komt dan zie je meteen een verschil. Die Traore gaat het waarschijnlijk minder doen als hij naar rechtsbuiten uiteindelijk gaat, maar daar zie je wel een iets betere functionele balaanname en handelingssnelheid dan de rest van de selectie.
Forbs is wel heel erg matig en Godts vind ik talentvol, maar in dit soort potjes ook nog wel een jeugdspeler. Henderson begon zoals Ykhim het mooi omschreef de ballen steeds vaker richting Rhodos te schieten dan naar een medespeler.
-
Ze hebben vorig jaar wel Marseille in de 3e voorronde CL uitgeschakeld, en datzelfde Marseille was weer te sterk voor Ajax in de EL...Persepolis wrote: ↑09 Aug 2024, 11:19Sowieso is Panathinaikos de afgelopen dagen echt veel te groot gemaakt hier. Het is niet meer de vroege 2000's, Panathinaikos is echt een matig team. Al 14 jaar geen kampioen en afgelopen seizoen 4e geworden in een competitie waar letterlijk 4 teams een beetje kans maken op het kampioenschap. In Europa zijn ze vorig jaar kansloos laatste geworden in de EL groep met Villarreal, Rennes en Maccabi, nadat ze in de CL voorrondes werden uitgeschakeld door Braga. Het jaar daarvoor werden ze in de ECL voorrondes uitgeschakeld door Slavia Praag en daarvoor waren ze 3 jaar helemaal niet actief in Europa. Ik denk dat er teveel verwacht werd van zo'n ploeg, hiervan winnen is echt niet heel veel voor nodig.Brael wrote: ↑09 Aug 2024, 09:12 Ze hebben tot nu toe tegen de nummer 4 van Servië (land nummer 20 op de UEFA ranking) gespeeld, en tegen de nummer 4 van Griekenland (14e op die ranking).
- Persepolis
- Vedette
Klopt, na penalty's. En het verschil met het slechtste Ajax in lange tijd was vervolgens miniem, met 3-3 en 4-3 Blijft staan dat ik Panathinaikos erg overschat vond hier.loginnaam wrote: ↑09 Aug 2024, 11:25Ze hebben vorig jaar wel Marseille in de 3e voorronde CL uitgeschakeld, en datzelfde Marseille was weer te sterk voor Ajax in de EL...Persepolis wrote: ↑09 Aug 2024, 11:19
Sowieso is Panathinaikos de afgelopen dagen echt veel te groot gemaakt hier. Het is niet meer de vroege 2000's, Panathinaikos is echt een matig team. Al 14 jaar geen kampioen en afgelopen seizoen 4e geworden in een competitie waar letterlijk 4 teams een beetje kans maken op het kampioenschap. In Europa zijn ze vorig jaar kansloos laatste geworden in de EL groep met Villarreal, Rennes en Maccabi, nadat ze in de CL voorrondes werden uitgeschakeld door Braga. Het jaar daarvoor werden ze in de ECL voorrondes uitgeschakeld door Slavia Praag en daarvoor waren ze 3 jaar helemaal niet actief in Europa. Ik denk dat er teveel verwacht werd van zo'n ploeg, hiervan winnen is echt niet heel veel voor nodig.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
-
Ze hebben vorig seizoen ook 3x van Olympiakos gewonnen, de winnaar van de Conference League waarin Ajax kansloos werd uitgeschakeld, dus op basis daarvan mag een mens toch wel een beetje hoop hebben?Persepolis wrote: ↑09 Aug 2024, 11:28Klopt, na penalty's. En het verschil met het slechtste Ajax in lange tijd was vervolgens miniem, met 3-3 en 4-3 Blijft staan dat ik Panathinaikos erg overschat vond hier.
-
- Vaste waarde in elftal
Voor beide volgt er sowieso nog een play-off toch?Massimo wrote: ↑09 Aug 2024, 11:25Een goed resultaat en een goede kans om het thuis af te maken. Dit soort uitwedstrijden in deze fase zijn zelden goed. Beide ploegen hebben beoogde basisspelers die nog fit moeten worden. Als het goed is na volgende week hopelijk sowieso groepsfase in de EL of de UCL.VeresRivne wrote: ↑08 Aug 2024, 22:19 Nou resultaat telt in dit soort potjes en hoewel de Grieken niet best waren ben ik gematigd tevreden gezien waar Ajax vandaan komt, als je thuis niet de boot in gaat dan kun je echt een goede stap zetten in Europa.
Het spel vond ik ondanks het bovenstaande meegenomen erg matig en wel heel veel spelers komen technisch bagage en handelingssnelheid tekort. Als een Traore erin komt dan zie je meteen een verschil. Die Traore gaat het waarschijnlijk minder doen als hij naar rechtsbuiten uiteindelijk gaat, maar daar zie je wel een iets betere functionele balaanname en handelingssnelheid dan de rest van de selectie.
Forbs is wel heel erg matig en Godts vind ik talentvol, maar in dit soort potjes ook nog wel een jeugdspeler. Henderson begon zoals @Ykhim het mooi omschreef de ballen steeds vaker richting Rhodos te schieten dan naar een medespeler.
- VeresRivne
- Vedette
Ja maar als je deze doorkomt zit je in de play-off EL, verlies je die dan ga je naar de Conference League dat bedoelt hij.Jeronimo wrote: ↑09 Aug 2024, 11:53Voor beide volgt er sowieso nog een play-off toch?Massimo wrote: ↑09 Aug 2024, 11:25
Een goed resultaat en een goede kans om het thuis af te maken. Dit soort uitwedstrijden in deze fase zijn zelden goed. Beide ploegen hebben beoogde basisspelers die nog fit moeten worden. Als het goed is na volgende week hopelijk sowieso groepsfase in de EL of de UCL.
Forbs is wel heel erg matig en Godts vind ik talentvol, maar in dit soort potjes ook nog wel een jeugdspeler. Henderson begon zoals @Ykhim het mooi omschreef de ballen steeds vaker richting Rhodos te schieten dan naar een medespeler.
Wordt je door Pana uitgeschakeld dan moet je voor Conference kwalificatie tegen Lens en kan je zomaar naast al het Europees voetbal grijpen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- Standbeeld
- Mister PSV
- DonyellMalen
- Legende
-
- Legende
- Ontbijtkoek
- International
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
-
- Vedette
Er staat dadelijk gewoon weer dat de interesse bevestigd wordt door Ajax. Dat lijntje met Fabrizio is zo duidelijk.
- Standbeeld
- Mister PSV
Ja, die gladde aal is zaakwaarnemer geweest en weet precies hoe het spel gespeeld wordt. Zal je zien dat Wolves ook nog eens teveel gaan betalen ivm homegrown status.