Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 22 Mar 2022, 13:58 Jammer dat het niet Bosz is geworden. Van Nistelrooij was er laatst heel duidelijk over dat hij er nog niet klaar voor is, dus vreemd dat dit op de een of andere manier toch wordt doorgedrukt en dat Van Nistelrooij schijnbaar daar in meegaat. Aan de laatste periode Rutten heb ik geen goed gevoel overgehouden. Het spel was toen echt niet om aan te gluren. Misschien dat hij in de luwte kan doen waar hij goed in is, namelijk omgaan met mensen. Het feit dat Rutten nog terug wil komen bij PSV vind ik wel bewonderenswaardig. Hij was namelijk de trainer tijdens 1 van de meest trieste gebeurtenissen uit de clubgeschiedenis. Die groep leeghoofden die de bus stond opwachten was zo kansloos en gênant, erger kan haast niet. Gelukkig heeft Rutten ze blijkbaar ook niet serieus genomen, maar apart is het wel.
Ik vind dit zo'n vreemde redenering. Mossou verwoordde het goed in zijn podcast; Je kan als werkgever de omstandigheden waarin je werk veranderen waardoor het voor Ruud wel een geschikt scenario is. Dat kan bijvoorbeeld door een ervaren veldtrainer er naast te zetten.

Bovenal, je weet niet hoe de gesprekken zijn verlopen. Wellicht was het technisch hart zonder Brands van mening dat Ruud nog niet toe was aan de functie, maar spreekt Brands wel dat vertrouwen.

Als allerbelangrijkste, - and I can't stress this enough - Ruud is een volwassen man, die mondig genoeg is om zijn eigen beslissingen te nemen. Die laat zich niet pushen en niet in een functie plaatsen als hij dat zelf niet wil. De suggestie dat hij dit tegen zijn eigen wil in moet doen is mijn inziens dan ook ongepast.
Saibari is underrated.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 22 Mar 2022, 15:51
deninho32 wrote: 22 Mar 2022, 13:58 Jammer dat het niet Bosz is geworden. Van Nistelrooij was er laatst heel duidelijk over dat hij er nog niet klaar voor is, dus vreemd dat dit op de een of andere manier toch wordt doorgedrukt en dat Van Nistelrooij schijnbaar daar in meegaat. Aan de laatste periode Rutten heb ik geen goed gevoel overgehouden. Het spel was toen echt niet om aan te gluren. Misschien dat hij in de luwte kan doen waar hij goed in is, namelijk omgaan met mensen. Het feit dat Rutten nog terug wil komen bij PSV vind ik wel bewonderenswaardig. Hij was namelijk de trainer tijdens 1 van de meest trieste gebeurtenissen uit de clubgeschiedenis. Die groep leeghoofden die de bus stond opwachten was zo kansloos en gênant, erger kan haast niet. Gelukkig heeft Rutten ze blijkbaar ook niet serieus genomen, maar apart is het wel.
Ik vind dit zo'n vreemde redenering. Mossou verwoordde het goed in zijn podcast; Je kan als werkgever de omstandigheden waarin je werk veranderen waardoor het voor Ruud wel een geschikt scenario is. Dat kan bijvoorbeeld door een ervaren veldtrainer er naast te zetten.

Bovenal, je weet niet hoe de gesprekken zijn verlopen. Wellicht was het technisch hart zonder Brands van mening dat Ruud nog niet toe was aan de functie, maar spreekt Brands wel dat vertrouwen.

Als allerbelangrijkste, - and I can't stress this enough - Ruud is een volwassen man, die mondig genoeg is om zijn eigen beslissingen te nemen. Die laat zich niet pushen en niet in een functie plaatsen als hij dat zelf niet wil. De suggestie dat hij dit tegen zijn eigen wil in moet doen is mijn inziens dan ook ongepast.
Waarom is het vreemd? Je kan het namelijk ook omdraaien: als de club (er is geen 1 persoon die uiteindelijk beslist) en Ruud overeen zijn gekomen dat het te vroeg is en dan met name door Ruud zelf... waarom zou 1 persoon, Brands, de boel dan zo kunnen omdraaien dat Ruud het wel graag wil? En dat binnen een paar weken? Ik vind het volstrekt logisch dat er vraagtekens zijn en ik neem aan dat die ook wel aan Ruud gesteld gaan worden als het officieel bekend wordt.

Die ervaren assistent lijkt me niet de grote verandering want elke trainer neemt tegenwoordig minimaal 1 eigen staflid mee. Dus je mag aannemen dat Ruud daar toen ook wel over nagedacht heeft. Dat Ruud een volwassen man is zal best, dat was de Jong ook en die is ook grotendeels overgehaald om het toch maar te doen terwijl hij er niet als Ruud (nog) niet op zat te wachten. De twijfel zit hem vooral in de enorm korte periode van stellig zeggen dat je er niet klaar voor bent en het niet gaat doen naar nu opeens het toch willen doen. Dat is gewoon vreemd en bezorgt in mijn ogen terechte vragen.

Vragen die Ruud misschien trouwens prima kan beantwoorden, dat gaan we wel horen. Maar wat iemand al zei, als het antwoord gaat zijn de club heeft mij alsnog overtuigd of ik doe het voor de club... dat lijkt me geen juiste basis en had PSV ook niet moeten willen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Maar waar baseer je op dat de club, dus meerdere personen zijn overeen gekomen dat het te vroeg is voor Ruud? Wat als hij zelf twijfels had maar dat er door bepaalde factoren, die wij niet weten, hij anders in de wedstrijd is gaan staan?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het ook heel vreemd om zo te beredeneren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat PSV dusdanig heeft lopen pushen dat Ruud bijna gedwongen ja heeft gezegd, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand als Ruud zich laat pushen om iets te doen wat hij eigenlijk niet wil doen. Zoals ik zei, ik vind het zo'n beetje een belediging voor beiden om dat wel te denken. Alsof zowel PSV als Ruud totaal geen andere opties hebben dat het zo zou moeten lopen. Heel gek is het ook niet hoor. Omstandigheden veranderen, mensen gaan nadenken, mensen gaan gesprekken voeren, mensen komen tot andere conclusies op basis van vele verschillende factoren. En ja, dat kan ook binnen een paar weken. Soms zelfs dagen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:07 Maar waar baseer je op dat de club, dus meerdere personen zijn overeen gekomen dat het te vroeg is voor Ruud? Wat als hij zelf twijfels had maar dat er door bepaalde factoren, die wij niet weten, hij anders in de wedstrijd is gaan staan?
Gewoon even de post lezen waar ik op reageer. Daar staat het letterlijk in.
Wellicht was het technisch hart zonder Brands van mening dat Ruud nog niet toe was aan de functie, maar spreekt Brands wel dat vertrouwen.
[mention]Persepolis[/mention]

Het is geen negatief bedoelt iets tegen Ruud, maar ik kan me de vraagtekens wel voorstellen. Je praat over een aantal weken he, tussen er niet klaar voor zijn en er opeens toch klaar voor zijn. Bovendien heb je met de Jong een voorbeeld van dat de club wel kan pushen. Waarbij ik niet zeg dat het bij Ruud ook is gebeurt, het is alleen nogmaals opmerkelijk dat je in een paar weken tijd zo kan veranderen van mening.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 22 Mar 2022, 16:13 Ik vind het ook heel vreemd om zo te beredeneren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat PSV dusdanig heeft lopen pushen dat Ruud bijna gedwongen ja heeft gezegd, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand als Ruud zich laat pushen om iets te doen wat hij eigenlijk niet wil doen. Zoals ik zei, ik vind het zo'n beetje een belediging voor beiden om dat wel te denken. Alsof zowel PSV als Ruud totaal geen andere opties hebben dat het zo zou moeten lopen. Heel gek is het ook niet hoor. Omstandigheden veranderen, mensen gaan nadenken, mensen gaan gesprekken voeren, mensen komen tot andere conclusies op basis van vele verschillende factoren. En ja, dat kan ook binnen een paar weken. Soms zelfs dagen.
Maar dat jij het je niet kunt voorstellen (en anderen, zoals [mention]Juancho[/mention], wel) maakt het an sich toch geen vreemde redenering? Er is in de afgelopen paar weken kennelijk iets gebeurt waardoor hij zijn eerdere stellingname heeft verandert/afgezwakt. Dat kan overigens prima een goed doorwrochten toekomstplan zijn, maar ook dat zou je kunnen verdedigen als een vorm van impliciet pushen -- er is wel wat ruimte tussen nogmaals vragen, aandringen en, zoals je zelf aangeeft, welhaast dwingen. Hoe dan ook is hem iets voorgelegd wat niet strookt met hetgeen hij een aantal weken geleden zei. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij die deur daarna zelf weer op een kier heeft gezet om wat voor reden dan ook, die optie heeft mijn voorkeur.
Last edited by El Sordo on 22 Mar 2022, 16:30, edited 1 time in total.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:14

Gewoon even de post lezen waar ik op reageer. Daar staat het letterlijk in.


Ja, ik lees wel gewoon maar niemand hier komt verder dan een hoop aannames. We weten namelijk helemaal niets van hoe de situatie in elkaar steekt. We doen wel graag alsof maar dat is nu eenmaal niet zo. Echter is het een veilige aanname (zie je, hier gaan we weer) dat ze bij PSV veel meer kennis en expertise hebben dan wij hier bij elkaar. Dus ik maak me daar niet zo veel zorgen over.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:30 (...) dat ze bij PSV veel meer kennis en expertise hebben dan wij hier bij elkaar.
Waar heb je het in godsnaam over?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:30
Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:14

Gewoon even de post lezen waar ik op reageer. Daar staat het letterlijk in.


Ja, ik lees wel gewoon maar niemand hier komt verder dan een hoop aannames. We weten namelijk helemaal niets van hoe de situatie in elkaar steekt. Echter is het een veilige aanname (zie je, hier gaan we weer) dat ze bij PSV veel meer kennis en expertise hebben dan wij hier bij elkaar. Dus ik maak me daar niet zo veel zorgen over.
Goede dooddoener voor een forum waar we het allemaal moeten doen met zeer beperkte kennis en kunde en informatie! (Y) Ik neem aan dat je ook zo zou reageren als de door jouw veelvuldig vervloekte Pascal Jansen de trainer zou worden? PSV heeft immers de kennis en expertise en daar maak je je geen zorgen over.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:31
Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:30


Ja, ik lees wel gewoon maar niemand hier komt verder dan een hoop aannames. We weten namelijk helemaal niets van hoe de situatie in elkaar steekt. Echter is het een veilige aanname (zie je, hier gaan we weer) dat ze bij PSV veel meer kennis en expertise hebben dan wij hier bij elkaar. Dus ik maak me daar niet zo veel zorgen over.
Goede dooddoener voor een forum waar we het allemaal moeten doen met zeer beperkte kennis en kunde en informatie! (Y) Ik neem aan dat je ook zo zou reageren als de door jouw veelvuldig vervloekte Pascal Jansen de trainer zou worden? PSV heeft immers de kennis en expertise en daar maak je je geen zorgen over.
Ja, zo is het toch ook? Ik sta ook niet op Pascal Jansen te wachten, maar bij PSV hebben ze er een betere kijk op dan wij. Da's toch niet zo ingewikkeld? Ik zou me pas echt druk gaan maken als ze naar ons zouden gaan luisteren :mrgreen:

Wat ik ook al eerder heb aangegeven: Ik heb hier al meerdere malen gelezen alsof het al een feit is dat PSV Ruud in deze situatie pushet, en dat vind ik vreemd. Natuurlijk schetsen we hier allerhande situaties op basis van "wat als" maar om alvast te gaan afgeven (daarmee doel ik niet per se op jouw overigens) vind ik een aparte zet.
Last edited by Ardbeg on 22 Mar 2022, 16:39, edited 2 times in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan kom ik ook even met een dooddoener: wat doe je dan op een discussie forum als je alles maar moet geloven en voor lief moet nemen wat de club doet? Want met die instelling van jou kan je dus nergens maar dan ook echt nergens over mee praten tot je zelf aan de tafel zit bij PSV. Tis maar wat je leuk vindt en sowieso vreemd want overal op het forum zie ik je wel meningen geven over van alles en nog wat met PSV te maken heeft. Beetje krom vind je niet? Wel een wissel of tactiek bekritiseren terwijl je helemaal geen weet hebt van de gedachtegang van Roger maar anderen mogen geen mening of gedachte hebben over de mogelijke trainer van PSV. Weer heel bijzonder dit....

Nog even geheel los van het feit dat er bij PSV ook mensen werken. En mensen maken fouten. Dat hebben we bijv bij de keepers ellende wel weer gezien. En de spitsen.
Last edited by Juancho on 22 Mar 2022, 16:41, edited 3 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:35
Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:31

Goede dooddoener voor een forum waar we het allemaal moeten doen met zeer beperkte kennis en kunde en informatie! (Y) Ik neem aan dat je ook zo zou reageren als de door jouw veelvuldig vervloekte Pascal Jansen de trainer zou worden? PSV heeft immers de kennis en expertise en daar maak je je geen zorgen over.
Ja, zo is het toch ook? Ik sta ook niet op Pascal Jansen te wachten, maar bij PSV hebben ze er een betere kijk op dan wij. Da's toch niet zo ingewikkeld? Ik zou me pas echt druk gaan maken als ze naar ons zouden gaan luisteren :mrgreen:
Bij PSV hebben ze ook Luckassen gehaald, daar was hier maar één iemand echt enthousiast over.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:38 Dan kom ik ook even met een dooddoener: wat doe je dan op een discussie forum als je alles maar moet geloven en voor lief moet nemen wat de club doet? Want met die instelling van jou kan je dus nergens maar dan ook echt nergens over mee praten tot je zelf aan de tafel zit bij PSV. Tis maar wat je leuk vindt en sowieso vreemd want overal op het forum zie ik je wel meningen geven over van alles en nog wat met PSV te maken heeft. Beetje krom vind je niet? Wel een wissel of tactiek bekritiseren terwijl je helemaal geen weet hebt van de gedachtegang van Roger maar anderen mogen geen mening of gedachte hebben over de mogelijke trainer van PSV. Weer heel bijzonder dit....
Jij komt zovaak met dooddoeners. Ik ook, iedereen hier. Zo is een forum, met name over voetbal. Ik doel met name op het feit dat er enkele lieden zijn die doen alsof PSV hem nu in een bepaalde positie pushet, terwijl er een scala aan situaties en mogelijkheden zijn. Het is toch een beetje gek om al te doen alsof dit de situatie is, niet dan? Daarmee heb ik overigens ook niet per definitie op jou. Wat ik overigens op een discussieforum kom doen? Over voetbal ouwehoeren en discussieren. Niets anders dan jij. We zijn het gewoon niet eens. Even goede vrienden, toch?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dus eigenlijk spreek je jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat we PSV maar blind achterna moeten lopen bij alles wat ze doen omdat ze het beter weten dan wij. Aan de andere kant loop je wel te discussiëren over deze dingen. Prima hoor, moet jezelf weten, maar een beetje erg dubbel.

We doen het hier allemaal met de beperkte info die we hebben. En volgens mij geven velen ook aan dat er best wat gebeurt zou kunnen zijn in de afgelopen weken maar dat het ook volledig logisch is dat er vraagtekens hierover zijn. Lijkt me vrij logisch als je eerst zo duidelijk zegt het niet te willen doen en er niet klaar voor te zijn.

Ik ga er vanuit dat Ruud wel met een goed verhaal komt en niet dat PSV hem nodig had of dat hij overgehaald is met een mooi plan. Want dat zou absoluut geen stevige basis zijn voor deze samenwerking.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:47 Dus eigenlijk spreek je jezelf behoorlijk tegen. Prima hoor, moet jezelf weten, maar we doen hier idd allemaal maar wat met de beperkte info die we hebben. En volgens mij geven velen ook aan dat er best wat gebeurt zou kunnen zijn in de afgelopen weken maar dat het ook volledig logisch is dat er vraagtekens hierover zijn. Lijkt me vrij logisch als je eerst zo duidelijk zegt het niet te willen doen en er niet klaar voor te zijn.

Ik ga er vanuit dat Ruud wel met een goed verhaal komt en niet dat PSV hem nodig had of dat hij overgehaald is met een mooi plan. Want dat zou absoluut geen stevige basis zijn voor deze samenwerking.
Pissig of met ergernis reageren op een wissel die je niet begrijpt (om een voorbeeld aan te dragen) tijdens een wedstrijd (waar je in emotie zit) vind ik heel anders dan alvast aan te nemen dat een situatie ook daadwerkelijk ook zo is (zoals dit geval). Ik zeg ook niet dat het niet logisch is om vraagtekens te hebben, die heb ik zelf ook.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Volgens mij zegt niemand dat het perse en alleen zo is dat Ruudje gedwongen wordt het te doen. Alleen dat het vreemd is dat je binnen slechts een paar weken zo van mening kan verschillen want het is een feit dat Ruud heel duidelijk was. Voor zichzelf en naar buiten toe. Maar kan het mis hebben... Maar het geeft iig voeding voor de twijfel die er nu is en dat vind ik iig volstrekt logisch. Juist als je wil benoemen dat Ruud iemand is die heel sterk in zijn schoenen staat. Waarom toen volmondig nee en even later een Ja. Ik gun Ruud alles, geweldig uithangbord, maar ik neem de trainerspositie bij PSV wel serieus dat het verder gaat dan alleen een club icoon de kans te geven.
Last edited by Juancho on 22 Mar 2022, 16:57, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ruud is een volwassen man, maar ook volwassen mannen maken soms/vaak beslissingen die niet goed uitpakken. Van Bommel vond zichzelf er ook niet klaar voor, maar liet zich overtuigen, met alle consequenties van dien. Ik vond Ruud's eerdere plan verfrissend logisch en ik begrijp nog steeds niet waarom PSV dat ook niet vind. Je begint veel sterker aan een grote klus als hoofdtrainer van PSV 1 met 2 jaar FC Utrecht of zoiets achter je naam. Ook voor PSV is dat veel beter, want je weet veel beter wat voor type trainer je in huis haalt. Het trainen van de onder 18 of Jong PSV is totaal anders dan hoofdtrainer van PSV 1; dat weet elke idioot.

En ik kan mij niet voorstellen dat ze in Februari tegen hem hebben gezegd: Ruud we willen dat je PSV 1 gaat doen en 2 onervaren assistenten er bij neemt. Uiteraard hebben ze ook toen gezegd dat hij een ervaren trainer er bij moest nemen; of het nou Rutten of een Brood is of een andere trainer met ervaring. Dus dat vind ik ook geen goede reden om nu opeens van gedachte verandert te zijn.

Het kan best goed uit pakken, maar net als Makaveli vind ik dat je juist nu Ajax op apegapen ligt, moet doorpakken en de risicos zo klein mogelijk moet houden. Bij geen enkele trainer heb je een garantie op succes (behalve met Aad) maar je weet wel meer wat je aan een Letsch, Fraser, Jonk, Bosz of Cocu hebt dan aan een trainer die aan zijn eerste klus begint.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:47 Dus eigenlijk spreek je jezelf behoorlijk tegen. Aan de ene kant zeg je dat we PSV maar blind achterna moeten lopen bij alles wat ze doen omdat ze het beter weten dan wij. Aan de andere kant loop je wel te discussiëren over deze dingen. Prima hoor, moet jezelf weten, maar een beetje erg dubbel.
Niet om Ardbeg te verdedigen, maar dit is wel weer een hele zwart-witte schets van de situatie.

Er zijn wel degelijk heel veel elementen waarover mensen gewoon hun mond zouden moeten houden omdat daar intern veel meer bekend is. Dat soort elementen komen ook in deze casus weer terug, bijvoorbeeld hoe Ruud er zelf in staat. Dat ligt ongetwijfeld veel genuanceerder dan alleen het ene interview dat hij ooit gegeven heeft. Ik kan me best voorstellen dat een man met de droom om hoofdtrainer van PSV te worden daar ook nu al voor openstaat, onder de juiste voorwaarden, bijvoorbeeld een ervaren assistent als Fred Rutten. Fred zal op zijn beurt misschien ook eerst hebben willen nadenken over het idee, daar gaan weken overheen en in die tijd kunnen dingen veranderen. Weten we niet zo goed, kunnen we niet zoveel over zeggen, dat is zo. Aan de andere kant heb je ook te maken met een stukje inschatting van de club, gebaseerd op de bekende argumenten. Daarover kunnen we hier deels meepraten: hoe wenselijk is het om een relatief onervaren trainer aan te stellen? Hoe wenselijk is het om Ruud te verkiezen boven Bosz of Cocu? Hoe wenselijk is het om Fred Rutten weer binnen te halen? We kennen niet alle ins en outs, maar velen hier hebben toch ook een beetje een ideaalbeeld van hoe ze het zelf zouden willen zien. Daarover kunnen we best discussiëren en dat ging volgens mij redelijk goed totdat jij en Ardbeg het aan de stok kregen over een vrij irrelevante kwestie. Het was best een leuke, interessante uitwisseling van visies vandaag. Met veel plezier gelezen. Ga daar ook vooral mee door.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 16:53 Volgens mij zegt niemand dat het perse en alleen zo is dat Ruudje gedwongen wordt het te doen. Alleen dat het vreemd is dat je binnen slechts een paar weken zo van mening kan verschillen want het is een feit dat Ruud heel duidelijk was. Voor zichzelf en naar buiten toe. Maar kan het mis hebben...
Hierboven/paar pagina's terug wel. Mbt het vreemd vinden daar ben ik het honderd procent over eens he. Tenminste, als we vanuit de setting kijken hoe het ook naar de buitenwereld wordt geschetst. Da's alles wat we weten. Met name in de Brands Era sta ik er niet van te kijken als er een loer wordt gedraaid en we op het verkeerde voetje worden gezet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het lijkt me niet dat je een clubicoon als Ruud daarvoor gebruikt. Dat zou ik zelfs een idiote actie vinden van Brands.

[mention]Ykhim[/mention] het is toch met zo'n dooddoener ook zwart/wit? We weten hier bijzonder weinig af van de ins/outs. Of het nu gaat over spelers, tactieken, trainers noem het op. Tis allemaal op basis van gevoel, emotie en af en toe wat info die wel naar buiten komt. Je kan niet aan de ene kant roepen dat je maar blind PSV moet achterna lopen als het gaat om deze beslissing maar elders wel kritiek uit op het beleid, transfers of tactiek. Wat is het verschil? Tis gewoon een vreselijke dooddoener die idd een prima discussie plat sloeg. Vond ik niet terecht, vandaar mijn reactie. Nog even los van het feit dat lang niet alles bij PSV goed is gegaan de laatste jaren. Dus die opmerking dat PSV het altijd maar beter weet en het daarom wel goed zou zijn klopt wat mij betreft sowieso van geen kant.
Last edited by Juancho on 22 Mar 2022, 17:04, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 22 Mar 2022, 16:35 maar bij PSV hebben ze er een betere kijk op dan wij. Da's toch niet zo ingewikkeld? Ik zou me pas echt druk gaan maken als ze naar ons zouden gaan luisteren :mrgreen:
Het zijn ook maar mensen daar.

Bijvoorbeeld onder Jan Reker kwam de ene na de andere duurbetaalde, kwalitatief ondermaatse speler binnen. Domme krachten, blinde dravers, zwakke persoonlijkheden... Je kon ruiken dat er weinig fingerspitzengefühl in het toenmalige technisch beleid zat.

Dat was toen, rond 2008.
Nu doen we het een flink stuk beter, maar het is nog niet zo lang geleden dat we cultheld Bruma voor een idioot bedrag binnenhaalden.

Zouden dezelfde mensen daarover hebben beslist als over het aantrekken van Madueke, Ramalho, Sangaré en andere voltreffers? Ik heb altijd het idee dat PSV-aankopen in twee smaken komen: lomp en overbetaald... of scherp geprijsd en geniaal.

Dan heb je het over individuele fouten qua technisch beleid.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 17:01@Ykhim het is toch met zo'n dooddoener ook zwart/wit? We weten hier bijzonder weinig af van de ins/outs. Of het nu gaat over spelers, tactieken, trainers noem het op. Tis allemaal op basis van gevoel, emotie en af en toe wat info die wel naar buiten komt. Je kan niet aan de ene kant roepen dat je maar blind PSV moet achterna lopen als het gaat om deze beslissing maar elders wel kritiek uit op het beleid, transfers of tactiek. Wat is het verschil? Tis gewoon een vreselijke dooddoener die idd een prima discussie plat sloeg. Vond ik niet terecht, vandaar mijn reactie. Nog even los van het feit dat lang niet alles bij PSV goed is gegaan de laatste jaren. Dus die opmerking dat PSV het altijd maar beter weet en het daarom wel goed zou zijn klopt wat mij betreft sowieso van geen kant.
Ik heb het verschil proberen uit te leggen. Ik denk dat er elementen zijn waarover we kunnen oordelen, ik denk ook dat er elementen zijn waarover we stil moeten blijven. Dat ligt soms ook in een grijs gebied. Dat men het bij PSV altijd beter weet is ook niet wat Ardbeg betoogt. Zou ook raar zijn, want dat is niet zo. Het blijft mensenwerk en daarin worden weleens fouten gemaakt. Aan de andere kant ga ik ook niet doen alsof het niveau op dit forum zo hoog ligt, dat valt met regelmaat ook tegen en dat is ook prima. Het is maar goed dat ze niet naar ons luisteren, zeg maar :mrgreen:

Het ligt sowieso wel in lijn met de meer maatschappelijke ontwikkeling dat normale mensen maar denken dat ze het beter zouden weten dan professionals die soms tientallen jaren elke dag urenlang bezig zijn geweest met dit vak. Ja, soms maken ook experts een foute inschatting, maar over het algemeen weten ze dondersgoed wat er moet gebeuren. In elk geval véél beter dan bijvoorbeeld supporters die af en toe eens op Voetbalzone een artikel lezen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ah een soort voetbalwappies dus. Doen die ook hun eigen onderzoek?
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ja en de rest zijn allemaal schapen 🐑🐑🐑WORD WAKKER!
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 22 Mar 2022, 17:13 Ah een soort voetbalwappies dus. Doen die ook hun eigen onderzoek?
Dat doet iedereen hier, toch? Maar laten we nu niet doen alsof enig voetbalinhoudelijk inzicht ook maar enigszins te vergelijken is met quantumfysica, virologie, complexe geopolitiek of elke andere vorm van wetenschap. Verre van zelfs, daar doen geforceerde moeilijkdoenerij en gratuit gebruik van gekunsteld jargon niet veel aan af.
Locked