Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rikkert1234 wrote: 24 Apr 2022, 20:14 Timber voor 10 miljoen vind ik wel echt teveel voor iemand die pas een seizoen beetje leuk voetbalt. Hoop dat we gewoon een topper kunnen vinden zoals Sangare ergens in de onderste regionen van een topcompetitie.
Timber is echt top hoor maar hij heeft geen exotische allure om zich heen hangen. Ik zie hem graag bij ons maar dat moet wel beter kunnen dan 8 miljoen. Vind ik.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luckassen voor 5 mln in seizoen 17/18. Dat was pas veel.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV doet geen afkoopsommen, maar heeft wel afspraken met spelers.
Zo kunnen ze hebben afgesproken dat bij een bod van 35 miljoen euro PSV niet al te moeilijk gaat doen als de speler graag daarheen wil verkassen.

Dat is wat mij betreft ook logisch, want anders tekenen spelers met een grote toekomst nooit voor PSV.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 24 Apr 2022, 20:08Wel een zinnige stelling. Je bent het niet eens, da's wat anders. Als je Timber voor niet minder dan acht miljoen bij Utrecht kan ophalen, heb je het gewoon niet zo best gedaan als TD. 8 miljoen voor Karlsson, ondanks dat ik gecharmeerd van hem ben, waar ben je dan mee bezig?
Je sluit met je stelling binnenlandse transfers uit zodra ze de 8 miljoen ontstijgen, ik vind dat inderdaad niet bepaald zinnig. Er zijn genoeg spelers die dat bedrag waard (kunnen) zijn. Zie Veerman, zie Wijndal en zie inderdaad ook Karlsson. Of desnoods Sinisterra, die hier waarschijnlijk ook niet meer uit de toon zou vallen.

Als je zegt dat 8 miljoen voor Timber teveel is, dan kunnen we daar een goed debat over voeren. Dat zou ik namelijk ook een wat riskante transfer vinden. Maar zoiets generaliseren naar elke binnenlandse transfer vind ik onzinnig, ja.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 24 Apr 2022, 20:46
Ardbeg wrote: 24 Apr 2022, 20:08Wel een zinnige stelling. Je bent het niet eens, da's wat anders. Als je Timber voor niet minder dan acht miljoen bij Utrecht kan ophalen, heb je het gewoon niet zo best gedaan als TD. 8 miljoen voor Karlsson, ondanks dat ik gecharmeerd van hem ben, waar ben je dan mee bezig?
Je sluit met je stelling binnenlandse transfers uit zodra ze de 8 miljoen ontstijgen, ik vind dat inderdaad niet bepaald zinnig. Er zijn genoeg spelers die dat bedrag waard (kunnen) zijn. Zie Veerman, zie Wijndal en zie inderdaad ook Karlsson. Of desnoods Sinisterra, die hier waarschijnlijk ook niet meer uit de toon zou vallen.

Als je zegt dat 8 miljoen voor Timber teveel is, dan kunnen we daar een goed debat over voeren. Dat zou ik namelijk ook een wat riskante transfer vinden. Maar zoiets generaliseren naar elke binnenlandse transfer vind ik onzinnig, ja.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en ik zei het ook wat kort door de bocht, echter vind 8 miljoen in de Eredivisie nog steeds niet zo vanzelfsprekend.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar komen deze bedragen vandaan als ik vragen mag?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In Nederland betaal je altijd een eredivisiecommissie..

Timber kopen voor 5 a 6 zou ik direct doen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 24 Apr 2022, 20:49 Waar komen deze bedragen vandaan als ik vragen mag?
Nergens vandaan. Gewoon een gok/inschatting.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sinds wanneer mogen spelers uit exotische landen zoveel meer kosten dan binnenlandse transfers? Zoals [mention]Ykhim[/mention] zegt; Jongens als Karlsson, Wijndal, Sinistererra of Timber zullen genoeg buitenlandse interesse genieten, net zoals bijv Veerman, Koopmeiners of Boadu. Waarom mag je daar dan niet teveel voor uit geven? Is een stap van pakweg AZ of Utrecht naar PSV minder geld waard dan een stap van Guadalajara of Sao Paulo naar PSV?

Kwaliteit staat voorop en ik vind dat jongens als Timber of Karlsson meer dan voldoende bewezen hebben de kwaliteiten voor PSV te hebben. Daar hangt een prijskaartje aan en daar is wat van te vinden, maar binnenlandse transfers van >8mil uitsluiten is onzin.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2022, 20:50 In Nederland betaal je altijd een eredivisiecommissie..

Timber kopen voor 5 a 6 zou ik direct doen.
Wat bedoel je met een "eredivisiecommissie"?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juist. Als je hebt het over vanzelfsprekendheid, dan vind ik het inderdaad een ander verhaal. 8 miljoen ligt niet voor de hand. En hoewel het inderdaad het nieuwe 5 miljoen is, verwacht je voor dat soort bedragen ook wel een speler die meteen van waarde kan zijn. Zoals Sangaré bijvoorbeeld.

Al begin ik wel overtuigd te raken dat Timber ook vanaf minuut 1 mee moet kunnen. Die voetbalt zo makkelijk, ook als de weerstand wat hoger ligt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 24 Apr 2022, 20:51 Sinds wanneer mogen spelers uit exotische landen zoveel meer kosten dan binnenlandse transfers?
Gewoon populistisch gelul. Een exotische naam mag meer geld kosten? Kwaliteit staat dus niet meer op 1? Typisch... Ik draai het eigenlijk eerder om.

Ik geloof blind dat Timber heel snel kan aanhaken. Gewoon een heel groot talent. En daar betaal je voor. 6/7/8 miljoen, al dan niet met wat bonussen is volstrekt logisch in deze tijd.

Mocht Guti bijv gaan voor een miljoen of 6/7/8 mag PSV Timber gelijk halen. Maar ook los van zijn vertrek want ook op het middenveld is ruimte. Bijkomend voordeel is dat je met Timber en Veerman 2 Nederlandse jongens hebt die ook redelijk snel richting Oranje kunnen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geen moment beweerd dat kwaliteit niet op 1 staat. Tevens ook niet beweerd dat spelers uit andere landen per definitie meer mogen kosten hoor. Ik vind, zoals ik al zei, 8 miljoen voor een binnen Eredivisie transfer niet vanzelfspreken en wat ik al zei, ik verwoordde het niet zo goed.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Timber net zo aanhaakt als Veerman dan is zelfs 15 miljoen niet te veel. Maarja het punt is dat je nooit weet hoe zo 'n aanpassing gaat zijn. Er zijn er genoeg die óók de schijn hadden een toptalent te zijn en die konden die stap niet maken.

Ik zeg niet dat Timber dat niet kan maar ik denk dat het risico wat erbij hoort ervoor moet zorgen dat je niet blindelings te veel betaald. Luckassen is echt een goed voorbeeld.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Of 20! Laten we 20 neerleggen voor Timber ;)
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het voordeel van Veerman en Timber is dat zij een goed zelfbeeld hebben.

Veerman heeft rustige stappen genomen naar ons toe en Timber heeft besloten om naar Utrecht te gaan om daar veel betere ervaring op te doen met Eredivisie voetbal.

Tussen de oren zit het goed bij die gasten zou Aad de Mos zeggen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 24 Apr 2022, 21:31 Als Timber net zo aanhaakt als Veerman dan is zelfs 15 miljoen niet te veel. Maarja het punt is dat je nooit weet hoe zo 'n aanpassing gaat zijn. Er zijn er genoeg die óók de schijn hadden een toptalent te zijn en die konden die stap niet maken.

Ik zeg niet dat Timber dat niet kan maar ik denk dat het risico wat erbij hoort ervoor moet zorgen dat je niet blindelings te veel betaald. Luckassen is echt een goed voorbeeld.
Luckassen moet echt buiten elke vergelijking ooit worden gehouden. Echt iedereen zag al van mijlenver aankomen dat dat een miskoop zou worden.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zag Luckassen niet per sé als miskoop direct..

Mede met mij een site admin van hier🤣
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2022, 21:49 Ik niet per sé..

Mede met mij een site admin van hier🤣
Tijd voor een permaban…
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Sir Tinus wrote: 24 Apr 2022, 21:31 Als Timber net zo aanhaakt als Veerman dan is zelfs 15 miljoen niet te veel. Maarja het punt is dat je nooit weet hoe zo 'n aanpassing gaat zijn. Er zijn er genoeg die óók de schijn hadden een toptalent te zijn en die konden die stap niet maken.

Ik zeg niet dat Timber dat niet kan maar ik denk dat het risico wat erbij hoort ervoor moet zorgen dat je niet blindelings te veel betaald. Luckassen is echt een goed voorbeeld.
Als je Timber in de eerste alinea vervangt door Bruma dan wordt het verhaal realistisch.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2022, 20:50 Timber kopen voor 5 a 6 zou ik direct doen.
Dat is in mijn ogen een no-brainer ja. Zou echt een prima toevoeging aan onze selectie zijn voor dat bedrag. Is ook multifunctioneel, dus dat is een enorm voordeel. Kan op het middenveld spelen, maar ook evt rechtsback.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Timber juist halen voordat we zelf verkopen. Nu kunnen we nog spelen dat we niet veel geld hebben en Utrecht moet misschien nog een transfer maken om de huishouding op acceptabel niveau te krijgen voor Frans.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Interessante speler, maar heeft nog wel wat stappen te maken. Tevens ben ik niet onder de indruk van zijn rendement. Veerman had behalve specifieke eigenschappen ook al 1,5 jaar een goed rendement. Ook als meer verdedigende middenvelder. Waar blinkt Timber in uit wat PSV vrijwel niet in de selectie heeft en PSV sterker zou maken?
Bakkertje01
Regelmatige invaller
Posts: 305
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Weghorst wat zijn voor PSV? 😅
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deze krijgt ook een permaban..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Locked