Gedoe met supporters
- deninho32
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Vinnie Jones
- Nationale topspeler
Er wordt zeker gehandhaafd. Mijn collega doet de hooligans zaken, er worden er meer afgedaan dan je denkt. En nee niet allemaal, helaas hebben we niet in alle zaken genoeg bewijs. Maar dat iemand ter plekke niet wordt opgepakt wil niet zeggen dat degene niet vervolgd wordt.Jur1913 wrote: ↑06 May 2024, 13:54Preventief niet nee. Maar wordt er gehandhaafd na het afsteken van het vuurwerk? Dat zal wel weer escalerend handelen zijn. Ergens is dat een terecht punt, maar het zorgt er wel voor dat mensen zien dat ze het gewoon kunnen maken.DeEintovenaar wrote: ↑06 May 2024, 13:52
Nou wij hebben anders genoeg vuurwerk zaken lopen hoor. Je kunt alleen zo moeilijk ieder huis controleren op vuurwerk. Iedere auto doorzoeken etc. Is onmogelijk. Als je zag hoeveel mensen er gisteren in de stad waren, hoe wil je die ooit allemaal controleren?
Natuurlijk zou je graag zien dat we ze allemaal pakken maar dat is een illusie.
- These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
- Jur1913
- Hatseflats
- Vedette
Tsja, hij liegt blijkbaarTjompie wrote: ↑06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:
Cobra ontplofte in hand PSV-fan Appie (49): 'Dacht dat ze mij een fakkel gaven'
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54489 ... -eindhoven
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/446 ... duim-kwijt
- These users thanked the author Hatseflats for the post (total 2):
- danko-lazovic • Mr. Spock
-
- Internationale topspeler
Pff, dat zegt dus dat het probleem nog een stuk groter is dan dat het lijkt. Of behandelt de politie alleen zaken die zich buiten het stadion hebben afgespeeld?DeEintovenaar wrote: ↑06 May 2024, 14:22Er wordt zeker gehandhaafd. Mijn collega doet de hooligans zaken, er worden er meer afgedaan dan je denkt. En nee niet allemaal, helaas hebben we niet in alle zaken genoeg bewijs. Maar dat iemand ter plekke niet wordt opgepakt wil niet zeggen dat degene niet vervolgd wordt.
-
- Meervoudig international
Er wordt juist 9 van de 10 keer gekozen om iemand achteraf te straffen. Zelden wordt er iemand het stadion uitgezet. Juist dat doen ze om het niet te laten ontsporen.DeEintovenaar wrote: ↑06 May 2024, 14:22Er wordt zeker gehandhaafd. Mijn collega doet de hooligans zaken, er worden er meer afgedaan dan je denkt. En nee niet allemaal, helaas hebben we niet in alle zaken genoeg bewijs. Maar dat iemand ter plekke niet wordt opgepakt wil niet zeggen dat degene niet vervolgd wordt.
- These users thanked the author danko-lazovic for the post:
- DeEintovenaar
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Blikverbod? Nou good luck with that.Glas- en blikverbod
Om de huldiging gastvrij en veilig te laten verlopen, geldt er een glas- en blikverbod in de hele binnenstad en langs de route van de platte kar. De horeca zal schenken uit recyclebare bekers.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Plaatst het toch in een ander daglicht..Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:26Tsja, hij liegt blijkbaarTjompie wrote: ↑06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:
Natuurlijk blijft dit enorm sneu voor hem.
Last edited by Vanthaman18 on 06 May 2024, 14:27, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- Standbeeld
-
- Vaste waarde in elftal
-
- Vaste waarde in elftal
Na 25 gasolinas is mij ook niet alles meer duidelijk dus ik snap dit welVanthaman18 wrote: ↑06 May 2024, 14:27Plaatst het toch in een ander daglicht..Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:26
Tsja, hij liegt blijkbaar
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
- Hatseflats
- Vedette
Of iemand riep: hier heb je zo'n fakkel en gooide de cobra brandend op straat waarna Appie de 'fakkel' oppakte.Vanthaman18 wrote: ↑06 May 2024, 14:27Plaatst het toch in een ander daglicht..Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:26
Tsja, hij liegt blijkbaar
-
- Meervoudig international
Hij heeft het over geven. Zo kan je bij alles wel denken of is het zo gegaan. Ik vraag mij überhaupt af hoeveel hij nog weet van de middag als je ziet hoe hij er van te voren al bij liep.Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:28Of iemand riep: hier heb je zo'n fakkel en gooide de cobra brandend op straat waarna Appie de 'fakkel' oppakte.Vanthaman18 wrote: ↑06 May 2024, 14:27
Plaatst het toch in een ander daglicht..
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Brandend vuurwerk oprapen getuigt niet van enig verstand. Sorry dat ik het zeg hoor. Dit leren wij allemaal onze kinderen toch al aan dat ze er zo ver mogelijk van weg moeten blijven.Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:28Of iemand riep: hier heb je zo'n fakkel en gooide de cobra brandend op straat waarna Appie de 'fakkel' oppakte.Vanthaman18 wrote: ↑06 May 2024, 14:27
Plaatst het toch in een ander daglicht..
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- danko-lazovic
- Standbeeld
- Mister PSV
Het filmpje plaatst het een en ander wel in ander daglicht inderdaad. Maar Veres heeft net een post geplaatst in het ajax topic. In de post staat een filmpje. Dat heb ik net bekeken en als de cobra begint te ontbranden dan snap ik wel dat je kan denken dat het wat weg heeft van een fakkel. Er komt namelijk een flinke felle vlam uit de cobra. Daarna wordt de vlam minder en knalt het.
VeresRivne wrote: ↑06 May 2024, 14:20 https://www.voetbalzone.nl/nieuws/PSV-f ... ven/434463
Zag hier her en der grappen over gemaakt worden op het net, wat ik persoonlijk echt niet vind kunnen. Vind dit echt heel erg. Te gek voor woorden dat we sowieso dit soort vuurwerk in omloop hebben in Nederland, het is gewoon oorlogstuig,
- Balinho
Erin stompen, bedoel je. "Pas op, ik stompje!".
Maar idd, wat Standbeeld hierboven aangeeft. Voor zover ik weet was niemand hier erbij. Of Appie al dan niet volledig toerekeningsvatbaar was kan ik niet genuanceerd genoeg beoordelen, al ben ik geneigd om in mijn schijtlolligheid daar allerlei flauwekul over te posten, zeker nadat ik het "18 Years After Filmpje" gezien heb. Maar goed.
Edit: alweer ingehaald door de realiteit dus, ik zie het filmpje hierboven net pas. "Play stupid games, win stupid prizes" dus. Sorry Appie, beterschap knurft.
Last edited by Balinho on 06 May 2024, 14:45, edited 2 times in total.
-
Die vent was straalbezopen, alsof hij ook maar iets heeft gehoord van die mensen die naar hem schreeuwen. Dit soort explosieven horen niet op straat te liggen. Of hij het in z'n handen gedrukt heeft gekregen of zelf heeft opgepakt verandert iets wat betreft wie blaam treft, maar weinig voor de discussie of dit vuurwerk in onze samenleving hoort
- B. Dzsudzsak
- Regelmatige invaller
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Nu is het Appie, volgende keer is het een jong menneke…
Gewoon opflikkeren met die kut Cobra’s.
Gewoon opflikkeren met die kut Cobra’s.
- These users thanked the author B. Dzsudzsak for the post (total 5):
- De Realist • Heissenberrug • Koenjo • RIO • Juancho
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Gelukkig maar dat niemand het aan hem heeft gegeven, al maakt het de gevolgen voor hem zelf niet minder triest natuurlijk.
En uiteindelijk gebeurt het natuurlijk wel doordat iemand denkt dit soort vuurwerk mee te moeten nemen naar een voetbalwedstrijd waar duizenden supporters (waaronder ook veel kinderen) rondlopen.
Ik vind pyro prachtig, maar dit soort vuurwerk mag echt achterwege gelaten worden.
En uiteindelijk gebeurt het natuurlijk wel doordat iemand denkt dit soort vuurwerk mee te moeten nemen naar een voetbalwedstrijd waar duizenden supporters (waaronder ook veel kinderen) rondlopen.
Ik vind pyro prachtig, maar dit soort vuurwerk mag echt achterwege gelaten worden.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 5):
- Standbeeld • Nilis • MC Hammer • PCGC • JandeVakantieman
-
- Nationale topspeler
Even ter verduidelijking, hij is zelf verantwoordelijk geweest voor alle drankjes die hij heeft gedronken. Dat dit soort vuurwerk niet op straat hoort is natuurlijk vanzelfsprekend.Standbeeld wrote: ↑06 May 2024, 14:08Hier ben ik het niet mee eens. Alles valt of staat met de context. De man is niet de slimste, was bezopen en ze houden hem overduidelijk voor de gek. Om te kunnen bepalen of deze man 100% zelf verantwoordelijk is zou je moeten weten wat er zich heeft afgespeeld op het moment dat hij de cobra in handen kreeg.mr.top wrote: ↑06 May 2024, 13:50
Wat hij zegt! Kom op, dit is een vent van 49. Hij is niet bepaald het scherpste mes in de la maar het is ook niet zo dat hij een verstandelijke beperking heeft .
Als hij heel veel pech heeft dan heeft dit kampioenschap voor hem een staartje wat de rest van zijn leven blijvend zal veranderen. Dit kan hem zijn werk kosten en wie weet wat nog meer?
Wat wel duidelijk is, is dat dit (je vingers eraf knallen) niet iets is wat je wil. Mensen die hem daarna uitlachen, op zijn verantwoordelijkheid wijzen, etc. heb je niks aan. Hij zal zelf al iedere dag geconfronteerd worden met de gevolgen van de actie. Helaas.
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Behoorlijk.Hatseflats wrote: ↑06 May 2024, 14:26Tsja, hij liegt blijkbaarTjompie wrote: ↑06 May 2024, 13:16 Een interview met Appie in de RTL nieuws app:
Maakt het voor hem niet minder erg, maar de hele social media heksenjacht op de "dader" kan direct gestaakt worden. Al die roepers even de mening herzien graag.