Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er zijn genoeg spitsen die onder Ruud willen trainen. Never nooit dat we dan met Sam Lammers aan komen zetten. Mensen die dat opperen denken dat we een soort feyenoord zijn gok ik.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zirkzee moet ongeveer 10 mln kosten volgens Belgische media.
15G+8A in 32 wedstrijden Jupiler Pro League. Ik begreep dat hij het goed doet, maar af en toe nog te frivool, niet doelgericht genoeg.
Daar kan Ruud wel wat mee lijkt me
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil graag een bewezen topscorer hebben. Niet eentje waar nog aan gesleuteld moet worden. Ja: als backup.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lammers als 2e spits zou ik prima vinden. Mocht PSV hem (willen) halen zal de wijze waarop hij hier vertrokken is ook wel meevallen. Ik zie het er overigens niet van komen.

Vraag me sowieso af of PSV 1 of 2 spitsen gaat halen. Vinicus zal wel vertrekken lijkt me. Op papier heb je met Romero, Vertessen en Fofana voldoende alternatieven maar zij zijn allen blessuregevoelig. Fofana kun je denk ik het beste verhuren.
Ronald
Jeugdspeler
Posts: 56
Joined: 15 Apr 2022, 10:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vinicius gaat deze zomer honderd procent zeker vertrekken. Al moet ik het eigenhandig forceren.

Luuk de Jong moet sowieso komen. Specifieke kwaliteit en bovendien een beperkte hap uit het transferbudget. Naast Luuk graag een groot talent met andere vaardigheden, bijvoorbeeld Hlozek.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lammers? Die ons een oor aan naaide? Helemaal nooit! Daarnaast is hij niet goed genoeg.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ronald wrote: 26 Apr 2022, 10:09 Vinicius gaat deze zomer honderd procent zeker vertrekken. Al moet ik het eigenhandig forceren.
Nou, nou, nou. Doe ff normaal.

Los daarvan, Vinicius is een prima plan B - en voor wat het waard is: heeft een bijzondere persoonlijke relatie met (het gezin van) Ramalho en Mauro.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2022, 10:09 Lammers? Die ons een oor aan naaide? Helemaal nooit! Daarnaast is hij niet goed genoeg.
Zoals gezegd, mocht het zover komen dat De Jong hem terughaalt zal het wel meevallen met dat oor aannaaien. Dat we er een kleine 10 miljoen voor hebben gevangen is iig prima. Goed genoeg als back-up lijkt me wel.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vinicius wordt hier wel erg negatief benaderd. Klopt; op mij heeft hij ook geen onuitwisbare indruk gemaakt maar als je hierboven ook andere namen als 'projectje van Ruud' ziet. Waarom dan niet Vinicius? Overigens zie ik hem dan wel nog steeds als stand-in, voor de basis moet er een topper gehaald worden.
Vinicius zou ik alleen doen als je vrijwel zeker weet dat je een vergelijkbaar of beter niveau ervoor in de plaats kunt halen (en een zelfde type) als invaller. Aangezien ik minder negatief ben dan de anderen hier over Vinicius, zie ik dat niet enorm snel gebeuren; laat ze zich vooral op het binnenhalen van een goede eerste spits concentreren.
One can only hope
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2022, 09:26 Ik wil graag een bewezen topscorer hebben. Niet eentje waar nog aan gesleuteld moet worden. Ja: als backup.
Ik denk niet dat dat realistisch is. Luuk wil nog jaar in Spanje blijven lijkt het.
Bewezen topscorers zijn niet haalbaar voor ons, althans ik zou echt niet weten wie. Een Haller is voor ons financieel niet haalbaar, denk dat we 10-15mln max kunnen besteden. Ik zou zo snel niet weten welke bewezen topscorer daarvoor is op te pikken
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2022, 09:26 Ik wil graag een bewezen topscorer hebben.
Vinicius is (bewezen) topscorer van Portugal geweest. Afgaande op de UEFA ranking een vergelijkbaar niveau competitie als de eredivisie.

Maar snap je punt; wil alleen meer zeggen dat 'bewezen topscorer' een lastig criterium of op z'n minst onbetrouwbare voorspeller is. Of het moet in een competitie zijn van een hoger niveau maar dan is de speler voor PSV niet haalbaar.
One can only hope
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Opsomming over de transferwindow uit de Peesjeveepodcast met Elfrink:

-PSV probeert de kern te behouden (Gakpo 1 van de speerpunten natuurlijk)
-Salaris wat Gakpo zal krijgen als hij blijft gaat richting de Götze en Zahavibedragen.
-Intern is er al een lijstje gemaakt over de selectie met o.a. Brands, John de Jong, Vennegoor, Ruud, Rutten
-Bij een goed bod voor Max mag hij weg.
-Ramalho, Teze en Veerman mogen/moeten blijven
-Götze lijkt te vertrekken is wat Rik vanuit PSV hoort.
-Zahavi voor 99% weg.
-Freiburg en Fulham hebben interesse in Guti
-Guti mag weg voor 4 miljoen euro denkt Rik..
-Bij geen bod op Thomas lijkt hij gratis weg te mogen.
-Weinig verandering in status Cillessen. Hij is gewild bij PSV.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bedankt voor het delen van een samenvatting.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vinicius is in niks een plan B spits. Omdat hij erin beukt denken mensen ineens dat hij een stormram is. Maar hij kan helemaal niet koppen en krijgt in de slotfase meer overtredingen tegen dan dat hij duels wint. Dat ligt hem echt totaal niet dat plan B spits zijn. Qua type is hij gewoon een plan A spits. Daar is hij niet goed genoeg voor, dus laat 'm dan lekker vertrekken. Alsof we bijvoorbeeld Luuk gaan wisselen voor Vini in de slotfase als we moeten scoren... Hij heeft met zijn vrolijkheid bij mij overigens wel wat sympathie gewonnen dit seizoen, maar richting volgend seizoen hebben we er natuurlijk helemaal niets aan.
Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ook een leuke speler is is Giovani van Palmeiras 18 jaar. Marktwaarde van 10 miljoen... kan op meerdere plekken uit de voeten in de voorhoede en is onlangs aangeboden bij PSV. Is te zien in de serie Voetbalmakelaars waarbij deze speler wordt aangeboden bij PSV. Zou je deze speler kunnen aantrekken via het vrij gekomen geld van de talentenpool? Denk niet dat deze speler perse 10 mil moet kosten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niet per se 10 miljoen inderdaad. Eerder 30. Als JdJ daar 10 van weet te maken, dan is het de beste zakenman ter wereld. Misschien ook wel daarbuiten.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thomas heeft toch gewoon een aflopend contract? Denk niet dat er een bod zal komen. PSV wilde overigens vorig jaar nog verlengen met hem volgens de berichten, maar daarna hebben we daar niets meer over gehoord. Jammer hoe het is gelopen voor hem, zonder blessures had hij best van waarde kunnen zijn denk ik.

Rik Elfrink lijkt me overigens een fijne kerel en een prima clubwatcher, maar hij mag wel eens wat hogere bedragen gaan noemen voor onze spelers.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV90 wrote: 26 Apr 2022, 10:18
ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2022, 10:09 Lammers? Die ons een oor aan naaide? Helemaal nooit! Daarnaast is hij niet goed genoeg.
Zoals gezegd, mocht het zover komen dat De Jong hem terughaalt zal het wel meevallen met dat oor aannaaien. Dat we er een kleine 10 miljoen voor hebben gevangen is iig prima. Goed genoeg als back-up lijkt me wel.
Eens. Blijf het een prachtige voetballer vinden. Voor 10 miljoen verkocht en voor 3-5 weer terugkopen met meer ervaring? Meer dan prima.

Ajax zette zich over Brobbey heen en die maakt ze nu helaas kampioen waarschijnlijk.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti 4 miljoen? Ik hoop dat Elfrink maar weet wat gokt. Dat moet het dubbele zijn ook al heeft hij nog maar 1 jaar contract.

Gotze zou ik echt jammer vinden. En Cilessen er bij ook.

Niet echt vrolijke berichten dus van Elfrink naar het is nog vroeg.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 26 Apr 2022, 12:26
PSV90 wrote: 26 Apr 2022, 10:18

Zoals gezegd, mocht het zover komen dat De Jong hem terughaalt zal het wel meevallen met dat oor aannaaien. Dat we er een kleine 10 miljoen voor hebben gevangen is iig prima. Goed genoeg als back-up lijkt me wel.
Eens. Blijf het een prachtige voetballer vinden. Voor 10 miljoen verkocht en voor 3-5 weer terugkopen met meer ervaring? Meer dan prima.

Ajax zette zich over Brobbey heen en die maakt ze nu helaas kampioen waarschijnlijk.
Als iemand in een wedstrijd de winnende goal maakt dan ‘maakt hij ze kampioen’? Beetje overdreven.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV90 wrote: 26 Apr 2022, 12:14 Thomas heeft toch gewoon een aflopend contract? Denk niet dat er een bod zal komen. PSV wilde overigens vorig jaar nog verlengen met hem volgens de berichten, maar daarna hebben we daar niets meer over gehoord. Jammer hoe het is gelopen voor hem, zonder blessures had hij best van waarde kunnen zijn denk ik.

Rik Elfrink lijkt me overigens een fijne kerel en een prima clubwatcher, maar hij mag wel eens wat hogere bedragen gaan noemen voor onze spelers.
PSV heeft een eenzijdige optie van nog 1 jaar. Dus ligt technisch gezien vast tot 2023.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 26 Apr 2022, 12:33 Guti 4 miljoen? Ik hoop dat Elfrink maar weet wat gokt. Dat moet het dubbele zijn ook al heeft hij nog maar 1 jaar contract.

Gotze zou ik echt jammer vinden. En Cilessen er bij ook.

Niet echt vrolijke berichten dus van Elfrink naar het is nog vroeg.
Als je een journalist hebt die zelf een paar knikkers krijgt voor zijn werk dan is 4 miljoen heel veel geld. Met alle respect voor Rik natuurlijk. 4 Miljoen voor Guti, dan krijgen ze een gesigneerde onderbroek gedragen door Guti (met rem streep).

Verder zie ik Invinicius ook vertrekken hoor. Die krijgt een kans bij Benfica. Luuk zie ik niet komen, we hebben een potentiële topspits nodig, geen Zirkzee die ik zelf erg matig vind.

Als Ruud geen goede spits haalt/krijgt dan zit er echt wat mis.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Qua spitsen halen lijkt mij dat het wel goed gaat komen. Ons CL seizoen begint op zijn vroegst op 2/3 augustus. Dus we hebben dik 3 maanden om onze spits te hebben voor die tijd.
Ronald
Jeugdspeler
Posts: 56
Joined: 15 Apr 2022, 10:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 26 Apr 2022, 10:13
Ronald wrote: 26 Apr 2022, 10:09 Vinicius gaat deze zomer honderd procent zeker vertrekken. Al moet ik het eigenhandig forceren.
Nou, nou, nou. Doe ff normaal.

Los daarvan, Vinicius is een prima plan B - en voor wat het waard is: heeft een bijzondere persoonlijke relatie met (het gezin van) Ramalho en Mauro.
Nou zo serieus was het niet bedoeld, en ik lees hier doorgaans wel ergere satire.

Bovendien ben ik het niet met je eens dat Vinicius een prima plan B is.

Spelers die nu net-aan en niet eens altijd kunnen voldoen aan het huidige niveau dienen te worden doorgeselecteerd ten faveure van spelers die je aanzienlijk verbeteren.

Anders kan je het wel Skuddem.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 26 Apr 2022, 12:52 Qua spitsen halen lijkt mij dat het wel goed gaat komen. Ons CL seizoen begint op zijn vroegst op 2/3 augustus. Dus we hebben dik 3 maanden om onze spits te hebben voor die tijd.
Is dit argument niet van toepassing op de complete selectie? :wonder:
Locked