Opkomstnummer

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply

Simply the Best als opkomstnummer

Zo laten
115
63%
Vervangen
68
37%
 
Total votes: 183
Fritske12
Bankzitter
Posts: 210
Joined: 04 Nov 2020, 16:42
FOOTB_REM_S: No

een opkomstnummer dat iedereen goed vind zal je nooit vinden.
wat ik dan wel weer apart vind is dat "wij zijn eindhoven" door de supporters is bedacht maar oost krampachtig probeert dit elke keer te overstemmen met een ander nummer.
waarom kunnen we dit niet gewoon meezingen en klappen en daarna een ander nummer inzetten?
als het hele stadion zou meedoen lijkt mij dat best mooi, ipv 2 nummers door elkaar horen.
These users thanked the author Fritske12 for the post:
Franciscus
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
FOOTB_REM_S: No

Fritske12 wrote: 17 Nov 2023, 18:42 een opkomstnummer dat iedereen goed vind zal je nooit vinden.
wat ik dan wel weer apart vind is dat "wij zijn eindhoven" door de supporters is bedacht maar oost krampachtig probeert dit elke keer te overstemmen met een ander nummer.
waarom kunnen we dit niet gewoon meezingen en klappen en daarna een ander nummer inzetten?
als het hele stadion zou meedoen lijkt mij dat best mooi, ipv 2 nummers door elkaar horen.
Het is niet door supporters bedacht maar door PSV. Enkele supporters hebben het alleen mee ingezongen.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Harris de Hakker? Is dat niks?
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 17 Nov 2023, 16:04 Of laat één of andere Eindhovense DJ een mooie remix maken vh clublied, misschien ingezongen door een Eindhovense artiest zoiets.
Dan speel je dat af en wordt er vanzelf meegezongen.
Sorry hoor, maar dit idee is wel een van de minst goede ideeën die ik heb gelezen.
User avatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
Posts: 4586
Joined: 26 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 17 Nov 2023, 15:54
PSV vak X wrote: 17 Nov 2023, 15:01maar zoiets als een opkomstnummer hoort traditioneel te zijn. Wat mij betreft dus Simply the Best.
Dekt de lading al jaren niet meer en is een enorm kutnummer dat een jongere generatie helemaal niet meer aanspreekt lijkt me. Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd lijkt me het beste, zonder liedjes zal het ook wel doorgaan neem ik aan.
Jij bent echt leuk op feestjes, niet?
These users thanked the author GillesdelaCroquette for the post:
Ardbeg
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Het ontbreekt sowieso in Nederland wel aan traditionele club liederen die bij opkomst of net voorafgaand aan de wedstrijd worden gespeeld in het stadion en die dan massaal worden meegezongen en omarmd door de fans.

Als je bijvoorbeeld in Duitsland kijkt of in Italië, of in 2 weken in Sevilla , dan krijg je spontaan kippenvel als je daar heel het stadion het (club) lied hoort meezingen.
These users thanked the author PCGC for the post:
unpw07
#FreeGeneratie4
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

GillesdelaCroquette wrote: 18 Nov 2023, 01:31
deninho32 wrote: 17 Nov 2023, 15:54

Dekt de lading al jaren niet meer en is een enorm kutnummer dat een jongere generatie helemaal niet meer aanspreekt lijkt me. Gewoon het veld oplopen en beginnen met de wedstrijd lijkt me het beste, zonder liedjes zal het ook wel doorgaan neem ik aan.
Jij bent echt leuk op feestjes, niet?
Nee zeker niet. Ik ga namelijk nooit naar feestjes, niet mijn hobby die georganiseerde gezelligheid.
These users thanked the author deninho32 for the post:
Fanatic-U-s
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
FOOTB_REM_S: No

Gewoon Guus Meeuwis met Brabant. Perfecte stadionsong

Guus met supporters eerste Couplet en dan het refrein Guus wegdraaien en de supporters die het vol over nemen zoals het hoort. Dit ziet je in de betere stadionsongs ook (celtic, lens)

Daarnaast is het een rustig tempo en niet standje doorgeschoven. Een rustig tempo maakt een stadionlied zoveel vetter om te horen. Als je bijvoorbeeld het verschil hoort tussen YNWA (celtic/liverpool) of Feyenoord/twente doen hetzelfde YNWA op standje doorgesnoven. Dan is die van Celtic/Liverpool zoveel vetter.

Daarnaast eindigt het refrein met de tekst 'want dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht' Dit past precies bij Eindhoven de City of Light.

Niet geheel onbelangrijk ; Guus is een grote PSV fan en mogen we onze trots op de regio best wat meer etaleren met een Lied wat gaat over deze regio.
These users thanked the author psveindhoven_vakW for the post (total 5):
ThijsLorenzo von MatterhornJuanchoRen HöekJandeVakantieman
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

En ook meteen de sfeer dood want het is een veel te rustig, niet opzwepend, klef nummer.

Prima liedje, maar niet net voor de aftrap.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Ardbeg
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

psveindhoven_vakW wrote: 18 Nov 2023, 09:51 Gewoon Guus Meeuwis met Brabant. Perfecte stadionsong

Guus met supporters eerste Couplet en dan het refrein Guus wegdraaien en de supporters die het vol over nemen zoals het hoort. Dit ziet je in de betere stadionsongs ook (celtic, lens)

Daarnaast is het een rustig tempo en niet standje doorgeschoven. Een rustig tempo maakt een stadionlied zoveel vetter om te horen. Als je bijvoorbeeld het verschil hoort tussen YNWA (celtic/liverpool) of Feyenoord/twente doen hetzelfde YNWA op standje doorgesnoven. Dan is die van Celtic/Liverpool zoveel vetter.

Daarnaast eindigt het refrein met de tekst 'want dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht' Dit past precies bij Eindhoven de City of Light.

Niet geheel onbelangrijk ; Guus is een grote PSV fan en mogen we onze trots op de regio best wat meer etaleren met een Lied wat gaat over deze regio.
Dit zou zoveel mooier zijn dan die beuk muziek. Een massaal zingend stadion brengt zoveel sfeer.
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Nov 2023, 09:57 En ook meteen de sfeer dood want het is een veel te rustig, niet opzwepend, klef nummer.

Prima liedje, maar niet net voor de aftrap.
Ik denk het niet. YNWA is ook niet echt een opzwepend nummer als je het zo hoort.
Het zit hem erin als het hele stadion het volgas mee zingt.

Heb ooit Angels van Robbie Williams live mogen aanschouwen bij een stadionconcert van hem. Als dan het hele stadion mee doet en erachter gaat geeft dat echt wel kippenvel (even los of je vd muziek houdt)
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

psveindhoven_vakW wrote: 18 Nov 2023, 09:51 Gewoon Guus Meeuwis met Brabant. Perfecte stadionsong

Guus met supporters eerste Couplet en dan het refrein Guus wegdraaien en de supporters die het vol over nemen zoals het hoort. Dit ziet je in de betere stadionsongs ook (celtic, lens)

Daarnaast is het een rustig tempo en niet standje doorgeschoven. Een rustig tempo maakt een stadionlied zoveel vetter om te horen. Als je bijvoorbeeld het verschil hoort tussen YNWA (celtic/liverpool) of Feyenoord/twente doen hetzelfde YNWA op standje doorgesnoven. Dan is die van Celtic/Liverpool zoveel vetter.

Daarnaast eindigt het refrein met de tekst 'want dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht' Dit past precies bij Eindhoven de City of Light.

Niet geheel onbelangrijk ; Guus is een grote PSV fan en mogen we onze trots op de regio best wat meer etaleren met een Lied wat gaat over deze regio.
Doe mij dan maar 't Dondert & 't Bliksemt. Misschien kan je op die melodie een PSV-couplet bedenken.

LABYRAT KOM NOOIT MEER TERUG mag er eventueel in blijven 😎
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Guus Meeuwis...oef.

Dan liever niks.
These users thanked the author SKERLA for the post (total 3):
StandbeeldMr. Spock10. Nilis
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Guus Meeuwis was toch klaar in het Philips Stadion met die kutconcerten van hem? Is hij eindelijk opgeflikkerd en dan alsnog de hele buurt lastig vallen met die liedjes. Dat is echt wreed.
These users thanked the author deninho32 for the post:
Mr. Spock
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 18 Nov 2023, 09:57 En ook meteen de sfeer dood want het is een veel te rustig, niet opzwepend, klef nummer.
Dit inderdaad. Het beste is gewoon het clublied.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 18 Nov 2023, 10:18 Guus Meeuwis was toch klaar in het Philips Stadion met die kutconcerten van hem? Is hij eindelijk opgeflikkerd en dan alsnog de hele buurt lastig vallen met die liedjes. Dat is echt wreed.
Ik zou het wat anders verwoorden, maar met de strekking ben ik het wel eens.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik kon precies de strekking van deninho32's post optekenen nog voordat hij hem daadwerkelijk gepost had. Kon nooit heel lang uitblijven. :mrgreen:
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
HeissenberrugRen Höek
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
FOOTB_REM_S: No

Nou die Guus Meeuwis voegt nog steeds, en heeft meer toegevoegd aan PSV en het Philips Stadion dan Deninho32 ooit zal doen dus die strekking van zijn woorden doet me dus echt helemaal nix.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

psveindhoven_vakW wrote: 18 Nov 2023, 10:28 Nou die Guus Meeuwis voegt nog steeds, en heeft meer toegevoegd aan PSV en het Philips Stadion dan Deninho32 ooit zal doen dus die strekking van zijn woorden doet me dus echt helemaal nix.
Volledig oneens:
SKERLA wrote: 18 Nov 2023, 10:18Guus Meeuwis...oef.

Dan liever niks.
Of nog beter: Nog liever Guus Til en Guus Hiddink in een duet.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 17 Nov 2023, 20:50 Harris de Hakker? Is dat niks?
Correct, dat is niks
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 18 Nov 2023, 10:36
psveindhoven_vakW wrote: 18 Nov 2023, 10:28 Nou die Guus Meeuwis voegt nog steeds, en heeft meer toegevoegd aan PSV en het Philips Stadion dan Deninho32 ooit zal doen dus die strekking van zijn woorden doet me dus echt helemaal nix.
Volledig oneens:
SKERLA wrote: 18 Nov 2023, 10:18Guus Meeuwis...oef.

Dan liever niks.
Of nog beter: Nog liever Guus Til en Guus Hiddink in een duet.
Die twee hebben meer toegevoegd aan PSV dan Guus M. dus laten we dan Til en Hiddink het opkomstnummertje maar zingen.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

psveindhoven_vakW wrote: 18 Nov 2023, 09:51 Gewoon Guus Meeuwis met Brabant. Perfecte stadionsong

Guus met supporters eerste Couplet en dan het refrein Guus wegdraaien en de supporters die het vol over nemen zoals het hoort. Dit ziet je in de betere stadionsongs ook (celtic, lens)

Daarnaast is het een rustig tempo en niet standje doorgeschoven. Een rustig tempo maakt een stadionlied zoveel vetter om te horen. Als je bijvoorbeeld het verschil hoort tussen YNWA (celtic/liverpool) of Feyenoord/twente doen hetzelfde YNWA op standje doorgesnoven. Dan is die van Celtic/Liverpool zoveel vetter.

Daarnaast eindigt het refrein met de tekst 'want dan denk ik aan Brabant want daar brand nog licht' Dit past precies bij Eindhoven de City of Light.

Niet geheel onbelangrijk ; Guus is een grote PSV fan en mogen we onze trots op de regio best wat meer etaleren met een Lied wat gaat over deze regio.
Misschien wel wat anders verzinnen dan "Labyad komt nooit meer terug". Dat kunnen we intussen toch wel achter ons laten? Te veel eer voor een reserve middenvelder van een club nog slechter als Ajax.

EDIT: Verkeerde Guus liedje
Last edited by Franciscus on 18 Nov 2023, 12:38, edited 2 times in total.
These users thanked the author Franciscus for the post:
Prof_napo
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Bijzonder hoe mensen hun eigen muzieksmaak terug willen zien bij zo’n opkomstnummer. Brabant past toch veel beter bij ons dan Simply The Best of andere nummers? En helemaal eens dat zo’n rustig nummer juist hartstikke mooi kan zijn als een stadion meezingt. Gewoon doen.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 18 Nov 2023, 11:06 Bijzonder hoe mensen hun eigen muzieksmaak terug willen zien bij zo’n opkomstnummer. Brabant past toch veel beter bij ons dan Simply The Best of andere nummers? En helemaal eens dat zo’n rustig nummer juist hartstikke mooi kan zijn als een stadion meezingt. Gewoon doen.
Dat past misschien bij een dorpsclub als Heerenveen, zo'n (officieus) regionaal volkslied, maar niet bij een landelijke club als PSV.
Toch?
Fritske12
Bankzitter
Posts: 210
Joined: 04 Nov 2020, 16:42
FOOTB_REM_S: No

Smeets14 wrote: 17 Nov 2023, 20:13
Fritske12 wrote: 17 Nov 2023, 18:42 een opkomstnummer dat iedereen goed vind zal je nooit vinden.
wat ik dan wel weer apart vind is dat "wij zijn eindhoven" door de supporters is bedacht maar oost krampachtig probeert dit elke keer te overstemmen met een ander nummer.
waarom kunnen we dit niet gewoon meezingen en klappen en daarna een ander nummer inzetten?
als het hele stadion zou meedoen lijkt mij dat best mooi, ipv 2 nummers door elkaar horen.
Het is niet door supporters bedacht maar door PSV. Enkele supporters hebben het alleen mee ingezongen.
dit werd toch al wel langer gezongen voordat het werd opgenomen?
Post Reply