Ruud van Nistelrooij
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja, hij baalde. Nog meer opmerkelijke momenten. Hij wil Javier Rabanal ook omdat hij een specifiek type veldcoach is wat hij vanuit zijn Spaanse tijd heeft meegenomen. Daar gaat hij later nog op terugkomen zegt hij. Gewoon heel goed over nagedacht en geen vriendje. Wel benieuwd wat dat precies is dan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Philips
Mooi interview. Prachtig uithangbord voor de club. Nummertje 8 en v. Nistelrooij komt weer terug op mijn shirtje denk ik.
- Joenepsv
- Legende
Heb er wel vertrouwen in. Zie alleen maar voordelen aan het aanstellen van Ruud. Het enige nadeel is dat hij weinig ervaring heeft maar dat is getackeld door het aanstellen van Rutten. In elk geval iemand die naadloos bij PSV past en al 9 jaar als trainer bij ons aan de weg timmert. Iemand die de club door en door kent en ook al het aankomend talent in de peiling zal hebben.
-
- Internationale topspeler
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
Ik heb ook interesse
-
Ook al weet je dat het gaat komen. Dan moet ik toch wat lichte vocht uit mn ogen weg knipperen. Nee, niet gehuild. Maar wel trots dat Ruud het zo ver heeft geschopt en dat we als club wederom onze eigen hoofdcoach hebben kunnen opleiden. Wat mooi dat dit gebeurt, alles klopt in theorie, nu zo erg hopen dat het ook echt goed tot zijn recht komt allemaal. En inderdaad mooie reactie toen hij vertelde wat er in hem om ging toen er andere namen werden genoemd.
Ben heel benieuwd naar Rutten als assistent, maar ook zeker die Javier Rabanal. Heb hem beetje gegoogled, maar er valt buiten zijn CV en wat spaanse video’s op Youtube nog niet heel veel van hem te ontdekken. Wel bevalt het me dat we wat Spaanse invloeden gaan krijgen. Imo zijn dat op dit moment toch de meest voetbal-intelligente mensen die er zijn.
Ben heel benieuwd naar Rutten als assistent, maar ook zeker die Javier Rabanal. Heb hem beetje gegoogled, maar er valt buiten zijn CV en wat spaanse video’s op Youtube nog niet heel veel van hem te ontdekken. Wel bevalt het me dat we wat Spaanse invloeden gaan krijgen. Imo zijn dat op dit moment toch de meest voetbal-intelligente mensen die er zijn.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat moment dat Maddy zegt: kijk eens achter je? Dat wordt van jou. Als die camera iets langer draait barst hij in snikken uit. Dat vond hij mooi.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
Blij dat het officieel is. Heb net het interview bekeken en ik zie een dankbare Ruud, dat zie ik al graag. Hij straalt in alles uit dat hij straks alles gaat geven voor onze mooie club. Dit gaat het begin zijn van een mooi nieuw hoofdstuk in onze historie.
-
- Lid van verdienste
Prachtig interview. Je kunt aan alles merken dat hij over alles goed heeft nagedacht. Benieuwd ook naar zijn verdere uitleg over wat Rabanal exact gaat doen.
- Juancho
- Mister PSV
Natuurlijk mooie beelden, stukje nostalgie. Maakt het extra bijzonder en je hoopt gelijk dat het een groot succes wordt.
Anderzijds vond ik de eerste beelden van v. Bommel net zo prachtig en ook daar zag ik in potentie een topcoach die als held mooie dingen zou laten zien bij ons.
Dus ja, mooie beelden, kippenvel, maar op persoonlijke noot toch wel enige reservering. Want ook voor Ruud geldt: hij zal het moeten laten zien. Ook hoe hij bijv z'n visie laat zien op het veld in uitvoering.
Iig weer iets om naar uit te kijken.
Anderzijds vond ik de eerste beelden van v. Bommel net zo prachtig en ook daar zag ik in potentie een topcoach die als held mooie dingen zou laten zien bij ons.
Dus ja, mooie beelden, kippenvel, maar op persoonlijke noot toch wel enige reservering. Want ook voor Ruud geldt: hij zal het moeten laten zien. Ook hoe hij bijv z'n visie laat zien op het veld in uitvoering.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik vermoed dat Rabanal zich specifiek bezig gaat houden met het vormgeven van de tactische perioderisering. Daar is hij namelijk ontzettend goed in. Maar we wachten het af, ik ben ook benieuwd wat Ruud daarover gaat vertellen.
- hondjevandebakker
Ontzettend mooi interview. Geweldig hoe hij vertelt over zijn beslissing. Ik heb ook veel vertrouwen dat dit goed gaat komen. Hij heeft volgens mij ook echt wel een duidelijk plan. Ook mooi dat er een mix is van clubmensen en mensen van buitenaf zoals die spanjaard.
-
- Vedette
Leuk dat Ruud onze nieuwe trainer is. Allereerst als ex-speler zijnde. Daarnaast vind ik dat hij een coole uitstraling heeft. Een voordeel is dat hij ook Spaans spreekt, vanwege de latino’s in de selectie. Hij heeft wel zijn tijd genomen om langzaam aan zich voor te bereiden op een baan als hoofdtrainer. Dat is ook een plus.
Anderzijds, ik weet niet wat hij als trainer brengt. Wederom een ex-speler tot hoofdtrainer benoemen is een gok. Die kunnen heel goed uitpakken of juist helemaal niet. Met Rutten is er de nodige voetbal know how toegevoegd wat positief is. Met Ooijer ook wat continuïteit vanuit de bestaande staf. Op papier ziet het er allemaal leuk uit. Maar net zo goed heb je de kans dat RvN met alle goede intenties toch wat rookie fouten gaat maken. We gaan het zien wat het wordt.
Anderzijds, ik weet niet wat hij als trainer brengt. Wederom een ex-speler tot hoofdtrainer benoemen is een gok. Die kunnen heel goed uitpakken of juist helemaal niet. Met Rutten is er de nodige voetbal know how toegevoegd wat positief is. Met Ooijer ook wat continuïteit vanuit de bestaande staf. Op papier ziet het er allemaal leuk uit. Maar net zo goed heb je de kans dat RvN met alle goede intenties toch wat rookie fouten gaat maken. We gaan het zien wat het wordt.
- Juancho
- Mister PSV
Ik mis wel wat diepgang in de vragen, maargoed het is PSV TV natuurlijk. Wellicht komt dat later nog. Ik vind juist z'n antwoord op waarom nu wel een beetje vreemd. Hij kreeg spijt nadat andere namen genoemd werden. Soort wakeup call. Lijkt me geen reden om de twijfel bij jezelf weg te halen. Kijken naar anderen zou je juist niet moeten doen. Je moet er zelf klaar voor zijn, niet door welke vorm van druk van buitenaf. Hopelijk gaan journalisten daar nog dieper en meer inhoudelijk op in.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Legende
Eens. Van Nistelrooij wordt nu beoordeeld als trainer/coach van PSV en niet op basis van zijn statuur en boegbeeld als speler. Ondanks dat hij al jaren actief is als (assistent)trainer is dit toch wel weer een hele grote stap en je moet het in de vingers hebben of snel krijgen wil je succesvol worden. Nu zijn vrijwel alle interviews, beelden en rapportages mooi, net als dat in de zomer vrijwel alle clubs kampioen van de voorbereiding zijn. Het gaat er om hoe je over een heel jaar gaat presteren en of je gaandeweg het seizoen je team beter kan laten spelen met als gevolg ook betere resultaten. Tevens heb je in een seizoen ook diverse fases in zowel vorm, blessures als groepsvorming. Hoe ga je er mee om en hoe krijg je het weer goed als het dreigt mis te gaan? Daarom kijk ik over de eerste maanden heen als het zowel goed, matig als slecht gaat. Vanaf november als alle nieuwigheden er af zijn en als de eerste tegenslagen en/of moeilijkheden komen wordt het interessant. Tevens is het afwachten hoe fit hij ze kan krijgen. Bij Rutten als hoofdcoach waren de maanden november en december dat de ploegen het beste voetbal liet zien, maar waarna het vanaf februari/maart instortte.Juancho wrote: ↑30 Mar 2022, 19:33 Natuurlijk mooie beelden, stukje nostalgie. Maakt het extra bijzonder en je hoopt gelijk dat het een groot succes wordt.
-
- Vedette
Inderdaad. Het leek meer op spijt van een gemiste kans, dan dat hij echt opeens overtuigd was dat hij er wél klaar voor was.Juancho wrote: ↑30 Mar 2022, 19:44 Ik mis wel wat diepgang in de vragen, maargoed het is PSV TV natuurlijk. Wellicht komt dat later nog. Ik vind juist z'n antwoord op waarom nu wel een beetje vreemd. Hij kreeg spijt nadat andere namen genoemd werden. Soort wakeup call. Lijkt me geen reden om de twijfel bij jezelf weg te halen. Kijken naar anderen zou je juist niet moeten doen. Je moet er zelf klaar voor zijn, niet door welke vorm van druk van buitenaf. Hopelijk gaan journalisten daar nog dieper en meer inhoudelijk op in.
Maar goed, Brands ziet het in hem zitten en er is een team geformeerd dat optimale ondersteuning kan bieden. Nog steeds is het niet mijn droomscenario, maar een oprecht trotse en geroerde Ruud van Nistelrooij is toch ook wel mooi om te zien.