Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 03 Mar 2023, 15:30 Komende transferwindow zal andermaal een hele belangrijke worden, waarbij PSV er alles aan zal moeten doen om te kunnen zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn om aan het eind van volgend seizoen één v/d twee CL-tickets te realiseren. Tegelijkertijd heeft PSV nog met een aantal grote uitdagingen te werken:
Heb je dit nou gewoon schaamteloos gekopieerd van de afgelopen transfer periodes? 🙈🙊🙉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Dat kan prima gelijk zijn hé. Komende zomer en vorige zomer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 03 Mar 2023, 17:45
Heruone wrote: 03 Mar 2023, 15:30 Komende transferwindow zal andermaal een hele belangrijke worden, waarbij PSV er alles aan zal moeten doen om te kunnen zorgen dat alle voorwaarden aanwezig zijn om aan het eind van volgend seizoen één v/d twee CL-tickets te realiseren. Tegelijkertijd heeft PSV nog met een aantal grote uitdagingen te werken:
Heb je dit nou gewoon schaamteloos gekopieerd van de afgelopen transfer periodes? 🙈🙊🙉
Ja haha :mrgreen:

Maar deze zomer is wel anders, ook door de keuzes die deze winter al gemaakt zijn.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dat denken/verwachten sommigen hier denk ik vooral. Ik denk dat er helemaal niks anders gaat zijn. Paar snelle aankopen, wachten of we CL of EL spelen en dna kijken of er nog budget is voor buitenkansjes. Verder weer afhankelijk van uitgaande transfers en wat huurlingen,

Het zou mij mij enorm verbazen als deze zomer zoveel anders gaat zijn. Ik denk dat PSV juist helemaal niet in die (financiële) positie zit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Het gaat gewoon weer druk worden. Net als afgelopen transferwindows.

Teze en Obispo gaan echt knaken rapen in Frankrijk of zo. Mwene, Ramalho... Minimaal eentje. Drommel. Gerrit moet maar te behouden zijn....

Druk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Het kan gewoon Jarred Pattie Hazard en Silva worden... dan alleen nog een vervanger voor Sangaré en een topaanvaller erbij.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Ik denk dat Jarrad niet te behouden is. Everton volgt zijn ontwikkeling ook en grotere clubs gaan interesse tonen. Als PSV hem definitief kan overnemen, meteen doen natuurlijk.

In Teze zie ik nog wel een geschikte centrale verdediger. Obispo heeft zijn eigen glazen ingegooid. Ramalho's contract loopt nog een jaar door, de vraag is wat hij zelf wil, met het oog op het budget is een verkoop misschien een goed idee. Sambo is een speler met mogelijkheden, hij kan met de andere rechtbacks de strijd aan gaan.

Er moet een leider centraal achterin aan getrokken worden, wat best wat mag gaan kosten.

En niet te vergeten: De kosten moeten omlaag. Vertrek van Baumgartl, Romero en Drommel. Til wordt toch nooit een sterkhouder, die zal op een dag ook een nieuwe bestemming moeten vinden.
Last edited by Het Kanon on 03 Mar 2023, 20:52, edited 1 time in total.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Ik acht de kans ook nihil dat Jarrad volgend seizoen hier speelt. Daarnaast is er ook nog de vraag wat te doen met Boscagli, kon Ramalho deze winter al rekenen op interesse uit Turkije en hebben Teze en Obispo de laatste weken hun glazen aardig ingegooid.

De veredediging gaat zo toch een aardig hoofpijndossier worden
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Het Kanon wrote: 03 Mar 2023, 20:32
Er moet een leider centraal achterin aan getrokken worden, wat best wat mag gaan kosten.
Dit is wel meteen het grote probleem. Of een jonge speler is een leider en neemt alles en iedereen bij het handje....maar die zijn onbetaalbaar. Of je hebt een ervaren dure jongen die geen restwaarde heeft. Moreno wordt de laatste 2 jaar vaak aangehaald maar die was niet duur en was internationaal 1 van de 100k. Voor PSV was het een lot uit de loterij. Maar ik geloof niet dat als PSV 1 lot koopt de kans groot is dat we een Moreno krijgen om maar metafoor te gebruiken.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

11 Tinus wrote: 03 Mar 2023, 20:54
Het Kanon wrote: 03 Mar 2023, 20:32
Er moet een leider centraal achterin aan getrokken worden, wat best wat mag gaan kosten.
Dit is wel meteen het grote probleem. Of een jonge speler is een leider en neemt alles en iedereen bij het handje....maar die zijn onbetaalbaar. Of je hebt een ervaren dure jongen die geen restwaarde heeft. Moreno wordt de laatste 2 jaar vaak aangehaald maar die was niet duur en was internationaal 1 van de 100k. Voor PSV was het een lot uit de loterij. Maar ik geloof niet dat als PSV 1 lot koopt de kans groot is dat we een Moreno krijgen om maar metafoor te gebruiken.
Dat is waar, ze liggen niet voor het oprapen. Als er geen leider te vinden is, dan eentje die i.i.g. meteen een versterking is en zekerheid biedt. De afgelopen jaren hebben we steeds van die verdedigers gehad die (beginners) fouten maakten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

We zouden het bij Van den Ven kunnen proberen. Ik verwacht alleen dat hij goed zit bij Wolfsburg, speelt bijna alles.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Die heeft vandaag zijn contract verlengd dus dat wordt lastig
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

hondjevandebakker wrote: 03 Mar 2023, 21:30 Die heeft vandaag zijn contract verlengd dus dat wordt lastig
Toevallig. Dat wist ik niet.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Twee logische namen waarvan ik verwacht dat ze hoog op het lijstje van PSV staan zijn De Vrij en Rekik. De Vrij verwacht ik alleen nog niet terug in de ED, die zal wel naar een subtopper in Europa gaan. Rekik zou wel een typische Brands aankoop zijn. Is alleen wat te vaak geblesseerd dit seizoen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 03 Mar 2023, 18:59
Juancho wrote: 03 Mar 2023, 17:45

Heb je dit nou gewoon schaamteloos gekopieerd van de afgelopen transfer periodes? 🙈🙊🙉
Ja haha :mrgreen:

Maar deze zomer is wel anders, ook door de keuzes die deze winter al gemaakt zijn.
Je gedachtegang is logisch, maar dat was ie afgelopen zomer ook geweest. Alleen mis ik bij PSV wb technisch beleid totaal de realiteitszin om de daad bij het woord te voegen nadat ze ambities hebben uitgesproken. Tuurlijk heeft men met Simons, Benitez en De Jong leuke aankopen gedaan, maar dat er niemand is geweest die na 42 tegengoals in de competitie vond dat de bezem er in de achterhoede door moest is onbegrijpelijk, wat voor meer dingen geld. Een aantal overwegingen:
  • Nadat Teze niet de gedroomde vervanger van Dumfries zou blijken, bleek Mwene geen volwaardige concurrent om hem van die plek weg te spelen en wist zichzelf zelfs voorbijgestreefd door het duizenddingenddoekje Mauro tot diens blessure. Wat maakte dat PSV in Hoever wél de ideale concurrent op die positie dacht te vinden en leek men geen idee te hebben dat leeftijdsgenoten Sambo over minstens dezelfde kwaliteiten beschikte?
  • Hoe past het huren van jonge spelers in het beleid om eigen kapitaal op het veld in waarde te zien vermeerderen? Wat heeft PSV eraan om voor Wolverhampton, Everton en Manchester City talenten te ontwikkelen als het geen optie tot koop heeft bedongen?
  • Hoe kan het dat een TD bij PSV zijn aandacht kan verleggen van een ervaren profiel als Marlon naar een totaal rookie-profiel als Branthwaite, los van hoe goed die jongen het ook doet?
  • Hoe dacht PSV de verdediging met twee piepjonge huurlingen wel op orde te hebben tov vorig jaar?
  • Hoe verenigt PSV aankopen als Til en El Ghazi met de spierballentaal om weer CL te willen spelen! En op welke manier past het besluit om achter Luuk de Jong geen waardig alternatief aan te trekken en zelfs je enige andere optie op 9 (Vinicius) op de laatste speeldag van de hand te doen in datzelfde plaatje?
  • Waarom heeft PSV geen jonge opvolger aangetrokken voor Cody Gakpo, waarvan zo zeker als amen in de kerk was dat hij hooguit nog één jaar zou blijven? Sterker, waarom heeft het niet eens dit soort profielen in het vizier om aan te trekken op het moment dat het Gakpo al vroeg in het transferluik te verkopen?
Het enige dat is veranderd is dat het gat in de begroting dat elk jaar gedicht moet worden met de verkoop van Madueke al is opgelost én dat Stewart nu aan boord is. Je zou dus zeggen dat de inkomsten voor Sangaré en evt anderen (Max, Mwene,Ramalho, Teze, Gutiérrez, Obispo?) ten volle besteed kunnen worden aan grondige renovatie, waar al vroeg in de zomer mee gestart kan worden. Maar toch kun je er donder op zeggen dat men ondanks mooie praatjes toch weer een aantal vreemde keuzes gaat maken, er waarschijnlijk geen ‘Lozano-achtige’ vondst bij zit en het allemaal weer tot september duurt tot de boel rond is en we sowieso geen CL spelen. Maar uiteraard laat ik me graag verrassen…
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

O Goleiro Grande wrote: 04 Mar 2023, 08:06
Heruone wrote: 03 Mar 2023, 18:59

Ja haha :mrgreen:

Maar deze zomer is wel anders, ook door de keuzes die deze winter al gemaakt zijn.
Je gedachtegang is logisch, maar dat was ie afgelopen zomer ook geweest. Alleen mis ik bij PSV wb technisch beleid totaal de realiteitszin om de daad bij het woord te voegen nadat ze ambities hebben uitgesproken. Tuurlijk heeft men met Simons, Benitez en De Jong leuke aankopen gedaan, maar dat er niemand is geweest die na 42 tegengoals in de competitie vond dat de bezem er in de achterhoede door moest is onbegrijpelijk, wat voor meer dingen geld. Een aantal overwegingen:
  • Nadat Teze niet de gedroomde vervanger van Dumfries zou blijken, bleek Mwene geen volwaardige concurrent om hem van die plek weg te spelen en wist zichzelf zelfs voorbijgestreefd door het duizenddingenddoekje Mauro tot diens blessure. Wat maakte dat PSV in Hoever wél de ideale concurrent op die positie dacht te vinden en leek men geen idee te hebben dat leeftijdsgenoten Sambo over minstens dezelfde kwaliteiten beschikte?
  • Hoe past het huren van jonge spelers in het beleid om eigen kapitaal op het veld in waarde te zien vermeerderen? Wat heeft PSV eraan om voor Wolverhampton, Everton en Manchester City talenten te ontwikkelen als het geen optie tot koop heeft bedongen?
  • Hoe kan het dat een TD bij PSV zijn aandacht kan verleggen van een ervaren profiel als Marlon naar een totaal rookie-profiel als Branthwaite, los van hoe goed die jongen het ook doet?
  • Hoe dacht PSV de verdediging met twee piepjonge huurlingen wel op orde te hebben tov vorig jaar?
  • Hoe verenigt PSV aankopen als Til en El Ghazi met de spierballentaal om weer CL te willen spelen! En op welke manier past het besluit om achter Luuk de Jong geen waardig alternatief aan te trekken en zelfs je enige andere optie op 9 (Vinicius) op de laatste speeldag van de hand te doen in datzelfde plaatje?
  • Waarom heeft PSV geen jonge opvolger aangetrokken voor Cody Gakpo, waarvan zo zeker als amen in de kerk was dat hij hooguit nog één jaar zou blijven? Sterker, waarom heeft het niet eens dit soort profielen in het vizier om aan te trekken op het moment dat het Gakpo al vroeg in het transferluik te verkopen?
Het enige dat is veranderd is dat het gat in de begroting dat elk jaar gedicht moet worden met de verkoop van Madueke al is opgelost én dat Stewart nu aan boord is. Je zou dus zeggen dat de inkomsten voor Sangaré en evt anderen (Max, Mwene,Ramalho, Teze, Gutiérrez, Obispo?) ten volle besteed kunnen worden aan grondige renovatie, waar al vroeg in de zomer mee gestart kan worden. Maar toch kun je er donder op zeggen dat men ondanks mooie praatjes toch weer een aantal vreemde keuzes gaat maken, er waarschijnlijk geen ‘Lozano-achtige’ vondst bij zit en het allemaal weer tot september duurt tot de boel rond is en we sowieso geen CL spelen. Maar uiteraard laat ik me graag verrassen…
Wooo jij bent wel erg scherp wakker geworden op dun zatturdagmerguh.

Erg sterke post, helemaal mee eens..dit soms precies de tekortkomingen in het transferbeleid op.
Je zou nog kunnen toevoegen..als je weet dat die buitenspelers of 1 ervan laat moeten gaan. Waarom lijm je Doan dan niet ? Of een andere optie die ik weinig heb gehoord.. waarom is er niet iets nuttigs geruild in de gakpo of madueke deal. Die deals hadden je toegang kunnen geven tot net even wat betere spelers dan je normaal kunt halen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Uiteindelijk heeft nagenoeg alles met geld en de bijbehorende mogelijkheden te maken. Wij zijn als club gewoonweg niet interessant en hebben qua financiën nagenoeg geen mogelijkheden, maar verwachten wel alleen spelers van topniveau waarbij de TD geen enkele mispeer kan en mag maken. Deze situatie is al even aan de gang, en daar komt dan afgelopen zomer ook nog eens bij dat er fors bezuinigd dient te worden. Dan krijg je het huidig beleid als resultaat. Dan kunnen we wel weer flauw gaan doen, maar ik zou het niets meer dan logisch vinden als we aankomende zomer daadwerkelijk meer te besteden hebben dan anders doordat we met Gakpo al een gat hebben gedicht, Madueke ervoor zorgt dat we ruimer zitten en o.a. Sangare (als hij voor 37 gaat) voor het beschikbare kapitaal gaat zorgen. Ik verwacht gewoon serieuze en goede aankopen. Deze zomer zouden we meer geld beschikbaar moeten hebben dan de vorige twee zomers. Dus daarin geef ik Heruone gelijk.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

Leuk en goed betoog maar Mauro afdoen iemand die "zelfs" Teze voorbijstreeft als duizenddingendoekje dan sla je één plank mis.
Mauro was vorig seizoen met afstand de allerbeste back ban de eredivisie.
Ik mis Schmidt meer om zijn vermogen om spelers opnieuw uit te vinden dan om zijn moderne tactieken.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Franciscus wrote: 04 Mar 2023, 10:26 Leuk en goed betoog maar Mauro afdoen iemand die "zelfs" Teze voorbijstreeft als duizenddingendoekje dan sla je één plank mis.
Mauro was vorig seizoen met afstand de allerbeste back ban de eredivisie.
Ik mis Schmidt meer om zijn vermogen om spelers opnieuw uit te vinden dan om zijn moderne tactieken.
Helemaal eens! Schmidt was een koning in spelers in zijn kracht zetten, tactisch heb ik vele wedstrijden Foeterend achter het scherm gezeten.
Saibari is underrated.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind dat er wel heel makkelijk gedaan wordt over het halen van spelers. Unpopular opinion, maar ik vind eigenlijk de keuzes die deze zomer zijn gemaakt volstrekt logisch. De grootste pijnpunten waren een spits, een keeper en een ‘10’. Die drie posities zijn (op papier) uitstekend ingevuld met Benitez, Luuk, Til en Xavi.

Een reservespits is een duidelijk zwak punt, maar met Vertessen op de bank eventueel andere doorkomende jeugdspelers en een eerste spits die in zijn hele carrière hooguit 1x verkouden is geweest als blessure geschiedenis, kan ik me dat voorstellen.

Anticiperend op een vertrek van Gakpo en omdat Bakayoko wellicht nog niet klaar was voor het wekelijks grote werk werd El Ghazi gehaald. Voor een jonge talentvolle toekomstige cash die er meteen zou staan was er 1) geen geld en 2) geen plek in het elftal. Ik vind El Ghazi in die context te billijken, om te kijken hoe Bakayoko zich zou ontwikkelen.

Op het middenveld waren er geen zorgen. Relatieve toppers voor eredivisiebegrippen met Veerman, Sangare en Guti voor 2 posities met een dure Van Ginkel nog achter de hand.

Op de backposities, altijd een zwakke plek voor PSV, had het 1 van de beste backs van vorig seizoen en is de verkeerde inschatting gemaakt over de kwaliteit van Hoever. Dat is kwalijk, maar gaat over de inschatting van diens kwaliteit, niet over de keuze voor het type speler. Dat, gecombineerd met de langere afwezigheid van Mauro zorgt ervoor dat je langer dan gewenst moest doorrommelem met een speler als Teze. En, volgens de meesten hier, een speler als Max.

Centraal achterin had PSV 4 min of meer gelijkwaardige spelers. Plan A was om hier (net als voor spits, doelman, CAM) een topper te halen, maar dat bleek zonder verkoop financieel niet mogelijk. De verwachting was dat met een enorme verbetering van de doelman, de volledige verdediging ook beter zou presteren. Brands zag Branthwaite als buitenkans omdat hij zag voor voor potentie hij had. Hij had de wens/hoop/verwachting hem met optie tot koop of anders in de winterstop alsnog definitief over te nemen. Daarnaast was het te vroeg om Obispo al af te schrijven, ook al stagneerde zijn ontwikkeling vorig seizoen. Helaas stagneerde die ontwikkeling nog wel verder en bleek het niet mogelijk om Branthwaite definitief in te lijven.

Kortom, gezien de beperkte middelen vind ik dit allemaal logische keuzes.

Dat er een trainer voor de groep staat die er niks van bakt, betekent niet dat er per se foute keuzes gemaakt zijn. Het is achteraf natuurlijk altijd mooi wonen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

O Goleiro Grande wrote: 04 Mar 2023, 08:06
  • Nadat Teze niet de gedroomde vervanger van Dumfries zou blijken, bleek Mwene geen volwaardige concurrent om hem van die plek weg te spelen en wist zichzelf zelfs voorbijgestreefd door het duizenddingenddoekje Mauro tot diens blessure. Wat maakte dat PSV in Hoever wél de ideale concurrent op die positie dacht te vinden en leek men geen idee te hebben dat leeftijdsgenoten Sambo over minstens dezelfde kwaliteiten beschikte?
  • Hoe past het huren van jonge spelers in het beleid om eigen kapitaal op het veld in waarde te zien vermeerderen? Wat heeft PSV eraan om voor Wolverhampton, Everton en Manchester City talenten te ontwikkelen als het geen optie tot koop heeft bedongen?
  • Hoe kan het dat een TD bij PSV zijn aandacht kan verleggen van een ervaren profiel als Marlon naar een totaal rookie-profiel als Branthwaite, los van hoe goed die jongen het ook doet?
  • Hoe dacht PSV de verdediging met twee piepjonge huurlingen wel op orde te hebben tov vorig jaar?
  • Hoe verenigt PSV aankopen als Til en El Ghazi met de spierballentaal om weer CL te willen spelen! En op welke manier past het besluit om achter Luuk de Jong geen waardig alternatief aan te trekken en zelfs je enige andere optie op 9 (Vinicius) op de laatste speeldag van de hand te doen in datzelfde plaatje?
  • Waarom heeft PSV geen jonge opvolger aangetrokken voor Cody Gakpo, waarvan zo zeker als amen in de kerk was dat hij hooguit nog één jaar zou blijven? Sterker, waarom heeft het niet eens dit soort profielen in het vizier om aan te trekken op het moment dat het Gakpo al vroeg in het transferluik te verkopen?
Een aantal meer dan terechte vragen, hetgeen waar volgens mij niemand per definitie het antwoord op weet. Wel kan ik zeggen, en ik denk dat vrijwel iedereen dat kan onderstrepen, dat je het e.e.a. niet moet onderschatten. Wat in de media uitkomt qua transfers is slechts de helft van wat PSV op het oog heeft. Marlon viel in de categorie buitenkansje uit Rusland. Een geheel andere categorie dan Branthwaite. Tussen die twee spelers hebben hoogstwaarschijnlijk nog tientallen spelers gezeten die gepolst zijn etc. maar die niet binnen het budget/haalbaarheid/keuzes van de club passen. Uiteindelijk zijn transferperiodes niet straightforward, spelen heel veel belangen een rol en hebben de keuzes die je maakt vaak ontzettend veel gevolgen op andere vlakken, hetgeen waar wij geen zicht op hebben noch een goed beeld. Het is zoals @Sparts hierboven mij terecht benoemt: soms denken wij met zijn allen wel heel erg makkelijk over transfers. Bijv. Til, een transfer die voor velen hier onbegrijpelijk is, is een speler die Ruud per se wou hebben en die dus op het conto van Ruud is gekomen. Dat heeft Elfrink al eens door laten schemeren in een podcast.

Daarnaast, en dat is iets wat mensen ook selectief lijken te negeren, heeft PSV een duidelijke opdracht gekregen waarbij men financieel moest gaan saneren. De afschrijvingskosten en salarislasten moesten omlaag of iig meer in verhouding tot datgene wat er qua kwaliteit op het veld staat. Dat betekend dat PSV afgelopen zomer qua transfersommen iig minimale bedragen heeft uitgegeven. Qua salarissen zaten er wel een aantal dure spelers bij, maar daarvoor was ook ruimte met het vertrek van grootverdieners als Götze en Zahavi. Dat betekend ook dat als je een Doan verkoopt, je daarvoor geen Zeballos van 8 miljoen kan terugkopen. Zo simpel is het, whether we like it or not.

Ik zou verder niet teveel waarde hechten aan die uitspraken van De Jong, een TD die ontslagen is omdat hij niet voldeed en zijn onsuccesvolle beleid deels de club in deze situatie heeft gebracht. Net als dat de woorden van Brands geen spierballentaal waren, maar gewoon een duidelijk doel/inkijkje in de keuken. PSV moet 1x in de 2 jaar CL halen. Niet heel vreemd, toch?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Sparts wrote: 04 Mar 2023, 12:31Ik vind dat er wel heel makkelijk gedaan wordt over het halen van spelers.
Precies. Je mag best kritiek uiten natuurlijk, maar sommigen doen voor mijn gevoel net alsof het eenvoudig is om topspelers aan te trekken.
O Goleiro Grande wrote: 04 Mar 2023, 08:06Hoe kan het dat een TD bij PSV zijn aandacht kan verleggen van een ervaren profiel als Marlon naar een totaal rookie-profiel als Branthwaite, los van hoe goed die jongen het ook doet?
Hier wil ik nog wel even op ingaan. Hoewel je stukje op de aanname berust dat wat je in de media leest waarheid is, wil ik daar wel mijn aanname op loslaten. Je zou kunnen concluderen dat PSV een "profiel" van een verdediger niet boven kwaliteit plaatst. Daarmee bedoel ik te zeggen dat PSV vooraf een ideaalplaatje zal maken, maar als Marlon als ervaren CV niet wil komen en het alternatief is een andere ervaren CV waarvan je niet zeker weet of het een meerwaarde zal zijn, dan lijkt PSV liever door te schakelen naar een talent (Branthwaite) waarvan Brands zeker weet dat het een meerwaarde is tov wat we hebben in de selectie. Kwaliteit blijft leidend, voor mijn gevoel, en Jarrad is gewoon een meerwaarde.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Sparts wrote: 04 Mar 2023, 12:31 Ik vind dat er wel heel makkelijk gedaan wordt over het halen van spelers. Unpopular opinion, maar ik vind eigenlijk de keuzes die deze zomer zijn gemaakt volstrekt logisch. De grootste pijnpunten waren een spits, een keeper en een ‘10’. Die drie posities zijn (op papier) uitstekend ingevuld met Benitez, Luuk, Til en Xavi.
Guus Til is natuurlijk geen uitstekende aankoop, ook niet op papier. Het is het tegenovergestelde, nl. precies het type aankoop waar PSV er zo veel van heeft gedaan in de afgelopen jaren, waardoor we op blijven hangen op een niveau waar we niet willen zijn en waardoor op sleutelmomenten het dubbeltje zo vaak de verkeerde kant op valt.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De rechtsbackpositie vind ik niet alleen verkeerd ingeschat, maar daar vind ik ook weinig logica inzitten. Je had iemand nodig voor de basis en PSV komt met een jongeling aanzetten die nooit gehaald was als hij geen Nederlander zou zijn die nog vanalles heeft te bewijzen en die je alleen maar flink geld kost met een veel grotere kans dat het tegenvalt dan dat je er daadwerkelijk op vooruit bent gegaan. Had je afgelopen zomer de CV positie willen versterken dan had je al naar een hoger niveau moeten gaan kijken en had er ook nog iemand weg moeten gaan. Dat dan Branthwaite komt uit het netwerk van Brands is als je weinig te besteden hebt prima te billijken. Als die tegen zou vallen dan heb je niet opeens een gat in die positie voor de basis, terwijl dit wel met de rechtsbackpositie het geval was. Van het halen van Til was ik ook geen fan en haalt je niveau ook niet omhoog, maar die kan nog wel zijn waarde hebben en daarbij was ook Simons gehaald. Iemand die PSV wel verder kan brengen, maar het was afwachten in hoe lang het zou duren hij boven zou komen te drijven.

Desalniettemin vind ik dat ondanks de meerdere terecht gestelde vragen PSV op de rechtsbackpositie na met de minimale middelen een best prima transferzomer gehad heeft vorig jaar, waarbij ik ook flink het vermoeden heb dat er in die zomer al een impasse was tussen de directie en de RvC wat aan het einde van de transferwindow tot een uitbarsting kwam. De vele dure misperen zitten hem vooral in de jaren daarvoor onder De Jong. 2x volle bak all-in en 2x mislukt.

Daarnaast heeft Brands het naar mijn mening afgelopen winter erg slecht gedaan en kwam het op mij heel onvoorbereid over. Gakpo vertrok vroeg en dus kreeg je het idee dat PSV ook sneller kon handelen. Na het vertrek van Madueke helemaal. Uiteindelijk kwamen er last minute huurspelers. Ik kreeg niet het idee dat de lijstjes klaar lagen dat voor het geval deze spelers zouden vertrekken wie er in aanmerking zouden komen om de opvolgers te worden. Ik mag toch hopen dat nu met Stewart er nu weer zorgvuldiger wordt gekeken naar wie ze willen, voor welke positie en of ze binnen het team passen en PSV sterker maken waarvoor ze gehaald worden. Tevens niet meer goede spelers halen met een flink blessureverleden.

Er zal een keer de impasse doorbroken moeten als je de stap wil maken en dan heb je spelers nodig voor wie PSV niet het plafond is. Ik vind iemand als Zerrouki een goede speler en ik denk ook goed genoeg voor PSV, maar ik vraag me wel af hoeveel beter hij nog kan worden en of daarom het waard is om een een miljoen of 8 voor te betalen. Je hebt eigenlijk een stapje beter nodig of met een hogere groeimarge. Je hebt uitzonderingen en die heb je ook nodig waar PSV hun niveau is zoals Benitez en Luuk de Jong, maar wel dusdanig goed zijn dat je er jarenlang plezier van kan hebben en die wat volwassenheid en stabiliteit in de groep brengen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 05 Mar 2023, 12:07 De rechtsbackpositie vind ik niet alleen verkeerd ingeschat, maar daar vind ik ook weinig logica inzitten. Je had iemand nodig voor de basis en PSV komt met een jongeling aanzetten die nooit gehaald was als hij geen Nederlander zou zijn die nog vanalles heeft te bewijzen en die je alleen maar flink geld kost met een veel grotere kans dat het tegenvalt dan dat je er daadwerkelijk op vooruit bent gegaan.
Een talentvolle Nederlandse offensieve back, met Mauro, Teze en Mwene als backup, voor wanneer het niet helemaal goed uitpakt. Ik vind dat volstrekt logisch beleid. Het probleem is alleen dat hij er geen kloot van kon. Maar dat gaat over kwaliteit van je scouts/beslissers, niet over beleid. Het zou slecht beleid zijn als die speler je enige alternatief is voor die plek. Het zou m.i. ook slecht beleid zijn om voor die positie in je budget te prioriteren boven posities in de as (keeper, CV, CAM, spits).
Post Reply