AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 19 May 2024, 23:03 Gaat niet gebeuren. Ook al verpatsen ze Pavlidis voor 30 miljoen, dan halen ze er een spits van 4 miljoen voor terug, omdat ze nog steeds zo kinderachtig zijn om meer dan 5 miljoen voor een speler te betalen
Verantwoord beleid voeren ze daar toch gewoon? Of hebben die al het geld geïnvesteerd in Ajax aandelen? Lijkt me dat ze simpelweg niet zoveel overhouden.
These users thanked the author Thijs for the post:
Balinho
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AZ blijft gewoon stug het beleid doorvoeren en daar valt best iets van te zeggen. Daarnaast kun je wel een hoge transfersom gaan neerleggen maar daar komt ook een salaris bij wat wss niet in hun salarishuis past.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 19 May 2024, 23:20 AZ blijft gewoon stug het beleid doorvoeren en daar valt best iets van te zeggen. Daarnaast kun je wel een hoge transfersom gaan neerleggen maar daar komt ook een salaris bij wat wss niet in hun salarishuis past.
Bovendien schept dat een precedent dat AZ heel bewust verkiest júist niet te doen, om de continuiteit te waarborgen. En dat doen ze heel verstandig en al jaren heel consequent. Choken ook trouwens.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prima hoor, maar dan moet je ook nooit meer roepen dat je de top 3 wilt aanvallen, mee wilt doen om het kampioenschap en dat soort dingen.

Dan blijf je gewoon je hele leven vierde worden en nooit iets presteren in Europa. My best.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 19 May 2024, 23:38 Prima hoor, maar dan moet je ook nooit meer roepen dat je de top 3 wilt aanvallen, mee wilt doen om het kampioenschap en dat soort dingen.
Je bent in de war met Vitesse en Twente volgens mij.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nog even het interview met Pavlidis na de wedstrijd gezien: die man is toch wel een sieraad voor de ED geweest. Ambitieus, maar realistisch (AZ terecht 4e). Heeft in zijn eentje een heel seizoen een matig elftal vooruit getrokken. Vergelijk dat eens met de overbetaalde Bergwijn. Pavlidis verdient een mooie club in een sterkere competitie.
These users thanked the author Heya Hallvar for the post (total 3):
IvanNielsenRen HöekMithras
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 19 May 2024, 23:44
trouwepsvfan wrote: 19 May 2024, 23:38 Prima hoor, maar dan moet je ook nooit meer roepen dat je de top 3 wilt aanvallen, mee wilt doen om het kampioenschap en dat soort dingen.
Je bent in de war met Vitesse en Twente volgens mij.
NIemand minder dan Slot zei dat:
Onder leiding van de nieuwe trainer Arne Slot wil AZ dit seizoen doorgaan met waar het de afgelopen jaren mee bezig was: aantrekkelijk voetbal koppelen aan resultaten. En de top-3 aanvallen.

"Die ambitie hebben we allemaal en dat is mooi", laat Slot weten. "We hebben het idee dat het kan en dat mogen we aankomend seizoen laten zien."
https://nos.nl/artikel/2289863-met-slot ... rie-openen
These users thanked the author Mr. Spock for the post:
Balinho
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ah, hij ook al dus. Goeie trouwepsvfan, ik zat er neffe, had bovenstaande niet meegekregen. Thanx Vulcie!
These users thanked the author Balinho for the post:
Mr. Spock
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 20 May 2024, 16:11
Balinho wrote: 19 May 2024, 23:44

Je bent in de war met Vitesse en Twente volgens mij.
NIemand minder dan Slot zei dat:
Onder leiding van de nieuwe trainer Arne Slot wil AZ dit seizoen doorgaan met waar het de afgelopen jaren mee bezig was: aantrekkelijk voetbal koppelen aan resultaten. En de top-3 aanvallen.

"Die ambitie hebben we allemaal en dat is mooi", laat Slot weten. "We hebben het idee dat het kan en dat mogen we aankomend seizoen laten zien."
https://nos.nl/artikel/2289863-met-slot ... rie-openen
Ze hebben toch de top 3 aangevallen? Ruim boven Ajax geëindigd, net als Twente.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Heissenberrug
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Toch zal AZ wat moeten gaan doen. Ze hebben de middelen en het gaat dan niet perse om bijvoorbeeld twee 8 miljoen aankopen, maar veel meer een betere verdeling in kwalitatieve ervaring. Spelers die doelpunten opbrengen en in de as wat meer stabiliteit geven. Clasie kan het niet in zijn eentje. Twente heeft kwalitatief en vooral qua talent en potentie misschien wel een minder team dan AZ, maar die hebben met Unnerstall, Pröpper, Sadilek en Van Wolfswinkel wel een ervaren en stabiele as. En daar komt misschien Weghorst ook nog eens bij. Dat maakt dat Twente boven AZ is geëindigd en minder ups en down heeft gehad. Tevens heb je dat ook nodig als je niet wederom roemloos eruit wil gaan in Europa na de groepsfase.

Sommige spelers zullen het beter gaan doen dan dit seizoen, maar het is echt te weinig als de selectie wederom op eenzelfde manier wordt samengesteld.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AZ is echt de lafste club die ik ken.
Mick Jagger
Lid van verdienste
Posts: 2,075
Joined: 25 Aug 2017, 11:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alsnog 'gewoon' vierde worden in een seizoen waarin voorronde CL voor het oprapen lag is een blunder en een gemiste kans.
De kans is namelijk reëel dat er wat verschuivingen in de voorrondes gaan komen, AZ zou dan met die verschuivingen volgens mij geplaatst zijn in die 3e voorronde.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 19 May 2024, 23:03 Gaat niet gebeuren. Ook al verpatsen ze Pavlidis voor 30 miljoen, dan halen ze er een spits van 4 miljoen voor terug, omdat ze nog steeds zo kinderachtig zijn om meer dan 5 miljoen voor een speler te betalen
Voor vier miljoen kunnen ze een prima spits halen voor AZ begrippen. Ze kunnen ook niet meer uitgeven, duurdere spelers vragen ook meer salaris. Ze zullen gokken dat wat jongens uit de jeugd komend seizoen zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren.

Ik las laatst trouwens dat Parrott, door Tottenham verhuurt aan Excelsior, in beeld was als opvolger van Pavlidis. Dat lijkt me best een interessante speler.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johann Vogel wrote: 20 May 2024, 22:14 Voor vier miljoen kunnen ze een prima spits halen voor AZ begrippen. Ze kunnen ook niet meer uitgeven, duurdere spelers vragen ook meer salaris. Ze zullen gokken dat wat jongens uit de jeugd komend seizoen zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren.

Ik las laatst trouwens dat Parrott, door Tottenham verhuurt aan Excelsior, in beeld was als opvolger van Pavlidis. Dat lijkt me best een interessante speler.
Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels terwijl ze wel kwantitatief wel meer dan voldoende spelers hebben, met name in de teamsamenstelling. Zoals een aantal dagen eerder gerefereerd heeft FC Twente dit veel beter op orde en hier veel meer naar gekeken.

De komende jaren, i.i.g. nog komend seizoen en een best grote kans minimaal ook het seizoen erop, is plek 3 voorronde CL met sowieso EL en plek 4 of de beker ook groepsfase EL. Er is alle reden om hier ook naar te gaan handelen de komende jaren voor clubs als AZ en Twente.
Last edited by Massimo on 22 May 2024, 11:24, edited 1 time in total.
These users thanked the author Massimo for the post:
11 Tinus
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Probleem van AZ is dat meeste aangekochte spelers van vorig jaar allemaal flops zijn. Penatra (4.2m), Belic (4m) en Sadiq (4m) waren vorig jaar de grootste 3 aankopen en allemaal hebben ze gewoon niet (voldoende) weten te overtuigen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 22 May 2024, 11:15
Johann Vogel wrote: 20 May 2024, 22:14 Voor vier miljoen kunnen ze een prima spits halen voor AZ begrippen. Ze kunnen ook niet meer uitgeven, duurdere spelers vragen ook meer salaris. Ze zullen gokken dat wat jongens uit de jeugd komend seizoen zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren.

Ik las laatst trouwens dat Parrott, door Tottenham verhuurt aan Excelsior, in beeld was als opvolger van Pavlidis. Dat lijkt me best een interessante speler.
Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels terwijl ze wel kwantitatief wel meer dan voldoende spelers hebben, met name in de teamsamenstelling. Zoals een dagen eerder gerefereerd heeft FC Twente dit veel beter op orde en hier veel meer naar gekeken.

De komende jaren, i.i.g. nog komend seizoen en een best grote kans minimaal ook het seizoen erop, is plek 3 voorronde CL met sowieso EL en plek 4 of de beker ook groepsfase EL. Er is alle reden om hier ook naar te gaan handelen de komende jaren voor clubs als AZ en Twente.
Eens, en dat zou ook heel goed zijn voor de ED want die clubs bepalen hoe lang we met 2,5 team in de CL kunnen blijven spelen. Want het is onrealistisch om te verwachten dat Feyenoord en PSV jaar in jaar uit veel punten gaan halen in de CL.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In dat kader zou ik het ook niet heel erg vinden als Driouech naar Twente zou gaan. Van mij mag hij ook bij ons komen, maar wij hebben ongetwijfeld meer opties dan Twente, waar voor hun het een directe versterking zou kunnen zijn.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil ook dat Twente sterker wordt zodat ze die 3e plek kunnen behouden en in de EL kunnen overwinteren.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 22 May 2024, 11:15 Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels
Je zou toch denken dat Parrott juist op de vleugels goed zou zijn... :whistle:
These users thanked the author Grasmat for the post:
Balinho
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 22 May 2024, 13:22
Massimo wrote: 22 May 2024, 11:15 Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels
Je zou toch denken dat Parrott juist op de vleugels goed zou zijn... :whistle:
Denk je wel eens: Zal ik hem nou maken, of toch maar niet? :mrgreen:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je moest eens weten wat ik allemaal nog laat lopen. :I
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 22 May 2024, 13:36 Je moest eens weten wat ik allemaal nog laat lopen. :I
Zonde!
Mithras
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 04 Nov 2020, 14:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 22 May 2024, 13:22
Massimo wrote: 22 May 2024, 11:15 Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels
Je zou toch denken dat Parrott juist op de vleugels goed zou zijn... :whistle:
Samen met een Flamingo?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zeker, op één been kun je niet staan.

Oh wacht...
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 22 May 2024, 11:15
Johann Vogel wrote: 20 May 2024, 22:14 Voor vier miljoen kunnen ze een prima spits halen voor AZ begrippen. Ze kunnen ook niet meer uitgeven, duurdere spelers vragen ook meer salaris. Ze zullen gokken dat wat jongens uit de jeugd komend seizoen zich nog nadrukkelijker gaan manifesteren.

Ik las laatst trouwens dat Parrott, door Tottenham verhuurt aan Excelsior, in beeld was als opvolger van Pavlidis. Dat lijkt me best een interessante speler.
Die Parrott kan een prima spits voor AZ zijn de komende jaren, maar het euvel zit hem behalve de extra kwaliteit op de vleugels terwijl ze wel kwantitatief wel meer dan voldoende spelers hebben, met name in de teamsamenstelling. Zoals een aantal dagen eerder gerefereerd heeft FC Twente dit veel beter op orde en hier veel meer naar gekeken.

De komende jaren, i.i.g. nog komend seizoen en een best grote kans minimaal ook het seizoen erop, is plek 3 voorronde CL met sowieso EL en plek 4 of de beker ook groepsfase EL. Er is alle reden om hier ook naar te gaan handelen de komende jaren voor clubs als AZ en Twente.
Zoveel scheelt het niet tussen AZ en Twente, twee weken terug wint AZ nog van Twente en op de laatste speeldag had het zo maar de andere kant op kunnen vallen.

AZ heeft de laatste jaren niet zo’n gelukkige hand qua aankopen. Met Karlsson haalden ze een aantal jaar terug voor relatief veel geld een buitenspeler die direct leverde en met Kerkez werd een buitenkansje gehaald uit de Milan jeugd. Nu bestaat de linkerkant uit Wolfe die de laatste weken zelfs op de bank zit ten faveure van Mees de Wit. En van Bommel is een wisselvallig talent die bij vlagen het leuk doet maar nog lang geen key player is.

Het verhaal dat AZ niet investeert vind ik niet helemaal terecht. Als ik de website transfermarkt erbij pak is er de afgelopen twee jaar dertig miljoen euro geïnvesteerd. Buiten de traditionele top drie is AZ de enige club die regelmatig miljoenen bedragen kan investeren. Twente heeft met Ugalde afgelopen zomer een trend doorbroken, daarvoor was het jarenlang transfervrije spelers of spelers van max een miljoen.

Ik denk dat AZ niet zozeer met geld moet gaan smijten. Suggesties om spelers van tien miljoen te gaan halen lijken mij niet mogelijk omdat de salarissen dan ook omhoog gaan. Ik denk dat AZ er verstandig aan doet om twee tot drie echte versterkingen te halen en hopen dat wat jonge jeugdspelers wat stappen gaan zetten.
Post Reply