AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Grasmat wrote: 22 May 2024, 13:36 Je moest eens weten wat ik allemaal nog laat lopen. :I
Luier? Kruidvat
Massimo
Legende

Johann Vogel wrote: 23 May 2024, 09:44 Zoveel scheelt het niet tussen AZ en Twente, twee weken terug wint AZ nog van Twente en op de laatste speeldag had het zo maar de andere kant op kunnen vallen.

AZ heeft de laatste jaren niet zo’n gelukkige hand qua aankopen. Met Karlsson haalden ze een aantal jaar terug voor relatief veel geld een buitenspeler die direct leverde en met Kerkez werd een buitenkansje gehaald uit de Milan jeugd. Nu bestaat de linkerkant uit Wolfe die de laatste weken zelfs op de bank zit ten faveure van Mees de Wit. En van Bommel is een wisselvallig talent die bij vlagen het leuk doet maar nog lang geen key player is.

Het verhaal dat AZ niet investeert vind ik niet helemaal terecht. Als ik de website transfermarkt erbij pak is er de afgelopen twee jaar dertig miljoen euro geïnvesteerd. Buiten de traditionele top drie is AZ de enige club die regelmatig miljoenen bedragen kan investeren. Twente heeft met Ugalde afgelopen zomer een trend doorbroken, daarvoor was het jarenlang transfervrije spelers of spelers van max een miljoen.

Ik denk dat AZ niet zozeer met geld moet gaan smijten. Suggesties om spelers van tien miljoen te gaan halen lijken mij niet mogelijk omdat de salarissen dan ook omhoog gaan. Ik denk dat AZ er verstandig aan doet om twee tot drie echte versterkingen te halen en hopen dat wat jonge jeugdspelers wat stappen gaan zetten.
AZ heeft de laatste jaren zeker best wat uitgegeven, helemaal t.o.v. Twente. Dat was mijn punt ook niet, evenals het AZ nu opeens aankopen van 7 tot 9 miljoen moet gaan doen. Mijn punt was dat AZ een zwakke teamsamenstelling heeft en dat Twente dat veel beter op orde heeft. Kijk eens naar de ervaring en kwaliteit in de as en zie het verschil. En Twente heeft dat ook nog eens met minder middelen gedaan.
Johann Vogel
Vedette

Massimo wrote: 23 May 2024, 11:47
Johann Vogel wrote: 23 May 2024, 09:44 Zoveel scheelt het niet tussen AZ en Twente, twee weken terug wint AZ nog van Twente en op de laatste speeldag had het zo maar de andere kant op kunnen vallen.

AZ heeft de laatste jaren niet zo’n gelukkige hand qua aankopen. Met Karlsson haalden ze een aantal jaar terug voor relatief veel geld een buitenspeler die direct leverde en met Kerkez werd een buitenkansje gehaald uit de Milan jeugd. Nu bestaat de linkerkant uit Wolfe die de laatste weken zelfs op de bank zit ten faveure van Mees de Wit. En van Bommel is een wisselvallig talent die bij vlagen het leuk doet maar nog lang geen key player is.

Het verhaal dat AZ niet investeert vind ik niet helemaal terecht. Als ik de website transfermarkt erbij pak is er de afgelopen twee jaar dertig miljoen euro geïnvesteerd. Buiten de traditionele top drie is AZ de enige club die regelmatig miljoenen bedragen kan investeren. Twente heeft met Ugalde afgelopen zomer een trend doorbroken, daarvoor was het jarenlang transfervrije spelers of spelers van max een miljoen.

Ik denk dat AZ niet zozeer met geld moet gaan smijten. Suggesties om spelers van tien miljoen te gaan halen lijken mij niet mogelijk omdat de salarissen dan ook omhoog gaan. Ik denk dat AZ er verstandig aan doet om twee tot drie echte versterkingen te halen en hopen dat wat jonge jeugdspelers wat stappen gaan zetten.
AZ heeft de laatste jaren zeker best wat uitgegeven, helemaal t.o.v. Twente. Dat was mijn punt ook niet, evenals het AZ nu opeens aankopen van 7 tot 9 miljoen moet gaan doen. Mijn punt was dat AZ een zwakke teamsamenstelling heeft en dat Twente dat veel beter op orde heeft. Kijk eens naar de ervaring en kwaliteit in de as en zie het verschil. En Twente heeft dat ook nog eens met minder middelen gedaan.
Er best wat ervaring in de as met Ryan, Martins Indi, Bazoer, Clasie, De Wit en Pavlidis staan er best wat gevestigde namen. Maar kwalitatief is het inderdaad niet goed genoeg, daar ben ik het mee eens.

Huiberts heeft niet zo’n hele gelukkige hand qua versterkingen. Een aantal dure aankopen zitten op de bank en een enkeling is via de achterdeur vertrokken. Dat is niet goed, zeker nu Twente aan een opmars bezig is dreigt AZ zijn status als vierde club kwijt te spelen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

AZ wordt even vergeten in de reclame, ik vind het wel grappig :lol:

Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

de Wit gaat toch weg? Ik zou als ik AZ was Namli van PEC transfervrij overnemen als hij alsnog niet wil bijtekenen. Hele goede speler.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Legende

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... ekend.html
20 miljoen voor een nog eenjarig contract, dat zou knap zijn.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal

Zeker zou dat knap zijn, ik ben wel benieuwd wie ze dan gaan halen en voor hoeveel.
Gaan ze ambitie laten zien of gewoon weer lekker safe voor plek 4 / 5
Lente
Meervoudig international

Madueke wrote: 01 Jun 2024, 10:57 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... ekend.html
Mooi als dat de benchmark wordt. Geen slechte prijs. Plus waarschijnlijk nog een doorverkoop staat in het artikel.
Last edited by Lente on 01 Jun 2024, 11:11, edited 1 time in total.
Oh PSV wat je met me doet…
Chucky
Vedette

Goed voor de Eredivisie dit. Hopelijk pompt AZ dag geld weer in spelers van (andere) subtoppers en middenmoters.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

En daarvan dan lekker weer maar 5 miljoen investeren in nieuwe spelers en huilen dat je niet mee doet om de CL plaatsen. :opzijnkop:
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Lente wrote: 01 Jun 2024, 11:09
Madueke wrote: 01 Jun 2024, 10:57 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... ekend.html
Mooi als dat de benchmark wordt. Geen slechte prijs. Plus waarschijnlijk nog een doorverkoop staat in het artikel.
Wat bedoel jij hier met benchmark?
Dit is natuurlijk ook al twee seizoenen op rij een absolute killer in en om het strafschopgebied geweest en dit seizoen had hij aan halve kansen genoeg om een doelpunt te maken in een matig elftal.
Ik snap wel dat ze er iets voor willen neertellen.
20 miljoen dan mag AZ zich absoluut in de handjes knijpen.

Uiteindelijk is het zoals eerder uitgelegd zo dat AZ salarissen die horen bij aankopen van 10+ miljoen niet (zomaar) kan betalen. Zoals hetzelfde lijkt bij PSV dat niet transfers boven de 15 miljoen doet ook ivm bijkomende salarissen.

Veel aspecten hebben ze daar al uitgespeeld en de rek zal er financieel ook een beetje uit zijn met hun achterland. Vergeleken met het achterland van Twente of Utrecht waar nog veel meer mogelijk is.
De jeugd staat daar prima op poten. Spelen in de jeugd behalve nationaal ook in Europa een beslissende rol. Jong AZ heeft zich enorm ontwikkeld in de KKD, de doorstroming is redelijk tot goed en al jaren bovenin het linkerrijtje meespelen.
Aansluiting bij de top 3 is qua achterland en financieel gewoon bijna niet mogelijk en jezelf in de schulden werken of grote risico's nemen is de enige manier gebleken door zowel AZ als Twente om een landskampioenschap te pakken.
Waarna beide clubs zijn afgegleden en ook allebei uiteindelijk zijn gedegradeerd.

Dat janken over een top 4 begreep ik al niet of zou dit met financiën te maken hebben en dus nog enige groei.
DonyellMalen
Legende

Erg goede speler. AZ verkoopt misschien wel beter dan Feijenoord. Doen ze goed.
Massimo
Legende

AZ moet niet willen om te wedijveren met PSV, Feyenoord en Ajax, maar het moet wel zorgen dat als die clubs in een mindere fase zitten dat ze daarvan kunnen profiteren. Net als dat PSV niet moet willen wedijveren met de clubs die de CL kunnen winnen, maar wel er klaar voor moet zijn om de profiteren of te kunnen stunten als het bij andere clubs even wat minder gaat. Afgelopen seizoen heeft PSV dat eindelijk sinds lange tijd voor het eerst weer gedaan in de poule. Tegen Dortmund had er wellicht nog meer in gezeten.

AZ moet geen 10 miljoen+ en miljoenensalarissen gaan uitdelen. Dan is dat op een gegeven moment niet meer te compenseren uit reguliere inkomsten en spelersverkopen. En als het dan misgaat, dan gaat het ook hard mis. Echter heeft AZ op dit moment naar mijn mening binnen hun mogelijkheden en onmogelijkheden een selectie die dat niet heeft en onevenwichtig is. AZ zou nog zoveel beter kunnen en dan kunnen ze wel profiteren als de mogelijkheden daar zijn, of clubs als Lazio en Anderlecht uitschakelen in Europe in plaats daarvan eruit te liggen tegen Legia Warsaw of een 0-3 voorsprong verspelen tegen Zrinjski Mostar. Dit is allemaal binnen de financiële mogelijkheden van AZ gebeurd de laatste twee jaar.

Als AZ naar ervaren kwaliteit zoekt, dan komen ze in een andere categorie terecht dan PSV, maar binnen dat team kan zo iemand wel eenzelfde invloed hebben. Het is zowel kwalitatief als qua opbouw echt niet goed geweest bij AZ dit seizoen. Om dat te herstellen hoeven er echt geen 10 miljoen aankopen en miljoenensalarissen te worden betaald. AZ wordt dan nog steeds geen kampioen komend seizoen, maar dit seizoen is het ook voor AZ begrippen naar mijn mening flink onvoldoende geweest.
Lente
Meervoudig international

Voormalig KG wrote: 01 Jun 2024, 11:32Wat bedoel jij hier met benchmark?
Het referentie kader voor andere transfers uit de eredivisie. Zoals ik het begrijp gaat Pavlidis de eerste grote uitgaande transfer uit de eredivisie worden dit window. Als voor de spits van een stabiele subtopper in de eredivisie, een team dat Europees gezien geen hoge ogen gegooid heeft, met een 1 jarig contract, 20 miljoen + doorverkoop neergelegd wordt begin juni, dan zet dat hopelijk een bepaalde standaard. Het is alleen maar positief als er voor spelers uit de eredivisie steeds grover geld betaald gaat worden en niet alleen maar gedowngraded wordt.
Oh PSV wat je met me doet…
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Ook hier mee eens Massimo.
Al heeft het wel een pracht wedstrijd opgeleverd tegen ons PSV.
Willem II en AZ is volgens de Griekse media dat de Tilburgers een doorverkooppercentage van twintig procent hebben bedongen.
Dat is dan toch 4 miljoen naar Willem II.
In totaal 16 miljoen..
Ik denk dat de supporters daar niet blij zijn met zo'n bedrag als men hoort wat voor bedragen er genoemd worden voor Gimenez, 40 miljoen, Bergwijn of Brobbey Pavlidis is dit seizoen de beste geweest van deze drie spelers in een veel minder elftal met veel minder mogelijkheden.
  • These users thanked the author Voormalig KG for the post:
    Oldworld
    Johann Vogel
    Vedette

Voormalig KG wrote: 01 Jun 2024, 11:32
    Lente wrote: 01 Jun 2024, 11:09

Dit is natuurlijk ook al twee seizoenen op rij een absolute killer in en om het strafschopgebied geweest en dit seizoen had hij aan halve kansen genoeg om een doelpunt te maken in een matig elftal.

Uiteindelijk is het zoals eerder uitgelegd zo dat AZ salarissen die horen bij aankopen van 10+ miljoen niet (zomaar) kan betalen. Zoals hetzelfde lijkt bij PSV dat niet transfers boven de 15 miljoen doet ook ivm bijkomende salarissen.

Veel aspecten hebben ze daar al uitgespeeld en de rek zal er financieel ook een beetje uit zijn met hun achterland. Vergeleken met het achterland van Twente of Utrecht waar nog veel meer mogelijk is.
    De jeugd staat daar prima op poten. Spelen in de jeugd behalve nationaal ook in Europa een beslissende rol. Jong AZ heeft zich enorm ontwikkeld in de KKD, de doorstroming is redelijk tot goed en al jaren bovenin het linkerrijtje meespelen.
    Aansluiting bij de top 3 is qua achterland en financieel gewoon bijna niet mogelijk en jezelf in de schulden werken of grote risico's nemen is de enige manier gebleken door zowel AZ als Twente om een landskampioenschap te pakken.
    Waarna beide clubs zijn afgegleden en ook allebei uiteindelijk zijn gedegradeerd.

Dat janken over een top 4 begreep ik al niet of zou dit met financiën te maken hebben en dus nog enige groei.
    Ik vraag me af waarom het achterland van Twente zoveel groter zou zijn als dat van AZ. In heel Noord-Holland zijn er twee profclubs van formaat (Volendam en Telstar hebben weinig mogelijkheden). Ajax zit vijftig kilometer verderop. De regio is bovendien groeiende.

Het stadion zit steeds voller. Het zou me niks verbazen als over een aantal jaar het stadion weer wordt uitgebreid zodat meer mensen naar binnen komen en de commerciële mogelijkheden verder uitgebreid worden.
    Johann Vogel
    Vedette

Het zou wel de hoofdprijs zijn als AZ zoveel zou vangen voor Pavlidis met slecht een contract voor een jaar.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Johann Vogel wrote: 01 Jun 2024, 12:04
    Voormalig KG wrote: 01 Jun 2024, 11:32

Ik vraag me af waarom het achterland van Twente zoveel groter zou zijn als dat van AZ. In heel Noord-Holland zijn er twee profclubs van formaat (Volendam en Telstar hebben weinig mogelijkheden). Ajax zit vijftig kilometer verderop. De regio is bovendien groeiende.

Het stadion zit steeds voller. Het zou me niks verbazen als over een aantal jaar het stadion weer wordt uitgebreid zodat meer mensen naar binnen komen en de commerciële mogelijkheden verder uitgebreid worden.
    Ik vraag het mij af.
    Wat ik weet is dat in Enschede en omgeving er overal FC Twente opduikt en is iedereen enorm trots op deze club ook in andere en kleinere steden. Alleen niet in Almelo natuurlijk.
    In Alkmaarse omgeving heb ik dit nooit gezien.
    Johann Vogel
    Vedette

Voormalig KG wrote: 01 Jun 2024, 13:44
    Johann Vogel wrote: 01 Jun 2024, 12:04

Ik vraag het mij af.
    Wat ik weet is dat in Enschede en omgeving er overal FC Twente opduikt en is iedereen enorm trots op deze club ook in andere en kleinere steden. Alleen niet in Almelo natuurlijk.
    In Alkmaarse omgeving heb ik dit nooit gezien.
    Ik denk dat je dan toch vergist. Ik merk dat in Alkmaar en omgeving de club best leeft. Er is nu ook een hele generatie opgegroeid met AZ als vaste subtopper in de Eredivisie. Die het kampioenschap ook bewust hebben meegemaakt.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    Voormalig KG
    DoubleUCoolman
    Talent
    Favoriete speler: Pepi

Die halen straks wellicht gewoon Sam Lammers als vervanger van Pavlidis
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... lidis.html
    trouwepsvfan
    Vedette

Prima spits voor AZ
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
    TomPSV
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Rikkert1234
    Vedette

Ik zie Weghorst ook wel terugkeren naar AZ
    Joenepsv
    Legende

Vind Lammers wel een spits voor Az. Lijkt qua spel ook op Pavlidis. Daarnaast hebben ze in de winter al die lange Zeefuik gehaald van Volendam wat ik best een aardige speler vind. Ruwe diamant.

Bout Kontkorst zal wel naar Twente gaan.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

AZ was een paar jaar relevant door goed aankoopbeleid en goede jeugd. Ik vraag me af of die 2 dingen er nog wel voldoende is. Prima als je om plek 3 strijdt maarja dat is wellicht wel lafjes als AZ zijnde.
    Joenepsv
    Legende

11 Tinus wrote: 01 Jun 2024, 22:00 AZ was een paar jaar relevant door goed aankoopbeleid en goede jeugd. Ik vraag me af of die 2 dingen er nog wel voldoende is. Prima als je om plek 3 strijdt maarja dat is wellicht wel lafjes als AZ zijnde.
    Vind de jeugd van Az nooit zo goed als ze beschreven worden. Die Zwartkruis (of een andere nitwit) maakt volgens mij twee keer per jaar een stukje over de fabelachtig goede opleiding van Az maar aan het eind van de streep valt het rendement tegen. Er zitten 7 eigen jeugdspelers bij het eerste elftal waarvan twee keepers en spelers als blind paard Poku en Van Brederode die niks kan. Blijkbaar is het zo dat als veel mensen roepen dat iets goed is het vanzelf waarheid is. Geen aanval op jouw post hoor maar meer een reactie in algemene zin.
    Post Reply