Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Rabanal heeft ook een aardig temperament.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 05 Oct 2022, 09:39
Robson de Souza wrote: 05 Oct 2022, 09:01

Ja, en wat zegt dat over de rest op de bank. Ik vind het echt heel zorgwekkend.
Ik heb het gisteren ook al eens gepost en herhaal het met liefde.
https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... nd-ik-mooi

Meneer heeft nogal last van zijn temperament. En dat laat je als assistent één of twee keer over je heen komen. Daarna kies je eieren voor je geld of je blijft zitten, casht je geld en denkt dat het jouw tijd wel zal duren.
Heb je wellicht een ander artikel gelinkt? Ik lees daar niets over zijn relatie met zijn assistenten, enkel dat hij in de rust tegen Twente goed boos is geworden?
De conclusies die jij trekt kan je onmogelijk uit dat artikel gehaald hebben
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Dr. Gonzo wrote: 05 Oct 2022, 09:57
mr.top wrote: 05 Oct 2022, 09:39

Ik heb het gisteren ook al eens gepost en herhaal het met liefde.
https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... nd-ik-mooi

Meneer heeft nogal last van zijn temperament. En dat laat je als assistent één of twee keer over je heen komen. Daarna kies je eieren voor je geld of je blijft zitten, casht je geld en denkt dat het jouw tijd wel zal duren.
Heb je wellicht een ander artikel gelinkt? Ik lees daar niets over zijn relatie met zijn assistenten, enkel dat hij in de rust tegen Twente goed boos is geworden?
De conclusies die jij trekt kan je onmogelijk uit dat artikel gehaald hebben
Nee, hier wordt tussen de regels door vermeld dat meneer gewoon gruwelijk hard ontploft als het tegen zit. Als je daarna terugdenkt aan de persconferentie voor de wedstrijd tegen RKC waarin het duidelijk is dat meneer behoorlijk staat te koken als een journalist hem wat kritische vragen stelt en dan zie je gewoon de voortekenen.

Robson da Souza stelt zich de vraag waarom er vanaf de bank niet corrigerend word opgetreden als de tactiek niet blijkt te werken. Fred Rutten is als trainer niet achterlijk. En ik denk dat die Spanjaard dat ook niet is. Maar als beide heren niet in staat zijn om Ruud van Nistelrooij te corrigeren dan heeft dat een reden.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

mr.top wrote: 05 Oct 2022, 10:08
Dr. Gonzo wrote: 05 Oct 2022, 09:57

Heb je wellicht een ander artikel gelinkt? Ik lees daar niets over zijn relatie met zijn assistenten, enkel dat hij in de rust tegen Twente goed boos is geworden?
De conclusies die jij trekt kan je onmogelijk uit dat artikel gehaald hebben
Nee, hier wordt tussen de regels door vermeld dat meneer gewoon gruwelijk hard ontploft als het tegen zit. Als je daarna terugdenkt aan de persconferentie voor de wedstrijd tegen RKC waarin het duidelijk is dat meneer behoorlijk staat te koken als een journalist hem wat kritische vragen stelt en dan zie je gewoon de voortekenen.

Robson da Souza stelt zich de vraag waarom er vanaf de bank niet corrigerend word opgetreden als de tactiek niet blijkt te werken. Fred Rutten is als trainer niet achterlijk. En ik denk dat die Spanjaard dat ook niet is. Maar als beide heren niet in staat zijn om Ruud van Nistelrooij te corrigeren dan heeft dat een reden.
Nu ben je redelijk zelf dingen aan het invullen. Laten we vooral de aankomende wedstrijden afwachten om te kijken of er een reactie komt of niet. Voor de winterstop zal er uberhaupt geen wisseling plaatsvinden. Wij verwachten hier een wonder trainer die zowel tactisch als sociaals begaafd is en precies weet hoe je zo goed als elke tegenstander de wil op kan leggen. Ruud is een beginnende trainer en zoiets kan je niet van hem nu verwachten plus als hij zo'n trainer was geweest had hij niet bij PSV gezeten. Ik zie her en daar verwijzingen naar Klopp, Guardiola, Nagelsmann en Mourinho langskomen. Een beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
Last edited by Mikelvb on 05 Oct 2022, 11:12, edited 1 time in total.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Mikelvb wrote: 05 Oct 2022, 10:23
mr.top wrote: 05 Oct 2022, 10:08

Nee, hier wordt tussen de regels door vermeld dat meneer gewoon gruwelijk hard ontploft als het tegen zit. Als je daarna terugdenkt aan de persconferentie voor de wedstrijd tegen RKC waarin het duidelijk is dat meneer behoorlijk staat te koken als een journalist hem wat kritische vragen stelt en dan zie je gewoon de voortekenen.

Robson da Souza stelt zich de vraag waarom er vanaf de bank niet corrigerend word opgetreden als de tactiek niet blijkt te werken. Fred Rutten is als trainer niet achterlijk. En ik denk dat die Spanjaard dat ook niet is. Maar als beide heren niet in staat zijn om Ruud van Nistelrooij te corrigeren dan heeft dat een reden.
Nu ben je redelijk zelf dingen aan het invullen. Laten we vooraal de aankomende wedstrijden afwachten om te kijken of er een reactie komt of niet. Voor de winterstop zal er uberhaupt geen wisseling plaatsvinden. Wij verwachten hier een wonder trainer die zowel tactisch als sociaals begaafd is en precies weet hoe je zo goed als elke tegenstander de wil op kan leggen. Ruud is een beginnende trainer en zoiets kan je niet van hem nu verwachten plus als hij zo'n trainer was geweest had hij niet bij PSV gezeten. Ik zie her en daar verwijzingen naar Klopp, Gardiola, Nagelsmann en Mourinho langskomen. Een beetje onrealistisch als je het mij vraagt.
Niemand verwacht hier een wondertrainer. Maar er moet wel enige mate van progressie te zien zijn. Zoals meerdere mensen in dit topic al schrijven lijkt het erop dat het aan een zeker tactisch inzicht ontbreekt bij Ruud van Nistelrooij. En ik zelf claim dat hij ook niet al te sociaal begaafd lijkt te zijn.

Als je de verwijzingen naar Klopp, Gardiola, Nagelsmann en Mourinho leest dan zie je ook dat zijn werk aan hen word gespiegeld omdat je van de besten moet leren. Dat de trainer van het eerste elftal van Gemonde Vooruit interessante dingen doet met zonedekking interesseert niemand. ;)
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV

mr.top wrote: 05 Oct 2022, 10:08
Dr. Gonzo wrote: 05 Oct 2022, 09:57

Heb je wellicht een ander artikel gelinkt? Ik lees daar niets over zijn relatie met zijn assistenten, enkel dat hij in de rust tegen Twente goed boos is geworden?
De conclusies die jij trekt kan je onmogelijk uit dat artikel gehaald hebben
Nee, hier wordt tussen de regels door vermeld dat meneer gewoon gruwelijk hard ontploft als het tegen zit. Als je daarna terugdenkt aan de persconferentie voor de wedstrijd tegen RKC waarin het duidelijk is dat meneer behoorlijk staat te koken als een journalist hem wat kritische vragen stelt en dan zie je gewoon de voortekenen.

Robson da Souza stelt zich de vraag waarom er vanaf de bank niet corrigerend word opgetreden als de tactiek niet blijkt te werken. Fred Rutten is als trainer niet achterlijk. En ik denk dat die Spanjaard dat ook niet is. Maar als beide heren niet in staat zijn om Ruud van Nistelrooij te corrigeren dan heeft dat een reden.
Dit is echt 100% jouw eigen invulling. Dat is helemaal niet wat ik tussen de regels lees.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ruud had als speler ook al een behoorlijk temperament. Op zich is dat niet erg als je het kan controleren en op de juiste momenten inzet. Het werkt echter alleen als je het echt sporadisch inzet. Als je het vaker doet krijg je het effect dat je niet meer serieus genomen wordt en/of dat je een omgeving creeert waarin mensen niet meer zichzelf durven te zijn of zich durven uit te spreken. Ik gok erop (en ik vermoed dat ook) dat Ruud wel geleerd heeft om dit te controleren. Zo niet krijgen we een Bommel 2 verhaal ben ik bang.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18

Dr. Gonzo wrote: 05 Oct 2022, 10:53
mr.top wrote: 05 Oct 2022, 10:08

Nee, hier wordt tussen de regels door vermeld dat meneer gewoon gruwelijk hard ontploft als het tegen zit. Als je daarna terugdenkt aan de persconferentie voor de wedstrijd tegen RKC waarin het duidelijk is dat meneer behoorlijk staat te koken als een journalist hem wat kritische vragen stelt en dan zie je gewoon de voortekenen.

Robson da Souza stelt zich de vraag waarom er vanaf de bank niet corrigerend word opgetreden als de tactiek niet blijkt te werken. Fred Rutten is als trainer niet achterlijk. En ik denk dat die Spanjaard dat ook niet is. Maar als beide heren niet in staat zijn om Ruud van Nistelrooij te corrigeren dan heeft dat een reden.
Dit is echt 100% jouw eigen invulling. Dat is helemaal niet wat ik tussen de regels lees.
Dat mag. Laten we er geen welles nietes verhaal van maken. Voor nu leg ik deze discussie te rusten. Maar mocht uiteindelijk uitgekomen dat hij wel degelijk een communicatief goede trainer is dan mag je mij tot de schoenveters afbranden.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

We zijn gewoon gevangen onder Ruud in een kooi tussen twee stijlen van voetbal. Het voorste deel van het elftal wil nog altijd vooruit, maar de verdedigers lopen steeds vaker achteruit. Met grote ruimtes tot gevolg. Dat is gewoon de kern waar het misgaat. Je moet vooruit in het moderne voetbal, Napoli gisteren is daar weer een goed voorbeeld van.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Heruone wrote: 05 Oct 2022, 00:53
MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 Die 50 meter..niet veel van gezien. Het valt wel op hoe statisch het geheel is aanvallend gezien.
Dit is 50 meter

Image

Image
MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 35 minuten was al veel om uit te houden...gewoon pissig op sangare.
Als dit je eindconclusie is, dan zou ik wellicht de volgende keer adviseren je toch het e.e.a. in te lezen, voordat je wedstrijden gaat terugkijken ;)
Hoezo ? Ik heb dacht ik niemand over Sangare gehoord hier, terwijl die compleet verzaakte. Loopt in de zone te hobbelen, weigert zijn tegenstander op te vangen, terwijl in zijn rug Veerman moet kiezen wie hij pakt. Jij hebt het erover dat PSV is overgeschakeld op mandekking. Ik vraag me dan af of jij vindt dat sangare ook is overgeschakeld op mandekking ? Of dat die zijn eigen pot voetbalt vanuit onvrede ?

Zelf had ik dit tijdens de wedstrijd niet gezien omdat ik dan de bal volg en je in de dynamiek niet ziet hoe het komt dat PSV zo verkeerd staat. Dat is me nu althans voor deze wedstrijd duidelijk.
Tijdens de wedstrijd dacht ik dat Veerman verzaakte. Maar dat is niet zo, die raakte geen knikker, maar verdedigend verzette hij wel arbeid.

Dus zeker het was frustrerend om te zien. Maar om een compleet andere reden dan ik had gedacht.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

MaartenV wrote: 05 Oct 2022, 12:41
Heruone wrote: 05 Oct 2022, 00:53

Dit is 50 meter

Image

Image



Als dit je eindconclusie is, dan zou ik wellicht de volgende keer adviseren je toch het e.e.a. in te lezen, voordat je wedstrijden gaat terugkijken ;)
Hoezo ? Ik heb dacht ik niemand over Sangare gehoord hier, terwijl die compleet verzaakte. Loopt in de zone te hobbelen, weigert zijn tegenstander op te vangen, terwijl in zijn rug Veerman moet kiezen wie hij pakt. Jij hebt het erover dat PSV is overgeschakeld op mandekking. Ik vraag me dan af of jij vindt dat sangare ook is overgeschakeld op mandekking ? Of dat die zijn eigen pot voetbalt vanuit onvrede ?

Zelf had ik dit tijdens de wedstrijd niet gezien omdat ik dan de bal volg en je in de dynamiek niet ziet hoe het komt dat PSV zo verkeerd staat. Dat is me nu althans voor deze wedstrijd duidelijk.
Tijdens de wedstrijd dacht ik dat Veerman verzaakte. Maar dat is niet zo, die raakte geen knikker, maar verdedigend verzette hij wel arbeid.

Dus zeker het was frustrerend om te zien. Maar om een compleet andere reden dan ik had gedacht.
Sangaré verzaakt niet, hij zwemt omdat het tactisch verdedigend helemaal niet goed staat. Daardoor loopt hij verloren. Dat komt dus weer doordat de linies niet aangesloten zijn..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

MaartenV wrote: 04 Oct 2022, 21:24 Na de op het forum hier eindeloos herhaalde 50 meter op het middenveld, waarin onze middenvelders zwemmen, toch nog maar eens cambuur-PSV opgezet.

Na 35 minuten was ik er helemaal maar dan ook helemaal klaar mee. Het is zo overduidelijk :
- Teze en Veerman zijn aan de bal dramatisch. Is het het kunstgras ? Echt niet te geloven hoe slecht... en dat voor voetballers met normaal een goede techniek.
- het is in tegenstelling tot wat ik direct na de wedstrijd dacht niet eens de instelling van Veerman, hij probeert het echt wel. Maar hij raakt gewoon geen knikker.
- Simons heel veel balverlies. Op veel onmogelijke plekken de bal vragen en nog aangespeeld worden ook.

Maar dan... verbijsterend.. Sangare loopt maar wat te hobbelen als een oud paard. Ik vond het echt verbijsterend wat die zonder bal aan het doen was. Mandekking ??? Laat me niet lachen. De enige die hij dekt is de scheidsrechter. Hij kijkt nog niet eens naar de tegenstanders.. loopt alleen maar wat in de zone te zwemmen terwijl zijn medespelers vaak een mannetje te kort komen. Loopt niet 1x maar een keer op 6 a 7 gewoon weg van de man die in zijn zone staat, vaak om dubbele rugdekking te geven op compleet ongevaarlijke plekken op het veld. Hoe krijg je het voor mekaar om notabene als verdedigende middenvelder het te weigeren om een man te pakken ?? Veerman zie je op een bepaald punt ook pissig worden op Sangare. Dit bestaat gewoon niet.
Aan de bal had Sangare nog best een paar heel goede acties, dus dronken kan hij niet geweest zijn.
Afwezigheid aan enige samenwerking tussen Sangare en Veerman viel me op. Die moeten elkaar wel heel slecht liggen zo te zien.

Dat dit kan bij een betaald voetbal club. Dat dit gepikt wordt. Dat Ruud niet ingrijpt. Dit zouden wij in de derde klasse onderafdeling nog nie eens gepikt hebben van een speler.

Die 50 meter..niet veel van gezien. Het valt wel op hoe statisch het geheel is aanvallend gezien.

Het zijn hier echt de spelers, normaal gesproken sterkhouders die falen. Teze, Veerman, Sangare, die laatste met hoofdletters. De rest speelde niet bijzonder slecht of zo, ook niet goed natuurlijk. Til wel zwak aan de bal maar compenseert wel wat met loopacties en dynamiek.

35 minuten was al veel om uit te houden...gewoon pissig op sangare.
Ik wil niet alles goed praten, maar:

Het lijkt vaak inzet, maar vergeet niet dat de afstanden zo groot werden dat je bijna niet in duels kan komen. Dan lijkt het vaak 'over het veld hobbelen', maar je gaat het nooit redden om duels aan te gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Je wordt er moedeloos van als je steeds achter je man aanloopt omdat je het niet kan belopen in je eentje en de afstanden zo groot zijn.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... at-bij-PSV

Hij gooit het op de mentaliteit, niet op z'n eigen tactiek.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1,840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 05 Oct 2022, 20:50 https://www.vi.nl/nieuws/van-nistelrooi ... at-bij-PSV

Hij gooit het op de mentaliteit, niet op z'n eigen tactiek.
De mentaliteit zaterdag was ook wel dramatisch.

Als het morgen maar goed gaat.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Nietszeggende teksten. Ik wil het morgen en aankomend weekend op het veld zien.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00

Ahhh..
Te weinig energie in de vorige wedstrijd gelegd..
Net zoals tegen Twente eigenlijk..
Ik dacht dat dat niet meer mocht voor komen?
1 zinnetje intrigeerde me wel: 'Ons doel is het oppakken van de vorm die we tot recent hebben laten zien.'
Nou Ruud, ik vond de vorm toch echt nog niet goed..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Veelzeggend die teksten, helaas wederom een bevestiging van de heilloze weg die Ruud ingeslagen is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ruudje, Ruudje, Ruudje... Als je nu ook al slappe teksten gaat roepen kan je beter eerlijk tegenover jezelf en de club zijn. Hij ziet het gewoon niet, erg jammer.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

En dit maakt precies waarom het vertrouwen in de coach Van Nistelrooij op dit moment zo laag is. Als je de oorzaken al niet kan benoemen en geen blijk geeft om het grotere probleem van de wedstrijden te zien, zal dit nog vaker gaan voorkomen.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Ruud is niet degene die het moet zien, die werkt samen met de spelers gewoon toe naar een doel. De leiding moet het overzicht houden en analyseren of dit nog zin heeft.

Word er morgen niet gewonnen, dan komt Ruud echt onder enorme druk te staan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Morgen winnen we vast wel door een opleving van Cody ofzo. Of ik ben zelfs te positief in deze 😁🙈. Het weekend gaat belangrijk worden: Heerenveen uit. Wat normaal garant staat voor puntverlies.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ja nee dit wordt hem niet als hij het echt niet ziet.
Ik vind het eigenlijk niet te geloven dat de professionals die er voor betaald worden het niet zien en wij allemaal wel, maargoed. Alle punten die we halen zijn dus op basis van individuele klasse of toeval kun je wel stellen.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Vooralsnog zie ik in Ruud op zijn best de nieuwe Dick Advocaat. Prima vent, die toch het nodige succes heeft behaald in zijn carrière. Ik hoop dat Ruud dat ook lukt, maar zou Dick Advocaat niet echt meer aanstellen als trainer van PSV…
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ik las van Max precies dezelfde nietszeggende teksten. Te weinig energie in de wedstrijd gelegd.
Post Reply