Noa Lang

Spelers A-selectie.
Post Reply
trouwepsvfan
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Linksom of rechtsom vind ik het geen handige actie van Noa.

Door het specifiek te hebben over 3 verkeerde diagnoses drukt hij PSV en de medische staf gewoon in een vervelende hoek. Van die teksten dat je niemand wat kwalijk neemt nemen dat niet weg.

Noa is werknemer van PSV en normale huis tuin en keuken werknemers hebben toch een fors probleem als ze hun werkgever publiekelijk te kakken zetten op Instagram. We kunnen roepen dat iedereen dit morgen weer vergeten is maar voor het imago van PSV is dit natuurlijk gewoon geen fijn bericht
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 11):
    BadShakerRazzaaLorenzo von MatterhornMaartenVLucNilisLegendBalinhoHightowerD.MillpantsDen BondskootssmoortjeJordi
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

trouwepsvfan wrote: 07 May 2024, 22:50 Linksom of rechtsom vind ik het geen handige actie van Noa.

Door het specifiek te hebben over 3 verkeerde diagnoses drukt hij PSV en de medische staf gewoon in een vervelende hoek. Van die teksten dat je niemand wat kwalijk neemt nemen dat niet weg.

Noa is werknemer van PSV en normale huis tuin en keuken werknemers hebben toch een fors probleem als ze hun werkgever publiekelijk te kakken zetten op Instagram.
    Ja, hier zit toch ook wel wat in.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Razzaa
    Søren
    Meervoudig international

Buitenspelgoal wrote: 07 May 2024, 22:01Maar zoiets zou je ook verantwoord op moeten kunnen bouwen, zonder dat je daarmee op de koop toe neemt dat spelers uit gaan vallen met soms langdurige blessures, puur door je trainingsmethodes. Of je moet als staf veel te snel van de oude naar de nieuwe methode willen gaan. Je hebt tegenwoordig van alles data, daarmee moet je aan risicovermindering kunnen doen.
    Deels klopt het wel wat je zegt.
    Ik vermoed echter dat bij PSV lang gescout is op voornamelijk voetbaltechnische competenties en niet zozeer op fysieke competenties.
    Niet ieder mens is even belastbaar, en datzelfde geldt voor een topsporter.
    Je zou bv kunnen stellen dat Mo fysiek gezien de huidige intensiteit nooit had aangekund.
    Hij speelde bij PSV obv voetbal competenties maar had de stap naar het huidige niveau fysiek gezien waarschijnlijk nooit kunnen zetten.
    En dan kun je in het huidige topvoetbal, op de manier waarop PSV wil voetballen, niet meer mee.
    Dan ga je forceren, het elastiek oprekkken, en krijg je blessures.
    Als je met de intensiteit wil spelen wat PSV graag wil, zul je spelers moeten aantrekken die dat fysiek aankunnen (daarom begrijp ik de interesse in St Juste ook niet zo goed).
    De afgelopen jaren hebben we geprobeerd de belastbaarheid van de bestaande groep te intensiveren, terwijl die spelers niet perse op die fysieke competenties gescout zijn, met alle risico’s van dien.
    Balinho
    Internationale topspeler

trouwepsvfan wrote: 07 May 2024, 22:50 Linksom of rechtsom vind ik het geen handige actie van Noa.

Noa is werknemer van PSV en normale huis tuin en keuken werknemers hebben toch een fors probleem als ze hun werkgever publiekelijk te kakken zetten op Instagram. We kunnen roepen dat iedereen dit morgen weer vergeten is maar voor het imago van PSV is dit natuurlijk gewoon geen fijn bericht
    Ja. En tegelijkertijd is het een menneke van 24 die niet overloopt van viesheid voor Noa Lang, en volgens mij af en toe best wat moeite heeft om verder te kijken dan zijn eigen spiegelbeeld. En da's wat anders dan een spiegel, als je begrijpt wat ik bedoel. Dit alles in aanvulling op wat Lente hierboven allemaal terecht opmerkt, naar mijn mening.

Is het handig? Nee. Zouden andere voetballers in onze selectie hetzelfde doen? Ik vermoed niet snel. Is het een hoofdzonde? Zeker niet.

Streep eronder en zand erover.
  • These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
    LenteRazzaa
    Ted Lasso
    Bankzitter
    Old name: FC Bavaria
    Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
    Favoriete speler: Olivier Boscagli

Image
  • These users thanked the author Ted Lasso for the post (total 2):
    SensationNotoriousBIG046
    Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Søren wrote: 07 May 2024, 22:52
    Buitenspelgoal wrote: 07 May 2024, 22:01Maar zoiets zou je ook verantwoord op moeten kunnen bouwen, zonder dat je daarmee op de koop toe neemt dat spelers uit gaan vallen met soms langdurige blessures, puur door je trainingsmethodes. Of je moet als staf veel te snel van de oude naar de nieuwe methode willen gaan. Je hebt tegenwoordig van alles data, daarmee moet je aan risicovermindering kunnen doen.
    Deels klopt het wel wat je zegt.
    Ik vermoed echter dat bij PSV lang gescout is op voornamelijk voetbaltechnische competenties en niet zozeer op fysieke competenties.
    Niet ieder mens is even belastbaar, en datzelfde geldt voor een topsporter.
    Je zou bv kunnen stellen dat Mo fysiek gezien de huidige intensiteit nooit had aangekund.
    Hij speelde bij PSV obv voetbal competenties maar had de stap naar het huidige niveau fysiek gezien waarschijnlijk nooit kunnen zetten.
    En dan kun je in het huidige topvoetbal, op de manier waarop PSV wil voetballen, niet meer mee.
    Dan ga je forceren, het elastiek oprekkken, en krijg je blessures.
    Als je met de intensiteit wil spelen wat PSV graag wil, zul je spelers moeten aantrekken die dat fysiek aankunnen (daarom begrijp ik de interesse in St Juste ook niet zo goed).
    De afgelopen jaren hebben we geprobeerd de belastbaarheid van de bestaande groep te intensiveren, terwijl die spelers niet perse op die fysieke competenties gescout zijn, met alle risico’s van dien.
    Ik snap je verhaal, maar niet hoe PSV hier dan naar kijkt. Inderdaad raar dat je dan geinteresseerd bent in spelers met een flinke blessurehistorie. Verder lijkt mij dat je prima maatwerk kunt leveren voor je spelers. Dat spelers hun eigen plafond hebben voor hoeveel intensiteit ze aan kunnen is logisch, maar je hoeft niet per se alleen maar spelers te hebben waarvan je denkt dat ze fysiek een hele hoge intensiteit aan kunnen. Zolang je team een bepaalde baseline haalt kun je daarin prima spelers hebben die wat meer inhoud hebben en spelers met wat minder inhoud. Een speler die net wat minder intensiteit aan kan (op de training), maar vanwege voetballende kwaliteiten zeer goed is kun je bijvoorbeeld andere oefeningen geven. Lijkt mij dat je op individuele basis spelers moet kunnen monitoren en niet de benchmark leggen bij je meest fysiek-begaafde spelers, waarna de wat minder fysiek sterke spelers uit gaan vallen met blessures. Veerman is bijvoorbeeld een speler die mij niet heel fysiek aangelegd lijkt, en Schouten of Dest idem. Toch hebben ze veel kunnen betekenen voor dit team.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Tis allemaal niet zo belangrijk nu achteraf. Als ze er maar van leren. Feit is wel dat wij als supporters konden zien dat ie niet voluit kon sprinten en na zijn eerste blessure dachten we al van hmm dat gaat niet zo lekker. Dus als er fouten gemaakt zijn dan moeten de lui die daar verantwoordelijk voor zijn aangesproken worden. En fouten maak je niet expres, Noa zal dit ook niet met de verkeerde intentie doen. Ik denk dat ie zich gewoon een beetje lullig voelt en weet dat ie amper heeft gespeeld en tis iemand die toch de aandacht krijgt van de media. Volgend seizoen 15 goals en 15 assists.
  • These users thanked the author RIO for the post (total 3):
    Menno1BalinhoDonyellMalen
    Ivicii
    Bankzitter

Ik snap zo’n gast eigenlijk wel hoor. Als jij met hoge verwachtingen naar PSV komt en je ook al een gigantische bewijsdrang vanuit jezelf hebt. Kan ik me goed voorstellen dat jij geïrriteerd bent als je door verkeerde diagnoses een heel seizoen mist.

Of het handig is om het zo te communiceren is een andere discussie. Maar als wij echt de topclub willen zijn die we allemaal hopen te zijn, hoort ook onze medische staf op top niveau te zijn. Dus hopelijk kijken ze hier ook kritisch naar.

Het is namelijk niet de eerste blessure die een stuk langer duurt dan eerst ingeschat werd.
  • These users thanked the author Ivicii for the post (total 2):
    BalinhoNotoriousBIG046
    ShovingNE2
    Site Admin

DonyellMalen wrote: 07 May 2024, 21:49“Dit is zo’n aansprekende selectie, afgezien van de voetballende kwaliteiten, het zijn ook stuk voor stuk leuke gasten, zit geen etterbak bij”.
    Volgens mij zij Peter Bosz exact hetzelfde de afgelopen dagen ergens.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Josef Dettelbacher
    Legende

Tsja, Bosz is ook gewoon een werknemer van PSV die na een wedstrijd voor de camera zegt welke speler het niet goed heeft gedaan of fouten heeft gemaakt. Dat accepteren we ook allemaal. PSV wil een topclub zijn, dan hoort het uitspreken en aanspreken er gewoon bij en dat geldt voor de gehele organisatie.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 2):
    Vanthaman18Balinho
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    trouwepsvfan
    Vedette

Josef Dettelbacher wrote: 08 May 2024, 07:43

Tsja, Bosz is ook gewoon een werknemer van PSV die na een wedstrijd voor de camera zegt welke speler het niet goed heeft gedaan of fouten heeft gemaakt. Dat accepteren we ook allemaal. PSV wil een topclub zijn, dan hoort het uitspreken en aanspreken er gewoon bij en dat geldt voor de gehele organisatie.
    Lol, je begrijpt toch zelf ook wel dat het heel wat anders is als Bosz kritiek heeft op de diepgang van Baka dan dat Noa Lang zegt dat er 3x een diagnose is gemist?

Spelers die soms we of niet goed spelen is inherent aan een topclub, 3 diagnoses missen (zoals Lang stelt) niet.
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    SKERLA
    Legende

ShovingNE2 wrote: 08 May 2024, 07:28
    DonyellMalen wrote: 07 May 2024, 21:49“Dit is zo’n aansprekende selectie, afgezien van de voetballende kwaliteiten, het zijn ook stuk voor stuk leuke gasten, zit geen etterbak bij”.
    Volgens mij zij Peter Bosz exact hetzelfde de afgelopen dagen ergens.
    Klopt, Peter hem dat na de wedstrijd.
    Josef Dettelbacher
    Legende

trouwepsvfan wrote: 08 May 2024, 07:49
    Josef Dettelbacher wrote: 08 May 2024, 07:43

Lol, je begrijpt toch zelf ook wel dat het heel wat anders is als Bosz kritiek heeft op de diepgang van Baka dan dat Noa Lang zegt dat er 3x een diagnose is gemist?

Spelers die soms we of niet goed spelen is inherent aan een topclub, 3 diagnoses missen (zoals Lang stelt) niet.
    Lol, je snapt toch ook wel dat het vooral een probleem is omdat je dat er zelf van maakt? Alleen jij hebt het over publiekelijk te kakken zetten, de rest denkt vooral "niet handig" of "ergens ook wel te begrijpen".
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Tsja, imago schade voor PSV... Ik denk dat dat wel meevalt. Het is nou niet een nieuwsbericht wat ik in de kranten terug zie komen en op een drek site als Voetbalzone werd er dan wel een artikel over geschreven, daar zijn momenteel net iets meer dan 50 reacties op (ter vergelijking; een artikel over mogelijke nieuwe eigenaar Vitesse heeft meer reacties). En in die reacties gaat het weinig/niet over dat PSV zich ervan distantieert maar vooral dat het van Noa zelf niet zo handig is.

Dus over imago schade maak ik mij bepaald niet druk.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
    GrasmatTijn
    Lente
    Meervoudig international

Het gaat ook over imago schade van Noa zelf natuurlijk. Die krijgt mogelijk onterecht het stempel blessuregevoelig te zijn terwijl dat niet zo lijkt te zijn doordat er verkeerde diagnoses zijn gesteld. Een speler is vrij wat hij zelf over z'n blessures deelt of niet. Zolang hij geen onwaarheden communiceert, en gezien de reactie van PSV lijkt het daar niet op, is er niet zo heel veel aan de hand volgens mij. Ik geloof niet dat dit onder gevoelige bedrijfsinformatie valt. Het mes snijdt aan twee kanten, wat voor PSV geldt, geldt voor Noa persoonlijk net zo goed qua imago schade. En Noa heeft nu eenmaal een groot imago / ego. Tja, wat Shoving zegt, netjes dat hij er mee wacht tot na het kampioenschap en deze wind waait zo weer over. Ik ben ergens wel blij dat hij de boel eens lekker wakker schud, dat kan de organisatie juist ook ten goede komen.
    Oh PSV wat je met me doet…
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Volgens mij maken wij er hier iets veel groters van dan het daadwerkelijk is.
  • These users thanked the author DeEintovenaar for the post (total 8):
    PeeJAddoCultheldEindjehogerGrasmatSensationArdbegRazzaa1913PSV.
    Massimo
    Legende

Er zijn dit seizoen dingen niet goed gegaan. De keren dat Lang weer wat minuten maakte, was hij binnen de kortste keren toch weer geblesseerd. Wat het ook was of wiens schuld het is geweest, er zijn simpelweg met zijn fysiek verkeerde beslissingen gemaakt. En het helpt ook niet mee dat de laatste jaren PSV vaker te kampen heeft gehad met spelers die een terugslag kregen en/of er toch langer uit bleken te liggen dan in eerste instantie de diagnose was.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Juancho
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Hij hoort het niet te zeggen, maar misschien is het zo slecht nog niet. Je dwingt PSV namelijk wel tot actie op deze manier. Ik ben geen dokter en kan dus ook moeilijk oordelen over het functioneren van de medische staf, maar we lijken de laatste jaren toch echt heel veel last te hebben van fysieke problemen, en niet zelden op cruciale momenten. Misschien kan dit de eerste aanzet tot verbetering zijn.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 3):
    De RealistDribbleDonyellMalen
    SKERLA
    Legende

Ykhim wrote: 08 May 2024, 10:58 Hij hoort het niet te zeggen, maar misschien is het zo slecht nog niet. Je dwingt PSV namelijk wel tot actie op deze manier. Ik ben geen dokter en kan dus ook moeilijk oordelen over het functioneren van de medische staf, maar we lijken de laatste jaren toch echt heel veel last te hebben van fysieke problemen, en niet zelden op cruciale momenten. Misschien kan dit de eerste aanzet tot verbetering zijn.
    Ik heb hetzelfde gevoel, al ga ik er toch vanuit dat PSV dit niet nodig had. Ik hoop dat de eerste aanzet al een paar maanden geleden is geweest.
    Tyyne
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Couhaib Driouech

Noano, lastpak voor een reden 8)
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Dat hij extern ging op trainen na de laatste blessure zal ook niet zonder reden zijn, suggereert dat het meer omvat dan alleen een diagnose stellen
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

DeEintovenaar wrote: 08 May 2024, 09:34 Volgens mij maken wij er hier iets veel groters van dan het daadwerkelijk is.
    Dat hoopt mijn vrouw ook altijd te kunnen doen...
    DeEintovenaar
    Nationale topspeler

Grasmat wrote: 08 May 2024, 12:38
    DeEintovenaar wrote: 08 May 2024, 09:34 Volgens mij maken wij er hier iets veel groters van dan het daadwerkelijk is.
    Dat hoopt mijn vrouw ook altijd te kunnen doen...
    Cursusje 1913 dan 😉
    Rikkert1234
    Vedette

Vooropgesteld: Lang is dit seizoen meerdere keren geblesseerd geraakt en dat is voor hem het ergst. Laatstelijk gebeurde dat na het duel met Almere City FC in januari, waarin vooraf - zo stelt een betrouwbare bron - vanuit de medische staf naar de technische staf was aangegeven dat hij maar zestig minuten kon spelen. Hij ging na een sprint tijdens dat duel na 65 minuten met zware klachten van het veld, vijf minuten later dan gepland.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik denk dat het heel goed is dat deze discussie gevoerd wordt. Uit angst voor vuile was je mond houden is veel kwalijker want het zorgt ervoor dat problemen blijven voortduren.

We hebben het er hier veel vaker over gehad, in het verleden hadden we er nog even een apart topic over, kan het nu niet meer vinden. We hadden het daarin over de ontwikkelingen die o.a. samen met ASML zijn ingezet: het maximaal meten van fysieke data per speler en het daarop aanpassen van zowel training als wedstrijdbelasting, maar ook van zaken als voeding, slaapritmes etc. Doel daarbij is zowel optimaal presteren als het voorkomen van blessures. Fantastische ambities en ontwikkelingen die erg te prijzen zijn en waar we echt mee door moeten, maar die ook duidelijk maken dat we die materie nog heel erg slecht onder de knie hebben, we snappen de relatie tussen de cijfers gewoonweg nog niet goed genoeg. Met name onder Schmidt wiens speelstijl de grenzen van de belasting opzocht werd dat pijnlijk duidelijk. Toppunt van alles vond ik de opmerking van iemand uit de medische staf, ik geloof na het 2e seizoen Schmidt, dat ze zich intussen afvragen of niet de belasting, maar juist een teveel aan rust de grote oorzaak van blessures is. We twijfelen dus zelfs nog aan de kern van de problematiek.

In lijn hiermee is er de vraag in hoeverre een trainer zich moet committeren aan de data, van Schmidt weten we dat hij uiteindelijk een persoonlijk gesprek met de speler steeds doorslaggevend maakte voor de vraag in hoeverre ie kon spelen. Hierboven wordt gesproken over spelers langer door laten spelen, ook zo'n trainerskeuze. Daar kun je kritiek op hebben maar ja, tegelijkertijd weten we dus ook dat de inzichten gewoonweg nog niet van het kwalitatieve niveau zijn wat we nodig hebben.
  • These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 2):
    LeandroBonfimElChucky2
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Post Reply