AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Heissenberrug
Internationale topspeler

Wie heeft die knuppel dan ook dat salaris gegeven? Iedereen wist bij aanschaf al dat hij er geen klote van kon.
Madueke
Legende

Heissenberrug wrote: 15 Jul 2024, 09:15 Wie heeft die knuppel dan ook dat salaris gegeven? Iedereen wist bij aanschaf al dat hij er geen klote van kon.
John de Jong.

Niet zo lang geleden stond in een artikel dat Drommel een contract heeft met een salaris wat gelijk staat aan dat voor een 1e keeper van PSV.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Madueke wrote: 15 Jul 2024, 09:31
Heissenberrug wrote: 15 Jul 2024, 09:15 Wie heeft die knuppel dan ook dat salaris gegeven? Iedereen wist bij aanschaf al dat hij er geen klote van kon.
John de Jong.

Niet zo lang geleden stond in een artikel dat Drommel een contract heeft met een salaris wat gelijk staat aan dat voor een 1e keeper van PSV.
Wat opzich niet gek is aangezien hij als eerste keeper werd gehaald destijds. Waar iedereen hier al twijfels bij had :mrgreen:
Massimo
Legende

Ik vind Zoet weer zo'n net niet oplossing voor AZ. Ze gaan nu een jonge talentvolle keeper de kans geven, maar die is nog niet goed genoeg en gaat nog genoeg fouten maken. Als AZ een stap wil maken dan had ik geprobeerd Olij van Sparta te halen. Die is qua transfersom en salaris betaalbaar en een upgrade voor wat ze hadden.

Wat betreft Drommel die is destijds gehaald als eerste keeper en heeft er een navenant salaris bij. Dat kan je De Jong niet kwalijk nemen. Wel dat hij de kwaliteit en potentie van Drommel compleet verkeerd heeft ingeschat voor het niveau PSV (wat toen zelfs nog lager lag dan nu)
  • These users thanked the author Massimo for the post (total 4):
    SensationJuanchoRen HöekStandbeeld
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Massimo wrote: 15 Jul 2024, 09:51 Ik vind Zoet weer zo'n net niet oplossing voor AZ. Ze gaan nu een jonge talentvolle keeper de kans geven, maar die is nog niet goed genoeg en gaat nog genoeg fouten maken. Als AZ een stap wil maken dan had ik geprobeerd Olij van Sparta te halen. Die is qua transfersom en salaris betaalbaar en een upgrade voor wat ze hadden.

Wat betreft Drommel die is destijds gehaald als eerste keeper en heeft er een navenant salaris bij. Dat kan je De Jong niet kwalijk nemen. Wel dat hij de kwaliteit en potentie van Drommel compleet verkeerd heeft ingeschat voor het niveau PSV (wat toen zelfs nog lager lag dan nu)
    Owusu-Oduro Is 20, dus als je hem nu de komende jaren geen kans geeft, kun je het vergeten. Heel logisch dus dat je niet Olij haalt om 3 jaar eerste keeper.
  • These users thanked the author Thijs for the post (total 2):
    GrasmatFritskePhilips
    Juancho
    Mister PSV
    Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 15 Jul 2024, 15:01
    Massimo wrote: 15 Jul 2024, 09:51 Ik vind Zoet weer zo'n net niet oplossing voor AZ. Ze gaan nu een jonge talentvolle keeper de kans geven, maar die is nog niet goed genoeg en gaat nog genoeg fouten maken. Als AZ een stap wil maken dan had ik geprobeerd Olij van Sparta te halen. Die is qua transfersom en salaris betaalbaar en een upgrade voor wat ze hadden.

Owusu-Oduro Is 20, dus als je hem nu de komende jaren geen kans geeft, kun je het vergeten. Heel logisch dus dat je niet Olij haalt om 3 jaar eerste keeper.
    En daarom is Zoet dus gekomen als 2de keuze. En dan vind ik de keuze van AZ al wat logischer.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Als ik Zoet was ging ik liever wekelijks keepen op een niveautje iets onder AZ dan tweede keeper zijn. Wat voor lol heb je nou als back-up keeper? Er is een kans dat je 0 wedstrijden speelt en je mag een beetje de eerste keeper inschieten voor de wedstrijd. Als het dan bij Ajax/Feyenoord/PSV is dan zou je dat aan het einde van je carriere nog wel kunnen doen maar bij AZ is gewoon lullig.
    Juancho
    Mister PSV

11 Tinus wrote: 15 Jul 2024, 15:14 Als ik Zoet was ging ik liever wekelijks keepen op een niveautje iets onder AZ dan tweede keeper zijn. Wat voor lol heb je nou als back-up keeper? Er is een kans dat je 0 wedstrijden speelt en je mag een beetje de eerste keeper inschieten voor de wedstrijd. Als het dan bij Ajax/Feyenoord/PSV is dan zou je dat aan het einde van je carriere nog wel kunnen doen maar bij AZ is gewoon lullig.
    Hij zal wellicht zelf denken de concurrentie met een 20 jarige onervaren keeper wel aan te kunnen gaan.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Keeper van 33 met 3 jaar bijna niet gekeept en vorig jaar een jaartje keepen in de Serie B.
    Hij zal er wellicht wel vrede mee hebben om tweede viool te zijn, lekker de cariere in Nederland afbouwen bij een subtop club waar met een beetje geluk wel perspectief echt wel wat mogelijk is. Misschien wat bekerwedstrijden waar het kan en je hebt een prima jaar ( hopelijk minimaal 2 )
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 15 Jul 2024, 15:19
    11 Tinus wrote: 15 Jul 2024, 15:14 Als ik Zoet was ging ik liever wekelijks keepen op een niveautje iets onder AZ dan tweede keeper zijn. Wat voor lol heb je nou als back-up keeper? Er is een kans dat je 0 wedstrijden speelt en je mag een beetje de eerste keeper inschieten voor de wedstrijd. Als het dan bij Ajax/Feyenoord/PSV is dan zou je dat aan het einde van je carriere nog wel kunnen doen maar bij AZ is gewoon lullig.
    Hij zal wellicht zelf denken de concurrentie met een 20 jarige onervaren keeper wel aan te kunnen gaan.
    Of hij wil lekker in zijn thuisland nog een goed salaris verdienen en mogelijk al afspraken gemaakt hebben om erna keeperstrainer te kunnen worden.
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    Juancho
    Menno1
    Legende

Ben vooral blij dat Zoet niet naar ons komt. Past totaal niet in Boszball en speelt al 4 jaar amper of matig. Teert op 1 leuk seizoen en is een club jongen, maar kwalitatief heb ik veel liever Drommels.
  • These users thanked the author Menno1 for the post (total 2):
    SensationSKERLA
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ik weet bijna 100% zeker dat deze jongen minder fouten maakt dan Zoet in een heel seizoen, toptalent die jongen.
    En zoals gezegd, hij is 20 dus dat moet prima kunnen en die gaat zeker niet 2 of 3 jaar achter Olij op de bank zitten.
    Massimo
    Legende

Dan moet hij wel heel snel stappen gaan maken, want de keren dat hij mocht keepen afgelopen seizoen vond ik hem alles behalve een goede eerste keeper voor AZ.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Hoeveel heeft die jongen gespeeld dan? potje of 7 max denk ik?

Maar goed, als ik het goed gelezen heeft wordt ie nummer 1 aankomend seizoen en gaan we het zien.

We spreken elkaar in Mei 2025 weer, okee? ;)
    Ren Höek
    Vedette

Jeronimo wrote: 15 Jul 2024, 17:32 Ik weet bijna 100% zeker dat deze jongen minder fouten maakt dan Zoet in een heel seizoen, toptalent die jongen.
    En zoals gezegd, hij is 20 dus dat moet prima kunnen en die gaat zeker niet 2 of 3 jaar achter Olij op de bank zitten.
    Het grote probleem met keepers is dat ze vlieguren moeten maken, keepen is namelijk voor een belangrijk deel ook een ervaringsvak (meer dan voor voetballers).
    Waarbij de keeper als groot nadeel heeft dat hij de allerlaatste linie op het veld is, iedereen heeft rugdekking behalve de keeper. Talenten zijn nog wisselvalliger in presteren en maken daarom nog meer fouten, wat bij een keeper inhoudt dat het tegendoelpunten oplevert. En als je dan (nog?) niet van niveau Vandevoordt of Verbruggen bent is het ontzettend moeilijk om als tiener/begin twintiger in de basis te komen en te blijven, dat is over het algemeen alleen voor de absolute toptalenten weggelegd. Tussen ongeveer de 20 en 25 jaar is het voor een keeper heel lastig om aan voldoende speeltijd te komen, helemaal op niveau.

Owusu-Oduro is duidelijk een groot talent, maar hij gaat AZ punten kosten. Dat toonde vorig seizoen al aan.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post:
    Massimo
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Zoet zal z’n kansen krijgen denk ik.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ren Höek wrote: 16 Jul 2024, 09:00
    Jeronimo wrote: 15 Jul 2024, 17:32 Ik weet bijna 100% zeker dat deze jongen minder fouten maakt dan Zoet in een heel seizoen, toptalent die jongen.
    Het grote probleem met keepers is dat ze vlieguren moeten maken, keepen is namelijk voor een belangrijk deel ook een ervaringsvak (meer dan voor voetballers).
    Waarbij de keeper als groot nadeel heeft dat hij de allerlaatste linie op het veld is, iedereen heeft rugdekking behalve de keeper. Talenten zijn nog wisselvalliger in presteren en maken daarom nog meer fouten, wat bij een keeper inhoudt dat het tegendoelpunten oplevert. En als je dan (nog?) niet van niveau Vandevoordt of Verbruggen bent is het ontzettend moeilijk om als tiener/begin twintiger in de basis te komen en te blijven, dat is over het algemeen alleen voor de absolute toptalenten weggelegd. Tussen ongeveer de 20 en 25 jaar is het voor een keeper heel lastig om aan voldoende speeltijd te komen, helemaal op niveau.

Owusu-Oduro is duidelijk een groot talent, maar hij gaat AZ punten kosten. Dat toonde vorig seizoen al aan.
    De ervaren Bazoer en Martins Indi gaan AZ meer punten kosten, maar zoals gezegd, we gaan het zien.

Daarbij is er geen keeper (of speler) die een heel seizoen zonder fouten blijft natuurlijk.
    Ren Höek
    Vedette

Jeronimo wrote: 16 Jul 2024, 09:26 De ervaren Bazoer en Martins Indi gaan AZ meer punten kosten
    Als ze gaan keepen sowieso wel ja.
    Daarbij is er geen keeper (of speler) die een heel seizoen zonder fouten blijft natuurlijk.
    Dit claimt dan ook niemand.
    Maar normaal gesproken maakt een talent meer fouten dan een ervaren speler, zo simpel is het.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Juancho
    Mister PSV

Ik denk dat de 30 jarige Noppert daar anders over denkt Ren Höek 😬😏
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ren Höek wrote: 16 Jul 2024, 09:37
    Jeronimo wrote: 16 Jul 2024, 09:26 De ervaren Bazoer en Martins Indi gaan AZ meer punten kosten
    Als ze gaan keepen sowieso wel ja.

:mrgreen:
    Dit claimt dan ook niemand.
    Maar normaal gesproken maakt een talent meer fouten dan een ervaren speler, zo simpel is het.
    Ja ik snap wel wat jullie zeggen, je moet ergens beginnen met een talent en wat goed is komt snel.
    Daarom zeg ik ook, laten we gewoon dit seizoen bekijken en dan in Mei erop terugkomen.
    Massimo
    Legende

AZ heeft voor Sugawara en voor Pavlidis al een vervanger gehaald, maar ik vind dat er nog wel wat hiaten in de selectie zit binnen de (on)mogelijkheden van AZ. Kwantitatief hebben ze best wat spelers en een aantal spelers zullen waar vorig seizoen hun eerste echte seizoen was wellicht stappen kunnen maken, maar als AZ zijnde zou ik toch nog wat posities versterken.

Keepers
    Wat betreft de keeperspositie vind ik dat ze een risico nemen door nu Owuso de kans te gaan geven, maar het hoort wel bij het beleid van AZ. Echter is voor die positie de keuze voor komend seizoen gemaakt.

Verdediging
    Defensief mis ik voor AZ begrippen een topper die de rest kan meenemen. Die rechtsback uit Japan ken ik niet, centraal achterin vind ik veel redelijke, maar niet echt hele goede spelers. zowel in aankopen als in de talenten. BMI is het ook niet meer en Bazoer is daar ook niet regelmatig uit luxe neergezet. Vanuit onderaf redelijke talenten, maar ook weer niet spelers die erbovenuit springen. Links vind ik dat ze met Moller-Wolfe een misser hebben gemaakt en samen met De Wit wat mij betreft twee spelers die je als back-up zou willen hebben.

Middenveld
    De 6 en 8 positie ziet er prima uit. Clasie is nog steeds waardevol, helemaal als je als team druk naar voren gaat zetten en Belic pakte het na een moeizame start het ook steeds beter op. Ook zijn er een aantal talenten die eraan zitten te komen dus hier hoeft AZ niets op te doen. Wel vind ik dat met het vertrek van Dani de Wit AZ nu een aanvallende middenvelder mist. Ze hebben nu alleen Mijnans. Daar zal AZ nog een ander type aanvallende middenvelder voor moeten gaan halen.

Aanval
    Afgelopen seizoen heeft AZ Lahdo erg gemist op rechts. Die vond ik in eerste instantie niet zo goed, maar leek wel beter en beter te worden. Sadiq zie ik als een soort van joker en geen idee wat ik daar komend seizoen van kan verwachten. Addai is nog jong, maar die kan ook wel aan minuten komen. Op links vind ik het te licht en niet goed genoeg. Van Bommel heeft een prima eerste seizoen gehad, maar het is nog niet goed genoeg voor AZ. Van Brederode vind ik helemaal niks en die zou ik proberen te verhuren. In de spitspositie heeft AZ met Parrott een interessante vervanger gehaald voor Pavlidis. Met Zeefuik een jaar eerder. Daar zit je goed en kan je Meerdink of Poku ook een jaar verhuren.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Alex Rodrigo Dias da Costa
    Lid 2e elftal
    Favoriete speler: Boscagli

Jeronimo wrote: 26 Jul 2024, 13:51 https://www.az.nl/shirt

Zeg het maar ;)
    Tof hoe ze de “shirt creator” toegevoegd hebben. Shirt zelf… tja.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Jeronimo wrote: 26 Jul 2024, 13:51 https://www.az.nl/shirt

Zeg het maar ;)
    Vind het wel tof gedaan. Beter dan wat verfspatjes en een fluoriserend rave shirt
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    loginnaam
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Asterix
    Meervoudig international

Het is een beetje een kansinoloos shirt.
    Ich liebe gegenpressung
    Post Reply