Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Door het verhaal over vd Boomen moest ik denken aan Vanaken. Zou hij in beeld kunnen komen als Götze vertrekt of is hij te duur? Andere naam waar het vorig jaar nog over ging is Bardhi, zijn contractsituatie is me niet geheel duidelijk maar het zou kunnen dat hij transfervrij is deze zomer.

Daarnaast ben ik wel benieuwd wat PSV wil centraal achterin nu Boscagli er langdurig uitligt. Opzich heb je met Ramalho, Teze en Obispo nog 3 goede verdedigers over, maar Obispo is ook blessuregevoelig. In het Bruma-topic gaat het over sfeermakers en ik vroeg me af of Isimat-Mirin een optie is als breedteversterking centraal achterin. Ik zou als PSV zijnde gaan voor een betrouwbare back-up die genoegen neemt met die rol of voor een speler die op meerdere posities uit de voeten kan. Als er voldoende vertrouwen is in Seelt is dat ook een optie wat mij betreft.

Op rechtsback ben ik wel een voorstander van één van de transfervrije opties die Voormalig KG heeft aangedragen uit de Ligue 1 (Zedadka, Sambia).

Als keeper lijkt mij Ortega (puur op basis van verhalen) wel een prima optie. En ik zag dat Dragowski (24) na een blessure zijn basisplaats bij Fiorentina kwijt is. Was ooit een supertalent, heeft na dit seizoen nog maar een 1-jarig contract.

Als spits zou ik in eerste instantie vol inzetten op De Jong. Iemand schreef hier al eens dat we gewoon een hele goede aanbieding moeten wegleggen met een bepaalde deadline zodat we geen herhaling van herhaling van vorige zomer krijgen en dat lijkt me een prima plan. Vraag me daarnaast af of PSV 2 spitsen wil halen of het aandurft met Romero, Fofana en Vertessen als alternatieven. Lijkt me een (te) grote gok.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Luuk de Jong zou ik zeer toejuichen als PSV die zou weten te halen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Vanaken naast Veerman in een PNA met een ijzersterke CVM erachter, of is dat verdedigend te zwak?
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 23 Apr 2022, 12:10 Vanaken naast Veerman in een PNA met een ijzersterke CVM erachter, of is dat verdedigend te zwak?
Hans Vanaken Wordt dit jaar ook alweer 30. Een tweede iets is dat die jongen dolgelukkig is in de regio waar hij woont. Als je hem al kunt verleiden dan kan het alleen met een achterlijk groot bedrag. Anders was hij al lang weg geweest. Dit is dus geen speler waar PSV zich op zou moeten richten
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 23 Apr 2022, 12:53 Hans Vanaken Wordt dit jaar ook alweer 30. Een tweede iets is dat die jongen dolgelukkig is in de regio waar hij woont.
Misschien weet je meer, maar ik had gelezen dat hij alleen ergens heen wilde wat een goede regio voor zijn gezin zou zijn. Aangezien hij is geboren in Neerpelt leek me dat eerder een kans voor PSV.

Ik denk wel dat hij prima naast Veerman zou kunnen spelen met een goede CVM erachter. Maar goed ik heb geen idee wat hij moet kosten.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Vanaken komt hier elk jaar weer terug, maar wat moet je daarmee? Is gewoon niveau subtop en zit al op zijn piek. Wij moeten echt iets hoger mikken.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Vanaken niveau subtop noemen? Een jaar of 6-7 op rij de beste tien van de Jupiler Pro League. Een absolute aanwinst zou hij voor ons zijn, maar is onhaalbaar. Wij gaan (terecht) geen 10 mil betalen voor een 30+er
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 23 Apr 2022, 20:30 Vanaken niveau subtop noemen? Een jaar of 6-7 op rij de beste tien van de Jupiler Pro League. Een absolute aanwinst zou hij voor ons zijn, maar is onhaalbaar. Wij gaan (terecht) geen 10 mil betalen voor een 30+er
De Belgische competitie is een stuk minder dan de Nederlandse. Bij Brugge deden ze het tot voor kort met Vormer als aanvoerder, Dost en Lang. Dat is dan de top van België. Verder wat omhooggevallen door wat CL-miljoenen. Wij moeten hoger inzetten dan Vanaken inderdaad. Ondanks dat ex-PSV'ers over het algemeen wel mijn gunfactor hebben. Hij zou wel een prima toevoeging voor een club als Feyenoord. Maar goed dat is dan ook subtop.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

https://www.ed.nl/PSV/volop-scorende-ne ... ~a9ddf01d/

De verdediger heeft nog een contract tot medio 2025 in Italië en wijst een terugkeer naar Nederland zeker niet af. Hij kan niet alleen in het centrum van de defensie uit de voeten, maar ook als middenvelder. Onder meer PSV zou de mogelijkheid hebben bekeken om hem terug te halen, maar op dit moment nog niet doorgepakt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hmm, mij bekruipt het gevoel dat de zaakwaarnemer van de jongen Rik heeft opgebeld/gemaild. De jongen weer onder de aandacht brengen in Nederland.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat mij wel opvalt is dat dit een talent is geweest van Almere.

Volgens mij zijn ze daar enorm goed bezig met de jeugdopleiding. Misschien dat er nog wat talentjes lopen voor PSV?
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
FOOTB_REM_S: No

Is het een idee om op de voorpagina per positie bij te houden wie de interessante opties zijn voor PSV komende zomer? Om een beetje het overzicht te houden lijkt mij dat wel handig. Alleen nog een criterium bedenken voor wie wel en wie niet op de lijst mogen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 25 Apr 2022, 16:16 Wat mij wel opvalt is dat dit een talent is geweest van Almere.

Volgens mij zijn ze daar enorm goed bezig met de jeugdopleiding. Misschien dat er nog wat talentjes lopen voor PSV?
Enorm goed valt toch wel mee? Tenminste, dit is wat er vandaan komt:


Soufyan Ahannach
Nordin Amrabat
Yannis Anastasiou
Sjoerd Ars
Oussama Assaidi
Joey van den Berg
Erixon Danso
David Depetris
Sander Duits
Danny Holla
Vincent Janssen
Jeremain Lens
Hedwiges Maduro
Dion Malone
Pablo Rosario
Mikhail Rosheuvel
Genaro Snijders
Ismo Vorstermans
Wamberto
Género Zeefuik

Dat is in 21 jaar, wat er onder bekende ex- spelers wordt geschaald.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als je ruim 19 bent, en je hebt je debuut nog niet gemaakt, sterker nog, je hebt nog nooit bij de selectie gezeten van de nummer 10 van Italië. Dan is het maar zeer de vraag of hij bij ons veel gaat toevoegen, en of we zelf geen betere talenten hebben rondlopen. Zeker als je een driejarig contract moet afkopen lijkt het me niet interessant.

Maar dat is puur op papier, want ik heb (zoals de meesten hier natuurlijk) de jongen nog nooit zien spelen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Brael wrote: 25 Apr 2022, 16:23 Als je ruim 19 bent, en je hebt je debuut nog niet gemaakt, sterker nog, je hebt nog nooit bij de selectie gezeten van de nummer 10 van Italië. Dan is het maar zeer de vraag of hij bij ons veel gaat toevoegen, en of we zelf geen betere talenten hebben rondlopen. Zeker als je een driejarig contract moet afkopen lijkt het me niet interessant.

Maar dat is puur op papier, want ik heb (zoals de meesten hier natuurlijk) de jongen nog nooit zien spelen.
Voor verdedigers is dat wel anders. En zeker in Italië stellen ze eerder iemand van 39 op als CV dan iemand van 19. Ik ken de jongen niet, maar vind het een interessant profiel, omdat juist in Italië wel het echte verdedigen nog wel wordt geleerd en hij in Nederland voldoende het opbouwende mee zal hebben gekregen. Zal ook wel een goede trap hebben als ie als verdediger penalties mag nemen.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Mwah, ook Sassuolo heeft gewoon een paar 19-jarige verdedigers die op zijn minst al eens op de bank bij het eerste elftal hebben gezeten. Kan met positie te maken hebben, kan ook zijn dat ze gewoon hoger in de pikorde staan dan deze jongen.

Trouwens is het aloude idee dat de Serie A een bolwerk van oudjes is, wel langzaam aan het veranderen.
Last edited by Brael on 25 Apr 2022, 18:44, edited 1 time in total.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 23 Apr 2022, 20:37
OnsPSV wrote: 23 Apr 2022, 20:30 Vanaken niveau subtop noemen? Een jaar of 6-7 op rij de beste tien van de Jupiler Pro League. Een absolute aanwinst zou hij voor ons zijn, maar is onhaalbaar. Wij gaan (terecht) geen 10 mil betalen voor een 30+er
De Belgische competitie is een stuk minder dan de Nederlandse. Bij Brugge deden ze het tot voor kort met Vormer als aanvoerder, Dost en Lang. Dat is dan de top van België. Verder wat omhooggevallen door wat CL-miljoenen. Wij moeten hoger inzetten dan Vanaken inderdaad. Ondanks dat ex-PSV'ers over het algemeen wel mijn gunfactor hebben. Hij zou wel een prima toevoeging voor een club als Feyenoord. Maar goed dat is dan ook subtop.
Vanaken is echt wel niveau PSV.
Saibari is underrated.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Is Jayden Braaf geen interessante linksbuiten voor volgende seizoen als back up achter Gakpo?(als ie blijft)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fc Denzel wrote: 25 Apr 2022, 20:29 Is Jayden Braaf geen interessante linksbuiten voor volgende seizoen als back up achter Gakpo?(als ie blijft)
Twee seizoenen terug kwamen er wel wat verhalen naar buiten dat hij het heel redelijk deed daar bij City in de jeugd. Later niet veel meer van gehoord. Van horen zeggen was het een redelijk egoïstische speler (althans bij NL jeugd). Maar zulke ex-PSV'ers zullen altijd wel in de gaten worden gehouden door PSV. Wellicht dat iemand meer over hem kan vertellen, hoe hij het de afgelopen tijd heeft gedaan?
Lazo
Jeugdinternational
Posts: 147
Joined: 27 Jan 2022, 13:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De 18 jarige jongen die aan PSV is geboden is Giovani van Palmeiras. Transfermarkt schat zijn waarde op 10 miljoen. Ik denk zelf dat hij veelste duur is voor PSV. Bron: NPO3
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Braaf en Maatsen. Twee namen van voormalig jeugdspelers, dus bekend bij de club. Ben benieuwd hoe ze daar intern over nadenken.

In ieder geval realistischer dan Giovani
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jayden Braaf heeft er net een heel jaar uit gelegen met een kruisbandblessure. Wat dat betreft zou hij goed passen ;) :mrgreen:
Momfer
Vaste waarde in elftal
Posts: 730
Joined: 01 Sep 2017, 06:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Braaf is echt een ontzettend pisventje, zou ik nooit aan beginnen. Is een garantie op problemen.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 23 Apr 2022, 20:37 De Belgische competitie is een stuk minder dan de Nederlandse. Bij Brugge deden ze het tot voor kort met Vormer als aanvoerder, Dost en Lang. Dat is dan de top van België. Verder wat omhooggevallen door wat CL-miljoenen. Wij moeten hoger inzetten dan Vanaken inderdaad. Ondanks dat ex-PSV'ers over het algemeen wel mijn gunfactor hebben. Hij zou wel een prima toevoeging voor een club als Feyenoord. Maar goed dat is dan ook subtop.
Dit is echt misplaatst arrogant. Club Brugge staat hoger op de Uefa ranking dan PSV (al een tijdje) en als je ziet dat de nummer 10 van de Premier League voorlopig voor ons nog te hoog gegrepen is, dan is het tijd om weer een klein beetje op aarde te komen. Vanaken zou bij PSV gewoon bij de beteren behoren. Hij zal waarschijnlijk inderdaad niet naar PSV komen, niet omdat hij onvoldoende kwaliteit heeft maar simpelweg omdat PSV voor hem realistisch gezien geen stap vooruit is ten opzichte van Club Brugge.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vanaken is te oud en te duur, zegt ook wel wat dat hij de stap niet heeft gezet naar het volgende niveau.
Post Reply