AZ

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
koetje
Legende

Zuc0 wrote: 28 Aug 2024, 23:36 AZ pikt een heel aardig graantje mee van de transfer van Teun Koopmeiners van Atalanta naar Juventus. De Alkmaarders bedongen een doorverkooppercentage van tussen de tien en twintig procent. Ook komt er een flinke opleidingsvergoeding naar het AFAS Stadion. In totaal krijgt AZ tussen de 6,25 en tien miljoen euro.
Aardig graantje?

Is gewoon ter hoogte van het bod van Brighton op een van de beste verdedigers in de eredivisie.
  • These users thanked the author koetje for the post (total 3):
    Zuc0TomPSVFanatic-U-s
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Heel sterk gedaan van AZ! Daar kunnen ze in Amsterdam wat van leren :grin:
    Ex unitate vires
    ElTigre
    Meervoudig international

van Brederode verhuurt aan Fortuna Dusseldorf
  • These users thanked the author ElTigre for the post:
    koetje
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

ElTigre wrote: 30 Aug 2024, 14:19 van Brederode verhuurt aan Fortuna Dusseldorf
    Wat verhuurt hij aan Fortuna Dusseldorf?

:whistle:
  • These users thanked the author SKERLA for the post (total 5):
    MC HammerEindhovenvoetbalShovingNE2BraelBalinho
    SKERLA
    Legende

SKERLA wrote: 30 Aug 2024, 14:20
    ElTigre wrote: 30 Aug 2024, 14:19 van Brederode verhuurt aan Fortuna Dusseldorf

Je bent niet de enige, ElTigre:

Image
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    ElTigre
    Jwoeloe
    Moderator

SKERLA wrote: 30 Aug 2024, 19:07
    SKERLA wrote: 30 Aug 2024, 14:20

Je bent niet de enige, @ElTigre:

Image
    Wie zegt dat hij niet bij de NOS werkt. :tear:
    koetje
    Legende

Lekker verhaal dit:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/van-v ... c65384a67b

Als in niet dus.
    SKERLA
    Legende

koetje wrote: 31 Aug 2024, 16:23 Lekker verhaal dit:

Als in niet dus.
    Nee, totaal niet :(

Dit is nog wel een beetje leuk trouwens:
    De oud-verdediger kreeg door de jaren heen met diverse mensen te maken binnen AZ. Dus ook met Marijn Beuker, die verantwoordelijk was voor de talentenbegeleiding in Alkmaar en tegenwoordig directeur voetbalzaken is bij Ajax. Berk heeft in ieder geval geen hoge pet op van Beuker. "Bij AZ zeiden ze altijd al: ‘Wat heeft hij voor functie binnen de club?’ Hij voegde ook niks toe en was de hele dag aan het voetvolleyen. Hij voerde dan ook die gesprekken qua teamgeest et cetera. Maar als hij kwam binnenlopen, zeiden die trainers ook: ‘Marijn, jij verdient ook makkelijk je geld, hé? Wat doe jij nou eigenlijk?’ Marijn voerde dan die gesprekken, maar dat escaleerde toch vaak in onderling gezeik. Dat kon hij ook helemaal niet, dat steeg hem naar zijn bol. Zijn functie was echt lachwekkend. Maar voor de rest is het wel een aardige man."
    koetje
    Garnaal
    Basisspeler

Als in niet dus.
    Dank voor het delen! Schrikbarend zootje zeg, ik ben al nooit positief geweest over AZ maar dit is wel heel bizar. Mijn indruk van AZ is dat het allemaal oud-ajaxieden zijn die deze club supporten. Na het kampioenschap van AZ een hele tijd terug was er een explosie in seizoenskaarten. Mensen uit de kop van Noord-Holland die dachten; " stuk dichterbij dan ajax dus lekker daar een kaartje scoren". Geen identiteit, geen sfeer en nooit een seizoen lang stabiliteit. Helaas ben ik de afgelopen jaren aardig wat keren in een skybox geweest namens mijn werk. De heren die deze skybox huren zeiden ook letterlijk; " We zijn voor Ajax maar we kunnen in Amsterdam geen skybox betalen al zouden ze al te huur zijn". De grootste grap vond ik nog dat ze in die schuifdeuren dubbelglas hebben. Of je die deur nu open of dicht hebt, je hoort toch niks. Geen sfeer en beleving zou Petertje zeggen.
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

Als in niet dus.
    Dat stukje over de ArenA doet me denken aan wat Dijkshoorn ooit schreef, zo'n 15 jaar geleden: https://www.vi.nl/nieuws/ik-heb-nooit-o ... eld-bij-az

Maar hopelijk doet AZ (en de andere clubs in Nederland) iets met de verhalen uit dit boek, als het nog steeds voorkomt.
  • These users thanked the author Mick Jagger for the post:
    TylerDurdn
    Standbeeld
    Mister PSV

Maar het is echt de angstcultuur van bovenaf. De grote baas Robert Eenhoorn, en ook Max Huiberts”, verwijst Berk naar de inmiddels vertrokken algemeen directeur en de huidige directeur voetbalzaken van AZ. “En via de trainers komt het bij de spelers terecht. De sukkeltjes, de soldaten in rangorde.”
    Ook niet verrassend dit. Die Eenhoorn komt op mij ook altijd over als een autocraat. Ik denk dat het goed is dat hij is gestopt.

Op zich wel positief dat deze jongen zich uitspreekt. Vervelend om te lezen dat hij een nare tijd lijkt te hebben beleefd bij -voornamelijk- AZ. Hopelijk leert AZ hiervan, mocht het vandaag de dag er nog steeds zo aan toe gaan daar.
    SKERLA
    Legende

Standbeeld wrote: 31 Aug 2024, 16:57
    Maar het is echt de angstcultuur van bovenaf. De grote baas Robert Eenhoorn, en ook Max Huiberts”, verwijst Berk naar de inmiddels vertrokken algemeen directeur en de huidige directeur voetbalzaken van AZ. “En via de trainers komt het bij de spelers terecht. De sukkeltjes, de soldaten in rangorde.”
    Ook niet verrassend dit. Die Eenhoorn komt op mij ook altijd over als een autocraat. Ik denk dat het goed is dat hij is gestopt.

Op zich wel positief dat deze jongen zich uitspreekt. Vervelend om te lezen dat hij een nare tijd lijkt te hebben beleefd bij -voornamelijk- AZ. Hopelijk leert AZ hiervan, mocht het vandaag de dag er nog steeds zo aan toe gaan daar.
    Huiberts lijkt me ook geen sympathieke man.
    OvideStinga
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

Doet me ook denken aan die Ajax docu;
    Massimo
    Legende

Het stuk over Beuker komt wel overheen met de eerdere kritiek binnen AZ die hem een 'luchtfietser' noemden. Iemand die geweldige presentaties kan geven, maar inhoudelijk niet zo sterk is.

Wat betreft AZ staan die keurig op 10 punten uit 4 wedstrijden, waarvan er 3 uit.
    Lente
    Meervoudig international

Als je de column van Nico Dijkshoorn leest die Mick Jagger post, dan komt onze Aloys Wijnker er ook niet goed vanaf. Nu weet ik niet of Nico Dijkshoorn (een rancuneuze ouder wiens kind niet goed genoeg was voor de jeugdopleiding van AZ en daarnaast columnist van beroep is) een goed referentiekader is, maar goed. De periode dat dit met Finn Berk speelde was Aloys (deels) hoofd opleidingen dus viel dit uiteindelijk meer onder zijn verantwoordelijkheid dan die van Beuker. Finn Berk heeft van 2010 tot en met 2018 in de jeugdopleiding bij AZ gezeten, vanaf z’n negende dus en vanaf z’n dertiende / veertiende dacht hij shit waar ben ik in beland en dacht hij al aan stoppen. Dus dat was nog onder de periode van Wijnker want die is in 2016 naar Amerika gegaan. Ik weet niet zo goed wat ik er van denken moet. Heel triest verhaal als je het zo leest en er zal zeker een kern van waarheid in zitten en Berk en wellicht ook andere jongens zullen dit zeker zo ervaren hebben. Maar in hoeverre dit vanuit rancune geschreven is (ook al zegt hij zelf van niet) en misschien wel bedoeld is om er zelf nog een slaatje uit te slaan is voor buitenstaanders moeilijk te beoordelen. Ik heb Berk onlangs ook op de radio gehoord waar hij zijn boek aan het pitchen was en toen kwam het op mij wat sensatiebelust over. Dat hij de naam van Beuker zo expliciet laat vallen zonder dat dat inhoudelijk veel aan z’n verhaal toevoegt sterkt mij alleen maar in die gedachte. Het verkoopt natuurlijk wel lekker om de nu directeur voetbalzaken van Ajax erbij te betrekken, dat levert publiciteit op.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    Menno1
    Oh PSV wat je met me doet…
    Juancho
    Mister PSV

Ook heel bijzonder om dan later alsnog mee te willen trainer bij AZ. Dat vind ik een zeer merkwaardig einde van dat hele stuk hierboven.

Los van het feit dat ik 100% geloof in die shitzooi bij betaald voetbal organisaties qua jeugdopleiding. Dat is snoeihard, te hard voor zulke jonge kinderen.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Lente
    Meervoudig international

Ik denk alleen dat het niet specifiek de betaald voetbal organisaties zijn maar bij alle takken van sport of andere disciplines waar je als kind al tot prof gedrild wordt. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij voetbal nog meevalt zelfs en andere takken er een nog veel strenger beleid op nahouden. Bijvoorbeeld het tennis en turnen hebben hier helemaal een slechte reputatie in. Of kindersterretjes in de muziek (de Michael Jacksons om maar een extreem voorbeeld te noemen), maar bijvoorbeeld ook pianoles staat erom bekend met een harde discipline uitgeoefend / getraind te worden. Juist het voetbal heeft eigenlijk een reputatie dat de spelertjes te veel in de watten gelegd worden en teveel vertroeteld waardoor ze op latere leeftijd te gemakzuchtig zijn (Ihataren om maar weer een extreem voorbeeld erbij te nemen). Zonder het verhaal van Fin Berk hier direct mee te willen te bagatelliseren, maar zonder de ins en outs te weten heb ik wel mijn vraagtekens bij het verhaal, mede door de reden die jij ook noemt en die ik in mijn post hiervoor al aangeef.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Josef Dettelbacher
    Legende

Als in niet dus.
    Voor mij heel herkenbaar. Ik was tussen m'n 6e en 12e keeper, en had daar ook wel talent voor. Voetballen kon ik dan weer totaal niet, zodoende werd ik daar ook op mn 6e voor gevraagd. Niemand anders wilde t bovendien doen. Eigenlijk tijdens wedstrijden nooit een keeper aan de overkant gezien die beter was, en ik kreeg ook complimenten van ouders en trainers van de tegenstander. Vanaf m'n 11e vond de keeper van 't eerste het nodig om mij apart te gaan trainen, samen met wat andere keepers uit de verschillende elftallen. Er was echter een probleem: die gozer was net zo'n dwaas als die drilsergeant uit Full Metal Jacket. Verloor direct alle plezier in het spelletje, en ben nog een paar maanden met lood in de schoenen gaan trainen. Ook vaak dat ik allerlei smoesjes zoals buikpijn verzon om maar niet te hoeven trainen. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt. M'n vader vond het heel jammer, maar hij was ontzettend conflictvermijdend en heeft nooit echt durven zeggen dat die vent veel te ver ging.

Vele jaren later heb ik hem nog een keer midden in de nacht dronken op z'n fiets naar huis zien rijden. Het had daarvoor flink geregend, en heb hem toen met wat geluk en beetje timing met een enorme plas zeikend nat gereden.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 4):
    Smeets14koetjeTijnO Goleiro Grande
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

Lullig man Josef Dettelbacher wat kunnen volwassenen naar zijn.

De loting van AZ zit niet mee voor de Europa League
    VeresRivne
    Vedette

Ik moet zeggen ik ken dat prestatiecultuurtje wel van de middelbare school. Deed VWO in Belgie, als brugklasser moest je vetplicht 2.5 uur aan je huiswerk. Je werd gedrild op je cijfers, alles werd tot 2 cijfers achter de komma uitgerekend en je rapport werd dan voorgelezen door de directeur voor heel de klas met commentaar. Mijn klassebegrleidster was ook de lerares wiskunde, die gaf je voor wiskunde dus ook punten aftrek als je een d-t fout maakte, zo'n type. Zelfs al had je goede cijfers als je niet kon bewijzen dat je 2,5 uur aan je huiswerk had gezeten kreeg je alsnog een uitbrander. Bij mij ging het toen niet echt lekker meer op school.

Terug naar AZ, ik hoorde iemand die vergelijking maken met 'Daar hoorden ze Engelen zingen', en daar moest ik ook aan denken. Gelukkig heeft de Cruijffrevolutie daar totaal afscheid van genomen (thank God). Bij de Ajax opleiding is epelplezier weer centraal komen te staan, PSV heeft dat ook als belangrijk fundament genomen. hier zie je nog een voorbeeld uit oude tijden. De jeugdtrainers die je daar ziet zijn voornamelijk afgevloeid naar FC Utrecht, gezien de middelen die Utrecht in haar opleiding stopt is het echt teleurstellend.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Massimo
    Legende

Ja, FC Utrecht is qua opleiding wel erg teleurstellend.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Voormalig KG wrote: 01 Sep 2024, 08:26 Lullig man @Josef Dettelbacher wat kunnen volwassenen naar zijn.

De loting van AZ zit niet mee voor de Europa League
    Heb er uiteindelijk weinig problemen aan overgehouden, en nu is eigenlijk door dit bericht pas de eerste keer in hele lange dat ik er weer aan denk. Het rotte in de voetballerij is dat die lui waarschijnlijk wel iets kunnen, maar pedagogisch gezien totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ze schreeuwen, scheiden en kleineren je omdat ze zelf ook zo opgevoed zijn en niet beter weten.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    10. Nilis
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    DonyellMalen
    Legende

‘Strafkamp’

Standbeeld
    Mister PSV

Ik denk dat er genoeg dingen gebeuren in zo'n opleiding die niet helemaal door de beugel kunnen. Dat hebben we in zijn boek ook kunnen lezen. Als je jong bent maakt dat de nodige impact. Profvoetbal is hard. Als je dan ook nog eens een zacht karakter hebt, dan kan ik mij voorstellen dat zaken best extreem binnenkomen. Ik kan hier met mijn beperkte inlevingsvermogen wel gaan zeggen dat "strafkamp" en jammeren om "je bent het logo niet waard" misschien wat overdreven zijn, maar ja, daar heb je ook niks aan.
    Ittot
    Internationale topspeler

Je hebt bij elke BVO gewoon pedagogisch medewerkers nodig die af en toe mee kijken in de kleedkamer en de trainers van feedback voorzien.

Ik weet niet of dat al gebeurd hoor.

Daarnaast zou er een pedagogisch medewerker ook beleidsmatig betrokken moeten zijn. In de jeugd moet niet alleen manier van voetballen en data belangrijk zijn maar net zo goed hoe ga je als trainer met je spelers om en spelers onderling.
    Post Reply