Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 13:33
Standbeeld wrote: 28 May 2024, 13:31
Ik heb het idee dat jij de woorden van Shoving misbruikt om iets persoonlijks uit te vechten.
Nee hoor, ik hoop gewoon dat mensen stoppen met doelbewust de club kapot maken. Shoving met grove leugens, Dylano met de keeper slaan, en alle achterlijke die veld op gingen. Boeit me geen reet wie het is, gewoon nooit meer binnen laten.
Oh je was serieus?? :lol:
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 28 May 2024, 13:56
RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Overigens, en dat mis ik echt in het maatschappelijk debat, is dit m.i. echt een maatschappij-breed probleem. Zoals vaker is voetbal (en haar vandalisme) een vergrootglas van wat er in de maatschappij aan de hand is. Zonder dit goed te praten, mis ik het lef om te erkennen dat we een groter probleem hebben binnen onze maatschappij.

'De vergeten generatie' die volgens hen 'veel ontnomen is' (covid periode niet stappen / studeren etc., financieel geen mooi vooruitzicht, geen huis kunnen krijgen, inflatie etc.), is heel erg boos. Daarnaast zijn er veel mensen sinds de covid periode, recalcitranter geworden. "Wie gaat mij bepalen dat....????".
Dubbel kan weg
Last edited by Maax on 28 May 2024, 14:11, edited 1 time in total.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 28 May 2024, 13:56
RSPSV wrote: 28 May 2024, 13:53 Los van wel of niet steken, heeft Shoving wel degelijk een punt. Een oom van mij is jaren steward op Oost geweest en is gestopt vanwege intimidatie en bedreiging. Mensen accepteren het niet meer om gecorrigeerd te worden.
Overigens, en dat mis ik echt in het maatschappelijk debat, is dit m.i. echt een maatschappij-breed probleem. Zoals vaker is voetbal (en haar vandalisme) een vergrootglas van wat er in de maatschappij aan de hand is. Zonder dit goed te praten, mis ik het lef om te erkennen dat we een groter probleem hebben binnen onze maatschappij.

'De vergeten generatie' die volgens hen 'veel ontnomen is' (covid periode niet stappen / studeren etc., financieel geen mooi vooruitzicht, geen huis kunnen krijgen, inflatie etc.), is heel erg boos. Daarnaast zijn er veel mensen sinds de covid periode, recalcitranter geworden. "Wie gaat mij bepalen dat....????".
Ik behoor tot deze generatie. Maar we zijn de laatste jaren ook van alle kanten genaaid, althans zo voelt het voor z'n beetje iedereen in mijn generatie. Of dit terecht is of niet (want vroeger zal echt niet alles beter zijn geweest) valt te betwisten, maar ik geef je 100% gelijk in dat er enorm veel frustratie zit bij mij en leeftijdsgenoten. Dat merk je aan alles.

Of het nu gaat om leningen/rentes mbt studeren, de huizen/huurprijzen of geen enkel toekomstbeeld hebben, ik denk dat de oudere generaties een beetje onderschatten wat hier allemaal in speelt in mentaal opzicht. Zelf ben ik 26, maar ik kan me voorstellen dat het voor 18 jarige nog ''erger'' is dan voor mij.
These users thanked the author Maax for the post:
DeEintovenaar
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 28 May 2024, 14:08
Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 13:33

Nee hoor, ik hoop gewoon dat mensen stoppen met doelbewust de club kapot maken. Shoving met grove leugens, Dylano met de keeper slaan, en alle achterlijke die veld op gingen. Boeit me geen reet wie het is, gewoon nooit meer binnen laten.
Oh je was serieus?? :lol:
Eerste deel wel en over Dylano ook wel haha. Shoving was natuurlijk sarcasme, nogmaals voor iedereen voor alle duidelijkheid.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 28 May 2024, 14:01
Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:00

Wat wil je nou zien of horen? Als iemand stopt met zijn werk vanwege intimidatie, is dat toch gewoon al te absurd voor woorden, of niet? Of moet die persoon eerst bewijs laten zien van zijn ervaringen voordat zijn besluit publiekelijk geaccepteerd wordt?
Jij hebt het licht niet uitgevonden of wel? :mrgreen: Een antenne voor sarcasme ontbreekt in ieder geval.
Zag je niet dat ik sarcastisch was? Sorry, zal het volgende keer letterlijk erbij schrijven voor je.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:11
Chucky wrote: 28 May 2024, 14:01

Jij hebt het licht niet uitgevonden of wel? :mrgreen: Een antenne voor sarcasme ontbreekt in ieder geval.
Zag je niet dat ik sarcastisch was? Sorry, zal het volgende keer letterlijk erbij schrijven voor je.
Wat een kut gesprek voor de autisten onder ons
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:11
Chucky wrote: 28 May 2024, 14:01

Jij hebt het licht niet uitgevonden of wel? :mrgreen: Een antenne voor sarcasme ontbreekt in ieder geval.
Zag je niet dat ik sarcastisch was? Sorry, zal het volgende keer letterlijk erbij schrijven voor je.
Nee, hier trap ik niet in :mrgreen:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wie kan ik nu nog serieus nemen hier?
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 28 May 2024, 14:13 Wie kan ik nu nog serieus nemen hier?
San..

Nee laat maar
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 14:10
Armada wrote: 28 May 2024, 13:56

Overigens, en dat mis ik echt in het maatschappelijk debat, is dit m.i. echt een maatschappij-breed probleem. Zoals vaker is voetbal (en haar vandalisme) een vergrootglas van wat er in de maatschappij aan de hand is. Zonder dit goed te praten, mis ik het lef om te erkennen dat we een groter probleem hebben binnen onze maatschappij.

'De vergeten generatie' die volgens hen 'veel ontnomen is' (covid periode niet stappen / studeren etc., financieel geen mooi vooruitzicht, geen huis kunnen krijgen, inflatie etc.), is heel erg boos. Daarnaast zijn er veel mensen sinds de covid periode, recalcitranter geworden. "Wie gaat mij bepalen dat....????".
Ik behoor tot deze generatie. Maar we zijn de laatste jaren ook van alle kanten genaaid, althans zo voelt het voor z'n beetje iedereen in mijn generatie. Of dit terecht is of niet (want vroeger zal echt niet alles beter zijn geweest) valt te betwisten, maar ik geef je 100% gelijk in dat er enorm veel frustratie zit bij mij en leeftijdsgenoten. Dat merk je aan alles.

Of het nu gaat om leningen/rentes mbt studeren, de huizen/huurprijzen of geen enkel toekomstbeeld hebben, ik denk dat de oudere generaties een beetje onderschatten wat hier allemaal in speelt in mentaal opzicht. Zelf ben ik 26, maar ik kan me voorstellen dat het voor 18 jarige nog ''erger'' is dan voor mij.
Verklaart wellicht ook wel dat voornamelijk de jongeren zo tekeer gaan de laatste jaren, vaak nog onder de 20.
'Vroeger' waren de hooligans toch voornamelijk oudere gasten, met plukjes jongeren die zich daarbij aansloten.
Overigens vind ik het aantal incidenten op Oost de laatste jaren behoorlijk meevallen, als je het vergelijkt met 20/30 jaar geleden. Kan me herinneren dat toen ik nog op de jeugdrang stond (hoekje Noord-Oost) er bijna elke wedstrijd wel incidenten waren. Al zat toen ook nog het uitvak naast Oost.. :dus:
Last edited by HalveHaan on 28 May 2024, 14:30, edited 2 times in total.
User avatar
Hammer
Bankzitter
Posts: 280
Joined: 06 Jun 2023, 17:46
Favoriete speler: Tim van den Heuvel
FOOTB_REM_S: No

Die 3,5 paardenkop die nu dat zinnetje heeft gelezen
[/quote]

RPSV94 Ik ben nog even met mezelf in overleg of ik mezelf aangesproken voel ;)
Support in difficult times
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Gij bent de halve
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 28 May 2024, 14:25
Maax wrote: 28 May 2024, 14:10

Ik behoor tot deze generatie. Maar we zijn de laatste jaren ook van alle kanten genaaid, althans zo voelt het voor z'n beetje iedereen in mijn generatie. Of dit terecht is of niet (want vroeger zal echt niet alles beter zijn geweest) valt te betwisten, maar ik geef je 100% gelijk in dat er enorm veel frustratie zit bij mij en leeftijdsgenoten. Dat merk je aan alles.

Of het nu gaat om leningen/rentes mbt studeren, de huizen/huurprijzen of geen enkel toekomstbeeld hebben, ik denk dat de oudere generaties een beetje onderschatten wat hier allemaal in speelt in mentaal opzicht. Zelf ben ik 26, maar ik kan me voorstellen dat het voor 18 jarige nog ''erger'' is dan voor mij.
Verklaart wellicht ook wel dat voornamelijk de jongeren zo tekeer gaan de laatste jaren, vaak nog onder de 20.
'Vroeger' waren de hooligans toch voornamelijk oudere gasten, met plukjes jongeren die zich daarbij aansloten.
Overigens vind ik het aantal incidenten op Oost de laatste jaren behoorlijk meevallen, als je het vergelijkt met 20/30 jaar geleden. Kan me herinneren dat toen ik nog op de jeugdrang stond (hoekje Noord-Oost) er bijna elke wedstrijd wel incidenten waren. Al zat toen ook nog het uitvak naast Oost.. :dus:
Heb inderdaad ook het idee dat het net de generatie onder die van mij is die zich ooit compleet misdraagt. De gasten die nu inderdaad rond de 20 jaar of net eronder.

Echter denk ik dat PSV prima in beeld heeft wie dit precies allemaal zijn. Ik ga zelf regelmatig naar uitwedstrijden, en kan me niet voorstellen dat de vaste stewards niet precies weten wie er voor de ongein en rotzooi zorgen.

Neemt niet weg dat er ook veel buiten een stadion gebeurt, en daar kan je als club simpelweg helemaal niks aan doen.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 14:40
HalveHaan wrote: 28 May 2024, 14:25

Verklaart wellicht ook wel dat voornamelijk de jongeren zo tekeer gaan de laatste jaren, vaak nog onder de 20.
'Vroeger' waren de hooligans toch voornamelijk oudere gasten, met plukjes jongeren die zich daarbij aansloten.
Overigens vind ik het aantal incidenten op Oost de laatste jaren behoorlijk meevallen, als je het vergelijkt met 20/30 jaar geleden. Kan me herinneren dat toen ik nog op de jeugdrang stond (hoekje Noord-Oost) er bijna elke wedstrijd wel incidenten waren. Al zat toen ook nog het uitvak naast Oost.. :dus:
Heb inderdaad ook het idee dat het net de generatie onder die van mij is die zich ooit compleet misdraagt. De gasten die nu inderdaad rond de 20 jaar of net eronder.

Echter denk ik dat PSV prima in beeld heeft wie dit precies allemaal zijn. Ik ga zelf regelmatig naar uitwedstrijden, en kan me niet voorstellen dat de vaste stewards niet precies weten wie er voor de ongein en rotzooi zorgen.

Neemt niet weg dat er ook veel buiten een stadion gebeurt, en daar kan je als club simpelweg helemaal niks aan doen.
Het is natuurlijk ook van alle tijden he, toen ik jong menneke was en op jongerenrang stond naast Oost was het bijna iedere wedstrijd raak met het uitvak. Hele toiletpotten over en weer en regelmatig de bereden politie in het stadion. Dergelijke dingen gebeuren allemaal niet meer (gelukkig maar!). Het verlegd zich nu veel meer naar vuurwerk.

Qua geweld waren de jaren 90 en begin jaren 2000 natuurlijk vele malen heftiger.
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 27 May 2024, 19:58
Søren wrote:Dat was bij PSV?
Yup. Ik ken hem.
Ai 🫣😬😂
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 14:45
Maax wrote: 28 May 2024, 14:40

Heb inderdaad ook het idee dat het net de generatie onder die van mij is die zich ooit compleet misdraagt. De gasten die nu inderdaad rond de 20 jaar of net eronder.

Echter denk ik dat PSV prima in beeld heeft wie dit precies allemaal zijn. Ik ga zelf regelmatig naar uitwedstrijden, en kan me niet voorstellen dat de vaste stewards niet precies weten wie er voor de ongein en rotzooi zorgen.

Neemt niet weg dat er ook veel buiten een stadion gebeurt, en daar kan je als club simpelweg helemaal niks aan doen.
Het is natuurlijk ook van alle tijden he, toen ik jong menneke was en op jongerenrang stond naast Oost was het bijna iedere wedstrijd raak met het uitvak. Hele toiletpotten over en weer en regelmatig de bereden politie in het stadion. Dergelijke dingen gebeuren allemaal niet meer (gelukkig maar!). Het verlegd zich nu veel meer naar vuurwerk.

Qua geweld waren de jaren 90 en begin jaren 2000 natuurlijk vele malen heftiger.
Geloof ik meteen! Echter kan ik daar niet over meepraten.

Kan het zelf alleen vergelijken met pak em beet 8 jaar terug, toen ik nog meer uitwedstrijden ging dan nu. Feit is wel dat door de opkomst van BFTS de 'fanatieke' groep een stuk groter is geworden tov dan toen.

Heb zelf het idee dat er nu ook meer gezeik is in uitvakken en met supporters onderling dan toen. Maar nogmaals, ik ga minder en kan het niet vergelijken met 20 jaar geleden. Het kan ook zijn dat ik wat ouder ben geworden en het daarom anders ervaar. Maar denk dat de problemen die Armada oppert mbt maatschappelijke problemen hier zeker wel van toepassing zijn.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 14:51
Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 14:45

Het is natuurlijk ook van alle tijden he, toen ik jong menneke was en op jongerenrang stond naast Oost was het bijna iedere wedstrijd raak met het uitvak. Hele toiletpotten over en weer en regelmatig de bereden politie in het stadion. Dergelijke dingen gebeuren allemaal niet meer (gelukkig maar!). Het verlegd zich nu veel meer naar vuurwerk.

Qua geweld waren de jaren 90 en begin jaren 2000 natuurlijk vele malen heftiger.
Geloof ik meteen! Echter kan ik daar niet over meepraten.

Kan het zelf alleen vergelijken met pak em beet 8 jaar terug, toen ik nog meer uitwedstrijden ging dan nu. Feit is wel dat door de opkomst van BFTS de 'fanatieke' groep een stuk groter is geworden tov dan toen.

Heb zelf het idee dat er nu ook meer gezeik is in uitvakken en met supporters onderling dan toen. Maar nogmaals, ik ga minder en kan het niet vergelijken met 20 jaar geleden. Het kan ook zijn dat ik wat ouder ben geworden en het daarom anders ervaar. Maar denk dat de problemen die @Armada oppert mbt maatschappelijke problemen hier zeker wel van toepassing zijn.
Helemaal mee eens, met de opkomst van BFTS zijn ook de uitvakken en support een stuk verandert. Overigens was voor BFTS bijna iedere wedstrijd hier en daar wel een rookpot of iets te zien (ik geloof dat in 2015 en 2016 we het voor elkaar kregen om iedere uitwedstrijd wel iets van vuurwerk af te steken) Nu zijn de pyro's sterk afgenomen, enkel een stuk massaler (en georganiseerder)
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 28 May 2024, 13:56 Inderdaad, alles is wat dat betreft verhard. En dat is heel vervelend. Ik moet zeggen dat bij ons, op vak U, de band met de Stewards die er standaard staan (dat zijn er 2/3) eigenlijk heel goed is. Praatje maken, grapje maken, sleutel vragen om dat irritante kut stoeltje vast te draaien zodat ie niet in oe knieholtes valt. Allemaal in goede harmonie. Als ook beneden bij het fouilleren, in de rust of wat dan ook.. verder dan een berisping omdat er een sigaret gerookt word komt men eigenlijk nauwelijks.

Het is wel zo dat, wanneer er stront aan de knikker is, Stewards als eerste de lul zijn en de wind van voren krijgen. Wat dat betreft is het ook maar een honden'baan'.
Een goede bekende van mij staat op U en hij vertelt me dat er altijd veel meer mensen op U staan dan er een seizoenskaart hebben en dat ze vanuit andere vakken er gewoon tussen gaan staan. De stewards weten dit, maar treden er niet tegen op. Dat schijnt ook met de kampioenswedstrijd al voor de veldbestorming tot niet heel prettige situaties geleid te hebben.
Ik heb het idee dat de stewards heel aardig zijn, maar echt ingrijpen doen ze niet. In ieder geval niet in de sfeervakken. En de club PSV ook niet. Het mooiste voorbeeld vond ik Galatassaray thuis enkele jaren geleden. Het was toen een flinke groep Turken gelukt om kaartjes op West te krijgen. De kaarthouders hiervan zijn gestraft, maar de grote colonne zwarte capuchonnetjes die vanuit Oost, via de gehele Zuidtribune over moest steken om onze "eer te verdedigen" heeft niks gekregen. Terwijl als ze niks gedaan hadden, die Turken dan sportief vernederd zouden zijn geweest.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Harminator wrote: 28 May 2024, 14:57
Een goede bekende van mij staat op U en hij vertelt me dat er altijd veel meer mensen op U staan dan er een seizoenskaart hebben en dat ze vanuit andere vakken er gewoon tussen gaan staan. De stewards weten dit, maar treden er niet tegen op. Dat schijnt ook met de kampioenswedstrijd al voor de veldbestorming tot niet heel prettige situaties geleid te hebben.
Nou, dat is niet helemaal waar. Dit gebeurt wel als het PSV-Ajax is, of inderdaad bij de kampioenswedstrijd. Of bij de Champions League wedstrijden (daarom kregen de mensen met een seizoenskaart op U ook een gekleurd bandje voor die wedstrijden). Maar in het gros van de wedstrijden is dit niet het geval, ten minste niet op het stuk waar ik sta. Ik kan uiteraard niet het hele vak daarop beoordelen.
Ik heb het idee dat de stewards heel aardig zijn, maar echt ingrijpen doen ze niet.
Klopt, maar dit kun je wat mij betreft ook niet van ze verwachten. Het zijn, met alle respect, vaak niet de mensen met het meeste natuurlijke overwicht (overgewicht dan weer wel) en zelfvertrouwen tegenover in veel gevallen een groep.
#FreeGeneratie4
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 14:56
Maax wrote: 28 May 2024, 14:51

Geloof ik meteen! Echter kan ik daar niet over meepraten.

Kan het zelf alleen vergelijken met pak em beet 8 jaar terug, toen ik nog meer uitwedstrijden ging dan nu. Feit is wel dat door de opkomst van BFTS de 'fanatieke' groep een stuk groter is geworden tov dan toen.

Heb zelf het idee dat er nu ook meer gezeik is in uitvakken en met supporters onderling dan toen. Maar nogmaals, ik ga minder en kan het niet vergelijken met 20 jaar geleden. Het kan ook zijn dat ik wat ouder ben geworden en het daarom anders ervaar. Maar denk dat de problemen die @Armada oppert mbt maatschappelijke problemen hier zeker wel van toepassing zijn.
Helemaal mee eens, met de opkomst van BFTS zijn ook de uitvakken en support een stuk verandert. Overigens was voor BFTS bijna iedere wedstrijd hier en daar wel een rookpot of iets te zien (ik geloof dat in 2015 en 2016 we het voor elkaar kregen om iedere uitwedstrijd wel iets van vuurwerk af te steken) Nu zijn de pyro's sterk afgenomen, enkel een stuk massaler (en georganiseerder)
De opkomst van BFTS heeft voor PSV gewoon zijn voor- en nadelen. Uitvakken tov 10 jaar geleden altijd uitverkocht, wat jij zegt wordt er tegenwoordig mbt pyro goed samengewerkt om dit veilig en georganiseerd te doen tov individuen. De sfeer vanuit PSV-vakken is echt wel beter geworden.

Daar tegenover staat dat je wat meer gezeik hebt in zowel je thuis- als uitvakken. Maargoed; als ik een avondje naar stratum ga zie je ook genoeg voorbij komen. Denk dat het gewoon een beetje inherent is met jongeren en alcohol + drugs. Drugsgebruik begint ook echt een maatschappelijk probleem te worden onder de jeugd. Echter wanneer er op stratum weet ik hoeveel vechtpartijen zijn hoor ik er niks over, maar bij PSV (logischerwijs) wel.
These users thanked the author Maax for the post:
Eindjehoger
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 15:03
Eindjehoger wrote: 28 May 2024, 14:56

Helemaal mee eens, met de opkomst van BFTS zijn ook de uitvakken en support een stuk verandert. Overigens was voor BFTS bijna iedere wedstrijd hier en daar wel een rookpot of iets te zien (ik geloof dat in 2015 en 2016 we het voor elkaar kregen om iedere uitwedstrijd wel iets van vuurwerk af te steken) Nu zijn de pyro's sterk afgenomen, enkel een stuk massaler (en georganiseerder)
De opkomst van BFTS heeft voor PSV gewoon zijn voor- en nadelen. Uitvakken tov 10 jaar geleden altijd uitverkocht, wat jij zegt wordt er tegenwoordig mbt pyro goed samengewerkt om dit veilig en georganiseerd te doen tov individuen. De sfeer vanuit PSV-vakken is echt wel beter geworden.

Daar tegenover staat dat je wat meer gezeik hebt in zowel je thuis- als uitvakken. Maargoed; als ik een avondje naar stratum ga zie je ook genoeg voorbij komen. Denk dat het gewoon een beetje inherent is met jongeren en alcohol + drugs. Drugsgebruik begint ook echt een maatschappelijk probleem te worden onder de jeugd. Echter wanneer er op stratum weet ik hoeveel vechtpartijen zijn hoor ik er niks over, maar bij PSV (logischerwijs) wel.
Ik denk dat een zeer groot probleem inderdaad het drugsgebruik is. Gasten die totaal doorgesnoven zijn en totaal niet meer te corrigeren.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
Maax
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

These users thanked the author DonyellMalen for the post (total 3):
Paco CasalEindjehoger10. Nilis
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 28 May 2024, 14:14
Standbeeld wrote: 28 May 2024, 14:13 Wie kan ik nu nog serieus nemen hier?
San..

Nee laat maar
Standbeeld niet hoor.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Het is ook een ”clash” tussen generaties. Dat is wel iets “nieuwers”.

De oude garde geniet weinig tot geen respect van een grotere groep jonge (veelal) jongens die een aparte kern vormen. Wat dat betreft doet het helaas denken aan F-Side / 410.

Men laat zich vandaag niet veel tot niets vertellen. Kritisch blijven en een eigen route hebben is prima, maar je kunt ook doorslaan en je enkel afzetten.

Verder is dit enkel een waarneming. En zal het bovenstaande relaas wat gekleurd zijn door mijn eigen leeftijd.
Last edited by Armada on 28 May 2024, 16:54, edited 1 time in total.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 14:40
HalveHaan wrote: 28 May 2024, 14:25

Verklaart wellicht ook wel dat voornamelijk de jongeren zo tekeer gaan de laatste jaren, vaak nog onder de 20.
'Vroeger' waren de hooligans toch voornamelijk oudere gasten, met plukjes jongeren die zich daarbij aansloten.
Overigens vind ik het aantal incidenten op Oost de laatste jaren behoorlijk meevallen, als je het vergelijkt met 20/30 jaar geleden. Kan me herinneren dat toen ik nog op de jeugdrang stond (hoekje Noord-Oost) er bijna elke wedstrijd wel incidenten waren. Al zat toen ook nog het uitvak naast Oost.. :dus:
Heb inderdaad ook het idee dat het net de generatie onder die van mij is die zich ooit compleet misdraagt. De gasten die nu inderdaad rond de 20 jaar of net eronder.

Echter denk ik dat PSV prima in beeld heeft wie dit precies allemaal zijn. Ik ga zelf regelmatig naar uitwedstrijden, en kan me niet voorstellen dat de vaste stewards niet precies weten wie er voor de ongein en rotzooi zorgen.

Neemt niet weg dat er ook veel buiten een stadion gebeurt, en daar kan je als club simpelweg helemaal niks aan doen.
Ik deel je opzichten helemaal. Ben 24 en iedereen om me heen van mijn leeftijd is gewoon behoorlijk boos. En dan heb ik nog gestudeerd en hebben de meeste het nog goed. Kan me voorstellen dat er bij degene die niet hebben kunnen studeren nog meer woede zit.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
Maax
Post Reply