Centraal vrouwenvoetbal topic

Bespreek hier de verrichtingen van de PSV Vrouwen.
Post Reply
Hightower
Regelmatige invaller

Gisteren een stuk(je) van Nederland - Duitsland gekeken, dat was wel afzien zeg.

Snap dat vrouwenvoetbal gepromoot wordt, als er zoveel meisjes op voetbal gaan, maar het niveau is echt wel bedroevend zeg.

Einde van het tijdperk, ze hebben in het verleden echt wel goede en mooie resultaten behaald, en tijd voor verjonging zou je zo denken, maar na afloop staat Sherida Spitse gewoon te verkondigen dat ze nog wel door wil bij het Nederlands elftal (ze is inmiddels 33 begreep ik) ook wel een verschil met de mannen, die zouden op een gegeven moment bedanken en plaatsmaken voor een nieuwe generatie.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Hightower wrote: 29 Feb 2024, 08:19Snap dat vrouwenvoetbal gepromoot wordt, als er zoveel meisjes op voetbal gaan, maar het niveau is echt wel bedroevend zeg.
Je moet het dan ook in geen enkele zin vergelijken met mannenvoetbal. Laten we daar eens mee stoppen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Standbeeld wrote: 29 Feb 2024, 10:44
Hightower wrote: 29 Feb 2024, 08:19Snap dat vrouwenvoetbal gepromoot wordt, als er zoveel meisjes op voetbal gaan, maar het niveau is echt wel bedroevend zeg.
Je moet het dan ook in geen enkele zin vergelijken met mannenvoetbal. Laten we daar eens mee stoppen.
Maar wie vind jij dan beter; Miedema of Weghorst?
Standbeeld
Mister PSV

Thijs wrote: 29 Feb 2024, 10:47
Maar wie vind jij dan beter; Miedema of Weghorst?
Miedema. Is voor het vrouwenvoetbal een topspits. Wout is binnen het mannenvoetbal een beperkte spits.
Hightower
Regelmatige invaller

Ik wil ook zeker geen vergelijk met de mannen maken hoor.

Maar wat vind jij dan van het niveau?
Standbeeld
Mister PSV

Hightower wrote: 29 Feb 2024, 11:15
Ik wil ook zeker geen vergelijk met de mannen maken hoor.

Maar wat vind jij dan van het niveau?
Op basis van wat bepaal je het niveau? Ik kreeg namelijk de indruk alsof je het vergelijkt met de mannen. Dat je het daar tegen afzet om dan vervolgens te zeggen dat het bedroevend is. Maar je zou eigenlijk bijvoorbeeld moeten kijken wat het niveau van de vrouwen drie jaar geleden was tov nu. Of hoe de wedstrijd was tov het gemiddelde niveau dat ze normaliter halen. Dat zijn wmb realistische maatstaven om te bepalen hoe ze presteren.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Franciscus
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Zelfs als je het niet met mannenvoetbal vergelijkt blijft het pijn aan de ogen doen. Je hebt nu eenmaal een bepaald referentiekader wat onbewust in je hoofd zit.

Misschien dat mensen die heel veel kelderklassevoetbal zien het mee vinden vallen, dat zou kunnen.
    Thijs
    Lid van verdienste

Grasmat wrote: 29 Feb 2024, 14:05 Zelfs als je het niet met mannenvoetbal vergelijkt blijft het pijn aan de ogen doen. Je hebt nu eenmaal een bepaald referentiekader wat onbewust in je hoofd zit.

Misschien dat mensen die heel veel kelderklassevoetbal zien het mee vinden vallen, dat zou kunnen.
    Dus niveau vergelijkbaar met Ajax of ga ik dan te ver?
    Standbeeld
    Mister PSV

Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Thijs
    Lid van verdienste

Tja. Ik zou ook wel betaald willen worden voor mijn hobbies, maar dan moet er toch eerst geld mee verdiend worden, denk ik…
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    Grasmat
    Standbeeld
    Mister PSV

Mijn gevoel zegt dat het vrouwenvoetbal nu juist alleen nog maar geld kost. Ik snap de roep van de vrouwen verder wel. Heeft tijd nodig. Ondanks dat we al even onderweg zijn, staat het nog teveel in de kinderschoenen.
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Als die vrouwen nou slim zijn dan gaan ze gewoon staken en doen ze dat net zo lang totdat ze net zoveel als de mannen krijgen.
    Standbeeld
    Mister PSV

Mensen vergeten ook dat een hoop spelers in de KKD ook nog een baantje naast het voetballen hebben. Zo ben ik op een blauwe maandag nog weleens Jason Bourdouxhe (komt uit onze jeugdopleiding) tegengekomen bij het depot van PostNL. Daar werkte hij terwijl hij bij FC Eindhoven(?) voetbalde.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Grasmat
    El Dante
    Bankzitter

Is natuurlijk ook een beetje een kip-ei verhaal. Zonder er ooit in te investeren gaan er dus ook weinig vrouw denken 'nou laat ik eens lekker een carrière als vrouwelijke prof najagen voor een hongerloon, terwijl ik wel de hele week sta te trainen', waardoor het niveau minder hoog is dan het had kunnen zijn. Valt toch wel wat voor te zeggen voor grotere clubs waar het geld tegen de plinten klotst met de CL en EL inkomsten tegenwoordig om wat tonnen per jaar te investeren in deze tak om het een beetje een kickstart te geven.

Overigens is het ook niet zo dat het alleen maar geld kost, las dat bij de Ajax vrouwen er tegen Feyenoord 34.000 mensen in het stadion zaten en tegen Chelsea laatst 36.000, los van het feit dat mensen op tv die potten ook kijken.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

El Dante wrote: 24 Mar 2024, 15:28 Los van het feit dat mensen op tv die potten ook kijken.
    Image
    Standbeeld
    Mister PSV

El Dante wrote: 24 Mar 2024, 15:28Overigens is het ook niet zo dat het alleen maar geld kost, las dat bij de Ajax vrouwen er tegen Feyenoord 34.000 mensen in het stadion zaten en tegen Chelsea laatst 36.000, los van het feit dat mensen op tv die potten ook kijken.
    El Dante
    Bankzitter

Standbeeld wrote: 24 Mar 2024, 16:10
    El Dante wrote: 24 Mar 2024, 15:28Overigens is het ook niet zo dat het alleen maar geld kost, las dat bij de Ajax vrouwen er tegen Feyenoord 34.000 mensen in het stadion zaten en tegen Chelsea laatst 36.000, los van het feit dat mensen op tv die potten ook kijken.
    https://www.parool.nl/sport/recordaanta ... oogle.com/

Ik vind 10.000-15.000 toeschouwers trouwens niet weinig in het stadium waar vrouwenvoetbal zich nu in bevindt, dat tikken veel KKD-ploegen niet aan bijvoorbeeld.
    ShovingNE2
    Site Admin

Maar wat is het gemiddeld? Daar gaat het om.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    El Dante
    Bankzitter

Met nog 11 andere thuiswedstrijden in die competitie tegen o.a. Ajax, Twente en AZ waarschijnlijk nog geen eens zo heel laag ;-).

Vooral benieuwd hoeveel geld PSV hier 'extra' aan kwijt is, omdat veel kosten toch al voor het mannenvoetbal gemaakt moeten worden (stadion, Herdgang etc.). Ik denk dus dat dit uiteindelijk best meevalt en dat het dus ook klein bier is voor PSV om die vrouwen iets meer dan het absolute minimum te betalen en op die manier het vrouwenvoetbal wat te steunen als momenteel beste voetbalclub van NL.
    ruuddevil
    Legende

Ik heb een makkelijke oplossing: we noemen het gewoon geen betaald voetbal meer.
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

El Dante wrote: 24 Mar 2024, 21:35 dat het dus ook klein bier is voor PSV om die vrouwen iets meer dan het absolute minimum te betalen en op die manier het vrouwenvoetbal wat te steunen als momenteel beste voetbalclub van NL.
    Die steun gaat dus blijkbaar gebeuren:
    Van de twaalf eredivisieclubs heeft er slechts eentje alle speelsters fulltime in dienst, staat in de verklaring van de speelsters. De naam van de club werd niet genoemd, maar de perschef van Ajax bevestigt dat het om hen gaat: "Iedereen van de selectie heeft een 40-uurcontract, met tenminste minimumloon. Veel speelsters hebben uiteraard meer, maar dat is het minimum."

Volgens de spelersvakbond komt daar vanaf volgend seizoen ook PSV bij.
    https://nos.nl/artikel/2514259-wat-nu-n ... ten-hebben
    D.Millpants
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Van Nistelrooij

Heftige botsing geweest. Nog niet bekend hoe ze er aan toe is...
    https://www.nu.nl/voetbal/6309837/medis ... meerd.html
    Standbeeld
    Mister PSV

Weer bij kennis gelukkig.
    Standbeeld
    Mister PSV

"Vaak geen kip langs de lijn"

Post Reply