Standbeeld wrote: ↑16 May 2022, 08:43
We hebben tot nu toe Cillessen, Van Crombrugge en Mvogo als opties gehoord. Ik zou het wel leuk vinden als we ook nog een verrassende naam te horen krijgen, iets exotisch.
Hier heb je je verrassende, exotische naam.
Maar je doelt vast op een der Braziliaantjes gok ik.
ruuddevil wrote: ↑16 May 2022, 07:33
Hier de vertaling van VP. Cillesen blijkbaar nog steeds de topkandidaat.
Typische VP vertaling. Dat schrijft Elfrink namelijk niet.
Ik vond dit een belangrijke quote over Mvogo:
Ingewijden schatten de kans op een langer verblijf niettemin in op nihil en geven aan dat PSV een nieuwe koers gaat varen.
Over Cillessen staat er:
Eerder al kwam de naam van Jasper Cillessen op de radar van PSV, maar op dit moment is dat nog niet rond.
Geen idee hoe je daar 'topkandidaat' van kan maken. Want na zoveel weken kan je daar ook van maken 'lijkt afgeketst'. En alles er tussenin. Gezien de vraagprijs van 9 miljoen voor een keeper van 33: ik maak er 'lijkt afgeketst van.
Verder schrijft Rik dat PSV er serieus geld voor over heeft 'om een echt onomstreden sluitpost te hebben.' Cillessen past ook niet in dat beeld. Die was hier al omstreden toen hij voor het eerst keepershandschoenen aantrok.
Denk dat ze zijn doorgeschakeld naar Van Crombrugge. Lijkt erop dat ze graag een Nederlandstalige sluitpost willen hebben.
Nee, maar dat is wel wat Spaanse media meldde de afgelopen week. Toen ook Ajax in beeld kwam. 5 miljoen is al te veel natuurlijk. Dus daar ga je nooit uitkomen.
Een keer goed investeren in een betrouwbare sluitpost is wat PSV na jaren tobben gewoon nodig heeft. Dat mag best veel geld kosten want het is een sleutelpositie in je selectie.
Ik word zeer blij van Van Crombrugge ten opzichte van Cillessen.
ShovingNE2 wrote: ↑16 May 2022, 09:22
Lijkt erop dat ze graag een Nederlandstalige sluitpost willen hebben.
Gezien de namen die voorbij zijn gekomen lijkt dat inderdaad het geval. Ergens wel bijzonder, waarom zou je dat willen? Coaching?
Teze, Obispo (Seelt); Nederlandstalig
Mwene en Max; Duitstalig
Mauro en Ramalho; Portugees
Boscagli: Frans
Wat is de gangbare taal eigenlijk tussen verdedigers? Of verschilt dat per persoon of is het puur functionele coaching met woorden?
Ik zou zeggen; haal de best beschikbare/haalbare keeper. Ongeacht taal, dat kun je prima aanleren.
Van de door de media genoemde namen wordt ik van Stefan Ortega tot nu het meest enthousiast. Cillessen pruim ik echt niet en is oud. Van Crombrugge twijfel ik vooral om vanwege het feit dat ie al jaren bij Anderlecht zit. Iets zegt me dat het een Zoet 2.0 is. Degelijk maar niet meer dan dat.
d'Oude wrote: ↑16 May 2022, 09:37
Ik zou zeggen; haal de best beschikbare/haalbare keeper. Ongeacht taal, dat kun je prima aanleren.
Ben ik het mee eens. Buitenlandse spelers gaan bij PSV eerst een op een snelle cursus voetbaltaal. De zaken die in het veld spelen en op de training. Dan pas volgt een uitgebreide taalcursus. (Althans: dit was een jaar of 5 geleden zo).
Ryme wrote: ↑16 May 2022, 09:37
Van de door de media genoemde namen wordt ik van Stefan Ortega tot nu het meest enthousiast. Cillessen pruim ik echt niet en is oud. Van Crombrugge twijfel ik vooral om vanwege het feit dat ie al jaren bij Anderlecht zit. Iets zegt me dat het een Zoet 2.0 is. Degelijk maar niet meer dan dat.
Het is natuurlijk wel interessant om deze vraag te beantwoorden. Waarom zit deze van Crombrugge nog altijd bij Anderlecht? Het hoeft niet eens een Zoetachtig iets te zijn. Ook dit kan een jongen zijn die gewoon lekker woont in België en niet per se weg hoeft.
Dezelfde reden waarom een Hans Vanaken ook met geen stok is weg te slaan uit Brugge.
d'Oude wrote: ↑16 May 2022, 09:37
Ben ik het mee eens. Buitenlandse spelers gaan bij PSV eerst een op een snelle cursus voetbaltaal. De zaken die in het veld spelen en op de training. Dan pas volgt een uitgebreide taalcursus. (Althans: dit was een jaar of 5 geleden zo).
Elke competitie stikt van de buitenlandse keepers, dus het zou gek zijn om dit als groot struikelblok te zien. In die weken voorbereiding kun je volgens mij al snel de voetbalbasis op orde krijgen.
Iets zegt me dat het een Zoet 2.0 is.
Zoet heeft goede periodes gehad waar hij echt punten pakte maar ook periodes dat hij punten verspeelde.
Als ik de berichten hierboven lees (geen puntenpakker maar wel een degelijke keeper) dan moet ik eerder aan Isaksson denken
Ik vind het een goede keuze, maar betwijfel of PSV nu al die miljoenen vrij kan maken zonder grote verkopen. Ze zullen het geld ongetwijfeld hebben maar of ze dat nu voor een 29 jarige opbruiken waag ik te betwijfelen.
11 Sir Tinus wrote: ↑16 May 2022, 10:09
Ik vind het een goede keuze, maar betwijfel of PSV nu al die miljoenen vrij kan maken zonder grote verkopen. Ze zullen het geld ongetwijfeld hebben maar of ze dat nu voor een 29 jarige opbruiken waag ik te betwijfelen.
Je weet toch niet hoeveel geld er is en wat de mogelijkheden precies zijn? Wacht het eerst maar eens af.
11 Sir Tinus wrote: ↑16 May 2022, 10:09
Je weet toch niet hoeveel geld er is en wat de mogelijkheden precies zijn? Wacht het eerst maar eens af.
Van mij mogen ze hoor, als Mvogo niet wil/kan blijven zijn er 2 vacatures voor de basis die ingevuld moeten worden en dat zijn een keeper en een spits. Als van Crombrugge en Luuk hier beide starten over 6 weken ben ik dik tevreden.
"pas" 3 jaar bij Anderlecht.
respectievelijk 28, 12 en 34 duels gespeeld. Was in 20/21 7 (!) maanden out vanwege een blessure.
Is 29 en speelde voor Anderlecht bij Eupen.
No offense, maar ik vind dit nou niet echt een profiel waarvan ik zeg: dat lijkt me een onomstreden #1 (al ken ik die gast verder niet,)
Dan inderdaad liever Kapitein Ortega (op basis van de naam en in de hoop dat hij zijn scheepsjournaal meeneemt)
Is natuurlijk maar anekdotisch bewijs maar een Belgische vriend van me heeft z’n twijfels bij Van Crombrugge. Goede lijnwerker maar sinds hij rugproblemen kreeg veel minder betrouwbaar geworden + slecht met de bal aan z’n voet.
Nogmaals, gewoon een anekdote maar wilde m wel ff delen haha
Top prioriteit zijn een keeper en een spits. Dat zijn naast een goede CV en goede middenvelder (beiden al aanwezig in de selectie) de fundamenten van je elftal.
De keuze voor Drommel is een kapitale blunder gebleken die ons uiteindelijk de titel heeft gekost.
respectievelijk 28, 12 en 34 duels gespeeld. Was in 20/21 7 (!) maanden out vanwege een blessure.
No offense, maar ik vind dit nou niet echt een profiel waarvan ik zeg: dat lijkt me een onomstreden #1 (al ken ik die gast verder niet,)
Dan inderdaad liever Kapitein Ortega (op basis van de naam en in de hoop dat hij zijn scheepsjournaal meeneemt)
Kunnen we stoppen met Snorkel referenties? Krijg al elke keer de tune in m'n hoofd als ik die naam lees..
Damn wat hoop ik dat Cillessen zo graag naar Ajax wil dat hij nog even bij Ajax informeert of hij daar niet aan de slag kan. Andere genoemde namen Ortega en Van Crombrugge bevallen me sowieso meer.
Mr. Spock wrote: ↑16 May 2022, 10:22
Kunnen we stoppen met Snorkel referenties? Krijg al elke keer de tune in m'n hoofd als ik die naam lees..