Ismael Saibari

Spelers A-selectie.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 17 Aug 2022, 11:04 Ik had hele hoge verwachtingen van hem toen hij kwam en ik ben blij dat hij nu 2 jaar later laat zien heel talentvol te zijn. Je ziet dat hij keihard werkt en meer en meer aan het niveau gewend begint te raken. Hij speelt zichzelf echt gewoon in het team. Maar je ziet ook dat hij nog net te kort komt om écht zijn stempel te drukken. Het zal nog zo’n 15% a 20% beter moeten op die positie, maar dat is dan ook weer niet zijn positie. Daarom moet er echt iemand bij op rechts, a la Madueke. Een knaller. Noni is geblesseerd, we moeten ook verder.
Vanwaar dat je bij zijn komst "hele hoge verwachtingen" had?
Joenepsv
Legende

11 Sir Tinus wrote: 17 Aug 2022, 11:02
Joenepsv wrote: 17 Aug 2022, 10:49

Saibari verhuren? Wat rook jij? Die jongen is druk bezig met zijn doorbraak, was gister de tweede helft de beste aanvaller en dan wil je hem verhuren aan Vitesse zodat hij zich kan richten op het middenveld. Dat is toch compleet onlogisch? En bovendien is Simons in helemaal niks een vleugelaanvaller, laat die zich maar op het middenveld richten.

Een rechtsbuiten halen, huren of kopen, zou compleet onlogisch zijn. Er moet een linksbuiten komen of een allround aanvaller. We hebben genoeg rechtsbuitens.
Druk bezig zijn met een doorbraak inderdaad en dat kan niet vanaf de bank bij PSV. En ja ik denk dat hij geen aanvaller is maar een middenvelder, en hij zelf ook overigens. En Simons heeft alleen al bij ons kwaliteiten laten zien waarom hij juist wél een middenvelder is die ook vanaf de flank kan komen en hij scorend vermogen heeft.

Geen rechtsbuiten halen zou compleet onlogisch zijn, maar als ze geen buitenkans kunnen vinden dan kan ik het accepteren en hoop ik dat er 1 van de 5 opties op gaat staan en ik denk niet dat het Saibari is.
Hij kan zowel op het middenveld als van de flank. Ruud heeft hem een jaar getraind en vind hem beter als vleugelaanvaller en ik vind (en volgens mij velen met mij) dat hij het prima doet op die positie. De verrassing van het seizoen tot nu toe. En aangezien ook Bakayoko zich daar prima ontwikkeld, we ook nog Savio hebben rondlopen en Madueke in november terug is, zou het idioot zijn om nóg een rechtsbuiten te halen terwijl we maar één echte linksbuiten hebben. Dan zou je vijf opties hebben op rechts en als Gakpo geblesseerd uitvalt moet je schuiven naar links waardoor je daar spelers uit hun comfort zone krijgt. Dat zou nogal onlogisch zijn naar mijn mening.
Ardbeg
Mister PSV

Standbeeld wrote: 17 Aug 2022, 11:06
Revolinho wrote: 17 Aug 2022, 11:04 Ik had hele hoge verwachtingen van hem toen hij kwam en ik ben blij dat hij nu 2 jaar later laat zien heel talentvol te zijn. Je ziet dat hij keihard werkt en meer en meer aan het niveau gewend begint te raken. Hij speelt zichzelf echt gewoon in het team. Maar je ziet ook dat hij nog net te kort komt om écht zijn stempel te drukken. Het zal nog zo’n 15% a 20% beter moeten op die positie, maar dat is dan ook weer niet zijn positie. Daarom moet er echt iemand bij op rechts, a la Madueke. Een knaller. Noni is geblesseerd, we moeten ook verder.
Vanwaar dat je bij zijn komst "hele hoge verwachtingen" had?
Ik wilde net zeggen. Die jongen begint nu eigenlijk vrij onverwacht stappen te zetten en sprong bij Jong er niet eens echt uit.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Joenepsv wrote: 17 Aug 2022, 11:13
11 Sir Tinus wrote: 17 Aug 2022, 11:02

Druk bezig zijn met een doorbraak inderdaad en dat kan niet vanaf de bank bij PSV. En ja ik denk dat hij geen aanvaller is maar een middenvelder, en hij zelf ook overigens. En Simons heeft alleen al bij ons kwaliteiten laten zien waarom hij juist wél een middenvelder is die ook vanaf de flank kan komen en hij scorend vermogen heeft.

Geen rechtsbuiten halen zou compleet onlogisch zijn, maar als ze geen buitenkans kunnen vinden dan kan ik het accepteren en hoop ik dat er 1 van de 5 opties op gaat staan en ik denk niet dat het Saibari is.
Hij kan zowel op het middenveld als van de flank. Ruud heeft hem een jaar getraind en vind hem beter als vleugelaanvaller en ik vind (en volgens mij velen met mij) dat hij het prima doet op die positie.
Hij gebruikt hem als vleugelaanvaller omdat Bakayoko defensief een A junior en compleet door de mand viel tegen Ajax en er dus geen alternatief is/was op rechts. Op het middenveld is de keuze reuze en is hij wellicht 8e keuze dus om nu te zeggen dat Ruud hem beter vindt op de flank dan op het middenveld vind ik wel voorbarig.

Waar wij verschillen van mening is dat jij denkt dat de huidige opties op rechts goed genoeg zijn, en ik zou daar graag een versterking zien tot Madueke terug is. Maar het is een moeilijke case. Overigens ben ik het eens dat er op links ook wat bij zou kunnen maar als Vertessen/Savio daar straks ook minuten gaan maken dan gaan we zien in hoeverre dat nou echt nodig was. Ik vind dat we nu kunnen concluderen dat Bakayoko/Saibari niet goed genoeg is voor een bepaald niveau tegenstand waarvan je 15 a 20 wedstrijden per jaar speelt.
Joenepsv
Legende

11 Sir Tinus wrote: 17 Aug 2022, 11:31
Joenepsv wrote: 17 Aug 2022, 11:13

Hij kan zowel op het middenveld als van de flank. Ruud heeft hem een jaar getraind en vind hem beter als vleugelaanvaller en ik vind (en volgens mij velen met mij) dat hij het prima doet op die positie.
Hij gebruikt hem als vleugelaanvaller omdat Bakayoko defensief een A junior en compleet door de mand viel tegen Ajax en er dus geen alternatief is/was op rechts. Op het middenveld is de keuze reuze en is hij wellicht 8e keuze dus om nu te zeggen dat Ruud hem beter vindt op de flank dan op het middenveld vind ik wel voorbarig.

Waar wij verschillen van mening is dat jij denkt dat de huidige opties op rechts goed genoeg zijn, en ik zou daar graag een versterking zien tot Madueke terug is. Maar het is een moeilijke case. Overigens ben ik het eens dat er op links ook wat bij zou kunnen maar als Vertessen/Savio daar straks ook minuten gaan maken dan gaan we zien in hoeverre dat nou echt nodig was. Ik vind dat we nu kunnen concluderen dat Bakayoko/Saibari niet goed genoeg is voor een bepaald niveau tegenstand waarvan je 15 a 20 wedstrijden per jaar speelt.
Saibari heeft onder Ruud in jong ook op de vleugel gespeeld maar ook als 8, 10 en zelfs in de spits. Dat geeft de veelzijdigheid van Saibari ook aan natuurlijk. Ik ben van mening dat hij momenteel de beste optie is op rechts met Bakayoko erachter tot Madueke weer fit is. Met die gasten hebben we de JC schaal gewonnen en staan we met één been in de CL poulefase dus dan doen ze vast wat goed. Nu nóg een rechtsbuiten halen betekend dat de ontwikkeling van deze jongens kan stagneren wat enorm zonde zou zijn. Waarom investeren terwijl je deze jongens "gratis" uit de jeugd plukt. Investeer dat geld in posities waar we nummeriek tekort komen.
11 Tinus
Legende

Joenepsv wrote: 17 Aug 2022, 11:37
11 Sir Tinus wrote: 17 Aug 2022, 11:31

Nu nóg een rechtsbuiten halen betekend dat de ontwikkeling van deze jongens kan stagneren wat enorm zonde zou zijn. Waarom investeren terwijl je deze jongens "gratis" uit de jeugd plukt. Investeer dat geld in posities waar we nummeriek tekort komen.
Daarom vond ik verhuur en 30 wedstrijden bij een club als Vitesse een hele mooie kans voor hem. Onder het voorbehoud dat er iemand bij komt uiteraard, die beter is.
Joenepsv
Legende

11 Sir Tinus wrote: 17 Aug 2022, 11:40
Joenepsv wrote: 17 Aug 2022, 11:37

Nu nóg een rechtsbuiten halen betekend dat de ontwikkeling van deze jongens kan stagneren wat enorm zonde zou zijn. Waarom investeren terwijl je deze jongens "gratis" uit de jeugd plukt. Investeer dat geld in posities waar we nummeriek tekort komen.
Daarom vond ik verhuur en 30 wedstrijden bij een club als Vitesse een hele mooie kans voor hem. Onder het voorbehoud dat er iemand bij komt uiteraard, die beter is.
Snap je punt wel hoor maar ben het er niet mee eens :tear: denk dat wij iets anders tegen Saibari/de rechtsbuiten positie aankijken.
Galactico
Meervoudig international

Riffii wrote: 17 Aug 2022, 10:47 Deze jongen heeft pech dat we Gakpo op links en Veerman/Til/Xavi op 10 hebben. Ik denk dat hij daar namelijk echt kan vlammen ipv stijf op rechterbuitenkant
Dit. Mist snelheid en een passeeractie als winger. Vanaf het middenveld zal hij veel meer kunnen laten zien.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Galactico wrote: 17 Aug 2022, 11:44
Riffii wrote: 17 Aug 2022, 10:47 Deze jongen heeft pech dat we Gakpo op links en Veerman/Til/Xavi op 10 hebben. Ik denk dat hij daar namelijk echt kan vlammen ipv stijf op rechterbuitenkant
Dit. Mist snelheid en een passeeractie als winger. Vanaf het middenveld zal hij veel meer kunnen laten zien.
Hij mist wellicht de explosiviteit van Noni maar is wel verrekte snel hoor. Zag he gisteren ook goed bij een aantal diepe ballen waarbij hij de back gewoon inhaalde.

Verder valt mij heel erg op dat hij echt een beren conditie heeft… bleef goed druk zetten en afjagen. Ben echt fan van dit ventje!
Sanga are u dead ???? NO MAN!
kastoekast
Nationale topspeler

Ik zou hem gewoon laten staan. Hij is in een paar maanden van KKD niveau naar Champions league voorronde tegen de EL-finalist gegaan. Dat is echt een mega stap en tot nu toe gaat het gewoon goed. Ik snap de vraag naar een extra aanvaller, maar ik zou er alleen eentje halen als het echt een buitenkansje is anders zou ik Saibari daar gewoon laten staan. Mocht je iemand halen en Noni komt na het WK terug dan zou ik Bakayoko verhuren zodat hij kan spelen.

Al met al ben ik zeer tevreden over zijn ontwikkeling. Kan me nog herinneren toen Ruud bekend maakte we er naar de A-selectie ging dat veel mensen hier op het forum het apart vonden dat Saibari mee ging. Goed gezien van Ruud.
koetje
Legende

Is een vrij complete voetballer. Fysiek sterk, kan een mannetje uitspelen, redelijk snel, doelgericht en niet onbelangrijk taak bewust. Enige wat nog ontbreekt is rendement. Die stap moet hij nog zetten voor een echte doorbraak. Zowel tegen Monaco als Rangers een schietkans op de rand 16 gekregen. Bij Gakpo zou er eentje in ieder geval op goal zijn. Bij hem twee keer net wat te wild over. Is naar mijn idee wel trainbaar. Zie Bergwijn en Wijnaldum bijvoorbeeld eerder bij PSV.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Is m.i. deels ook simpelweg dat gebrek aan ervaring, naarmate je vaker wedstrijden op dit niveau gespeeld hebt verdwijnt de beginnersspanning automatisch. Slechts een heel klein beetje extra rust bij scoringskansen kan al een wereld van verschil maken. Die ene bal die hij nét naast schoot vond ik wat dat betreft trouwens eigenlijk heel knap, volgens mij nam ie echt wat tijd om 'm goed te plaatsen terwijl ie onder enorme druk stond. Op een ander moment zul je zien dat ie juist weer te lang wacht, althans wij zullen dan gaan roepen dat ie niet zo moet dralen maar sneller op goal moet rossen :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
OnsPSV
Meervoudig international

Vind vooral dat fysiek van hem zo goed. Dat in combinatie met zijn overzicht. Hoe vaak zie je het nog dat een winger zo enorm sterk is? Zijn even gechargeerd gezegd tegenwoordig vaak: snelle jongens met een leuke dribbel.
Ledezma10
Verbannen

Vind hem positioneel ook erg sterk wat het voetbal van PSV ten goede komt. Zag je voornamelijk in de tweed helft gister waar ie meer centraal speelde als extra middenvelder.

Met andere woorden er zit nog voldoende rek in, zal alleen nog maar een completere speler worden. Het vertrouwen van Ruud gaat zich straks uitbetalen.
Heruone
Lid scoutingsteam

Speelde gister weer prima. Maar zoals hier elders al gezegd: van die drie doelpogingen moet op dit niveau er minimaal eentje in. Zeker die 2e vond ik echt wel een grote kans eigenlijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
29.04.2007
Nationale topspeler

Heruone wrote: 17 Aug 2022, 14:18 Speelde gister weer prima. Maar zoals hier elders al gezegd: van die drie doelpogingen moet op dit niveau er minimaal eentje in. Zeker die 2e vond ik echt wel een grote kans eigenlijk.
Het schot van buiten de 16 die hij in een keer nam? Vond ik misschien juist wel de moeilijkste kans van de 3. Al had deze wel sowieso op doel gemoeten.
Heruone
Lid scoutingsteam

29.04.2007 wrote: 17 Aug 2022, 14:20
Heruone wrote: 17 Aug 2022, 14:18 Speelde gister weer prima. Maar zoals hier elders al gezegd: van die drie doelpogingen moet op dit niveau er minimaal eentje in. Zeker die 2e vond ik echt wel een grote kans eigenlijk.
Het schot van buiten de 16 die hij in een keer nam? Vond ik misschien juist wel de moeilijkste kans van de 3. Al had deze wel sowieso op doel gemoeten.
Ik vond dat wel al een vrij grote kans hoor. Korte hoek is vrij en hij heeft ruimte om te schieten. Die bal moet minimaal op doel, maar ik vond dit ook al een vrij kansrijke situatie voor een schot. Ik denk dat Veerman die zeker kan binnenschieten.

Image

Die eerste kans vond ik persoonlijk het moeilijkst. Hoewel die denk ik live tijdens de wedstrijden ook het grootste leek uiteraard.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
29.04.2007
Nationale topspeler

Op een stilstaand beeld is het inderdaad makkelijk 'een hoek kiezen', maar hij stond half gedraaid naar de goal, eigenlijk te ver vanuit het midden en moest hem ineens nemen. Denk zeker dat Veerman en Gakpo er inderdaad meer mee hadden kunnen doen, maar het is ook niet gek dat Saibari die traptechniek (nog) niet heeft van de beste uit de selectie.
Heruone
Lid scoutingsteam

Valt wel mee. Hij moet sowieso een beetje gedraaid staan om tot een goed schot te komen. Hij draait om die reden zelf ook zijn lichaam wat, maar dat is logischerwijs onderdeel van de schietbeweging. Bal wordt gewoon op een prima snelheid aangespeeld. Dit is echt een vrij goede schot locatie vind ik. Dit is op dit niveau echt wel een goede kans.

Image
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Had hem moeten plaatsen, zo'n bal heeft al snelheid uit de pass zelf, dus die hoef je alleen maar aan te raken en niet door de bal trappen maar een soort van geblokt schot.
koetje
Legende

Ledezma10 wrote: 17 Aug 2022, 13:32 Vind hem positioneel ook erg sterk wat het voetbal van PSV ten goede komt. Zag je voornamelijk in de tweed helft gister waar ie meer centraal speelde als extra middenvelder.
Nou was eerder tegenovergestelde. De Jong wees hem voor de rust al op dat hij meer moest aansluiten. In de rust zal de trainer het vast tegen hem gezegd hebben. Na de rust pakte hij dit beter op. Nog niet vanuit hemzelf blijkbaar. Hoeft ook niet, die dingen komen wel.
Brael
Vedette

De Expected Goals statistieken beweren wel iets anders.
Heel PSV speelde niet eens een volle xG bij elkaar gister, laat staan de kansen van Saibari in zijn eentje.
Menno1
Legende

Zeker nu Ledezma er (weer) uit ligt zou ik deze jongen lekker behouden. Eerst maar eens kijken wat voor aanvaller John gaat halen, want is het weer een te dik betaalde vleugel versie van Vinicius, dan gaat Saibari vaak genoeg spelen. Sowieso, met een aanvaller er bij, blijven er mogelijkheden voor Saibari en Ruud heeft vertrouwen in hem; die gaat wel aan zijn minuten komen hoor.
11 Tinus
Legende

Heruone wrote: 17 Aug 2022, 14:26
29.04.2007 wrote: 17 Aug 2022, 14:20

Ik vond dat wel al een vrij grote kans hoor. Korte hoek is vrij en hij heeft ruimte om te schieten. Die bal moet minimaal op doel, maar ik vond dit ook al een vrij kansrijke situatie voor een schot. Ik denk dat Veerman die zeker kan binnenschieten.

Image

Die eerste kans vond ik persoonlijk het moeilijkst. Hoewel die denk ik live tijdens de wedstrijden ook het grootste leek uiteraard.
Als ie op goal is dan heb je altijd nog een dubbele kans op een rebound voor Luuk.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Van de KDD naar de CL Playoff, deze jongen doet het gewoon even.

Traditiegetrouw werd deze jongen na 45 minuten al finaal afgebrand hier, om vervolgens een goede 2e helft op de mat te leggen. Een beetje hetzelfde als met Obispo, die na de 2-1 zo snel mogelijk van het veld getrokken moest worden maar een paar minuten later wel de cruciale 2-2 maakt.

Emotioneel labiel, gefrustreerd, even vergeten wat het betekent om ‘supporter’ te zijn…wat het ook is, ik ben blij dat deze/onze spelers sterker in hun schoenen staat dan de gemiddelde poster bij een vleugje tegenwind.
Post Reply