Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 May 2024, 21:36 @Grasmat Gewone politiebusjes kunnen niks hebben in ieder geval.
Illuminati!

Hierdoor kunnen politiemensen sneller en harder terugslaan!
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Haha die agente, ‘ja nou wel’, wat een domme doos :lol: .

Edit: Oeps, sorry Tomm, je was me al voor zie ik nu.
Oh PSV wat je met me doet…
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 21:151. Nergens, maar dan ook nergens praat ik het gedrag goed.
2. De zin waarmee je (waar ik het voor de rest wel in kan vinden) je betoog afsluit is totaal niet nodig en juist dit soort reacties van boomers (want zo is mijn eerste reactie hierop) wekken frustraties op
1. Nee, je geeft aan dat ze zich wellicht zo gedragen omdat ze boos zijn over alles wat ze wordt aangedaan.
En daarmee praat je het ook een beetje goed, je begrijpt het, en dat is wat mij betreft niet ok.
2. De problemen, onrechtvaardigheden, of thema’s waar jou generatie mee te maken heeft zijn niet groter of minder groot dan de problemen, onrechtvaardigheden of thema’s van de generaties voor jou.
De manier waarop jou generatie ermee omgaat is echter wel significant anders.
Dat neigt zoals ik het ervaar en om me heen zie naar stampvoeten ipv de mouwen opstropen, en de schouders eronder zetten.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 28 May 2024, 21:59
Maax wrote: 28 May 2024, 21:151. Nergens, maar dan ook nergens praat ik het gedrag goed.
2. De zin waarmee je (waar ik het voor de rest wel in kan vinden) je betoog afsluit is totaal niet nodig en juist dit soort reacties van boomers (want zo is mijn eerste reactie hierop) wekken frustraties op
1. Nee, je geeft aan dat ze zich wellicht zo gedragen omdat ze boos zijn over alles wat ze wordt aangedaan.
En daarmee praat je het ook een beetje goed, je begrijpt het, en dat is wat mij betreft niet ok.
2. De problemen, onrechtvaardigheden, of thema’s waar jou generatie mee te maken heeft zijn niet groter of minder groot dan de problemen, onrechtvaardigheden of thema’s van de generaties voor jou.
De manier waarop jou generatie ermee omgaat is echter wel significant anders.
Dat neigt zoals ik het ervaar en om me heen zie naar stampvoeten ipv de mouwen opstropen, en de schouders eronder zetten.
Agree to disagree, Søren.

Enige wat jammer is dat je mijn woorden verdraaid naar het goedpraten van geweld, ik mag hopen dat je snapt dat dit daar totaal buiten staat. Ik denk dat jouw reactie verder een beetje uitlegt dat veel jongeren zich niet begrepen voelen door oudere generaties.
These users thanked the author Maax for the post (total 2):
MaikeindhovenZwarteCapuchon1913
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 22:16Agree to disagree, Søren.

Enige wat jammer is dat je mijn woorden verdraaid naar het goedpraten van geweld, ik mag hopen dat je snapt dat dit daar totaal buiten staat. Ik denk dat jouw reactie verder een beetje uitlegt dat veel jongeren zich niet begrepen voelen door oudere generaties.
Was iig niet mijn intentie je woorden te verdraaien.
Zo kwam het op mij over, omdat je het gedrag van supportersgroepen probeerde te verklaren in de vorm van de boosheid van een generatie.

Ik denk dat oudere generaties de jongere generaties best begrijpen.
Krijg alleen het gevoel dat wij ons schuldig moeten voelen tov de jongere generatie, alsof wij jullie tekort doen, of het voor jullie op moeten lossen, en dat zie ik anders.
These users thanked the author Søren for the post:
Maax
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Mensen worden tegenwoordig wel snel boomers genoemd als iemand iets zegt wat niet aanstaat.

Er zal best een verdwaalde boomer op het forum aanwezig zijn, maar over het algemeen zijn ze hier niet hoor. Ook andere generaties kunnen vinden dat de huidige generatie met fluwelen handschoentjes aangepakt moet worden.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ik heb niet zo'n zin om alles aandachtig terug te lezen, is het al bekend gemaakt waarom "iedereen boos is"?
BadShaker
Vaste waarde in elftal
Posts: 535
Joined: 07 Jun 2023, 00:06
FOOTB_REM_S: No

Ja. Sense of entitlement. Crushed dreams. Geen zin om hard te werken en alles gratis willen.
These users thanked the author BadShaker for the post:
LucNilisLegend
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

BadShaker wrote: 29 May 2024, 08:07 Ja. Sense of entitlement. Crushed dreams. Geen zin om hard te werken en alles gratis willen.
Veel eisen, weinig plichten. Veel grootpraat, weinig ruggengraat. Veel draaglast in de ingewikkelde social media samenleving, minder draagkracht. Veel netwerk, weinig hechte contacten. Een generatie vol contradicties.
These users thanked the author Siemen for the post (total 2):
BadShakerLucNilisLegend
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Waar is de boosheid op gericht?
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

De personen met een andere kleur zwarte trui met capuchon.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... alstadions

Met het oog op onderbezetting van het politiekorps en de toenemende vraag voor hun inzet snap ik het wel, maar zo ga je dat probleem natuurlijk nooit onder controle krijgen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nou, als supporters zich dus goed gedragen gaan verplichte combi's eraf.
ZEIST - Clubs in het betaald voetbal gaan vanaf volgend seizoen meer inzetten op het belonen van goed gedrag om onlusten onder supporters tegen te gaan. Dat meldt voetbalbond KNVB in een plan voor volgend seizoen, met daarin 21 nieuwe maatregelen. De KNVB vraagt de hulp van gemeentes en politie om uitsupporters bijvoorbeeld meer vrijheid te geven zelf naar wedstrijden te gaan, in plaats van verplicht gezamenlijk per bus af te reizen.
https://www.telegraaf.nl/sport/13480367 ... es-draaien
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Alsof burgemeesters hier mee akkoord gaan. Leuke plannen van de KNVB, maar dit gaat echt niet gebeuren voorlopig.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 29 May 2024, 08:29 Waar is de boosheid op gericht?
Ik begrijp dat de betrokken zelf niet willen reageren (op de 🤡 na)?

Misschien terecht, omdat het waarschijnlijk al gezegd is, dan begrijp ik dat.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 29 May 2024, 10:54 Alsof burgemeesters hier mee akkoord gaan. Leuke plannen van de KNVB, maar dit gaat echt niet gebeuren voorlopig.
Het is een grote als, gevoelsmatig kiest de lokale driehoek te vaak te gemakkelijk voor een verplichte bus/trein combi. Wat deels begrijpbar is omdat dat de bezoekersstroom veel makelijker te beheersen maakt. Hoe we daar zijn gekomen is toch wel iets om voor een deel van de volgers om in de spiegel te kijken.

Zorg dat je in ieder geval in en rond je eigen stadion geen problemen veroorzaakt maar al helemaal niet met het selecte clubje supporters dat naar uitwedstrijden gaan. Met elk stukje ophef dat je creeert geef je de lokale driehoeken telkens weer munitie om een combi voor te stellen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 10:41 https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... alstadions

Met het oog op onderbezetting van het politiekorps en de toenemende vraag voor hun inzet snap ik het wel, maar zo ga je dat probleem natuurlijk nooit onder controle krijgen.
Ik vind dit gewoon volstrekt logisch. Ik neem ook aan dat het puur gaat voor het gebied in/rondom het stadion maar dat er bijv. in steden wel genoeg politie/ME klaar staat voor geval dat? Dat staat immers buiten de club formeel gezien.

Maar wat ik eerder al zei, de inzet is niet meer te verantwoorden voor de maatschappij. Laat clubs maar meer doen en ja dat gaat ze geld kosten. So be it. Het kan wellicht ook het duwtje in de rug zijn om nog harder/strenger te handelen en dat hopelijk die droeftoeters eens echt uit het stadion geschopt worden.
These users thanked the author Juancho for the post:
BadShaker
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voordat burgemeesters de combi gaan terugdraaien moet er eerst over een langere tijd structureel geen incidenten zijn. Dat zie ik echt niet gebeuren.
These users thanked the author trouwepsvfan for the post:
ShovingNE2
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Alex Rodrigo Dias da Costa
Lid 2e elftal
Posts: 153
Joined: 28 Jun 2022, 15:56
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Boscagli
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 29 May 2024, 10:57
SKERLA wrote: 29 May 2024, 08:29 Waar is de boosheid op gericht?
Ik begrijp dat de betrokken zelf niet willen reageren (op de 🤡 na)?

Misschien terecht, omdat het waarschijnlijk al gezegd is, dan begrijp ik dat.
Het gaat om de generatie zo’n beetje 18-30 jaar. Hebben over het algemeen prima banen. Hoge opleidingsgraad. Verdienen goed geld en kunnen er heel weinig mee, want:
1. De huizenmarkt is ontploft (koppel met bovenmodaal salaris kan geen huis kopen)
2. Opgescheept met een flinke DUO schuld (al dan niet eigen schuld, voorlichting was óók slecht)
3. Alles wordt duurder (heeft iedereen last van natuurlijk)

Verder ligt de sociale druk heel hoog (gevoed door social media) bij deze groep mensen wat leid tot mentale problemen. Deze groep mensen heeft slechte vooruitzichten:
1. Geen huis, blijven huren (of thuis)
2. Vergrijzing gaan zij straks voor opdraaien
3. Natuur/milieu problemen
4. Overheden die er niet voor je zijn

Samenvattend: we hebben het op het oog niet slecht, de toekomst is echter onzeker en het huizenissue is echt een ding.
These users thanked the author Alex Rodrigo Dias da Costa for the post (total 2):
SKERLAMaax
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 29 May 2024, 10:58
Jur1913 wrote: 29 May 2024, 10:41 https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... alstadions

Met het oog op onderbezetting van het politiekorps en de toenemende vraag voor hun inzet snap ik het wel, maar zo ga je dat probleem natuurlijk nooit onder controle krijgen.
Ik vind dit gewoon volstrekt logisch. Ik neem ook aan dat het puur gaat voor het gebied in/rondom het stadion maar dat er bijv. in steden wel genoeg politie/ME klaar staat voor geval dat? Dat staat immers buiten de club formeel gezien.

Maar wat ik eerder al zei, de inzet is niet meer te verantwoorden voor de maatschappij. Laat clubs maar meer doen en ja dat gaat ze geld kosten. So be it. Het kan wellicht ook het duwtje in de rug zijn om nog harder/strenger te handelen en dat hopelijk die droeftoeters eens echt uit het stadion geschopt worden.
Het is nu toch ook al zo dat veiligheid binnen het stadion in principe voor de clubs zijn en erbuiten door de politie/ME wordt geregeld? Blijkbaar krijg je geweld van doorgesnoven tokkies niet onder controle als je het moet hebben van stewards en veredelde uitsmijters met een vinkje op de borst
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2024, 10:50 Nou, als supporters zich dus goed gedragen gaan verplichte combi's eraf.
ZEIST - Clubs in het betaald voetbal gaan vanaf volgend seizoen meer inzetten op het belonen van goed gedrag om onlusten onder supporters tegen te gaan. Dat meldt voetbalbond KNVB in een plan voor volgend seizoen, met daarin 21 nieuwe maatregelen. De KNVB vraagt de hulp van gemeentes en politie om uitsupporters bijvoorbeeld meer vrijheid te geven zelf naar wedstrijden te gaan, in plaats van verplicht gezamenlijk per bus af te reizen.
https://www.telegraaf.nl/sport/13480367 ... es-draaien
Degene die dit verzint leeft echt onder een steen. Zie je het voor je een dagje Amsterdam met grote groepen uitsupporters? Bij iedere club zitten groepen die dit een interessante optie vinden.
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Jeuh beloning is gratis broodjes.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De zwarte capuchonnetjes zullen vast modelsupporters worden als ze een broodje frikandel krijgen
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Ik wel hoor. Heb godnondeju honger
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

trouwepsvfan wrote: 29 May 2024, 11:28 De zwarte capuchonnetjes zullen vast modelsupporters worden als ze een broodje frikandel krijgen
Je moet wel met de tijd mee gaan, daar hebben ze minimaal een Vegan Pulled Pork Sandwich of een acai bowl voor nodig
Post Reply