Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Heissenberrug
Internationale topspeler

Daar hebben ze opzich wel een punt Ruudmans, can’t blame them for trying.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

35 miljoen + Meite. Stel gekken. Benfica is ook onder het niveau van Sangaré
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

ComeOnPSV wrote: 03 May 2022, 17:43 :huh:
AlexdeTank wrote: 03 May 2022, 12:28

In hoeverre is dit betrouwbaar? Zouden ze dan echt voor Openda gaan? 1ste of 2de spits, als het als 2de spits wordt zie ik persoonlijk liever Gnonto komen.
5 miljoen euro voor Openda is natuurlijk geen geld.

Met PSV op je cv ben je al bijna 5 miljoen waard.
Als je volgend jaar evenveel aanvallers in de selectie willen hebben en Bruma op de nominatie staat om te vertrekken. Kan Openda een optie zijn.
Mocht hij Bruma vervangen dan heb je wel een enorm snelle, technisch betere en doelgerichtere speler bij de selectie. Ook in Europa was hij van grote waarde dit seizoen voor Vitesse. Alleen ik vind hem nog steeds te wild voor de goal.

Ook vraag ik mij af of dit de gewenste versterking kan zijn. Deze rol kun je eigenlijk ook aan Vertessen of Romero ook geven, al moeten ze natuurlijk wel fit zijn.
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Mainz wil Doan

Edit: nog niet in Doan topic gekeken, maar daar ook al gemeld haha
Menno1
Legende

ruuddevil wrote: 03 May 2022, 23:03 Benfica stopt Meite maar lekker in hun reet. Die denken natuurlijk dat wij achterlijk zijn omdat we Vinicius hebben gehuurd.
Dat kan ik ze niet kwalijk nemen eigenlijk.
Menno1
Legende

Openda word ik niet echt vrolijk van. Goede speler maar dan vooral op Vitesse niveau. Daarnaast is straks die plek 5x bezet zo’n beetje.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ruil Sangare Nunez gesloten beurs. Done.
ShovingNE2
Site Admin

Menno1 wrote: 04 May 2022, 02:23 Daarnaast is straks die plek 5x bezet zo’n beetje.
Met wie dan?

Sangaré naar Benfica ben ik niet bang voor. Hij stond al op de rand van de Premier League en koos toen voor PSV. Nu wil hij echt naar de Premier League en geen stap opzij maken.

En Doan naar Mainz? Ik dacht dat hij CL wilde gaan spelen. Mainz komt niet eens in de buurt van de voorronde conference league.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ruuddevil
Legende

Doan is een prima speler voor de plekken 12-16 in de selectie. Die ga je dus niet te makkelijk verkopen. En we kunnen ook niet de hele selectie vervangen net nu we een beetje een stabiel niveau aantikken.
ShovingNE2
Site Admin

Ook dat. Voor 5 niet laten gaan maar dan wel verlengen. Ligt nog maar 2 jaar vast. Wil hij niet dan moet je wel verkopen denk ik.
Joenepsv
Legende

Daan lijkt mij sowieso momenteel wel een miljoen of 10 waard. Is jong, international, speelt veel en ligt nog 2 jaar vast. Als er een club komt die een dergelijk bedrag op tafel wil leggen prima. Zo niet lekker houden. Hele nuttige speler die op meerdere posities uit de voeten kan.
Standbeeld
Mister PSV

Doan heeft nergens gezegd dat hij volgend seizoen al per se CL moet spelen. Zijn droom is gewoon om in de CL te spelen en die droom wordt moeilijker als hij bij PSV op de bank zit ten koste van Noni. Hij zal vast gewoon afhankelijk van de plannen van Ruud zijn opties afwegen om te kijken waar hij het meest zal spelen.

Ik geloof er niet in dat we 10mln gaan vangen voor Doan. Goede speler alleen ik denk dat het een beetje hoog ingeschat is, zoals we alle PSV spelers hier structureel hoger waarderen.
ShovingNE2
Site Admin

Dat was geen droom. Dat was een duidelijke doelstelling toch?
Standbeeld
Mister PSV

Ergens in de komende weken zal er wel een gesprek komen met de nieuwe trainer, vertelt Doan. 'Ruud van Nistelrooij is voor mij een legende, als kind zag ik alle wedstrijden van hem bij Manchester United en Real Madrid. Het lijkt me fantastisch met hem te werken, maar we zullen ook eerlijk naar elkaar moeten zijn. Ik moet ook aan mijn carrière en toekomst denken. Ik wil heel veel voetballen en mijn droom is de Champions League. Dat kan misschien bij PSV, maar dat zou ook ergens anders kunnen zijn.'
https://www.vi.nl/nieuws/doan-ik-moet-o ... mst-denken
Brael
Vedette

Doan gewoon verpatsen voor alles vanaf 7 miljoen. Nuttige speler, maar niet meer dan dat.

Doorselecteren doe je niet door je toppers te verkopen, maar door speler 12-16 te lozen en er vers bloed voor terug te halen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Brael wrote: 04 May 2022, 08:10 Doan gewoon verpatsen voor alles vanaf 7 miljoen. Nuttige speler, maar niet meer dan dat.

Doorselecteren doe je niet door je toppers te verkopen, maar door speler 12-16 te lozen en er vers bloed voor terug te halen.
In een situatie waarin je eerste 11 wel blijven en of goed genoeg zijn en topfit wel ja. Dat is dus allemaal niet het geval. Sterker nog, waarschijnlijk moeten we al 7 van de 16 vervangen. Als we iets geleerd hebben dit jaar is dat fitheid/blessuregevoelig van onderschatte waarde is.
Last edited by 11 Tinus on 04 May 2022, 08:17, edited 1 time in total.
Tijn
Internationale topspeler

Brael wrote: 04 May 2022, 08:10 Doan gewoon verpatsen voor alles vanaf 7 miljoen. Nuttige speler, maar niet meer dan dat.

Ik zit er een beetje dubbel in, deels heb je gelijk want als Doan weer vaker op de bank komt dan zal hij niet beter worden en krijg je er volgend jaar weinig voor. Alleen als hij nog wel een extra stap kan zetten in rendement dan kan hij ook komend seizoen echt los komen en veel meer op gaan leveren, moet hij wel zijn contract verlengen. Hij is nog maar 22 natuurlijk. Wel denk ik dat als er een positie is waar we 1 speler kunnen verkopen dan is het de rechtsbuiten positie, want met Madueke, Doan, Bakayoko en waarschijnlijk Savio zijn we daar kwalitatief en kwantitatief ruim bezet. En verkoop je dan nu Madueke gezien zijn fitheid of Doan? Voor Doan krijg je nu denk ik wel rond de 8 miljoen, voor Madueke rond de 25 misschien nog.
ShovingNE2
Site Admin

[mention]Standbeeld[/mention] thx!
Juancho
Mister PSV

Thijs wrote: 02 May 2022, 17:30
Mooi dat je er de tijd voor neemt en een uitgebreide uiteenzetting geeft over hoe jij het ziet. :applaus:
Zie, ik ben zo moeilijk niet ;)
Nu ben ik het hier al direct niet helemaal mee eens. Bruma had 0 transferwaarde, voordat Schmidt hem weer betrok. Nu kun je hopen dat je er nog een paar miljoen voor krijgt. Dat geldt voor de meeste spelers wel. De Bruma’s van deze wereld liggen niet heel goed in de markt, dus je kunt ze niet snel kwijtraken en nog echt geld krijgen. Ofwel je bent hem snel kwijt voor een klein bedrag of je wacht en hoopt dat een club hem uit paniek haalt voor enkele miljoenen.
Misschien ligt Bruma niet heel goed in de markt, maar Schmidt heeft hem wel een beetje opgepoetst natuurlijk zodat hij redelijke cijfers heeft behaalt als wisselspeler. Tis zaak hem ook actief in de markt te zetten en hoe jammer voor die jongen, ook duidelijk maken dat hij hier geen toekomst meer heeft. Ik kan me niet voorstellen dat jij als speler van de (nieuwe) trainer hoort dat er geen ruimte is dat je denk, ik blijf toch lekker. Dat bedoel ik dus met wat zakelijker zijn als het gaat om spelers die en/of te duur zijn voor wat ze leveren en/of gewoon niet goed genoeg zijn en je graag op wil doorselecteren. We hebben een aantal van deze jongens, die moet je echt nu wel zien kwijt te raken om ook budget en salaris vrij te maken.
Helemaal eens uiteraard. Nieuwe keeperstrainer lijkt mij noodzakelijk en andere manier van omgaan door de hoofdtrainer met de keepers ook. Mvogo, Unnerstal en Drommel waren geen toppers, maar ook niet zo slecht als ze onder Schmidt leken. Helemaal eens dat je best mag spenderen aan een nieuwe keeper, aangezien dat een heel essentieel onderdeel is, ook richting een mogelijk onervaren defensie.
Hierover is gelukkig vrijwel iedereen het eens op het forum. Behalve af en toe een verdwaalde poster die het prima vindt dat PSV Cillissen haalt als nieuwe doelman :D ;)
glasbak vind ik altijd zo’n simpele term. Max leek de eerste maanden nadat hij hier was een glasbak, nu wil iedereen van hem af. Het is niet zo makkelijk om een “glasbak” te halen. En begrijp ik goed dat je zowel voor rechtsback als centraal een glasbak wil? Zo ja, ga je voor ervaring of talent voor deze posities? En je ziet Mauro dan als de linksback, toch? Tenminste ik zie dat je Max noemt bij vertrekken, dus Mauro-Oppegard als linksback opties?
Je kan glasbak lezen als 'beter dan wat we nu hebben'. Dus ja, liefst een categorie hoger dan zelfs Ramalho. Ik vind hem een prima CV voor PSV, laat dat duidelijk zijn. Maar als het niveau wat omhoog gaat zie je ook wel zijn tekortkomingen en waarom hij nooit die stap heeft kunnen zetten. Geeft niet, maar het liefst heb ik er gewoon een CV bij van een hoger niveau zodat je 3 uitstekende CV's hebt voor 2 plekken (Ramalho kan gelukkig links en rechts). Of het mogelijk is? Geen idee, maar dit topic gaat er toch om wat je voor plaatje voor ogen hebt en vindt dat PSV nodig heeft?

Wbt rechtsback, daar moet gewoon een uitstekende RB komen, of dat nu een meer ervaren 27 jarige speler is jong talent van 19 is maakt me niet uit. Het niveau staat bij mij iig altijd op 1, niet de leeftijd. Ik zou het wel logischer vinden als PSV voor de as meer denkt aan ervaring/leiderschap dan op de flanken. Dus een groot talent halen met Mwene als meer ervaren backup is ook helemaal prima. Op LB zou je idd kunnen kiezen voor Mauro/Oppegard/Mwene als invulling. Misschien wat dun/licht maar het kan en zou daardoor geen prio hoeven te zijn. Ik heb alleen het idee dat Oppegard wel vaak afwezig is maar dat kan ik mis hebben. Ik weet ook niet wat er na Oppegard aan komt vanuit -19/JPSV.
Weer twee aankopen, waarbij je kwaliteit wilt. Ik heb geen idee hoe we een topkeeper, twee klasbakken achterin en twee middenvelders voor de basis gaan financieren.
Dat heb ik toch beschreven in een apart kopje? Topaankopen hoeven niet altijd +10 miljoen te kosten he? We praten over top aankopen voor niveau PSV. Je kan Ramalho voor PSV niveau ook zien als topaankoop. Of Veerman. Of Sangare. En je hebt transfervrije spelers, of spelers bij grote clubs die graag het WK willen meemaken en wel iets zien in een jaar verhuur aan PSV. Wat ik begreep is PSV flink bezig de banden met City te verstevigen dus wellicht kunnen we nu eindelijk eens werk maken van het mooie plan van Gerbrands om samen met zo'n club een topspeler te kopen. Wees creatief. En daarnaast ga je echt een shitload aan geld besparen als dure jongens als Zahavi/Vinicius/v. Ginkel/Max/Mvogo/Baumgartl/Bruma en ja ook Gotze vertrekken. En wat ik je ook al zei, het partnerfonds richt zich op grote talenten maar dat betekent niet dat die talenten ook kunnen aanhaken bij de selectie van het eerste. Immers, we willen een niveau hoger binnenhalen toch? Aan de onderkant kan je ook prima stappen zetten met dit fonds.
Ik hoop met je mee. Als die twee blijven, heb je alleen een spits echt nodig en eventueel wat breedte aankopen als Doan, Bruma e.d. weggaan. Fofana is overigens ook erg blessuregevoelig lijkt het, dus maximaal derde optie inderdaad.
Precies, alles op alles zetten om Gakpo te behouden. Die is zo belangrijk om het nieuwe PSV vorm te geven, zowel als speler als leider en echte PSV'er. Ik sprak over de bezem er door heen en in mijn ogen is daar geen woord aan gelogen als je mijn verhaal leest, maar iemand als Gakpo moet wel voor een beetje stabiliteit zorgen. Kan hij Sangare overtuigen om ook nog te blijven heb je iig in elke linie de basis al staan: Gakpo/Veerman/Sangare/Ramalho/Teze/Mauro. Lijkt me een mooie basis om je elftal mee aan te vullen.
Eens, al hoop ik dat Sangaré blijft (liever Noni weg voor €30m dan Sangaré) en hoeft Romero voor mij niet per se weg, omdat ik denk dat je er niks voor kunt krijgen en als ie blijft je in elk geval nog hoop kunt hebben dat het nog iets wordt.
Ik denk eerder dat je eens de knoop moet doorhakken samen. Je krijgt er misschien niks of weinig voor, maar het lijkt mij dat PSV wel al die medische kosten moet betalen? Het houdt gewoon een keer op, hoe jammer dan ook. We gunnen Maxi alles, mooi ventje, maar ik denk dat hij beter lekker kan gaan ballen in zijn thuisland. Lager niveau, minder intensiviteit. Destijds was het ook vreemd dat hij daar bijna een heel seizoen lang fit is geweest. Eenmaal terug bij PSV en de ellende begon weer. Het nieuwe PSV moet fit zijn, top fit om de titelstrijd weer aan te kunnen en ook eindelijk in Europa eens serieus mee te doen. Al is het op EL niveau. Spelers als Romero en v. Ginkel kunnen gewoon niet meer mee. Jammer, maar door selecteren.

Het financiële deel denk ik dat niet realistisch is. Er is nog nooit een TD geweest, die alleen maar treffers heeft in een transferwindow. Je noemt uitzonderingen als regel voor dit transferwindow. Dat zie ik niet gebeuren. Ik denk dat je moet hopen dat je Madueke voor €30m+ kunt verkopen en hopen dat je verdere uitgaande transfers gezamenlijk €15m opleveren. Als je dan een heel goede keeper en een reservekeeper, 2 verdedigers, 2 middenvelders en 2 aanvallers (spits, vervanger Noni) moet halen, moet er toch stiekem een heel grote pot zijn opgebouwd bij PSV. Ik help het je hopen, maar zie het nog niet als een heel reële optie.
Ik denk persoonlijk dat je te voorzichtig bent met die 15 miljoen. Maar het het ligt er ook aan wat PSV gaat doen natuurlijk. Een Doan bijv. is heel nuttig en die hoeft zeker niet weg. Dus ik zou het idioot vinden om hem voor bijv. 5 miljoen te laten gaan. Schiet je helemaal niks mee op. Kan je Bruma voor 3 miljoen verkopen is het heel anders. Direct aanpakken en je hebt bovendien een forse hap minder uit je salarisbudget. Kijkend naar wie er van mij weg moeten/mogen/willen... ik denk dat je wel meer dan 15 miljoen moet krijgen. Bovendien is er nog een potje, heb je het partnerfonds voor die paar toptalenten en zijn er andere mogelijkheden die ik omschreef. En ja, natuurlijk kan het zijn dat je alsnog 1 topverkoop nodig bent. Als Noni denkt klaar te zijn voor een terugkeer naar Engeland...lekker laten gaan voor het juiste bedrag. Maar voor mij is 1 ding het allerbelangrijkste om de volgende stap te maken: eerst de middelmaat en te dure jongens (ivt prestaties) weg en zoveel mogelijk het nieuwe PSV te bouwen met jongens die wel het niveau aankunnen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 04 May 2022, 08:16

In een situatie waarin je eerste 11 wel blijven en of goed genoeg zijn en topfit wel ja. Dat is dus allemaal niet het geval. Sterker nog, waarschijnlijk moeten we al 7 van de 16 vervangen. Als we iets geleerd hebben dit jaar is dat fitheid/blessuregevoelig van onderschatte waarde is.
Als ik het goed lees wil je Doan dus behouden omdat hij vanwege (het gebrek aan) fitheid van de eerste 11 regelmatig aan de bak moet.

Dat laatste klopt, maar om voor die rol een bod van 7 miljoen af te slaan, is me wat te veel. Die 7 miljoen kun je beter gebruiken voor een kwalitatieve investering op een andere positie, vind ik. Daarnaast denk ik dat we voor de breedte best wel wat luxe hebben, hangend op rechts. Plus het is nog maar de vraag hoe Van Nistelrooij wil gaan spelen, en of Doan in dat plaatje past. Ik vind Doan namelijk geen echte buitenspeler, eerder een soort hangende aanvallende middenvelder. Als we met echte vleugelflitsers willen spelen, hebben we weinig aan Doan.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Brael wrote: 04 May 2022, 11:14
11 Sir Tinus wrote: 04 May 2022, 08:16

Als ik het goed lees wil je Doan dus behouden omdat hij vanwege (het gebrek aan) fitheid van de eerste 11 regelmatig aan de bak moet.

Dat laatste klopt, maar om voor die rol een bod van 7 miljoen af te slaan, is me wat te veel. Die 7 miljoen kun je beter gebruiken voor een kwalitatieve investering op een andere positie, vind ik. Daarnaast denk ik dat we voor de breedte best wel wat luxe hebben, hangend op rechts. Plus het is nog maar de vraag hoe Van Nistelrooij wil gaan spelen, en of Doan in dat plaatje past. Ik vind Doan namelijk geen echte buitenspeler, eerder een soort hangende aanvallende middenvelder. Als we met echte vleugelflitsers willen spelen, hebben we weinig aan Doan.
Natuurlijk, als Madueke heel het jaar fit was geweest had Doan een rol gehad zoals Bruma omdat er gewoon een betere speler voor je zit. Maar Madueke was niet het hele jaar fit en de kans is minimaal (mijn eigen inschatting) dat hij volgend jaar wel heel het jaar fit zou zijn met zijn geschiedenis.

Doan heeft voor PSV veel kastanjes uit het vuur gehaald omdat hij ook kwaliteiten heeft en een goede speler is. Hij is geen speler die we voor 30 miljoen aan Tottenham verkopen maar hij is wel vrijwel altijd fit, is betrouwbaar op bijna elke manier en laat nog steeds groei zien op 23 jarige leeftijd. Als je dan perse geld wilt genereren voor andere posities dan moet je niet Doan verkopen maar Madueke. Ook omdat Doan zijn waarde kan hebben als aanvallende middenvelder en omdat hij óók als invaller dit jaar veel heeft toegevoegd toen ie erin kwam.
Brael
Vedette

Ik ga liever voor kwaliteit in dat geval, en dus Doan verkopen, Madueke behouden en de 7 miljoen voor Doan ergens anders investeren.

Backups voor de rechtsbuiten positie hebben we ook zonder Doan wel.
DonyellMalen
Legende

ComeOnPSV wrote: 03 May 2022, 11:48

Als ik deze beelden zie word ik toch enthousiast.
Het is een hele slimme spits. Hij maakt er echt wel 20+ als de aanvoer goed is.
Ook een jongen die vaak uit de spits komt, meer als schaduwspits kan gaan spelen. Wat Zahavi ook graag doet. Het is net wat PSV wil, dit is een totaal ander type als een Luuk de Jong, die veel meer gebruikt kan worden als kapstok.

Staat volgens Rik ook op het lijstje. Zal wel flink wat moeten kosten vermoed ik. Denk zeker 10 miljoen. Maarja, gezien z'n potentie kan je de gok nemen. Ook een jongen die qua karakter wel past bij PSV,, rustig en geen arrogante houding (mooi te zien in de aflevering van Touzani met hem).

Dus... spelen deze twee gasten volgend jaar allebei bij ons?

DeBruyne
Meervoudig international

De aan PSV gelinkte Alexis Vega zou op het punt staan om zijn contract met 3 jaar te verlengen bij Chivas
Tijn
Internationale topspeler

[mention]Ardbeg[/mention] Even hier mijn reactie, aangezien het niet meer specifiek over Ortega gaat.
En niet alleen aan jou gericht, maar lees meerderen hier dat er van alles moet komen en Sangaré en Gakpo moeten blijven.
Ik heb echt niet het idee dat we dan de selectie in totaal kunnen versterken.

Wat we weten/redelijk zeker weten:
Uit: Zahavi (0), Vinicius (0), Thomas (0), Sadilek (1,5), Baumgartl (3,5), Mvogo (0), Götze (3,5)

Weg mogen: Mwene (3), Max (6), Bruma (4), Drommel (verhuur?), Doan (10)

Dan zou je als je Drommel wel houdt als reservekeeper (wat ik geen goed idee zou vinden voor zowel PSV als Drommel), nog steeds ongeveer 7 nieuwe spelers moeten halen:
Keeper - basis
CV - back-up maar wel potentie voor basis gezien de blessuregevoeligheid van Obispo
Rechtsback - basis
CMa - basis
CMa - back-up (beoogde basis is Sangaré mpna, Veerman als 8 en dan een diepgaande middenvelder ernaast)
Spits - basis
Spits - back-up

In gunstigste geval dus 4 basisspelers en 3 back-ups, met besteedbare inkomsten van rond de 15 miljoen ongeveer en wat er nog is aan transferpotje.
Dat lijkt me echt heel erg karig en moeilijk shoppen. En huurlingen zijn vaak pas later beschikbaar, zeker de kwalitatief betere spelers.
En dan heb ik achterin nog gerekend met Oppegard en Sambo als reservebacks, op het middenveld met Guti en Van Ginkel als back-up middenvelders.

Ja er valt veel weg aan salarissen, maar veel spelers leveren niks op en de inkomsten die je krijgt zijn niet allemaal volledig te investeren normaal gesproken.
Wil je denk ik echt stappen kunnen maken voor de totale selectie, dan moet je haast wel Sangaré verkopen en het liefst ook wat eerder in de periode zodat je zelf sneller vervangers kan aantrekken.
Locked