Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Vroeger kochten mensen op hun 18e een huis en waren ze dood als ze 70 waren. De huidige millenials worden straks bijna allemaal 100. Nog genoeg tijd om op jezelf te wonen dus. Heb vooral medelijden met je ouders in plaats van met jezelf ;)
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Harminator wrote: 29 May 2024, 15:24 De huidige millenials worden straks bijna allemaal 100.
https://www.vzinfo.nl/levensverwachting/leeftijd-en-geslacht wrote: In 2022 was de levensverwachting(Het gemiddeld aantal nog te verwachten levensjaren op een bepaalde leeftijd.) bij geboorte 80,1 jaar voor mannen en 83,1 jaar voor vrouwen. De resterende levensverwachting op 65-jarige leeftijd was 19,0 jaar voor mannen en 21,2 voor vrouwen. Een 65-jarige man wordt naar verwachting dus 84,0 jaar en een 65-jarige vrouw 86,2 jaar.
Scheelt maar ruim 25% en 20%.

Dus nee, ze - huidige millenials - worden straks niet bijna allemaal 100. En dat is op basis van de verwachten van mensen die in 2022 geboren zijn, de huidige millenials zijn langer geleden geboren en die verwachting is nog een stukje lager.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 29 May 2024, 14:25
Fanatic-U-s wrote: 29 May 2024, 14:17 Dit is al maanden lang het meest zure topic van het forum. Dit is niets nieuws. Allemaal lui die op verschillende manieren boe roepen en vervolgens elkaar in de haren vliegen. Template.

Heb door dit topic zelfs gevraagd om een optie om topics standaard te kunnen doen verdwijnen, maar bestaat helaas niet.
Nu ben je zelf de zure boomer he. :mrgreen:
Gewoon generatie y hoor. Millenials for the win.
Ex unitate vires
BadShaker
Vaste waarde in elftal
Posts: 535
Joined: 07 Jun 2023, 00:06
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 29 May 2024, 13:21
BadShaker wrote: 29 May 2024, 12:24 Minder grote mond, verwachtingen bijstellen, en de handjes laten wapperen. Laat het maar zien jongens. Succes ermee.
Ik ben een eind-twintiger, universitair opgeleid, altijd thuiswonend geweest, altijd 10-20 uur gewerkt naast mijn studie (en fulltime tijdens vakanties), en heb een jaar of 5 terug met veel pijn en moeite - destijds alleen - een huis kunnen kopen. Laat dus staan hoe schier onmogelijk het is voor de mensen die nu ‘aan de beurt’ zijn (of zouden moeten), en lager geschoord en/of een lager inkomen hebben.

Misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in plaats van hier de ‘grote’, trieste jongen uit te hangen.
Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18
Chucky wrote: 29 May 2024, 13:21

Ik ben een eind-twintiger, universitair opgeleid, altijd thuiswonend geweest, altijd 10-20 uur gewerkt naast mijn studie (en fulltime tijdens vakanties), en heb een jaar of 5 terug met veel pijn en moeite - destijds alleen - een huis kunnen kopen. Laat dus staan hoe schier onmogelijk het is voor de mensen die nu ‘aan de beurt’ zijn (of zouden moeten), en lager geschoord en/of een lager inkomen hebben.

Misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in plaats van hier de ‘grote’, trieste jongen uit te hangen.
Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Hij is universitair opgeleid. Ik denk niet dat hij zal luisteren naar mensen die aantoonbaar minder intelligent zijn dan hij. Tut tut, terug naar de bouwplaats.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Ach sommige mensen zijn simpelweg niet in staat om zich in te leven in een ander
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 May 2024, 16:24
BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18

Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Hij is universitair opgeleid. Ik denk niet dat hij zal luisteren naar mensen die aantoonbaar minder intelligent zijn dan hij. Tut tut, terug naar de bouwplaats.
Ik denk dat je tegenwoordig meer kunt verdienen als installateur of timmerman dan met een universitaire studie als je het een beetje slim aanpakt. En je dus ook eerder een huis kunt kopen omdat je ook nog eens een aantal jaar voorsprong hebt op de arbeidsmarkt. En doordat je nog iets zelf kunt doen, zijn ook opknappers nog een optie.
These users thanked the author Harminator for the post (total 3):
GrasmatStandbeeldBadShaker
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 16:25 Ach sommige mensen zijn simpelweg niet in staat om zich in te leven in een ander
Ach ja, iedereen preekt voor eigen parochie. De pechstudenten hebben het over het mislopen van de basisbeurs, maar je hoort ze niet over het nieuwe pensioenstelstel wat juist voor hun generatie opgetuigd wordt. Een nieuw pensioenstelsel waar de 'door te slikken meloen' bij de 35-jarige tot 55-jarige op de bord komt te liggen. Je eigen leed voel je het hardst, maar iedere generatie heeft haar eigen mee- en tegenvallers.

Daarnaast is de term pechgeneratie in het leven geroepen om de studenten mee aan te duiden die nooit recht hebben gehad op de basisbeurs. Een ongelukkig gekozen term als je het mij vraagt. De term pechgeneratie lijkt te suggereren dat het gaat om een hele generatie die deze pech heeft. In werkelijkheid betreft het alleen het hoogopgeleide deel van deze generatie. Het deel wiens opleiding nog steeds zwaar gesubsidieerd wordt door de rest van de maatschappij. Het is op zijn zachtst gezegd ironisch dat de hoogopgeleiden tot de pechgeneratie behoren en laagopgeleiden niet.
These users thanked the author Lente for the post:
Standbeeld
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 May 2024, 16:24
BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18

Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Hij is universitair opgeleid. Ik denk niet dat hij zal luisteren naar mensen die aantoonbaar minder intelligent zijn dan hij. Tut tut, terug naar de bouwplaats.
Dit is echt heel erg en m.i de reden dat 25% op Wilders heeft gestemd.
Bedankt...

Of blijkt dit straks ook weer sarcastisch te zijn geweest? :think:
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 29 May 2024, 16:46
Jur1913 wrote: 29 May 2024, 16:25 Ach sommige mensen zijn simpelweg niet in staat om zich in te leven in een ander
Ach ja, iedereen preekt voor eigen parochie. De pechstudenten hebben het over het mislopen van de basisbeurs, maar je hoort ze niet over het nieuwe pensioenstelstel wat juist voor hun generatie opgetuigd wordt. Een nieuw pensioenstelsel waar de 'door te slikken meloen' bij de 35-jarige tot 55-jarige op de bord komt te liggen. Je eigen leed voel je het hardst, maar iedere generatie heeft haar eigen mee- en tegenvallers.
Dat zal allemaal wel. Maar ga dan niet van de daken schreeuwen dat anderen niet zo moeten piepen. Zielig gedrag vind ik dat
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Prof_napo
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Kan de topictitel aangepast worden naar 'Gedoe met generaties'?
Ex unitate vires
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18
Chucky wrote: 29 May 2024, 13:21

Ik ben een eind-twintiger, universitair opgeleid, altijd thuiswonend geweest, altijd 10-20 uur gewerkt naast mijn studie (en fulltime tijdens vakanties), en heb een jaar of 5 terug met veel pijn en moeite - destijds alleen - een huis kunnen kopen. Laat dus staan hoe schier onmogelijk het is voor de mensen die nu ‘aan de beurt’ zijn (of zouden moeten), en lager geschoord en/of een lager inkomen hebben.

Misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in plaats van hier de ‘grote’, trieste jongen uit te hangen.
Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Lol, met zo’n arrogante zielepiet valt überhaupt geen gesprek te voeren, laat staan dat je kan lezen wat ik zeg. En trouwens, alsof het voor de vorige generatie wel gebruikelijk was om 10 jaar na het afronden van de studie nog even thuiswonend te gaan werken 😂
These users thanked the author Chucky for the post:
29.04.2007
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18
Chucky wrote: 29 May 2024, 13:21

Ik ben een eind-twintiger, universitair opgeleid, altijd thuiswonend geweest, altijd 10-20 uur gewerkt naast mijn studie (en fulltime tijdens vakanties), en heb een jaar of 5 terug met veel pijn en moeite - destijds alleen - een huis kunnen kopen. Laat dus staan hoe schier onmogelijk het is voor de mensen die nu ‘aan de beurt’ zijn (of zouden moeten), en lager geschoord en/of een lager inkomen hebben.

Misschien moet je je eerst wat meer verdiepen in plaats van hier de ‘grote’, trieste jongen uit te hangen.
Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Welke grote mond? Chucky schets zijn situatie en daar zit een stuk inzet maar ook een stuk geluk ( geboren worden in de juiste periode ). Situaties veranderen, soms positief en soms negatief maar een grote mond in zijn post? Nee, niet echt buiten wellicht de laatste zin maar dat is meer een sneer dan wat anders.

Hij stelt niet dat het een vanzelfsprekendheid is, dus waar die noodzaak van de reality check vandaan komt is een raadsel, zeker omdat hij zelf al onderkent dat het nu lastiger - zijn woorden "schier onmogelijk" - is. Succes met sparen overigens, zeker als je niet inwonend bent bij je ouders, iets wat niet altijd een optie is.

Lekker 10 jaar sparen, we komen uit een periode waar de jaar op jaar stijging er enkel en alleen al voor zorgde dat er niet tegenop te sparen was. Maakt sparen niet nutteloos maar helpt je niet op het gat naar een koopwoning te verkleinen.
Last edited by Prof_napo on 29 May 2024, 17:18, edited 1 time in total.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2024, 13:25 Deze discussie is niet meer 'Gedoe met supporters' maar meer 'Gedoe tussen supporters'.

We gaan weer terug naar het gajes met de sterretjes en zwaarder materiaal.
Dit dus..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
BadShaker
Vaste waarde in elftal
Posts: 535
Joined: 07 Jun 2023, 00:06
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 29 May 2024, 17:12
BadShaker wrote: 29 May 2024, 16:18

Makker. Ik zei toch al: minder grote mond, en nu doe je het alsnog. Als jij op je 25e je eigen huis kunt kopen is het tijd voor een reality check. Dat is geen vanzelfsprekendheid en is het ook nooit geweest. Ga eerst maar eens 10 jaar werken en sparen. Dan mag de "pech-generatie" hier een grote mond hebben. Tot die tijd: tut tut en hop aan de slag.
Lol, met zo’n arrogante zielepiet valt überhaupt geen gesprek te voeren, laat staan dat je kan lezen wat ik zeg. En trouwens, alsof het voor de vorige generatie wel gebruikelijk was om 10 jaar na het afronden van de studie nog even thuiswonend te gaan werken 😂
Wellicht kun je een boek schrijven over je succesverhaal - je bent een lichtend voorbeeld voor hoe de pechgeneratie toch nog uit de diepe ellende kan komen waarin ze zich bevindt. Schrijf dan ook een hoofdstukje over huren, dat is een mooi fenomeen. En nog een stukje over verhuizen naar het buitenland, want daar is alles beter. En FIRE, want wie wil er nu werken. En rijk worden met crypto of dropshipping. Succes jongen.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 16:48
Lente wrote: 29 May 2024, 16:46

Ach ja, iedereen preekt voor eigen parochie. De pechstudenten hebben het over het mislopen van de basisbeurs, maar je hoort ze niet over het nieuwe pensioenstelstel wat juist voor hun generatie opgetuigd wordt. Een nieuw pensioenstelsel waar de 'door te slikken meloen' bij de 35-jarige tot 55-jarige op de bord komt te liggen. Je eigen leed voel je het hardst, maar iedere generatie heeft haar eigen mee- en tegenvallers.
Dat zal allemaal wel. Maar ga dan niet van de daken schreeuwen dat anderen niet zo moeten piepen. Zielig gedrag vind ik dat
Proest, lees je mijn posts wel of werkt puur mijn naam als een rode lap? Waar zeg ik anderen niet zo moeten piepen? Met je zielig gedrag en dat zal allemaal wel. Of heb je uitleg nodig bij de term voor eigen parochie preken?
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Laten we inderdaad kappen met deze discussie; schiet toch niet op zo. Gaan ons concentreren op PSV, Ajax is kut of ruziënde fans van andere clubs maar het onderling gezellig houden? :)
These users thanked the author Maax for the post:
Lente
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 29 May 2024, 17:38
Jur1913 wrote: 29 May 2024, 16:48

Dat zal allemaal wel. Maar ga dan niet van de daken schreeuwen dat anderen niet zo moeten piepen. Zielig gedrag vind ik dat
Proest, lees je mijn posts wel of werkt puur mijn naam als een rode lap? Waar zeg ik anderen niet zo moeten piepen? Met je zielig gedrag en dat zal allemaal wel. Of heb je uitleg nodig bij de term voor eigen parochie preken?
Gaat ie? Ik heb het over BadShaker dat hij niet zo triest moet doen. Ik heb niks tegen jou
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 29 May 2024, 17:52
Lente wrote: 29 May 2024, 17:38

Proest, lees je mijn posts wel of werkt puur mijn naam als een rode lap? Waar zeg ik anderen niet zo moeten piepen? Met je zielig gedrag en dat zal allemaal wel. Of heb je uitleg nodig bij de term voor eigen parochie preken?
Gaat ie? Ik heb het over BadShaker dat hij niet zo triest moet doen. Ik heb niks tegen jou
Okay, dank voor je uitleg, dat verklaart een hoop. Alleen als je even terug kijkt zie je dat je mij quoot ipv BadShaker, vandaar dat ik het als een persoonlijke reactie op mij opvatten. Hopelijk snap je mijn reactie nu ook wat beter.

Daarnaast sluit ik me bij Maax en Deninho aan, alles is wel gezegd volgens mij en we blijven in rondjes draaien en het is van ontopic naar offtopic aan het gaan, dus wat mij betreft is dit wel klaar. Sorry als ik je beledigd heb, dat was niet de bedoeling, probeer het normaliter altijd om het netjes en inhoudelijk te houden.
Oh PSV wat je met me doet…
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 29 May 2024, 18:14
Jur1913 wrote: 29 May 2024, 17:52

Gaat ie? Ik heb het over BadShaker dat hij niet zo triest moet doen. Ik heb niks tegen jou
Okay, dank voor je uitleg, dat verklaart een hoop. Alleen als je even terug kijkt zie je dat je mij quoot ipv BadShaker, vandaar dat ik het als een persoonlijke reactie op mij opvatten. Hopelijk snap je mijn reactie nu ook wat beter.

Daarnaast sluit ik me bij Maax en Deninho aan, alles is wel gezegd volgens mij en we blijven in rondjes draaien en het is van ontopic naar offtopic aan het gaan, dus wat mij betreft is dit wel klaar. Sorry als ik je beledigd heb, dat was niet de bedoeling, probeer het normaliter altijd om het netjes en inhoudelijk te houden.
No worries. Ik snap je reactie :D
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Lente
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Studenten topic openen in maatschappelijke topics. Dit is al pagina's ver off topic.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2024, 18:42 Studenten topic openen in maatschappelijke topics. Dit is al pagina's ver off topic.
Ergens nog een steward die je kent in zijn been gestoken?
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Shoving heeft zijn excuses er toch al voor aangeboden en zijn woorden ingetrokken? Kom op joh.

Val 'm dan aan op iets waar hij achter staat. Genoeg te vinden

;)
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Stadionverbod!!!
User avatar
snibbo
Lid 2e elftal
Posts: 174
Joined: 31 Aug 2021, 11:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Onze Joey
FOOTB_REM_S: No

Zou misschien niet eens een stom idee zijn om een fittie topic te maken. Lijkt me best leuk om te lezen.
Post Reply