Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 24 May 2022, 23:57 Boubacar Kouyaté. Ijzersterkte verdediger van Metz en ook erg kopsterk. Echt een beest. Is gedegradeerd met Metz, dus relatief goedkoop op te pikken.

https://www.transfermarkt.nl/kiki-kouya ... ler/211637
Ja, hele mooie optie! Goed gevonden! Groot, met 25 jaar nog jong genoeg en ook nog tweebenig zelfs! Zo'n kerel zou ik graag zien komen.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Proefballonnetje, benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken: wat me verbaast is dat er nog steeds geen club is die zich voor Thijs Dallinga heeft gemeld. 1m90, 21 jaar en met 35 goals en 9 assists in 42 wedstrijden inclusief playoffs en beker duidelijk iemand die de KKD wel is ontgroeid. Wat echter onduidelijk is, is waar zijn top ligt: blijkt het een gevalletje Robert Muhren (te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken) of volgt uiteindelijk een pad als Huntelaar? Met een behoorlijke basistechniek en het gemak waarmee hij uit alle hoeken en standen scoort sluit ik dit laatste niet uit en hoewel het 'maar KKD-niveau' is waar hij het op liet zien zou ik zeker als subtopper, maar misschien zelfs als PSV deze jongen op de kop tikken. Voor €2M leg je hem wel vast en als je hem gelijk een jaar verhuurd aan Excelsior of een andere ED-club zie je gelijk hoe hij zich op het hoogste niveau houdt. Valt-ie tegen, dan slijt je hem tegen inkoopprijs alsnog wel aan pakweg Utrecht of Heerenveen. Is het een succesnummer, dan heb je een jonge topscorer in huis en heb je voorkomen dat je na volgend seizoen €8-10M hebt hoeven betalen aan de club die hem deze zomer wél overneemt.

Overigens zou ik met de spotgoedkope Million Manhoef dezelfde constructie overeenkomen. Uitstekende linksback, die ik na een volledig ED-seizoen op zijn naam wel een Dumfries-achtige ontwikkeling zie maken. Nu voor max €1M te halen, daarna tel je weer €6M uit.
Standbeeld
Mister PSV

Op zich een mooi proefballonnetje. Zoiets is natuurlijk altijd te proberen en die Dallinga heb ik ook dingen zien doen waarvan ik denk: die moet het ook bij een Heerenveen kunnen. Het nadeel is denk ik alleen dat PSV geen budget heeft om in zulke risico's 2 mln te steken. Zolang we een back als Brenet nog gratis op moeten halen, zal PSV dat risico niet nemen.
Nick
Jeugdspeler

Helaas gaat Hlozek naar Leverkusen maar bij sparta praag zit nog een talentvolle speler. Adam Karabec is een (aanvallende) middenvelder van 18 jaar. Speelt als een typische spelverdeler en heeft een goede steekpass en overzicht. Altijd te boek gestaan als een van de grootste tsjechische talenten van de laatste jaren. Heeft dit jaar in 25 wedstrijden 832 minuten gemaakt wat neerkomt op 33 minuten per wedstrijd, hij is 7 wedstrijden in de basis begonnen. Heeft 2 goals gescoord en 2 assists gegeven wat neerkomt op een g/a per 208 minuten. Zijn rendement kan dus nog wel een stuk verbeteren wat ook wel logisch is gezien zijn leeftijd. Hij heeft nog een contract tot 2023 en een marktwaarde van 2,4 miljoen (bron:transfermarkt) dus kan waarschijnlijk relatief goedkoop opgehaald worden. Kan erg interessant zijn om hem via jong PSV/als back up van Veerman op te leiden tot basisspeler.
Mvogoat
Basisspeler

In de categorie Spitsentalentje die ook op de vleugels uit kan komen vind ik Elye Wahi van Montpellier wel een hele leuke speler. Het is zeker nog geen finished product maar vind hem wel heel erg leuk spelen. Zit snelheid op, lekker schot en inzicht. Volgende zomer kan die zomaar 20+ gaan kosten.
Lengte: 1.84
Leeftijd: 19
Nationaliteit: Frankrijk/Ivoorkust
Marktwaarde: 8 miljoen (transfermarkt)
Contract: medio 2025
Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
Ardbeg
Mister PSV

Standbeeld wrote: 25 May 2022, 11:14 Op zich een mooi proefballonnetje. Zoiets is natuurlijk altijd te proberen en die Dallinga heb ik ook dingen zien doen waarvan ik denk: die moet het ook bij een Heerenveen kunnen. Het nadeel is denk ik alleen dat PSV geen budget heeft om in zulke risico's 2 mln te steken. Zolang we een back als Brenet nog gratis op moeten halen, zal PSV dat risico niet nemen.
We moeten hem helemaal niet gratis ophalen, dat kan nu :)
Standbeeld
Mister PSV

Ardbeg wrote: 25 May 2022, 16:36
Standbeeld wrote: 25 May 2022, 11:14 Op zich een mooi proefballonnetje. Zoiets is natuurlijk altijd te proberen en die Dallinga heb ik ook dingen zien doen waarvan ik denk: die moet het ook bij een Heerenveen kunnen. Het nadeel is denk ik alleen dat PSV geen budget heeft om in zulke risico's 2 mln te steken. Zolang we een back als Brenet nog gratis op moeten halen, zal PSV dat risico niet nemen.
We moeten hem helemaal niet gratis ophalen, dat kan nu :)
Nee maar het geeft wel aan waar de prioriteiten liggen. Anders haalt PSV wel even een back van 5-10 mln met meer kwaliteiten voor de basis. Het is niet zo dat wij in de positie zijn om enkele miljoenen in een proefballonnetje Dallinga te steken.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Ik betwijfel of dat zo zwartwit is. Dallinga voor een habbekrats ophalen kost je - zeker op termijn, zelfs als-ie tekort blijkt te komen verkoop je hem wel - minder dan het weggegooide geld dat je aan salaris en/of huurkosten kwijt bent bij profielen als Zahavi en Vinicius. En ik betwijfel ook of Dallinga minder is dan die twee jokers.
Standbeeld
Mister PSV

O Goleiro Grande wrote: 25 May 2022, 18:11
Ik betwijfel of dat zo zwartwit is. Dallinga voor een habbekrats ophalen kost je - zeker op termijn, zelfs als-ie tekort blijkt te komen verkoop je hem wel - minder dan het weggegooide geld dat je aan salaris en/of huurkosten kwijt bent bij profielen als Zahavi en Vinicius. En ik betwijfel ook of Dallinga minder is dan die twee jokers.
Ik geloof gewoon niet dat PSV zo een risico wil nemen voor dat geld. Ongeacht of het nu een succes kan worden of niet. Wanneer is de laatste keer geweest dat PSV zo een risicootje heeft genomen? Door van een degradatiekandidaat of KKD team een speler over te nemen? Jurjes? Thomas (die had zich overigens wel echt bewezen bij Zwolle in de Eredivisie)?. PSV vist normaliter gewoon in een andere vijver om zo een minder miljoenenrisico te nemen waarbij de kans op succes aanzienlijk groter is. Het zou interessanter zijn als zo'n jongen weg moet bij Groningen dat PSV hem dan oppikt voor Jong ipv Excelsior.
Rikkert1234
Vedette

Hzolek interessant?🥲
Massimo
Legende

PSV heeft in het verleden Rosario van Almere City opgepikt voor 5 of 6 ton en was eind van de transferwindow bereid om een paar miljoen aan Volendam te betalen aan Micky van der Ven, maar ging toen naar Wolfsburg. Die laatste had ik een rare transfer gevonden, omdat PSV daar al andere spelers met vergelijkbare profielen had rondlopen. Tevens is PSV destijds ook in de markt voor Schuurs geweest die gelukkig naar Ajax ging.

Het lastige voor dit soort spelers is behalve dat de onzekerheid nog een stuk groter is of ze het wel of niet gaan halen is dat dit soort spelers vaak ook 1 of 2 seizoenen Eredivisie nodig hebben om tot een minimum niveau voor het eerste te komen en vanuit daar verder te kunnen groeien en die mogelijkheid krijgen ze vaak niet als ze direct gehaald worden. Dan mogen ze eens een bekerwedstrijdje meedoen.

PSV heeft gehad aan Dumfries toen die een seizoen Heerenveen in de benen had, maar moest er toen wel 5-6 miljoen voor betalen in plaats van 1 miljoen een jaar eerder bij Sparta. Toch heb je als PSV zijnde ook een bepaald minimum aan instapniveau nodig en dus is het misschien wel waard geweest dat je een jaar later een speler voor meer geld hebt gehaald, maar wel verder was in zijn ontwikkeling. Het hoeft niet altijd op te gaan, maar dit soort transfers zijn vaak lastige als het om een slagingskans gaat. Dan denk ik dat je meer hebt aan een categorie hoger die vanuit jongere selecties bij PSV kunnen doorgroeien en waar je in een eerder stadium een bepaald bedrag voor hebt betaald of hebt weten te halen zoals destijds met een Madueke. Dat heeft even tijd nodig, maar dan levert je in veel gevallen wel meer op. De stap van KKD naar het eerste van PSV is echt nog wel heel erg groot. (En er zullen uitzonderingen blijven)
Standbeeld
Mister PSV

Rosario kwam volgens mij voor heel wat minder geld. Sloot ook aan bij Jong en stroomde vervolgens door naar 1. Wel een succesvolle transfer gebleken. Sterk gescout door PSV. Dat is wel een mooi voorbeeld van hoe het zou moeten. Voor een paar ton oppikken en bij Jong aan laten sluiten, die spelen immers ook KKD, maar de faciliteiten en mogelijkheden zijn hier beter.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 25 May 2022, 18:36
O Goleiro Grande wrote: 25 May 2022, 18:11

Ik geloof gewoon niet dat PSV zo een risico wil nemen voor dat geld. Ongeacht of het nu een succes kan worden of niet. Wanneer is de laatste keer geweest dat PSV zo een risicootje heeft genomen? Door van een degradatiekandidaat of KKD team een speler over te nemen? Jurjes? Thomas (die had zich overigens wel echt bewezen bij Zwolle in de Eredivisie)?. PSV vist normaliter gewoon in een andere vijver om zo een minder miljoenenrisico te nemen waarbij de kans op succes aanzienlijk groter is. Het zou interessanter zijn als zo'n jongen weg moet bij Groningen dat PSV hem dan oppikt voor Jong ipv Excelsior.
Klopt, PSV vist liever in de subtop en op zich ook logisch. Alleen soms kun je je ook afvragen of dat altijd een graadmeter moet zijn, als je nauwkeurig scout. Dumfries en Strootman stonden bij Sparta al op de scoutingslijst, maar PSV betaalde de hoofdprijs voor het risico dat ze niet durfden te nemen door hen al uit Spangen weg te plukken. Met name in het geval van Strootman vond ik dat een hard gelag, die speelde slechts een halfjaar in Utrecht. Ik zeg niet dat een tussenstap richting de top geen goede graadmeter is, maar met spelers als Maher, Ramselaar en Luckassen zijn we ook zo op die manier bedrogen - en flink wat geld lichter - uitgekomen.
Massimo
Legende

O Goleiro Grande wrote: 25 May 2022, 19:45 maar met spelers als Maher, Ramselaar en Luckassen zijn we ook zo op die manier bedrogen - en flink wat geld lichter - uitgekomen.
Hoe je hier mijns inziens beter naar kan kijken heb ik op 3 januari op pagina 11 van het Veerman topic opgeschreven en waarom ik, toen de interesse concreet werd. Veerman interessant vond en wat het verschil maakte met o.a. Ramselaar en Luckassen. De vergelijking met Maher heb ik in mindere mate op pagina 23 van hetzelfde topic op 6 januari opgeschreven in twee verschillende posts.
DonyellMalen
Legende

O Goleiro Grande wrote: 25 May 2022, 10:09 Ja, hele mooie optie! Goed gevonden! Groot, met 25 jaar nog jong genoeg en ook nog tweebenig zelfs! Zo'n kerel zou ik graag zien komen.
Dit zijn de spelers waar PSV zich op moet richten, perfecte leeftijd, tweebenig, snel, sterk en bovendien voor een habbekrats op te halen (door degradatie). De Ligue 1, maar ook de Ligue 2 is ontzettend interessant, echt een talentenfabriek. Hopelijk houdt John die lijntjes kort, want na Sangare willen we graag nog zo'n parel uit die hoek te zien krijgen.

De plaatselijke krant meldt dat Kouyate hoe dan ook gaat proberen Metz te verlaten:
https://www.score.fr/football/articles/ ... x-grenats/
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 26 May 2022, 17:33
O Goleiro Grande wrote: 25 May 2022, 10:09 Ja, hele mooie optie! Goed gevonden! Groot, met 25 jaar nog jong genoeg en ook nog tweebenig zelfs! Zo'n kerel zou ik graag zien komen.
Dit zijn de spelers waar PSV zich op moet richten, perfecte leeftijd, tweebenig, snel, sterk en bovendien voor een habbekrats op te halen (door degradatie). De Ligue 1, maar ook de Ligue 2 is ontzettend interessant, echt een talentenfabriek. Hopelijk houdt John die lijntjes kort, want na Sangare willen we graag nog zo'n parel uit die hoek te zien krijgen.

De plaatselijke krant meldt dat Kouyate hoe dan ook gaat proberen Metz te verlaten:
Ook al een aantal jaar op het lijstje.
Wel eens wat over opgeschreven.
Als Boscagli of een speler vertrekt zie ik hem ook graag komen.
DonyellMalen
Legende

Ah ja, heb jij hier eerder al over geschreven? Ben wel benieuwd naar die post dan. Absoluut, zou een goede versterking zijn voor ons.
Jwoeloe
Moderator

Voormalig KG wrote: 26 May 2022, 17:48
DonyellMalen wrote: 26 May 2022, 17:33

Ook al een aantal jaar op het lijstje.
Wel eens wat over opgeschreven.
Als Boscagli of een speler vertrekt zie ik hem ook graag komen.
Boscagli gaan we in de loop van komend jaar nog een tijd missen. Als hij inderdaad een goede vervanger van de Boss is, kan je hem sowieso alvast halen.
Standbeeld
Mister PSV

Zou Ebiowei iets voor PSV kunnen zijn? Spits maar kan ook op de flanken. Heeft een NL paspoort en is 18 jaar jong. Schijnt indruk te hebben gemaakt bij Derby. Verschillende Engelse clubs uit de Premier League hebben interesse. Nu nog relatief goedkoop. Misschien een mooi alternatief voor Gnonto.

https://www.transfermarkt.nl/malcolm-eb ... ler/512354
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Die Jayden Braaf is op weg naar Dortmund
VeresRivne
Vedette

hondjevandebakker wrote: 27 May 2022, 10:20 Die Jayden Braaf is op weg naar Dortmund
Adam Hlozek trouwens naar Leverkusen. Die Braaf wordt ook de tweede Bobby Adekanye.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Een parel uit de Ligue 2 is overigens centrale verdediger Souleymane Isaac Touré van Le Havre.

Deze jongen is een buitenkans. Een verdediger en dit seizoen ondanks zijn 19 jaar heel steady.
Hij is letterlijk een reus, 2,04 cm, en een beest op het veld. Dit seizoen veel last gehad van een enkel blessure waardoor hij er een half jaar of langer uit lag.

Als we hem al kunnen vastleggen, dan staat er binnen twee jaar een speler klaar met enorm veel potentie om tot een topper uit te groeien.

DonyellMalen
Legende

Ziet er heel goed uit. Stel je toch een voor, hebben we straks een keeper van 1,99m en een CB van 2,04m. Transfermarkt schat hem in op 1 miljoen euro, da's een prikkie. Mooi voor uit de talentenpot. Uit de jeugd van Le Havre komen sowieso goed spelers; Paul Pogba, Steve Mandanda, Riyad Mahrez, etc
TomPSV
Legende

Het is wel een enorme wildebras op dat filmpje.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Wat een knoest zeg, jeetje mina.
Post Reply