3. Gewoon omdat het kan
Tot slot (omdat ik ook gewoon aan het werk moet); Ui-jo Hwang, een 29-jarige Zuid Koreaan die bij Bordeaux in de spits speelt en ook uitkomt voor het Nationale Elftal.
Heeft een paar fijne bewegingen in de benen en durft ook een verdediger uit te spelen. Met 11 goals in 32 wedstrijden niet de topscoorder van de Ligue 1 vorig seizoen, en als back-up wellicht een beetje prijzig, maar ik zou wel weer eens een Zuid Koreaan in ons shirt willen zien. https://www.transfermarkt.nl/ui-jo-hwan ... ler/260166
Zie liever een jong talent.. op dit moment zie ik potentie in Eom Ji Sung. Heeft zijn voornaam al mee ;-)
Kan op beide flanken, speelt op 2e niveau dus goed haalbaar en zeker met Luuk een topper in wording. 1 interland en 1 interland doelpunt voor Korea.
In zijn debuutseizoen in elftal van het jaar in de K-league1. Voor wat het waard is in Korea noemen zij hem de volgende Son Heung Min
Hij speelt inderdaad op het tweede niveau, maar wel het tweede niveau in Korea
Zie dat zijn enige interland een vriendschappelijke wedstrijd is waarin Korea met 5-1 won van IJsland. Hij scoorde de 5-1 in minuut 86 nadat hij in de 74e mocht invallen.
Ik zal hem eens in de gaten houden!
Zie liever een jong talent.. op dit moment zie ik potentie in Eom Ji Sung. Heeft zijn voornaam al mee ;-)
Kan op beide flanken, speelt op 2e niveau dus goed haalbaar en zeker met Luuk een topper in wording. 1 interland en 1 interland doelpunt voor Korea.
In zijn debuutseizoen in elftal van het jaar in de K-league1. Voor wat het waard is in Korea noemen zij hem de volgende Son Heung Min
Hij speelt inderdaad op het tweede niveau, maar wel het tweede niveau in Korea
Zie dat zijn enige interland een vriendschappelijke wedstrijd is waarin Korea met 5-1 won van IJsland. Hij scoorde de 5-1 in minuut 86 nadat hij in de 74e mocht invallen.
Ik zal hem eens in de gaten houden!
Ook een video toegevoegd en wat extra info waaronder zijn uitverkiezing voor team van het seizoen toen hij op het eerste niveau acteerde. Vergeet niet dat Ji Sung Park het meerdeel van zijn wedstrijden op het 2e niveau in Japan speelde ;-)
Heb deze gedachte al een tijdje, maar dit artikel is wel een mooie aanleiding om het te posten. Ik vraag me af of Nederlandse topclubs bepaalde kwaliteiten slecht herkennen. Ongepolijste voetballers als De Roon, Botman, Hateboer etc. worden volgens mij gemist door NLse topclubs. Of is het gewoon een kwestie van 'je kunt niet alles kopen'?
Schouten werd toch wel gezien als een goede speler? Dat de middenmoot van de Eredivisie hem niet gehaald heeft vond ik ook wat vreemd. Maar misschien wilden ze dat wel en kwam toen Bologna langs. Dan ben je al snel kansloos. Dat PSV, Ajax of Feyenoord (nog) niet aan hem begonnen vond ik logisch. Hij moet ook nog maar bewijzen dat hij dat niveau heeft natuurlijk. Doet het goed bij de nummer 13 van Italië, maar dat is nog altijd een lager niveau dan PSV en Ajax.
Last edited by Johnnie Walker on 03 Jun 2022, 16:06, edited 1 time in total.
Heb deze gedachte al een tijdje, maar dit artikel is wel een mooie aanleiding om het te posten. Ik vraag me af of Nederlandse topclubs bepaalde kwaliteiten slecht herkennen. Ongepolijste voetballers als De Roon, Botman, Hateboer etc. worden volgens mij gemist door NLse topclubs. Of is het gewoon een kwestie van 'je kunt niet alles kopen'?
Denk zelf dat het risico te groot is.. 2 miljoen is voor Ajax en PSV nog wel te doen, maar een speler van Telstar is toch een risico en als je daar al goede en/of genoeg spelers hebt dan moet zo'n jongen ook nog willen natuurlijk
Dit niveau zou ook voort moeten komen vanuit je jeugd en andersom wil je met een dergelijke aankoop/gok ook je jeugdspelers niet in de weg zitten. Je kunt altijd een speler missen (can't win them all) en over het algemeen blijft het afwachten/een risico.
Dit speelt nu alleen omdat Schouten geselecteerd wordt. Stel dat een Veerman zou zijn geselecteerd dan heb je juist goed gehandeld.
Naast het feit dat al jaren de NL'se clubs ook hoge bedragen vragen voor spelers, zeker als ze naar de topclubs in NL gaan.
Zomaar een gekke suggestie: Ekkelenkamp. Scoort als middenvelder behoorlijk vaak in Jong Oranje. Box to box en fysiek sterk. Wie weet spelen we binnenkort tegen Ronaldo.
ruuddevil wrote: ↑03 Jun 2022, 23:05
Zomaar een gekke suggestie: Ekkelenkamp. Scoort als middenvelder behoorlijk vaak in Jong Oranje. Box to box en fysiek sterk. Wie weet spelen we binnenkort tegen Ronaldo.
Ik snap dat nl elftal kijken saai is maar je hoeft niet gelijk n krat bier per helft weg te tikken.
Ik vond je altijd fijne kerel maar na dat gedoe van je in de Drommel-Poll en nu dit begin ik toch wel wat te twijfelen.
Ik steun [mention]ruuddevil[/mention] in dit betoog; Ekkelenkamp zou ook imo een prima optie zijn. Hij is het type speler dat veel diepgang en scorend vermogen zou kunnen brengen in de formatie met PNA.
Een type Ekkelenkamp zou prima op ons middenveld passen. Ik vond hem echter bij Ajax niet goed genoeg en heb niet het idee dat hij zich bij Hertha stormachtig heeft ontwikkeld. Heb er tenminste niks over gehoord.
Ik noemde het niet voor niets een gekke suggestie. Het valt me op dat die jongen in Jong Oranje vaak scoort en ik weet uit zijn Ajax tijd nog wat voor type speler het is (ik vond hem toen ook niet goed genoeg, maar ik vind Ajacieden per definitie kut). Dus ik vroeg me af of, als je alle sentimenten weglaat, dit iemand zou kunnen zijn voor ons. We kijken tenslotte ook naar Timber.
ruuddevil wrote: ↑04 Jun 2022, 10:17
Ik noemde het niet voor niets een gekke suggestie. Het valt me op dat die jongen in Jong Oranje vaak scoort en ik weet uit zijn Ajax tijd nog wat voor type speler het is (ik vond hem toen ook niet goed genoeg, maar ik vind Ajacieden per definitie kut). Dus ik vroeg me af of, als je alle sentimenten weglaat, dit iemand zou kunnen zijn voor ons. We kijken tenslotte ook naar Timber.
Dan zou bijv een Dani de Wit ook een optie zijn.
Maar Timber is potentieel (en technisch) beter dan deze heren.
Ik ga toch een lans breken voor Vladyslav Supriaha..
Oekraïense spits van 22 jaar uitgeleend aan Sampdoria dit seizoen..
Staat onder contract bij Dinamo Kiev overigens..
Player profile:
Firstly, Supriaha is 6ft and although he does not yet possess a hugely muscular frame, he has enough about him to pose a physical threat to defenders. With his back to goal or in the air, he is a handful, demonstrated by his 13 headed shots last season, the fifth highest in the division.
Supriaha also possesses a real determination and tenacity about his game, which combines well with his physical presence meaning defenders certainly know that they have been in a game against him. Supriaha presses from the front well, and he enjoys a duel with the defenders, averaging 12 offensive duels per 90 minutes.
There are however, two main strengths of Supriaha that really stand out. The first of which being his acceleration. There are many obvious examples of Supriaha displaying this acceleration, where he carries the ball and bursts past defenders, highlighted with his 3.4 dribbles per 90 minutes with an impressive success rate of 59%.
It is in fact Supriaha’s acceleration over short spaces, utilised with his intelligence of movement that really catches the eye though. Supriaha often drops deep, pulling the defenders with him and links up play with the midfield, usually favouring the one touch lay-off, before then spinning the defender and making a move towards the box. Supriaha scores most of his goals from in between the posts and less than 12 yards out. It is this impressive acceleration and movement that allows him to do this.
The other strength of Supriaha that catches the eye is the quality of his finishing. At only 20 years of age (hij is nu 22) it is of a remarkably high standard. Based on the quality of his chances last season, Supriaha’s expected goals total (xG) was 9.68, but he exceeded this comfortably, scoring 14 goals. In addition, Supriaha hit 62% of his shots on target, higher than 49% for Junior Moraes (the league’s top goalscorer), and way higher than even the lethal Robert Lewandowski, who only managed 52% of his shots on target. This again can be attributed to the quality of Supriaha’s movement and how he takes most of his shots from close range, with very few from outside the area.
Supriaha’s goals are largely one or two touch finishes from inside the box, he also favours precision over power, adopting to find the corners rather than to blast the ball home. This is the sensible option as he is usually running into the box and on to the ball, where a caressed and sharply taken finish is usually what is required.
Natuurlijk zijn er verbeterpunten:
A few things do stand out for Supriaha to work on. The first being his finishing when he has a bit more time to think.
The other is when he drops deep to link the play, he likes to lay it off to the midfield one touch, this is often a bit sporadic and doesn’t find the man comfortably as often as it should. It sometimes feels rushed because he is looking to quickly make that movement behind the defender, which is a good thing, but a bit more composure is needed.
Er zitten een aantal zeer creatieve en doordachte mensen op dit forum. Volgens Portugese media (Record) is Götze nu echt heel hard op weg naar Benfica. Wie moet hem gaan vervangen? Ervan uitgaande dat Ruud met de punt naar achter speelt, moet er denk ik iemand langs Veerman komen die rugdekking krijgt van een sloper (hopelijk Sangare). Drop namen! Wie moet er gehaald worden!?!?!?
OnsPSV wrote: ↑05 Jun 2022, 11:55
Er zitten een aantal zeer creatieve en doordachte mensen op dit forum. Volgens Portugese media (Record) is Götze nu echt heel hard op weg naar Benfica. Wie moet hem gaan vervangen? Ervan uitgaande dat Ruud met de punt naar achter speelt, moet er denk ik iemand langs Veerman komen die rugdekking krijgt van een sloper (hopelijk Sangare). Drop namen! Wie moet er gehaald worden!?!?!?
Angelo Fulgini van Angers zou ik een hele interessante optie vinden. Zijn we geloof ik vorig jaar ook mee in verband gebracht. Heeft nog een éénjarig contract dus niet onbetaalbaar vermoed ik.
Sangare verkopen. Souza als vervanger. Wijnaldum overhalen met oog op wk. Veerman-Souza-Wijnaldum PNA. Zeer compleet middenveld en wat extra geld in het laatje voor aankopen.
Het zou mooi zijn als Wijnaldum zou willen komen maar geloof het eerlijk gezegd niet. Dan moet hij wel heel erg veel geld inleveren en denk dat bijvoorbeeld een Newcastle meer kan bieden en hij daar ook gewoon basisspeler is.