Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mocht het nog niet gemeld zijn: lijkt er op alsof Alexis Vega heeft bijgetekend:




edit: Ja dus; https://www.elfutbolero.us/ligamx/Break ... -0007.html
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 07 May 2022, 01:55 Mocht het nog niet gemeld zijn: lijkt er op alsof Alexis Vega heeft bijgetekend:




edit: Ja dus; https://www.elfutbolero.us/ligamx/Break ... -0007.html
Zit een clausule in dat hij weg kan als een Europese club zich meldt voor een bepaalde prijs.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

van Nistelrooij wil dus werken met een selectie van 24 veldspelers en 4 keepers.

Momenteel

1 *
2 Drommel
3/4 Delanghe/ Peersman

Peersman gaat zijn wedstrijden keepen bij jong PSV, dan lijkt het mij beter dat deLanghe wordt verhuurd.

Dan zou er op het keepersfront een nieuwe eerste doelman moeten komen en een ervaren 3e keeper wat mij betreft.

Dan zou het zoiets kunnen worden:

1 Hugo Souza
2 Drommel
3 Mulder (33, transfervrij)
4 Peersman
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je hebt ook die Vincent Muller nog toch?
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die mag/moet weg.

Drommel en Erwin Mulder is overigens pure armoede, in welke rol dan ook.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 07 May 2022, 08:45 Je hebt ook die Vincent Muller nog toch?
Ben ik niet zo van gecharmeerd eigenlijk. Hopelijk gunt PSV hem een transfervrij vertrek
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 07 May 2022, 08:19 van Nistelrooij wil dus werken met een selectie van 24 veldspelers en 4 keepers.

Momenteel

1 *
2 Drommel
3/4 Delanghe/ Peersman

Peersman gaat zijn wedstrijden keepen bij jong PSV, dan lijkt het mij beter dat deLanghe wordt verhuurd.

Dan zou er op het keepersfront een nieuwe eerste doelman moeten komen en een ervaren 3e keeper wat mij betreft.

Dan zou het zoiets kunnen worden:

1 Hugo Souza
2 Drommel
3 Mulder (33, transfervrij)
4 Peersman
Geen Mulder alsjeblieft, dit is geen vooruitgang.

De huidige selectie bestaat met twee keepers ook uit 24 spelers. Erbij optellen dat hij Sambo, Oppergard, Saibari, Bakayoko en Peersman meeneemt. Wie gaan er dan al zeker vertrekken?

De backs Max en Mwene is eigenlijk geen plek meer voor? Een echt goede rechtsback willen de supporters iig? Voorin zal Doan en/of Bruma de plek aan Bakayoko mogen afstaan.
Qua keepers en het middenveld gaat er waarschijnlijk veel gebeuren en daar is wel plek te maken.

Interessant
Op het middenveld en in de aa
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoop dat Ruud zich door De Jong niet laat opzadelen met een gemankeerde selectie. En dat hij niet te veel vertrouwen heeft in jongens waarmee hij zelf heeft gewerkt. En dat hij niet denkt dat hij jongens die al mislukt zijn wel aan de praat krijgt. Als deze 4 worden doorgeschoven vanuit Jong PSV moeten daar de huidige nummers 21 tot 24 voor plaatsmaken en niet doorschuiven naar 17 tot 20.

Zo’n Oppegard is een leuk talent en we zijn natuurlijk niet onverdeeld positief over Max, maar het is nog maar zeer de vraag of Oppegard beter is dan Max. Dan kan je zeggen Oppegard is een goedkopere back up voor Mauro, maar dan moeten er op andere posities wel upgrades komen om de selectie in zijn geheel sterker te maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ruud, Fred, John, VoH en Brands zijn de selectie aan het samenstellen voor komend jaar zo werd een week of wat geleden bekend.

Dus hoezo laat Ruud zich opzadelen met een gemankeerde selectie van John.

Als er spelers gehaald worden is er tussen die 5 echt consensus.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dus als er van die 5 mannen 4 vóór zijn en 1 tegen, denk je dat een speler niet gehaald wordt....?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Ruud met 2 aanvallende middenvelders wil gaan spelen lijkt Veerman mij 1 van de 2.

Stel Gotze blijft dan is hij die andere en dan is Sangaré de cvm?
Sangaré komt dan niet echt top tot zijn recht denk ik. Ben erg benieuwd.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 May 2022, 09:49 Ruud, Fred, John, VoH en Brands zijn de selectie aan het samenstellen voor komend jaar zo werd een week of wat geleden bekend.

Dus hoezo laat Ruud zich opzadelen met een gemankeerde selectie van John.

Als er spelers gehaald worden is er tussen die 5 echt consensus.
Ik zeg dat ik hoop dat hij dat niet laat gebeuren. Ruud is hoe we het ook wenden of keren een beginnende hoofdtrainer. En ik gun hem niet hetzelfde lot als Mark van Bommel.

John de Jong is volgens mij nog steeds de TD, dus het is zijn taak de selectie samen te stellen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fred Rutten en Andre Ooijer hebben nu ook wel veel ervaring.
Rutten als hoofdtrainer en Ooijer bij PSV onder Schmidt wel veel geleerd denk ik.

Mark had Robbemond en Dirkx in de staf. Echt geen topervaring die zij hadden.
Oja en schoonpapa die in de woesijn zat.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik Ruud was had ik gezegd dat ik alleen Bakayoko naar het eerste zou overhevelen. Nu heb je al 3 extra posities voor De Jong ingevuld. Laat John de Jong nou maar eens zorgen dat de selectie wordt ingevuld, dan kijken we daarna wel welke Jong spelers een rol kunnen spelen.
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je kijkt toch eerst naar wat je hebt en gaat dan de gaten opvullen? Ik vind het niet onlogisch.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 07 May 2022, 10:07
John de Jong is volgens mij nog steeds de TD, dus het is zijn taak de selectie samen te stellen.
Je kan het volblijven houden natuurlijk. Maar de realiteit is anders, dat ziet echt iedereen wel. Maar het is lastiger hele harde kritiek te hebben als je erkend dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 May 2022, 11:32
ruuddevil wrote: 07 May 2022, 10:07
John de Jong is volgens mij nog steeds de TD, dus het is zijn taak de selectie samen te stellen.
Je kan het volblijven houden natuurlijk. Maar de realiteit is anders, dat ziet echt iedereen wel. Maar het is lastiger hele harde kritiek te hebben als je erkend dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is?
Image
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een TD stelt toch nooit in zijn eentje de selectie vast? Althans een goede TD overlegt op zijn minst met de trainer. Dat een trainer vervolgens niet alle spelers krijgt die hij zou willen lijkt me logisch. TD is volgens mij toch vooral degene die de onderhandelingen doet. Scouting draagt spelers aan en ik mag toch echt hopen dat JdJ samen met Ruud, wellicht Marcel Brands en de rest van de staf de knopen doorhakt. Dat vervolgens niet iedereen haalbaar blijkt of bepaalde spelers geen interesse hebben is ook logisch.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat is toch ook gewoon naar buiten gekomen. Met 5 man stellen ze de selectie samen en maken ze de plannen voor de toekomst. Dat ontkennen en zeggen dat alleen John de Jong verantwoordelijk is, tja.

Werkt twee kanten op. Als er een geweldige selectie staat ia het ook gedeeld succes.

Denk dat de invloed van Ruud en zijn naam misschien nog wel belangrijker is dan die van Schmidt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 May 2022, 11:39 Dat is toch ook gewoon naar buiten gekomen. Met 5 man stellen ze de selectie samen en maken ze de plannen voor de toekomst. Dat ontkennen en zeggen dat alleen John de Jong verantwoordelijk is, tja.

Werkt twee kanten op. Als er een geweldige selectie staat ia het ook gedeeld succes.

Denk dat de invloed van Ruud en zijn naam misschien nog wel belangrijker is dan die van Schmidt.
Ja precies, ben het hier helemaal mee eens. Daarom snap ik ook niet zo goed waarom alleen John de Jong aangekeken wordt op de mindere transfers maar bijvoorbeeld nooit de credits krijgt (althans ik zie het niet voorbij komen) voor het aantrekken van Sangaré of het verlengen van Gakpo. Makkelijk om alleen maar kritiek te hebben maar als JdJ echt waardeloos werk zou leveren zou de RvC of de rest van het bestuur toch wel ingrijpen lijkt mij.

Af en toe iets meer credits mag wel!
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 07 May 2022, 11:16 Als ik Ruud was had ik gezegd dat ik alleen Bakayoko naar het eerste zou overhevelen. Nu heb je al 3 extra posities voor De Jong ingevuld. Laat John de Jong nou maar eens zorgen dat de selectie wordt ingevuld, dan kijken we daarna wel welke Jong spelers een rol kunnen spelen.
Van de 24 spelers zijn er een paar vanuit Jong gepromoveerd en dat zijn spelers die Van Nistelrooij dus al goed kent.
Als je Oppegard en Sambo meetelt als backs dan heb je nog 6 verdedigers daarnaast nodig: Obispo, Teze, Ramalho, Mauro en dan nog een nieuwe rechtsback en een nieuwe CV, waarbij ik Boscagli gezien zijn blessure even niet meetel. Betekent Max en Mwene die weg mogen.

Op het middenveld zullen Thomas en Götze wel vertrekken en heb je dan Sangaré, Veerman, Van Ginkel, Guti eventueel over en kunnen er nog zeker 2 nieuwe middenvelders bij (CVM en CAM) en dan zijn Ledezma en Saibari de aanvulling vanuit de jeugd. Lijkt me prima.

Aanvallend:
2 linksbuitens Gakpo en Vertessen
2 spitsen: Nieuw en nieuw
2 rechtsbuiten: Madueke en Doan
En nog 2 plekken over: Bakayoko en Savio (die lijkt te komen namelijk)

Van alle overige vertrekkenden moet je dan vervangers halen. Dus niks nieuws qua aantallen volgens mij.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 07 May 2022, 11:36 Een TD stelt toch nooit in zijn eentje de selectie vast? Althans een goede TD overlegt op zijn minst met de trainer. Dat een trainer vervolgens niet alle spelers krijgt die hij zou willen lijkt me logisch. TD is volgens mij toch vooral degene die de onderhandelingen doet. Scouting draagt spelers aan en ik mag toch echt hopen dat JdJ samen met Ruud, wellicht Marcel Brands en de rest van de staf de knopen doorhakt. Dat vervolgens niet iedereen haalbaar blijkt of bepaalde spelers geen interesse hebben is ook logisch.
Iets samen bespreken is wat anders dan hoofdverantwoordelijke zijn. De Jong is tevens directielid dus daar horen ook verantwoordelijkheden bij. Als Brands zijn handje moet vasthouden ben je simpelweg niet geschikt of zal je een stapje terug moeten doen. Onderschat de functie van AD ook niet hé, en dat is Brands. Even de TD rol erbij is onmogelijk.

De Jong als TD gewoon verantwoordelijk voor een heel team met oa scouts en dus ook de selectie. Dus in goede tijden en mindere tijden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2022, 11:47 Iets samen bespreken is wat anders dan hoofdverantwoordelijke zijn. De Jong is tevens directielid dus daar horen ook verantwoordelijkheden bij. Als Brands zijn handje moet vasthouden ben je simpelweg niet geschikt of zal je een stapje terug moeten doen. Onderschat de functie van AD ook niet hé, en dat is Brands. Even de TD rol erbij is onmogelijk.

De Jong als TD gewoon verantwoordelijk voor een heel team met oa scouts en dus ook de selectie. Dus in goede tijden en mindere tijden.
De Jong is idd eindverantwoordelijk en dat is ook prima, maar Brands zal echt wel meer invloed uitoefenen op technisch gebied. Handje vasthouden of de TD rol erbij nemen is wel heel gechargeerd direct, maar Brands heeft een enorm netwerk en kennis op TD gebied en die zal echt wel invloed uitoefenen ook op dat gebied. Des te beter de technische kant staat des te makkelijker het voor Brands ook is, want niks creëert meer rust dan goede prestaties.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2022, 11:47
DeEintovenaar wrote: 07 May 2022, 11:36 Een TD stelt toch nooit in zijn eentje de selectie vast? Althans een goede TD overlegt op zijn minst met de trainer. Dat een trainer vervolgens niet alle spelers krijgt die hij zou willen lijkt me logisch. TD is volgens mij toch vooral degene die de onderhandelingen doet. Scouting draagt spelers aan en ik mag toch echt hopen dat JdJ samen met Ruud, wellicht Marcel Brands en de rest van de staf de knopen doorhakt. Dat vervolgens niet iedereen haalbaar blijkt of bepaalde spelers geen interesse hebben is ook logisch.
Iets samen bespreken is wat anders dan hoofdverantwoordelijke zijn. De Jong is tevens directielid dus daar horen ook verantwoordelijkheden bij. Als Brands zijn handje moet vasthouden ben je simpelweg niet geschikt of zal je een stapje terug moeten doen. Onderschat de functie van AD ook niet hé, en dat is Brands. Even de TD rol erbij is onmogelijk.

De Jong als TD gewoon verantwoordelijk voor een heel team met oa scouts en dus ook de selectie.
Ik snap dat JdJ hoofdverantwoordelijke is. Ik heb nooit gezegd dat Brands zijn handje zal vasthouden en ik acht dat ook niet geloofwaardig. Toen Brands werd aangesteld werd er veelal gereageerd dat hij wel even voor goede transfers zou gaan zorgen maar daar geloof ik niks van. Dat valt namelijk niet onder zijn taken. Maar naar mijns insziens wordt ieder succesvol bedrijf gerund door een bestuur wat overlegt. Overleg tussen bestuursleden, overleg tussen medewerkers en bestuur (bijvoorbeeld via de OR) en overleg met de regio. Uit de gepresenteerde artikelen gebeurd dat ook. Nu is het denk ik bij een voetbalclub heel belangrijk dat de TD en trainer samen een elftal vormgeven omdat een trainer toch het spelbeeld gaat bepalen. Dat niet iedere speler die de trainer wenst haalbaar is lijkt me ook niet meer dan logisch.

Ik zeg niet in mijn bijdrage dat JdJ niet verantwoordelijk dient te zijn, ik zeg alleen dat hij nu eigenlijk alleen maar kritiek krijgt voor dit, dat, zus en zo maar je maar weinig mensen ook complimenten ziet geven voor de dingen die hij wel goed doet. Hij wordt nu geschetst als iemand met de ballen verstand en als dat echt zo zou zijn zou hij als eindverantwoordelijke al lang zijn weggestuurd.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2022, 11:47
DeEintovenaar wrote: 07 May 2022, 11:36 Een TD stelt toch nooit in zijn eentje de selectie vast? Althans een goede TD overlegt op zijn minst met de trainer. Dat een trainer vervolgens niet alle spelers krijgt die hij zou willen lijkt me logisch. TD is volgens mij toch vooral degene die de onderhandelingen doet. Scouting draagt spelers aan en ik mag toch echt hopen dat JdJ samen met Ruud, wellicht Marcel Brands en de rest van de staf de knopen doorhakt. Dat vervolgens niet iedereen haalbaar blijkt of bepaalde spelers geen interesse hebben is ook logisch.
Iets samen bespreken is wat anders dan hoofdverantwoordelijke zijn. De Jong is tevens directielid dus daar horen ook verantwoordelijkheden bij. Als Brands zijn handje moet vasthouden ben je simpelweg niet geschikt of zal je een stapje terug moeten doen. Onderschat de functie van AD ook niet hé, en dat is Brands. Even de TD rol erbij is onmogelijk.

De Jong als TD gewoon verantwoordelijk voor een heel team met oa scouts en dus ook de selectie. Dus in goede tijden en mindere tijden.
Verantwoordelijk zijn is wat anders dan “alleen beslissend”. Ja, De Jong is eindverantwoordelijk maar je bent een slechte eindverantwoordelijke als je niet overlegd met degenen waarvoor je het doet. Dus ja als er een slechte selectie staat is John daar eindverantwoordelijk voor en de rest mede-verantwoordelijk, maar het is niet zo dat John dan Ruud met een slechte selectie opzadeld, als Ruud daar gewoon een stem in heeft gehad.

Mee beslissen is wat anders dan handje vasthouden.
Locked