Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
AlexDeTank4
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

Raw85 wrote: 26 Jan 2024, 14:43 Zal hij bij Liverpool op het lijstje staan als potentiële opvolger van Klopp?
Ik vind Liverpool ook niet een club die gaat voor een trainer die het een half jaar uitstekend doet en het daarvoor in de Europese (sub)top niet enorm heeft bewezen. Xabi Alonso is natuurlijk ook nog niet lang in het vak, maar is in mijn optiek een ander verhaal door zijn status binnen Liverpool.
Siemen
Nationale topspeler

Ik ben benieuwd wat Bosz gaat bedenken nu tegenstanders elkaar zullen kopiëren, Ramalho vrij laten en Schouten dekken - in de afwezigheid van Joey en Saibari (en Tillman).

Ardbeg
Mister PSV

Ach man. Er is vaker zo tegen ons gespeeld. Het is niet dat ze ons ineens door hebben of zo. Gewoon wat mindere wedstrijden.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het is natuurlijk veel en veel meer dan enkel Ramalho vrijhouden in de opbouw. Als dat alles was dan zijn die eerste 17 ploegen die wel verloren te dom om te poepen.

Als Mauro of Pattie of zelfs Tillman echt precies hetzelfde zou kunnen als Veerman in de opbouw dan was Veerman ook geen +20 miljoen waard. Thuis tegen Ajax lukte het met Veerman ook niet (uit en thuis Sevilla ook niet bv) en toen brachten we Saibari en ging het ineens als een tierelier. Niet omdat Saibari een betere speler is dan Veerman maar omdat het een ander smaakje was. Het smaakje Veerman hebben we het meeste nodig als Boscagli en Schouten vol onder druk staan zoals de afgelopen wedstrijden en dan zie je ineens dat het verschil Veerman - Mauro/Tillman te groot is. Het verschil Vertessen - Lang/Lozano was ook groot maar die konden we nog opvangen in de moeilijkste periode van het jaar. En uit bij Utrecht en Feyenoord is dan gewoon een heel vervelend moment om Veerman te missen.

Arsenal begon dit jaar echt heel sterk en was tot begin november enkel geklopt op een druilige dinsdagavond in de CL. Toen zij voor het eerst verloren bij bij WHU en later Newcastle ging het wel snel heel veel minder en hadden ze zelfs een serie met 4 punten uit 5 wedstrijden en zijn ze uit al die cups geknikkerd. Je wil niet dat er bij PSV 'iets' gebroken is maar de situatie doet nu vermoeden dat het door het gemis van de middenvelders komt. Maar toch... juist nu 2x achter elkaar maar 1x gescoord. En dat gebeurde maar 5x in de 29 wedstrijden hiervoor. Luuk lijkt minder, Guus scoort niet en de flankspelers zijn iets minder geniaal. Morgen gaan we dat overigens totaal niet merken want we schieten Almere aan gort met een 6 of 7 klapper.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Juancho
    XaviS7mons
    Vaste waarde in elftal

Ik vond Luuk in de combinatie/bal vasthouden juist wel goed tegen Feyenoord, dus dat je zegt dat Luuk ‘minder’ lijkt is niet correct
    Juancho
    Mister PSV

Z'n keuze voor dit middenveld pakken belabberd uit wat mij betreft. Zoals elders ook gepost, je haalt die paar goede dingen van Til weg door met Lang als 2de tien te spelen en je ziet een enorm ruimte tussen de linies. Almere heeft een coach die echt wel wil voetballen en met lef wil spelen.

Wat mij betreft het volgende experiment dat rap de prullenbak in kan.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 27 Jan 2024, 19:34je haalt die paar goede dingen van Til weg door met Lang als 2de tien te spelen
    Verklaar u nader ;)
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Heruone wrote: 27 Jan 2024, 21:43
    Juancho wrote: 27 Jan 2024, 19:34je haalt die paar goede dingen van Til weg door met Lang als 2de tien te spelen
    Verklaar u nader ;)
    Verlies aan diepgang omdat hij verder naar achteren staat nu Lang ook dichter bij de voorhoede staat gok ik? Al ben ik ook geen anaalist.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Juancho wrote: 27 Jan 2024, 19:34 Z'n keuze voor dit middenveld pakken belabberd uit wat mij betreft. Zoals elders ook gepost, je haalt die paar goede dingen van Til weg door met Lang als 2de tien te spelen en je ziet een enorm ruimte tussen de linies. Almere heeft een coach die echt wel wil voetballen en met lef wil spelen.

Wat mij betreft het volgende experiment dat rap de prullenbak in kan.
    Jij zag serieus een Almere dat wilde voetballen en met lef speelde?
    Juancho
    Mister PSV

Heruone wrote: 27 Jan 2024, 21:43
    Verklaar u nader ;)
    Aantal zaken die wat mij betreft niet ten goede komen van de kracht van Guus Til. En van dit kracht moet hij het hebben want anders blijft er beperkt wat over....

1. Met Lang en Til samen speel je dus MPNA. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar dan is de dynamiek tussen je beide tienen super belangrijk. Ik kan helaas nergens heatmaps vinden, maar ik kreeg het idee dat ze behoorlijk veel in elkaar ruimtes liepen te spelen
    2. Aanvullend hierop, de kracht van Til is bekend lijkt me. Als 10 penetreren in de 16, het afjagen icm Luuk, de ruimtes vinden rondom Luuk en anders daarmee een afleiding zijn, het spel zonder bal. Die ruimte moet er wel zijn, speel je met zn beiden op een redelijk beperkte ruimte dan haal je die krachten grotendeels weg
    3. Zoals vanavond komt het grotendeels aan op techniek, kunnen spelen in kleine ruimtes. Als Til iets niet kan is het dat wel wat mij betreft.
    4. Buiten het feit dat je met Lang en Til dus al twee 10'en hebt...heb je ook nog eens een Lozano te maken die veel naar binnen komt. Baka ook regelmatig, maar die kan het veld nog wel eens breder houden. Kortom: het speelveld was extreem klein en een speler als Til die het vooral moet hebben van loopvermogen en diepgang zonder bal is die ruimte er simpelweg niet.
    5. Extra min punt wat mij betreft is ook dat je Luuk niet goed gebruikt

Kortom, het liep wat mij betreft voor geen meter. Guus maakt Noa niet beter en Noa maakt Guus niet beter. Lang is wat mij betreft geen 10 (zwervend vanaf links op 10 komen en/of tussen de linies is heel wat anders) en Til is een lopende 10, geen creatieve 10. Volstrekt mislukt experiment van Bosz wat mij betreft.

Sensation
    Jij zag serieus een Almere dat wilde voetballen en met lef speelde?
    Ik zag bij vlagen idd een Almere dat zich niet met 11 man ingroef en de ballen maar naar voren roste. Ze kwamen er, zeker in de eerste helft, een paar keer goed voetballend door. Zonder overigens veel grote kansen te creëren, laat dat duidelijk zijn. Maar ze verstopten zich wat mij betreft zeker niet. Gelukkig was het maar Almere want die missen gewoon de (individuele) klasse om PSV pijn te kunnen doen, maar een beetje voetballende tegenstander had vandaag zo het middenveld kunnen oversteken en wel gevaarlijk kunnen zijn. Vandaar ook dat ik toch met wat twijfels kijk naar Ajax uit. Die lieten in de thuiswedstrijd al zien dat ze, ondanks hun matige verdedigen / rest verdediging, weldegelijk goed in de ruimtes daarvoor kunnen spelen (vandaag ook bij Heracles).

Ik vind het in dat kader wel jammer dat Bosz het dus zo neer zette ipv wellicht de veel logische keuze te maken voor Mauro of wellicht nog beter, Land, voor vandaag. Almere thuis, je zou denken dat een voetballende middenvelder als Land, waar Bosz lyrisch over is, toch wel daar een goede invulling kan geven.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Menno1
    Persepolis
    Vedette

Almere groef zich wel degelijk in, zij parkeerden een dubbeldekker bus. Dat zij 2-3 goede counters hadden doet daar niks aan af, die momenten zoeken bus parkerende teams ook. Ingraven betekent lang niet altijd 90 minuten lang ballen wegrossen.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
    Tutti FruttiSensationD.Millpants
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Persepolis wrote: 28 Jan 2024, 00:16 Almere groef zich wel degelijk in, zij parkeerden een dubbeldekker bus. Dat zij 2-3 goede counters hadden doet daar niks aan af, die momenten zoeken bus parkerende teams ook. Ingraven betekent lang niet altijd 90 minuten lang ballen wegrossen.
    Exactly. Ik dacht de tweede helft moeten ze wel met een 1-0 achterstand maar ook toen bleven de de bus parkeren. Almere kwam niet om te winnen, Almere kwam om niet met 5-0 te verliezen.

Edit:

Dit is dan ook wat Bosz zegt:
    Een tegenstander die je hoog onder druk zet. Dat betekent dat je dus weinig tijd aan de bal krijgt. Ook een tegenstander die niet wil opbouwen, maar gelijk voor de lange bal kiest. Dan wordt het een strijd, meer vechten.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Razzaa
    Joenepsv
    Legende

Sensation wrote: 28 Jan 2024, 08:08
    Persepolis wrote: 28 Jan 2024, 00:16 Almere groef zich wel degelijk in, zij parkeerden een dubbeldekker bus. Dat zij 2-3 goede counters hadden doet daar niks aan af, die momenten zoeken bus parkerende teams ook. Ingraven betekent lang niet altijd 90 minuten lang ballen wegrossen.
    Exactly. Ik dacht de tweede helft moeten ze wel met een 1-0 achterstand maar ook toen bleven de de bus parkeren. Almere kwam niet om te winnen, Almere kwam om niet met 5-0 te verliezen.

Edit:

Dit is dan ook wat Bosz zegt:
    Een tegenstander die je hoog onder druk zet. Dat betekent dat je dus weinig tijd aan de bal krijgt. Ook een tegenstander die niet wil opbouwen, maar gelijk voor de lange bal kiest. Dan wordt het een strijd, meer vechten.
    De meeste tegenstanders zullen ons zo gaan bestrijden dus ik hoop wel dat Bosz een antwoord gaat vinden. Er is na de winterstop een beetje zand in onze motor gekomen. Kun je niet los zien van het ontbreken van Veerman en Saibari maar ook de oplossingen die Bosz kiest om de afwezigheid op te vangen helpen niet mee. Ben vooral benieuwd hoe hij zijn middenveld inricht tegen Ajax.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post:
    Razzaa
    Chucky
    Vedette

Ik vond dat Almere zich - met name de eerste helft - helemaal niet ingroef. Zetten bij vlagen erg hoog druk op onze achterste lijn, waardoor wij niet aan voetballen kwamen. De tweede helft werd dat een stuk minder, waarschijnlijk door vermoeidheid. Al kwamen we er toen eigenlijk ook maar spaarzaam echt doorheen.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 4):
    JuanchoruuddevilShovingNE2milansandro
    JChovanec
    Meervoudig international

Het druk zetten op onze verdediging, en Ramalho vrij laten in opbouw zal voorlopig wekelijks gebeuren.
    Het gelijktijdig prseesen was door PSV minder georganiseerd als andere wedstrijden.
    Komt weer helemaal goed volgende week.
    MC Hammer
    International

Almere zette druk, totdat PSV ze al in de eerste helft te pakken kreeg en terug op eigen helft drukte. Toen ging plan B in werking en dat was loeren op de counter.

Wat dat betreft had Almere het goed voor elkaar, want ze wisten het in het veld goed om te zetten. PSV deed dat trouwens ook, want dat wist de druk steeds meer op te voeren.

Ik vind het boeiend om te zien dat tegenstander kick and rush gaan proberen. Meen dat Mourinho dat voor de Europa League ook deed, met Fellaini als aanspeelpunt (tegen Bosz). Ik denk dat het aan PSV is om daar een manier omheen te verzinnen, want meer tegenstanders zullen slim genoeg zijn om de lange bal te gebruiken en dan volle bak te gaan pressen. Dat zal Ajax ook wel gaan doen, dus mooie test voor Dortmund.
    Hammertime!
    Ittot
    Internationale topspeler

Ja ze zetten een aantal keer goed druk maar wel zonder de bak te veroveren. Dan wordt het heel erg zwaar om dat vol te houden. Daarnaast vonden wij steeds beter de vrije man waardoor ze eieren voor hun geld kozen.
    Juancho
    Mister PSV

Maar dat noem ik dus niet de bus parkeren en met 11 man in de eigen 16 hangen. Dan doe je Almere wel wat te kort. Zeker in de 1e helft heb ik regelmatig gezien dat ze druk (probeerden te) zetten. En ook best hoog. 2de helft werd dat minder maar kwam PSV er ook amper door heen vanwege traag tempo en gebrek aan creëeren van kansen.
  • These users thanked the author Juancho for the post (total 2):
    ChuckyMC Hammer
    ShovingNE2
    Site Admin

Chucky wrote: 28 Jan 2024, 08:59 Ik vond dat Almere zich - met name de eerste helft - helemaal niet ingroef. Zetten bij vlagen erg hoog druk op onze achterste lijn, waardoor wij niet aan voetballen kwamen. De tweede helft werd dat een stuk minder, waarschijnlijk door vermoeidheid. Al kwamen we er toen eigenlijk ook maar spaarzaam echt doorheen.
    Ik deel deze mening wel. Ze kozen wel hun momenten uit en werden ook geregeld gedwongen door ons om een bus te parkeren, maar als ze de mogelijkheden zagen zetten ze hoog druk. Wij kwamen toen tot drie enorme kansen. Til liep op de keeper af maar werd neergehaald. Chucky en Bakayoko miste 1 op 1 met de keeper. Drie counters omdat Almere echt hoog stond. In de tweede helft werd dat veel minder, zij hadden ook op woensdag gespeeld, maar zijn dat niet gewend om zo kort achter elkaar te doen.

Alex Pastoor heeft er een leuke ploeg van gemaakt. Die gaan zich ook zonder problemen veilig spelen verwacht ik.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    ChuckyMC Hammer
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 28 Jan 2024, 09:26 Maar dat noem ik dus niet de bus parkeren en met 11 man in de eigen 16 hangen. Dan doe je Almere wel wat te kort. Zeker in de 1e helft heb ik regelmatig gezien dat ze druk (probeerden te) zetten. En ook best hoog. 2de helft werd dat minder maar kwam PSV er ook amper door heen vanwege traag tempo en gebrek aan creëeren van kansen.
    Oké ze zette bij vlagen hoog druk dus net per se de bus parkeren, maar ik blijf het oneens dat Almere wilde voetballen. Ze stonden verdedigend gewoon goed georganiseerd en dan is het daar lastig doorheen voetballen als je Veerman, Saibari en Tillman mist. Alle creativiteit moest van Boscagli komen. Vond de combinaties overigens wel wat vlotter lopen vanaf dat Mauro erin kwam.

Ik heb er iig vertrouwen in dat een terugkeer van Veerman een hoop problemen oplost.
    Tijn
    Internationale topspeler

Sensation wrote: 28 Jan 2024, 11:41
    Juancho wrote: 28 Jan 2024, 09:26 Maar dat noem ik dus niet de bus parkeren en met 11 man in de eigen 16 hangen. Dan doe je Almere wel wat te kort. Zeker in de 1e helft heb ik regelmatig gezien dat ze druk (probeerden te) zetten. En ook best hoog. 2de helft werd dat minder maar kwam PSV er ook amper door heen vanwege traag tempo en gebrek aan creëeren van kansen.
    Oké ze zette bij vlagen hoog druk dus net per se de bus parkeren, maar ik blijf het oneens dat Almere wilde voetballen. Ze stonden verdedigend gewoon goed georganiseerd en dan is het daar lastig doorheen voetballen als je Veerman, Saibari en Tillman mist. Alle creativiteit moest van Boscagli komen. Vond de combinaties overigens wel wat vlotter lopen vanaf dat Mauro erin kwam.

Ik heb er iig vertrouwen in dat een terugkeer van Veerman een hoop problemen oplost.
    Idd, ze zetten hoog druk en zochten met name de linksbuiten in balbezit. Die kwam er in de 1e helft nog wel een paar keer dreigend uit.
    Echt voetballen deden ze niet, opbouwend was het met name snel de bal naar voren.

De opbouw aan onze kant was wel echt bedroevend, met name door het positie kiezen van de middenvelders.
    Ook aan het einde zag je Til heel vaak de bal vragen met zijn rug naar het spel en dus werd er nooit een linie overgeslagen.
    Buitenspelers kregen de bal vaak van de back met de man in de rug en de zijlijn dichtbij, dus ook amper ruimte om het spel te versnellen.
    Mauro koos al meer positie als middenvelder achter de bal en zorgde daardoor al voor wat meer driehoekjes en ruimtes.
    Dat Lozano zo ook amper in zijn kracht komt is niet gek, die heeft met name vrijheid en ruimte voor zich nodig. Begin 2e helft werd hij een keer gelanceerd en gaf hij een prima voorzet op Bakayoko.

Dit was geen voetbal zoals Bosz het normaal graag ziet. Veel te stroperig en veel te laag baltempo. Met name als een Almere druk gaat zetten moet je daar als PSV snel onderuit kunnen voetballen en dat afstraffen.
    Juancho
    Mister PSV

Conclusie blijft voor mij we dat Bosz een matige tactiek koos met Til en Lang als beide 10en. Ja we missen Veerman, Tillman en Saibari. Maar dan alsnog vind ik de keuze voor Til en Lang onbegrijpelijk. Bosz krijgt vele veren, terecht en ook zeker van mij. Maar dit viel me tegen van Bosz. Net zoals hij tegen Utrecht het ook niet wist om te zetten.

Benieuwd narlar Ajax uit. Die wandelden in Eindhoven de 1e helft keer op keer zo door ons middenveld richting de goal.
    Razzaa
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 28 Jan 2024, 11:54 Conclusie blijft voor mij we dat Bosz een matige tactiek koos met Til en Lang als beide 10en. Ja we missen Veerman, Tillman en Saibari. Maar dan alsnog vind ik de keuze voor Til en Lang onbegrijpelijk. Bosz krijgt vele veren, terecht en ook zeker van mij. Maar dit viel me tegen van Bosz. Net zoals hij tegen Utrecht het ook niet wist om te zetten.
    Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Tegen Almere verwacht je dominant te zijn, zoals we ook waren. Dan blijf je niet met 4 achterin staan, maar kun je ofwel beide backs diep zetten of Teze meer centraal en Bosca naar de 6 doorschuiven zodat Lang echt op 10 kan spelen, terwijl Til zijn loopacties naast en voorbij Luuk kan maken. In zo’n wedstrijd heb je de creativiteit van Lang centraal nodig als Veerman en Saibari missen, maar kun je de penetratie van Tils loopacties ook goed gebruiken. Niet zo gek dus, denk ik.
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 28 Jan 2024, 11:54 Conclusie blijft voor mij we dat Bosz een matige tactiek koos met Til en Lang als beide 10en. Ja we missen Veerman, Tillman en Saibari. Maar dan alsnog vind ik de keuze voor Til en Lang onbegrijpelijk. Bosz krijgt vele veren, terecht en ook zeker van mij. Maar dit viel me tegen van Bosz. Net zoals hij tegen Utrecht het ook niet wist om te zetten.

Benieuwd narlar Ajax uit. Die wandelden in Eindhoven de 1e helft keer op keer zo door ons middenveld richting de goal.
    Wat had jij dan gedaan tegen Almere?
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    DonyellMalen
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Juancho
    Mister PSV

Thijs wrote: 28 Jan 2024, 11:58
    Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Tegen Almere verwacht je dominant te zijn, zoals we ook waren. Dan blijf je niet met 4 achterin staan, maar kun je ofwel beide backs diep zetten of Teze meer centraal en Bosca naar de 6 doorschuiven zodat Lang echt op 10 kan spelen, terwijl Til zijn loopacties naast en voorbij Luuk kan maken. In zo’n wedstrijd heb je de creativiteit van Lang centraal nodig als Veerman en Saibari missen, maar kun je de penetratie van Tils loopacties ook goed gebruiken. Niet zo gek dus, denk ik.
    Ik vond ons eigenlijk helemaal niet zo dominant. Sterker nog, door de keuze van Bosz kon dat ook amper want de combi Til/Lang met daarbij Lozano eigenlijk ook heb je 3 spelers die veelal in hetzelfde gebied lopen en waarvan er 2 zelfs op hun best zijn in die zone (vrij vanuit de linkerkant). Dat gaf in mijn ogen zoveel problemen (vooral haalde ik al aan dat je eigenlijk met 2 linies zou gaan spelen) dat er van dominantie geen sprake was. Til liep er verloren bij, kwam niet in zijn kracht. Lang vond ik op 1 of 2 balletjes na ook matig wat ook logisch is want je haalt hem uit zijn kracht. Lozano kwam ook amper voor want zijn kracht werd ook geblokkeerd door bezette zones waarin hij normaal kan excelleren. Wat mij betreft was het logischer geweest, als je dan toch perse allang op 10 wilde gister, om Til te banken. Dan ontstond er al meer ruimte voor de afwisseling Lang en Lozano. Je had dan bijv Mauro met Schouten daar achter kunnen zetten. Of Land als voetballende middenvelder. Geen idee waarom hij totaal geen speeltijd krijgt, je zou zeggen dat thuis tegen Almere waarbij je veel de bal zou moeten hebben een prima wedstrijd voor hem is. Zeker met de ervaren Schouten om hem heen. Meer voetbal, linies beter bij elkaar. Of Babadi natuurlijk maar daar is wat anders mee aan de hand.

Nee wat mij betreft was het eerder een gevalletje van PSV heeft beter materiaal dus ze wonnen alsnog in een buitengewone saaie en slechte pot voetbal.
    Voormalig KG
    Post Reply