Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat overleg is er natuurlijk ook wel met Gerbrands en Schmidt hé. Die driehoek blijft gewoon hetzelfde alleen dan met 2 andere namen. Verschil is dat Brands meer voetbal knowhow heeft dan Gerbrands en dus idd wat meer zal meedenken en/of zijn netwerk te gebruiken. Maar dat neemt nitlet weg dat het heel duidelijk is dat Brands de nieuwe AD is en de Jong gewoon TD is en blijft met bijhorende verantwoordelijkheden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2022, 11:55 Dat overleg is er natuurlijk ook wel met Gerbrands en Schmidt hé. Die driehoek blijft gewoon hetzelfde alleen dan met 2 andere namen. Verschil is dat Brands meer voetbal knowhow heeft dan Gerbrands en dus idd wat meer zal meedenken en/of zijn netwerk te gebruiken. Maar dat neemt nitlet weg dat het heel duidelijk is dat Brands de nieuwe AD is en de Jong gewoon TD is en blijft met bijhorende verantwoordelijkheden.
Maar er is hier toch ook niemand die zegt dat dat anders zal zijn? Dit is juist wat ik hierboven aangeef.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

[mention]DeEintovenaar[/mention] John krijgt echt vaak, en terecht, de complimenten voor zijn goede daden hier op het forum. Ook van mij, een van z'n grootste criticasters.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 07 May 2022, 11:56
Juancho wrote: 07 May 2022, 11:55 Dat overleg is er natuurlijk ook wel met Gerbrands en Schmidt hé. Die driehoek blijft gewoon hetzelfde alleen dan met 2 andere namen. Verschil is dat Brands meer voetbal knowhow heeft dan Gerbrands en dus idd wat meer zal meedenken en/of zijn netwerk te gebruiken. Maar dat neemt nitlet weg dat het heel duidelijk is dat Brands de nieuwe AD is en de Jong gewoon TD is en blijft met bijhorende verantwoordelijkheden.
Maar er is hier toch ook niemand die zegt dat dat anders zal zijn? Dit is juist wat ik hierboven aangeef.
Dan begreep ik je post op de vorige pagina niet helemaal goed 🙂
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 07 May 2022, 11:56 @DeEintovenaar John krijgt echt vaak, en terecht, de complimenten voor zijn goede daden hier op het forum. Ook van mij, een van z'n grootste criticasters.
Echt vaak ja? Dan komt ons idee van "echt vaak" niet overeen. Nee, het is gewoon niet waar. Als de buurvrouw van Gakpo's veter los zit, staan ze hier al met hooivorken en fakkels aan zijn deur te rammelen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 07 May 2022, 11:56 @DeEintovenaar John krijgt echt vaak, en terecht, de complimenten voor zijn goede daden hier op het forum. Ook van mij, een van z'n grootste criticasters.
Ik vind echt vaak inderdaad ook wel meevallen. Ik zie het in ieder geval niet echt vaak voorbij komen. En ik zeg ook niet dat niemand het complimenten geeft, ik zeg alleen dat het er maar weinig zijn ;) . Maar het is en blijft de voetbalwereld en het is natuurlijk ook goed om naar meer te streven en ambitie te tonen maar dat kan ook anders dan enkel via kritiek. Maar als ik dit zo lees is het in ieder geval goed dat je complimenten geeft wanneer die op hun plek zijn.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voldoende dan, wat jij wil. Ik zie de goede dingen, het verlengen van contracten en het halen van Sangare en Veerman bijvoorbeeld regelmatig benoemd worden. Hoe vaak wil je het benoemt hebben, elke dag? Maar dat het niet benoemd wordt is ook gewoon bullshit.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat vaak bij een TD natuurlijk ook om het hele plaatje. Sangare als aankoop is top maar als je vervolgens 2 of 3 posities niet of slecht invuld is het overal gevoel negatief. Ik vind dat logisch.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 May 2022, 11:39 Dat is toch ook gewoon naar buiten gekomen. Met 5 man stellen ze de selectie samen en maken ze de plannen voor de toekomst. Dat ontkennen en zeggen dat alleen John de Jong verantwoordelijk is, tja.

Werkt twee kanten op. Als er een geweldige selectie staat ia het ook gedeeld succes.

Denk dat de invloed van Ruud en zijn naam misschien nog wel belangrijker is dan die van Schmidt.
Dus omdat er met 5 man wordt gesproken is John de Jong als TD niet meer eindverantwoordelijk? Brands is AD, Rutten is assistent van Ruud, en VoH is het hulpje van John. Jij vindt het nogal interessant dat die 5 bij elkaar zitten, maar dat is niet meer dan logisch. Als ik me collega’s in overleg zit wil dat niet zeggen dat ik mijn verantwoordelijken na zo’n overleg op magische wijze over iedereen heb verdeeld.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ryme wrote: 07 May 2022, 11:25 Je kijkt toch eerst naar wat je hebt en gaat dan de gaten opvullen? Ik vind het niet onlogisch.
Als je met een TD werkt die er een handje van heeft slechts de helft van het boodschappenlijstje te realiseren dan zou ik als trainer vooral het lijstje zo groot mogelijk maken. Want je moet een TD als John niet de kans geven te verwijzen naar wat er al is, ook al is het onder de maat.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2022, 12:07 Het gaat vaak bij een TD natuurlijk ook om het hele plaatje. Sangare als aankoop is top maar als je vervolgens 2 of 3 posities niet of slecht invuld is het overal gevoel negatief. Ik vind dat logisch.
Op zich is het ook niet onlogisch, maar heel veel mensen hebben moeite om de eigen verwachtingen te synchroniseren met de werkelijkheid. Van PSV wordt bijvoorbeeld gevraagd dat het jaarlijks tot het einde meedoet om de titel, want zo is dat altijd geweest en zo hoort het te zijn. Dat Ajax ondertussen elk jaar een budget heeft waar wij het drie, vier jaar mee moeten doen, dat wordt niet meegenomen. En natuurlijk kun je zeggen dat PSV ook maar flink moet groeien en dat JdJ daar verantwoordelijk voor is, maar dat is kritiek waarvan ik vind dat je het niet elk jaar kunt herhalen zonder onredelijk te worden. Het heeft tijd nodig. Waarde creëren heeft tijd nodig. Dat we onder leiding van JdJ ondertussen ook allerlei transferrecords uit de boeken hebben onderhandeld: je hoort het zelden. Maar goed, het helpt ook niet mee dat hij medeverantwoordelijk was voor het creëren van een enorme puinhoop en die nu ook zelf moet opruimen. Kost tijd en die tijd hebben mensen blijkbaar niet.

John de Jong doet heel veel goed, maar uiteindelijk wordt hij afgerekend op prijzen en die pakken we te weinig, wat de omstandigheden ook zijn. En dat is soms best unfair, maar zo werkt het helaas. Waarbij ik natuurlijk niet ga claimen dat hij foutloos is, verre van zelfs.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik kan persoonlijk prima de titelstrijd en uiteindelijke selectie van elkaar scheiden want ook met een topselectie kan je 2de worden.

Ik vind persoonlijk wel dat de Jong en z'n team te grote gaten heeft open gelaten. Een aankoop als Sangare poets dat niet weg. Ondanks dat hij alle complimenten van mij krijgt voor die aankoop.

Dat onderscheid kunnen de meesten volgens mij wel maken en dan kan je prima onderbouwd aangeven wat je van de Jong vindt.

Het winnen van prijzen vind ik bovendien ook voor de helft de verantwoordelijkheid van de coach en z'n hele staf. Het is uiteindelijk een wisselwerking waarbij een ieder z'n taken en verantwoordelijkheden heeft. Dat is nu iig 3cut niet anders door het vervangen van 2 poppetjes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het mantra handje vasthouden is er weer. Man man man. Overleggen en samen brainstormen is niet handje vasthouden. Maar het is voor sommigen dus een mantra geworden omdat iemand graag ziet dat Jonh gedegradeerd wordt.

Wat een verwrongen beeld sommigen hebben is bijzonder. Samenwerken en gebruik maken van expertises en ervaring is geen handje vasthouden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het niet eens een kwestie van te grote gaten, maar van verkeerde inschattingen in samenspraak met de staf. Denken dat je het met Teze als rechtsback wel gaat redden, bijvoorbeeld. Of denken dat Zahavi goed genoeg is om de aanvalsleider te worden. Het zwaar ondermaats functioneren van Drommel en de vele blessures achterin vind ik niet zozeer een beleids- of inschattingsfout, dat zie ik meer als pech. Je kan misschien betogen dat Drommel nooit gehaald had mogen worden, maar zó slecht is een ander uiterste.

Ik kijk daar wat anders tegenaan dan de zomer waarin we allerlei miskopen hebben gedaan en andere verkeerde beleidskeuzes hebben gemaakt. Dát was dramatisch. Het werk van afgelopen jaar levert ons twee prijzen (misschien drie) en kwalificatie voor (voorronde) CL op. Dat is niet eens verkeerd, hoewel het uiteraard niet foutloos was.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 07 May 2022, 12:25 Het mantra handje vasthouden is er weer. Man man man. Overleggen en samen brainstormen is niet handje vasthouden. Maar het is voor sommigen dus een mantra geworden omdat iemand graag ziet dat Jonh gedegradeerd wordt.

Wat een verwrongen beeld sommigen hebben is bijzonder. Samenwerken en gebruik maken van expertises en ervaring is geen handje vasthouden.
Je bent zelf degene die dergelijke uitspraken over de positie van De Jong uitlokt door te suggereren dat een sessie met 5 mensen betekent dat die 5 gedeeld verantwoordelijk zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee hoor. Het is meer dan normaal om te vergaderen en samen te werken, je strategie mbt het komende seizoen afstemt.

Ik heb elke week tig vergaderingen waarbij meerdere stakeholders aansluiten en zelf hun eigen aandeel hebben in een project. Heeft niets met handje vasthouden of onvermogen te maken.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 07 May 2022, 12:11
Ryme wrote: 07 May 2022, 11:25 Je kijkt toch eerst naar wat je hebt en gaat dan de gaten opvullen? Ik vind het niet onlogisch.
Als je met een TD werkt die er een handje van heeft slechts de helft van het boodschappenlijstje te realiseren dan zou ik als trainer vooral het lijstje zo groot mogelijk maken. Want je moet een TD als John niet de kans geven te verwijzen naar wat er al is, ook al is het onder de maat.
Je moet samenwerken ruud, niet tegenwerken. Als jij een zo groot mogelijk lijstje meegeeft dan weet je dat sowieso niet alles gerealiseerd kan worden en de mogelijke gaten moet je dan misschien zelfs invullen met spelers uit Jong die je daar helemaal niet klaar voor vindt. Terwijl als je meewerkt en aangeeft welke spelers uit Jong je iig volgend seizoen wel bij het eerste wil hebben en dus een kleiner lijstje meegeeft, zal het deel van het lijstje wat niet gerealiseerd kan worden kleiner zijn en heb je als trainer meer de selectie die je wil dan in de eerste situatie die jij voorstelt. Ook voor volgende seizoenen werkt het prettiger met je TD als je zelf weer voorstelt welke vacatures intern opgevuld kunnen worden en voor welke hij extern moet gaan rondkijken.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat er ook niet alleen om wie er met wie contact heeft, en wie er instemt met bepaalde spelers.

Uiteindelijk is het ook de vraag wie er haalbaar is, en wie we verkocht krijgen voor welke prijs. Vooralsnog is ook dat track record onder John niet geweldig.

Ruud kan wel zeggen: ik wil een topspits, dit is optie A, en dit is optie B. Als John dan zegt: alleen optie D of E zijn haalbaar, dan kan Ruud wel inspraak hebben, maar dan wordt hij alsnog met een prutser opgezadeld.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laten we wel wezen, John is ook gewoon een matige TD. Ben blij dat Ruud en Marcel erbij zitten en verwacht er veel meer van komende transferperiode.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat deed Marcel zo veel beter dan De Jong dan? Daar ging het exact hetzelfde in de fanbase. Het grootste verschil is het uitgavepatroon van onze concurrent. De ervaring en het netwerk van Brands zal wel helpen maar ik vind dat dat matig overdreven.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 07 May 2022, 13:14 Laten we wel wezen, John is ook gewoon een matige TD. Ben blij dat Ruud en Marcel erbij zitten en verwacht er veel meer van komende transferperiode.
Eens met wat Ardbeg en Yhkim beweren.

Het blij zijn met Ruud, dat ben ik ook, alleen hem als reden opgeven waarom je er meer van verwacht? Deze man heeft nooit bij een topclub als hoofdcoach gefunctioneerd. Ik heb het volste vertrouwen in iedereen die ze aanstellen, gezien mijn gebrek aan informatie of kennis van wat je moet kunnen. Dit zal de leiding van een club als PSV beter weten.

Marcel blij dat hij weet terug is op het oude nest. In zijn PSV tijd als TD ook niet altijd succesvol geweest. Er wordt met een roze bril door sommigen naar gekeken, maar het gebrek aan een linksback, een goede keeper, een goede spits(toen Locadia de nr9 was) zijn meermaals enorm (terecht) bekritiseerd. Hij calculerende net als John de afgelopen seizoenen zwakke plekken in en heeft John dit juist geleerd door hem als rechterhand te laten meelopen.
Bij Everton goede aankopen, maar ook veel geld aan miskopen zoals spelers als trainers. Het is daar een bizarre competitie wat betreft geld, alleen het nooit waar kunnen maken bij een redelijk grote club met onnoemelijk veel geld.

Ik ben blij dat er 3 mensen met een PSV hart zitten. Gepokt en gemazeld zijn in het internationale topvoetbal. Waarbij het alle drie verstandige mensen lijken die gekozen hebben voor een logische en verstandige carrière opbouw.
Zowel John als Ruud hebben een gezonde zelfreflectie laten zien. John na vorig seizoen en hoe hij dit seizoen is aangevlogen, zie post Yhkim. Ruud die zich heeft bedacht en zich er toch klaar voor voelt.
Brands klonk altijd al verstandig en in staat tot reflecteren.

In dit opzicht vind ik het weinig verschillen met verstandige mannen als Gerbrands, John en Roger. Alleen we zijn een seizoen verder.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 07 May 2022, 13:21 Wat deed Marcel zo veel beter dan De Jong dan? Het grootste verschil is het uitgavepatroon van onze concurrent.
Dit is dus precies wat het is.

En dat staat niet gelijk aan John de Jong is top of John de Jong is foutloos, want dat is niet zo. Kijken we bovendien louter naar de resultaten, dan is het met het winnen van de JC-schaal, de beker en een tweede (of zelfs eerste) plek in de competitie ongeveer wat je redelijkerwijs kan verwachten, waarbij het avontuur in Europa niet super was. Als je niet kan halen wat je wil halen, dan moet je in elk geval zorgen dat je haalt wat je moet halen. Daar zijn we in geslaagd, nu moeten we verder kijken. Dit is daarvoor overigens niet het juiste topic, maar dat terzijde.

Heeft Wijnaldum al getekend?
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Jong heeft het beleid van Brands doorgezet alleen hier en daar met wat beginnersfoutjes.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Sjon een betere keeper dan Drommel en een betere spits dan Vinicius had gehaald dan was de kans op een titel behoorlijk groot dit jaar. Juist dit jaar.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Exact, dan had je morgen in de Kuip als kampioen of voor het kampioenschap kunnen spelen i.p.v. het definitief verspelen.

Maar ik zie dat John nu onderdeel is van de grote 'Big Five', dus alles komt goed. :lol:
Locked