Volgens mij hadden we de eerste helft iets van 75% balbezit, dus ik denk dat we dat dominant kunnen noemen, toch? Ik ben het wel met je eens dat het niet goed was (zeker niet in vergelijking met de eerste 17 wedstrijden), maar dat zat hem juist in die laatste fase inderdaad. Ik zie het probleem echter anders dan jij. Lozano en Lang zijn beiden gewend om vanaf links te spelen ja, maar spelen op een heel andere wijze, waarbij Lozano meer de diepte en loopacties heeft en Lang meer de creatieve pass en dribbel (die hij begin van het seizoen geweldig combineerde met loopacties in de diepte, maar bij Club geen onderdeel was van zijn spel). Til is helemaal anders, omdat hij juist zijn loopacties zonder bal naast of voorbij Luuk maakt, terwijl Lang en Lozano die loopactie naar binnen vooral aan de bal maken en niet in diezelfde zones als Til.Juancho wrote: ↑28 Jan 2024, 12:04Ik vond ons eigenlijk helemaal niet zo dominant. Sterker nog, door de keuze van Bosz kon dat ook amper want de combi Til/Lang met daarbij Lozano eigenlijk ook heb je 3 spelers die veelal in hetzelfde gebied lopen en waarvan er 2 zelfs op hun best zijn in die zone (vrij vanuit de linkerkant). Dat gaf in mijn ogen zoveel problemen (vooral haalde ik al aan dat je eigenlijk met 2 linies zou gaan spelen) dat er van dominantie geen sprake was. Til liep er verloren bij, kwam niet in zijn kracht. Lang vond ik op 1 of 2 balletjes na ook matig wat ook logisch is want je haalt hem uit zijn kracht. Lozano kwam ook amper voor want zijn kracht werd ook geblokkeerd door bezette zones waarin hij normaal kan excelleren.Thijs wrote: ↑28 Jan 2024, 11:58
Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Tegen Almere verwacht je dominant te zijn, zoals we ook waren. Dan blijf je niet met 4 achterin staan, maar kun je ofwel beide backs diep zetten of Teze meer centraal en Bosca naar de 6 doorschuiven zodat Lang echt op 10 kan spelen, terwijl Til zijn loopacties naast en voorbij Luuk kan maken. In zo’n wedstrijd heb je de creativiteit van Lang centraal nodig als Veerman en Saibari missen, maar kun je de penetratie van Tils loopacties ook goed gebruiken. Niet zo gek dus, denk ik.
Nee wat mij betreft was het eerder een gevalletje van PSV heeft beter materiaal dus ze wonnen alsnog in een buitengewone saaie en slechte pot voetbal.
Het kwam er niet uit, maar ik denk dat dit meer te maken heeft aan de nog ontbrekende vorm bij Lozano en Lang en vanuit Lang ook enige onwennigheid met de positie. Ik denk echter wel dat dit richting toekomst best nog eens een succesvolle invulling kan zijn tegen de clubs die zich ingraven.