KNVB Beker Algemeen
-
- Internationale topspeler
Als Spakenburg de finale haalt en verliest dan hebben ze alleen de verliezersmedaille en badjassen, maar verder niks. Om Europees voetbal te halen moeten ze de beker winnen. Daarom is het voor ons ook gunstig dat Utrecht eruit ligt. Als wij derde worden, en Ajax of Feyenoord wint de beker (en eindigt bij de eerste 2) dan hebben we toch nog een EL-ticket.DadOfFour wrote: ↑01 Mar 2023, 07:59 Zal haast wel moeten toch?
Stel; Spakenburg haalt de finale en speelt daarin tegen de een club die in de Top 3 eindigt (en dus verzekerd is van CL of eCL)
- Spakenburg wint de finale en heeft recht op EL voetbal, of;
- Spakebburg verliest de finale van;
a. de kampioen, en neemt alsnog deel aan EL voetbal
b. de nummer 2, en neemt alsnog deel aan EL voetbal
c. de nummer 3, die vervolgens EL mag spelen ipv eCL; maar neemt Spakenburg dan die eCL plek over, of gaat die naar de nr. 4 van de competitie en spelen de nr. 5 t/m 8 playoffs?
- Indien Spakenburg geen Europees voetbal mag spelen (want amateur-club) en ze winnen de beker van een top 3 club, wat dan?
Zoveel vragen...
- Tjompie
- Clubvoorkeur: PSV
Mochten ze de finale halen. Schoonebeek is de voorzitter van Spakenburg
Schoonebeek: ,,Ik ken de heren van de KNVB goed genoeg, ga al jaren met ze om in zowel het betaald voetbal als het amateurvoetbal. Ik sluit niet uit dat de finale na een goed gesprek op zaterdagavond wordt gespeeld.” Of bestaat de mogelijkheid dat Spakenburg tóch op zondag naar de Kuip afreist, als de halve finale óók een megastunt oplevert? ,,Nee, dat is niet mogelijk.”
De KNVB komt spoedig met een reactie over de te volgen procedure als Spakenburg daadwerkelijk de finale haalt.
- Standbeeld
- Mister PSV
Laten we die discussie, wel/niet op zondag spelen, bewaren voor na de loting. Ik verwacht namelijk dat PSV en ajax eenvoudig winnen, en Feyenoord ook grote kans. En van de top 3 zal Spakenburg nooit winnen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Je vertrouwen in Drommel is bemoedigendStandbeeld wrote: ↑01 Mar 2023, 12:52 Ik verwacht namelijk dat PSV en ajax eenvoudig winnen, en Feyenoord ook grote kans. En van de top 3 zal Spakenburg nooit winnen.
Ik vind het gewoon raar dat misschien iedereen zich straks maar moet aanpassen omdat er een paar man zijn die hun doen en laten laten bepalen door een boekje van 2000 jaar oud. Je gaat echt niet dood van een keertje op zondag spelen, God bestaat namelijk niet, anders zouden we wel ieder jaar kampioen worden...
- Lorenzo von Matterhorn
Ik snap er niks meer van.
Ik dacht dat als Spakenburg PSV Ajax en Feyenoord de 4 halve finalisten zijn, dat Spakenburg gegarandeerd EL speelt, mits PSV, Ajax én Feyenoord zich al alledrie plaatsen voor CL/EL via de Eredivisie.
Ik dacht dat als Spakenburg PSV Ajax en Feyenoord de 4 halve finalisten zijn, dat Spakenburg gegarandeerd EL speelt, mits PSV, Ajax én Feyenoord zich al alledrie plaatsen voor CL/EL via de Eredivisie.
-
- Nationale topspeler
Volgens mij gebeurd dat "verschuiven" van tickets binnen de Eredivisie ranglijst, niet obv de beker. Spakenburg zal dus enkel Europees spelen indien ze de beker winnen.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑01 Mar 2023, 14:26 Ik snap er niks meer van.
- Lorenzo von Matterhorn
Aha, thanks!Tovast wrote: ↑01 Mar 2023, 14:31Volgens mij gebeurd dat "verschuiven" van tickets binnen de Eredivisie ranglijst, niet obv de beker. Spakenburg zal dus enkel Europees spelen indien ze de beker winnen.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑01 Mar 2023, 14:26 Ik snap er niks meer van.
Is maar goed ook trouwens, stel je voor zeg..
-
Bekerticket is al een aantal jaar alleen voor de bekerwinnaar, niet meer voor een verliezend bekerfinalist.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑01 Mar 2023, 14:26 Ik snap er niks meer van.
https://www.vi.nl/nieuws/verliezend-bek ... -europa-in
-
- Nationale topspeler
Lees dit nu pas. Wat een onzin zeg, je past je maar lekker aan. Klaar met een minderheid die het voor de meerderheid wil bepalen, dan maar thuisblijven en reglementair 3-0 verlies.Tjompie wrote: ↑01 Mar 2023, 12:44 Mochten ze de finale halen. Schoonebeek is de voorzitter van Spakenburg
Schoonebeek: ,,Ik ken de heren van de KNVB goed genoeg, ga al jaren met ze om in zowel het betaald voetbal als het amateurvoetbal. Ik sluit niet uit dat de finale na een goed gesprek op zaterdagavond wordt gespeeld.” Of bestaat de mogelijkheid dat Spakenburg tóch op zondag naar de Kuip afreist, als de halve finale óók een megastunt oplevert? ,,Nee, dat is niet mogelijk.”
De KNVB komt spoedig met een reactie over de te volgen procedure als Spakenburg daadwerkelijk de finale haalt.
-
- Talent
Volgens mij ligt het helemaal niet zo simpel als ergens rekening mee willen houden of niet. Als ik het goed heb is het verhaal ongeveer: Veel van de principeclubs op zaterdag waren ooit lid van de Christelijke Voetbalbond oid. Toen die lang geleden opging in de KNVB zijn die alleen akkoord gegaan daarmee op voorwaarde dat de KNVB ploegen die statutair geregeld hebben dat ze niet op zondag spelen in geen geval kon dwingen toch op zondag te spelen. Het is in dat geval dan niet zo simpel als 'Ze spelen maar op zondag, anders een reglementaire nederlaag', Spakenburg heeft dan het recht om te weigeren dat er op zondag gespeeld wordt. En dat zullen dus 100% doen. Niet dat het er van zal komen, maar ik vermoed dat als ze de finale halen, dat die waarschijnlijk naar de zaterdag zal gaan. Dan kom je wel met andere dingen in de knoop (wil de gemeente dat uberhaupt wel qua politieinzet en zo?), maar ik vermoed niet dat Spakenburg verplicht kan worden op zondag te spelen. Dan moeten daarvoor andere oplossingen gevonden worden.
Ik zie zelf het probleem met zaterdagavond voor ons ook niet direct (hebben zelf als voorkeursdag zaterdag, en met de finale niet al te lang geleden nog op Hemelvaartsdag is er ook niet per se een keiharde traditie van finale op zondag), en als ik goed kijk is er ook geen Europees voetbal in de week voor de bekerfinale. Voor Feyenoord zou het dus ook geen probleem zijn mochten ze er dan nog in zitten. Ajax hoeven we het niet eens over te hebben, die gaan toch wel de mazzel hebben dat ze ze in de halve finale al thuis loten.
Ik zie zelf het probleem met zaterdagavond voor ons ook niet direct (hebben zelf als voorkeursdag zaterdag, en met de finale niet al te lang geleden nog op Hemelvaartsdag is er ook niet per se een keiharde traditie van finale op zondag), en als ik goed kijk is er ook geen Europees voetbal in de week voor de bekerfinale. Voor Feyenoord zou het dus ook geen probleem zijn mochten ze er dan nog in zitten. Ajax hoeven we het niet eens over te hebben, die gaan toch wel de mazzel hebben dat ze ze in de halve finale al thuis loten.
- Standbeeld
- Mister PSV
Zaterdagavond kan wel, maar dan niet te laat. Voor je het weet is het 00.00u en dan moeten de boys van Spakenburg thuis zijn. Het is dan immers zondag en zondag betekent rust.
- Persepolis
- Vedette
Wat gebeurt er eigenlijk als Ajax en Feyenoord naar de finale gaan? Krijgen we weer die bullshit van 2010?
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Meervoudig international
Terwijl we allemaal diep van binnen wel weten dat het Feyenoord - Spakenburg en Ajax - PSV gaat worden.
-
- Bankzitter
Wat wordt er overal toch geroepen over een zo makkelijk mogelijke loting. Feyenoord en Ajax zijn beide geen kaliber Real Madrid wat we sowieso gaan verliezen. Dan is het toch juist mooi als we Feyenoord eerst thuis treffen en daarna Ajax pakken in de beker. Daarnaast zijn de uitspraken van Ruud ook totaal geen winnaarsmentaliteit. En dat we dan in de competitie minder presteren door één zwaardere wedstrijd is ook kul. We liggen al uit Europa
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij