Josef Dettelbacher wrote: ↑13 Aug 2022, 12:504 miljoen voor een (toen) 29 jarige speler met zijn staat van dienst is natuurlijk niet de hoofdprijs. Dat kun je o.a. afleiden uit de snelheid waarmee hij werd opgepikt na afloop van het seizoen.
Maar, als dat de afspraak is die is gemaakt, dan heb je het ermee te doen.
Het punt is vooral dat het toch relatief is, wat nou precies een absolute hoofdprijs is.
Ik zou Gakpo nu niet voor 59 miljoen laten gaan, terwijl het over twee weken geen verkeerde prijs is. Op het ene moment is het wat mij betreft de hoofdprijs, op het andere moment niet.
Ik denk dat voor die tijd Lozano en Bergwijn voor prima bedragen verkocht zijn destijds. En dat was ook zeker niet minder dan in verhouding van de voorgangers. De kritiek op John de Jong vind ik vooral op het aankoopbeleid om diverse redenen te voeren in 4 jaar tijd, maar aan de verkopende kant vind ik niet dat John de Jong veel steken heeft laten vallen.
Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2022, 12:48
Dan moet je de marktomstandigheden ook wel meewegen. Verkopen in een hele onzekere markt door corona, waarbij veel clubs de hand op de knip hebben gehouden niet wetende wat er nog komen zou. Dus omdat dan als heel mager op het conto van John te schuiven is niet fair.
Verder had Dumfries een prima toernooi met het Nederlands elftal achter de rug, maar speelde hij bij PSV echt niet zo'n denderend seizoen.
Op het EK was dat wel tegen enorme baggertegenstanders natuurlijk.
Massimo wrote: ↑13 Aug 2022, 13:00
Ik denk dat voor die tijd Lozano en Bergwijn voor prima bedragen verkocht zijn destijds. En dat was ook zeker niet minder dan in verhouding van de voorgangers. De kritiek op John de Jong vind ik vooral op het aankoopbeleid om diverse redenen te voeren in 4 jaar tijd, maar aan de verkopende kant vind ik niet dat John de Jong veel steken heeft laten vallen.
Het probleem is dat een Bruma tegenover 10 goede aankopen staat bij supporters. De laatste windows heeft John een wereldprestatie geleverd wat mij betreft. Met het halen van Sangaré, Veerman, De Jong en Benitez zijn er echt topspelers hier.
Gakpo voor rond de 60 miljoen euro moet je gewoon verkopen. Als je dan CL haalt heb je bruto zo'n 95 miljoen euro
Daar kunnen we heel veel leuks mee doen.
Ykhim wrote: ↑13 Aug 2022, 12:47
Dat is natuurlijk een beetje een flauwe vraag. Wat is een hoofdprijs? Telt 4 miljoen voor Götze bijvoorbeeld ook als een hoofdprijs, of hebben we het louter over eventueel krankzinnige bedragen? En waarom zijn makelaarskosten en dergelijke daarin ineens superrelevant?
Echte hoofdprijs inderdaad voor onze wereldkampioen. Miljoentje minder maar dan Kaj Scherpen.
Ykhim wrote: ↑13 Aug 2022, 12:47
Dat is natuurlijk een beetje een flauwe vraag. Wat is een hoofdprijs? Telt 4 miljoen voor Götze bijvoorbeeld ook als een hoofdprijs, of hebben we het louter over eventueel krankzinnige bedragen? En waarom zijn makelaarskosten en dergelijke daarin ineens superrelevant?
Echte hoofdprijs inderdaad voor onze wereldkampioen. Miljoentje minder maar dan Kaj Scherpen.
Mijn inziens kijk je voor de beoordeling ook naar de situatie, als je die niet meeweegt dan kan je iets al heel snel neerzetten als te laag. Onze wereldkampioen hadden we zonder die clausule denk ik niet verlengd gekregen, neem je dat ook mee? Enz enz. In geval van Gakpo speelt DENk IK blessure geschiedenis en geen kampioenenbal een rol. Neemt niet weg dat je een mooi bedrag mag vangen. Maar wat ik nu proef voor wat voor bedrag hij ook vertrekt het is te laag.
trouwepsvfan wrote: ↑13 Aug 2022, 12:22
Voor 59 miljoen een hele dikke strik eromheen. Los van de transfer gekte vind ik Cody dat bedrag eerder gezegd ook eigenlijk niet waar haha
Wel. Als Martinez 63 waard is, is Gakpo minimaal hetzelfde waard. Heeft United zelf gedaan
Daarom zei ik juist los van de transfer gekte. De prijs voor Martinez is totaal debiel.
Als je objectief gaat kijken is Cody geen 59 miljoen waard in mijn ogen. Daarvoor zal hij een seizoen blessure vrij moeten blijven en wedstrijden moeten gaan beslissen in de CL.
Wel. Als Martinez 63 waard is, is Gakpo minimaal hetzelfde waard. Heeft United zelf gedaan
Daarom zei ik juist los van de transfer gekte. De prijs voor Martinez is totaal debiel.
Als je objectief gaat kijken is Cody geen 59 miljoen waard in mijn ogen. Daarvoor zal hij een seizoen blessure vrij moeten blijven en wedstrijden moeten gaan beslissen in de CL.
Eens, maar als United komt dan vraag je meer. Doe je dat niet, ben je loco.
Daarnaast hebben ze zelf net meer dan 60 miljoen neergelegd voor een kabouter (wel goede speler hoor) in de verdediging. Ze hebben optie 1 2 3 4 5 6 en 7 al niet kunnen krijgen. Dus betalen zullen ze. Zij moeten meer aankopen dan wij moeten verkopen.
50 miljoen pond oftewel 59 miljoen euro is een prachtig bedrag. Betaling ineens en standaard doorverkoop %, helemaal prima. Het zou nog mooier zijn als ze tegen elkaar op gaan bieden en het nog iets meer word, maar dat zie ik niet gebeuren.
Heb niks met Arsenal, maar voor Cody zelf hoop ik niet dat hij naar Man U gaat. Dat lijkt me momenteel geen fijne plek om je eerste stap te maken in de PL. Memphis was eigenlijk nog veel meer uitgeleerd in de Eredivisie en redde het daar ook niet, moet je je voorstellen dat het nu nog veel erger is daar. Een stap ergens lager in de PL, zoals Gini destijds deed, is echt een verstandigere stap. Even wat minder druk, relatief meer tijd en rust om je te ontwikkelen. Maar goed, hij moet het natuurlijk zelf weten. Geld zal uiteindelijk ook wel meespelen.
Bubba Gump wrote: ↑13 Aug 2022, 13:44Echte hoofdprijs inderdaad voor onze wereldkampioen. Miljoentje minder maar dan Kaj Scherpen.
Nogmaals: het is een voorbeeld en het feit dat je er überhaupt over kunt debatteren (zie ook de tegenargumenten) geeft al aan hoe lastig het is. De onderliggende vraag is vooral wat een hoofdprijs echt is. En wat mij betreft is dat relatief en zeer afhankelijk van omstandigheden, zoals even geleden uitgelegd.
AddoCultheld wrote: ↑13 Aug 2022, 19:57
Man utd in paniek. Dan kan je dus aan die gasten wel de hoofdprijs vragen. Minimaal 70 miljoen. En anders blijft onze Cody mooi hier.
Als ik Cody was zou ik er niet eens heen willen. Puinzooi.
Standbeeld wrote: ↑13 Aug 2022, 19:52
Hoe moeten we een transferwaarde objectief bekijken? Ik denk dat zo'n prijs per definitie subjectief is.
Tsja vergelijken met andere spelers en hun gerealiseerde bedragen maar in principe is marktwaarde niks anders dan exact het bedrag wat iemand ervoor neerlegt
City is nep. Omhooggevallen 3e klasser die niks voorstelde voor de oliemiljarden. Net als dat kut Chelsea en PSG. Ga dan naar Liverpool. Maar als je al bang bent om niet te spelen bij dit povere United, heb je niks te zoeken bij Shitty of Liverpool. Verkopen aan de hoogste bieder en weer door.
In de top van Engeland zijn spelers net vee, het zou zonde zijn als hij daartussen zou belanden zonder enige vorm van betekenis. Als hij naar de PL wilt, zou ik eerst een tussenstap maken bij bijv. een West Ham, Newcastle, etc. Niet naïef doen, we weten inmiddels allemaal dat de stap vanuit NL naar de top in de PL te groot is. Gini had dat goed gezien en liet zijn ego niet in de weg staan, die investeerde gewoon een jaartje. Moet Cody ook echt doen. Hij is hier nog niet eens stabiel, ga daar eerst wennen aan de intensiteit. Bij een Newcastle is die negatieve druk van het móeten winnen veel minder en er staan ook geen verwaande ex-spelers langs de kant voor de camera om alles af te branden wat er mis gaat. Kan je je voorstellen dat Philip, Mateja, de Reus, Bommel en Ibi elke pot langs de kant staan om commentaar te geven?
Man U heeft een baggercultuur sinds het vertrek van Sir Alex. Overigens zie ik dat daar wel goed komen. Ze zien daar nu in dat het niet telkens aan de trainer kan liggen.
Kingfisher wrote: ↑14 Aug 2022, 08:27
City is nep. Omhooggevallen 3e klasser die niks voorstelde voor de oliemiljarden. Net als dat kut Chelsea en PSG. Ga dan naar Liverpool. Maar als je al bang bent om niet te spelen bij dit povere United, heb je niks te zoeken bij Shitty of Liverpool. Verkopen aan de hoogste bieder en weer door.
De enige club van naam die voor hem gaat komen is Manchester United. Tenminste, als Erik ten HAG tegen die tijd niet ontslagen is. Voor de rest kan hij haast niet anders dan naar de subtop gaan.
Op het moment Suprème heeft hij niet geleverd. Het wordt anders wanneer Gakpo op het WK beslissend is.
Last edited by mr.top on 14 Aug 2022, 09:47, edited 1 time in total.