Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ardbeg
Mister PSV

HendrikG wrote: 05 Jul 2021, 18:10 Image

Dit is toch niet te geloven. Nadat John de Jong al circa 30% van de transferrechten cadeau heeft gedaan, geeft hij de makelaars de volledige vrijheid om de overige 70% ook te verkopen. Dit betekent dat (vergis je niet) 100% van de transfer verkocht wordt door de zaakwaarnemers.

Dit is wel heel bizar. Ze hebben immers een contract bij PSV en het is aan John de Jong om clubs te laten concurreren om een zo hoog mogelijke prijs te bewerkstelligen. Dit is net alsof je bij de BCC bent en de verkoper staat er maar wat en doet alsof de wasmachine zichzelf verkoopt.

Ik heb het er zojuist met mijn zoon over gehad, die werkt bij NUON en die heeft al eerder geconstateerd dat John de Jong waarschijnlijk geen enkel energie contract verkocht zal krijgen. Waarom laten we deze man de beschikking hebben over miljoenen transfers? Helemaal als hij spelers en hun zaakwaarnemer zelf op expeditie stuurt?

Dit is niet te begrijpen. Waarom heeft hij Bruma niet op een dergelijke expeditie gestuurd en alleen onze goudmijntjes?
Waaron blijf je deze foto zo posten? Cringe.
Ik call hem alvast.

Image
Last edited by Ardbeg on 05 Jul 2021, 18:18, edited 1 time in total.
Massimo
Legende

Net twee weken lid...
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Hij zegt een zoon te hebben. Dat vooronderstelt dat hij volwassen is…🤔
Assy
Vaste waarde in elftal

HendrikG wrote: 05 Jul 2021, 18:10
Ik heb het er zojuist met mijn zoon over gehad, die werkt bij NUON en die heeft al eerder geconstateerd dat John de Jong waarschijnlijk geen enkel energie contract verkocht zal krijgen. Waarom laten we deze man de beschikking hebben over miljoenen transfers? Helemaal als hij spelers en hun zaakwaarnemer zelf op expeditie stuurt?

Dit is niet te begrijpen. Waarom heeft hij Bruma niet op een dergelijke expeditie gestuurd en alleen onze goudmijntjes?
Hahaha, wat een slechte troll ben jij. Je legt het er veels te dik op joh....
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

HendrikG wrote: 05 Jul 2021, 18:10 Image

Dit is toch niet te geloven. Nadat John de Jong al circa 30% van de transferrechten cadeau heeft gedaan, geeft hij de makelaars de volledige vrijheid om de overige 70% ook te verkopen. Dit betekent dat (vergis je niet) 100% van de transfer verkocht wordt door de zaakwaarnemers.

Dit is wel heel bizar. Ze hebben immers een contract bij PSV en het is aan John de Jong om clubs te laten concurreren om een zo hoog mogelijke prijs te bewerkstelligen. Dit is net alsof je bij de BCC bent en de verkoper staat er maar wat en doet alsof de wasmachine zichzelf verkoopt.

jij slaat de plank dus nogal mis hier..
clubs moeten nog steeds tot een akkoord komen met PSV, daar verandert niks aan. Alleen de spelers mogen alvast gaan onderhandelen over een contract. Ik weet niet hoelang jij al transfers in de voetballerij volgt, maar dit is echt de normaalste zaak van de wereld. Officieel mogen clubs pas met de speler praten als ze een akkoord met de club hebben, maar dat is al jarenlang niet meer in de praktijk het geval. Verder weet ieder weldenkend mens wel dat er echt wel biedingen zijn gedaan, alleen Timmer schrijft alleen wat PSV hem doorgeeft. En het is niet vreemd dat lopende onderhandelingen daar niet bijzitten.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Dat PSV de ruimte geeft aan die twee is toch een indicatie dat de transfersom geen opstakel is en dat betekent weer dat die normaliter te laag is om maanden over te steggelen. Dus dan denk ik dat PSV inderdaad voor de pakweg 18 miljoen en pakweg 35 miljoen gaat. Netto ongeveer 40 miljoen cashen voor een nieuwe CV (of RB) en een nieuwe spits die in de toekomst geld moet opleveren. Als ze dan met Luuk en Berghuis aan komen kakken dan hebben we een probleem.
ruuddevil
Legende

Wat is er irritanter. HendrikG die zijn mening kort door de bocht verwoordt, of het halve netwerk dat vervolgens HendrikG belachelijk moet maken.

:wonder:
Robson de Souza
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 05 Jul 2021, 18:29 Dat PSV de ruimte geeft aan die twee is toch een indicatie dat de transfersom geen opstakel is en dat betekent weer dat die normaliter te laag is om maanden over te steggelen. Dus dan denk ik dat PSV inderdaad voor de pakweg 18 miljoen en pakweg 35 miljoen gaat. Netto ongeveer 40 miljoen cashen voor een nieuwe CV (of RB) en een nieuwe spits die in de toekomst geld moet opleveren. Als ze dan met Luuk en Berghuis aan komen kakken dan hebben we een probleem.
Vanwaar de aanname dat die te laag is? Dit is zo suggestief.
ShovingNE2
Site Admin

Het is wel ongeveer bekend wat de hoofdsommen worden en het is uitonderhandelen wat de betalingstermijnen worden, of er doorverkoop op zit en zo ja hoeveel en welke bonussen er nog bij komen. Als ze daar niet helemaal uitkomen dan bellen ze Raiola en zeggen ze: als jij 2 miljoen laat vallen is het rond. Dan zegt Raiola: 1,5 miljoen. Deal. En dat dan verdeeld over 6 zoom meetings en 1 face to face.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

[mention]Robson de Souza[/mention] Je hebt gelijk hoor, het is suggestief maar het is niet onrealistisch suggestief toch? Als PSV zegt we willen 50 miljoen en Dortmund wil 30 betalen dan kun je elkaar ook wel vinden in het midden maar dan duurt het wel langer.
Ailon
Vedette

Persepolis wrote: 05 Jul 2021, 18:29 Officieel mogen clubs pas met de speler praten als ze een akkoord met de club hebben, maar dat is al jarenlang niet meer in de praktijk het geval.
Op zich waar maar dan is men in overtreding van de reglementen.
Formeel is de regel nog steeds zo dat clubs pas met spelers van een andere club (werkgever) mogen "praten" wanneer daarover een accoord is tussen betrokken clubs.
Ook als het initiatief van spelers uitgaat dan mogen zij alleen met andere clubs (wekgever) "praten" wanneer zij van hun club daarvoor toestemming hebben gekregen.
Er is een uitzondering. Spelers welke een aflopend contract hebben wat op 30 juni eindigt, mogen vanaf 1 januari met andere clubs "praten" zonder toestemming.

In de praktijk is het ook zo dat spelers die de club wil (laten) transfereren impliciet de toestemming krijgen om met een andere werkgever te "praten".

Wqanneer een club zonder toestemming van de verkopende club met een andere spelers praat, dan kan men hiertegen in protest gaan.
Dat is bijv. gebeurd bij van Dijk die door Liverpool is benaderd zonder dat Southampton daarvoor toestemming gegeven had. En die hebben toen Liverpool aangeklaagd.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Josef Dettelbacher
Legende

Ik heb het er zojuist met mijn zoon over gehad, die werkt bij NUON en die heeft al eerder geconstateerd dat John de Jong waarschijnlijk geen enkel energie contract verkocht zal krijgen.
Ah kijk, een echte kenner.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ailon
Vedette

ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2021, 18:34 En dat dan verdeeld over 6 zoom meetings en 1 face to face.
Verreweg de meeste "online" onderhandelingen vinden nog steeds plaats via Whatsapp. Maar Zoom is in opmars.
El Sordo
Vedette

Zo moeilijk is dat niet. Gewoon zó vaak bellen dat mensen niet meer nadenken over je greenwash-praktijken en uit pure onmacht per ongeluk ‘ja’ zeggen. Ben eigenlijk wel blij dat John geen energiecontracten zou kunnen verkopen.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ailon wrote: 05 Jul 2021, 21:05
ShovingNE2 wrote: 05 Jul 2021, 18:34 En dat dan verdeeld over 6 zoom meetings en 1 face to face.
Verreweg de meeste "online" onderhandelingen vinden nog steeds plaats via Whatsapp. Maar Zoom is in opmars.
Dit is wel een onthulling van Chris Woerts-achtige proporties, Ailon. :grin:
Thijs
Lid van verdienste

Josef Dettelbacher wrote: 05 Jul 2021, 20:57
Ik heb het er zojuist met mijn zoon over gehad, die werkt bij NUON en die heeft al eerder geconstateerd dat John de Jong waarschijnlijk geen enkel energie contract verkocht zal krijgen.
Ah kijk, een echte kenner.
John is te loyaal aan Energie Direct natuurlijk.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ruuddevil wrote: 05 Jul 2021, 18:32 Wat is er irritanter. HendrikG die zijn mening kort door de bocht verwoordt, of het halve netwerk dat vervolgens HendrikG belachelijk moet maken.

Dat doet ie zelf al ruimschoots…Het wordt alleen nog eens lekker ingewreven😏
Ailon
Vedette

Thijs85 wrote: 05 Jul 2021, 21:14
Ailon wrote: 05 Jul 2021, 21:05
Och, gewoon een kwestie van informeren hoe zo'n proces nu in elkaar steekt.. ;)
Of Woerts dat nu ook altijd doet...
Thijs
Lid van verdienste

Ailon wrote: 05 Jul 2021, 21:17
Thijs85 wrote: 05 Jul 2021, 21:14

Dat zou ik wel interessant vinden als je dat eens doet. Zo van eerste contact tot contract, hoe het ongeveer verloopt.
Ailon
Vedette

Thijs85 wrote: 05 Jul 2021, 21:19
Ailon wrote: 05 Jul 2021, 21:17
Dat zou ik wel interessant vinden als je dat eens doet. Zo van eerste contact tot contract, hoe het ongeveer verloopt.
Zal het nog makkelijker voor je maken.
De NOS heeft hierover een aantal jaar geleden 'n interessant stuk gepubliceerd wat nog steeds actueel is.

https://lab.nos.nl/projects/voetbaltransfers/

Wat die zaakwaarnemers (of liever intermediairs) betreft is het niet helemaal 100% vrijblijvend.
Volgens een FIFA besluit in 2014 hoeven spelersmakelaars en zaakwaarnemers geen examen meer af te leggen om als intermediair te kunnen optreden. Wel moeten zij bij de KNVB (of andere nationale bond) geregistreerd staan als ze betrokken zijn bij een transactie.
Hatseflats
Vedette

ruuddevil wrote: 05 Jul 2021, 18:32 Wat is er irritanter. HendrikG die zijn mening kort door de bocht verwoordt, of het halve netwerk dat vervolgens HendrikG belachelijk moet maken.

HendrikG :P
Revolinho
Internationale topspeler

Denk het 2e. Thanks.
Josef Dettelbacher
Legende

Het zou inderdaad supervervelend zijn als het halve netwerk dat zou doen. Het zijn echter maar een handjevol (misschien 2) leden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ardbeg
Mister PSV

Ik ben echt benieuwd naar het lijstje van PSV. Dat Luuk de Jong nr 1 voor de aanval was, is al duidelijk. Nummer 2 Hlozek. Nr 3 Tzolis? Benieuwd. Zelfde geldt voor eventuele defensieve versterkingen. Enthousiast!
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 06 Jul 2021, 13:20 Ik ben echt benieuwd naar het lijstje van PSV. Dat Luuk de Jong nr 1 voor de aanval was, is al duidelijk. Nummer 2 Hlozek. Nr 3 Tzolis? Benieuwd. Zelfde geldt voor eventuele defensieve versterkingen. Enthousiast!
Luuk als Zahavi vertrekt. Hlozek als Malen vertrekt.

Gok ik.
Locked