Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
mateja
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 19 Aug 2022, 12:26
Josef Dettelbacher wrote: 19 Aug 2022, 12:11 Ik volg @ziege maar ook zagge. Cody zo op het eind verliezen kan óók wat met de rest van de selectie doen, zoals het niet kwalificeren voor de CL dat ook doet.

Verder blijf ik erbij: als 10 kranten hardnekkig roepen dat de waarde 35 miljoen pond is, dan gaat PSV nooit 60 miljoen vragen en dat ook krijgen. En anders kan het nooit kwaad om een officieel statement te maken door John of Marcel (dus niet door Elfrink) dat Cody minimaal 60 kost. Zulke dingen zie ik helaas nooit gebeuren, en blijft Europa dus denken dat het hier de koopjeskelder is.
We moeten vooral af van die ‘creatieve’ dealtjes met spelers. Ook daar is economische slagkracht voor nodig, want het is een totaalpakket van salaris, tekengeld, meedelen in transfers. Die clausule van Sangare is ook zo’n voorbeeld. Het makkelijke argument is ‘zonder die clausule komt hij niet’, maar ooit moet je die drempel over. Dat Cody overal bij wordt betrokken om hem aan boord te houden vind ik ook zo’n onzin. Nou is Cody een nette jongen, maar voetballers hebben niet voor niets een trainingspak aan. Uit de in snel tempo volgende contractverlengingen zou genoeg waardering moeten spreken. We moeten baas in eigen huis zijn en zelf de strategie richting verkoop bepalen. Die afspraakjes met spelers belemmeren alleen maar. Die 37 mln voor Sangare leek ooit een mooi bedrag, maar is nu een koopje.
Precies dit ja. En daarvoor zal op termijn ons salarishuis omhoog moeten, zodat spelers niet alleen willen (bij)tekenen als ze voor een schijntje de deur uit mogen.
kastoekast
Nationale topspeler

een prijs vanaf 50mil zonder bonussen vind ik wel acceptabel. Ik snap dat de fans meer willen, maar PSV speelt geen CL. Als we CL gaan spelen kunnen we meer eisen, want spelers presteren daar.
De vergelijking tussen Antony en Gakpo snap ik wel, maar het verschil is dat de een presteert in CL en de ander in de EL/Conference. Daarom is het ook zo essentieel dat wel CL halen. Later kan je dan veel meer gaan eisen voor je spelers.

Wat ik persoonlijk hoop is dat we CL halen en dat Gakpo blijft. Wat ook kan is dat we CL halen en dat PSV dan vanaf de 60mil wilt.
ComeOnPSV
Vedette

ruuddevil wrote: 19 Aug 2022, 12:26 We moeten vooral af van die ‘creatieve’ dealtjes met spelers. Ook daar is economische slagkracht voor nodig, want het is een totaalpakket van salaris, tekengeld, meedelen in transfers. Die clausule van Sangare is ook zo’n voorbeeld. Het makkelijke argument is ‘zonder die clausule komt hij niet’, maar ooit moet je die drempel over. Dat Cody overal bij wordt betrokken om hem aan boord te houden vind ik ook zo’n onzin. Nou is Cody een nette jongen, maar voetballers hebben niet voor niets een trainingspak aan. Uit de in snel tempo volgende contractverlengingen zou genoeg waardering moeten spreken. We moeten baas in eigen huis zijn en zelf de strategie richting verkoop bepalen. Die afspraakjes met spelers belemmeren alleen maar. Die 37 mln voor Sangare leek ooit een mooi bedrag, maar is nu een koopje.
Ik vind dit een lastige. Toen Sangaré zijn contract tekende had toch niemand kunnen voorspellen dat 37 miljoen euro ooit een realistisch bedrag zou zijn.
Tuurlijk heeft het ook met salaris etc. te maken, maar vanuit Sangaré zijn perspectief is het heel logisch om zo'n clausule erin te zetten. Dan heb je in ieder geval als speler je eigen carriére in handen.

Bij Ajax is Antony toch boos dat ze hem niet laten gaan? Het is een heel dun koord en helaas hebben spelers de macht.
Geeft toch al alles aan dat er in het buitenland clausules van een miljard in het contract staan...
mr.top
Internationale topspeler

Ik vind het nog steeds geestig dat er mensen zijn die denken dat er daadwerkelijk clubs, op Manchester United na, zo gek zijn om 50 miljoen t dokken voor Gakpo.
Madueke
Legende

Laten we Marco Timmer met z'n verhaaltje over Cody die overal bij betrokken wordt ook niet té serieus nemen.
Juancho
Mister PSV

Wat mij betreft geeft PSV Gakpo een keiharde deadline: voor woensdag mag je ergens tekenen, na woensdag (ongeacht resultaat) gaat de deur dicht. Voor welke club dan ook en tegen welke prijs dan ook.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
El Sordo
Vedette

En hoe denk je dat hij woensdag op het veld staat als hij net ergens getekend heeft?
ComeOnPSV
Vedette

Juancho wrote: 19 Aug 2022, 12:59 Wat mij betreft geeft PSV Gakpo een keiharde deadline: voor woensdag mag je ergens tekenen, na woensdag (ongeacht resultaat) gaat de deur dicht. Voor welke club dan ook en tegen welke prijs dan ook.
Ik mag hopen dat PSV al weet of hij gaat of vertrekt. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan dat hij nu al gaat tekenen bij een club met als gevolg dat hij alle duels uit de weg gaat woensdag.
Juancho
Mister PSV

El Sordo wrote: 19 Aug 2022, 13:00 En hoe denk je dat hij woensdag op het veld staat als hij net ergens getekend heeft?
Net zoals de laatste weken? Ik denk dat het helemaal niks uitmaakt want de twijfel is er nu ook. Misschien geeft het eerder rust dat er een keuze is en/of wil hij nog 1x voor zijn club vlammen en geweldig afscheid nemen. Of juist een nieuw seizoen met eindelijk zekerheid een kickstart geven.

Hoe dan ook, we zitten 10 dagen voor sluiten markt. Tijd om knopen door te hakken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette

Juancho wrote: 19 Aug 2022, 12:59 Wat mij betreft geeft PSV Gakpo een keiharde deadline: voor woensdag mag je ergens tekenen, na woensdag (ongeacht resultaat) gaat de deur dicht. Voor welke club dan ook en tegen welke prijs dan ook.
Ja, geef een deadline op de wedstrijddag zodat hij tot de wedstrijd begint zijn afweging moet maken. Dat lijkt me de meest ondoordachte oplossing ooit.
Jwoeloe
Moderator

Oftewel, hij wilt zelf wel.
Robson de Souza
Vedette

Er staat in dat stuk van het ED:
Manchester United kan wel aan de eisen van Gakpo voldoen, zo is inmiddels afgetast. Tussen het management van de PSV-aanvaller en de club zijn al meerdere gesprekken gevoerd, waarbij duidelijk is geworden dat de persoonlijke eisen van de Eindhovenaar geen struikelblok zullen zijn als er wordt geboden.

Dit houdt volgens mij niets meer in dan dat ze hem qua salaris in elk geval genoeg kunnen bieden, maar dat lijkt me meer dan duidelijk. Het zal Gakpo straks vooral gaan om het plan en met Gakpo zelf is dus waarschijnlijk niet gesproken. Kortom: weer een mooi bericht zonder iets nieuws, mogelijk om de druk op te voeren richting Anthony. Zo zie ik het in elk geval.
ruuddevil
Legende

ComeOnPSV wrote: 19 Aug 2022, 12:33
ruuddevil wrote: 19 Aug 2022, 12:26 We moeten vooral af van die ‘creatieve’ dealtjes met spelers. Ook daar is economische slagkracht voor nodig, want het is een totaalpakket van salaris, tekengeld, meedelen in transfers. Die clausule van Sangare is ook zo’n voorbeeld. Het makkelijke argument is ‘zonder die clausule komt hij niet’, maar ooit moet je die drempel over. Dat Cody overal bij wordt betrokken om hem aan boord te houden vind ik ook zo’n onzin. Nou is Cody een nette jongen, maar voetballers hebben niet voor niets een trainingspak aan. Uit de in snel tempo volgende contractverlengingen zou genoeg waardering moeten spreken. We moeten baas in eigen huis zijn en zelf de strategie richting verkoop bepalen. Die afspraakjes met spelers belemmeren alleen maar. Die 37 mln voor Sangare leek ooit een mooi bedrag, maar is nu een koopje.
Ik vind dit een lastige. Toen Sangaré zijn contract tekende had toch niemand kunnen voorspellen dat 37 miljoen euro ooit een realistisch bedrag zou zijn.
Tuurlijk heeft het ook met salaris etc. te maken, maar vanuit Sangaré zijn perspectief is het heel logisch om zo'n clausule erin te zetten. Dan heb je in ieder geval als speler je eigen carriére in handen.

Bij Ajax is Antony toch boos dat ze hem niet laten gaan? Het is een heel dun koord en helaas hebben spelers de macht.
Geeft toch al alles aan dat er in het buitenland clausules van een miljard in het contract staan...
Dat Antony boos is weerhoudt Ajax er niet van te zeggen fuck you ManU met je 80 mln. En dat is precies wat je wilt. Het is juist ongebruikelijk dat spelers clausules in hun contracten hebben, behalve in Spanje waar het volgens mij wettelijk of reglementair verplicht is en daarom zetten ze er standaard een idioot bedrag in.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Jwoeloe wrote: 19 Aug 2022, 14:33

Oftewel, hij wilt zelf wel.
Wat is die Timmer toch een kansloze journalist. Meer een sensatie nicht.
Standbeeld
Mister PSV

Robson de Souza wrote: 19 Aug 2022, 14:38 Er staat in dat stuk van het ED:
Manchester United kan wel aan de eisen van Gakpo voldoen, zo is inmiddels afgetast. Tussen het management van de PSV-aanvaller en de club zijn al meerdere gesprekken gevoerd, waarbij duidelijk is geworden dat de persoonlijke eisen van de Eindhovenaar geen struikelblok zullen zijn als er wordt geboden.

Dit houdt volgens mij niets meer in dan dat ze hem qua salaris in elk geval genoeg kunnen bieden, maar dat lijkt me meer dan duidelijk. Het zal Gakpo straks vooral gaan om het plan en met Gakpo zelf is dus waarschijnlijk niet gesproken. Kortom: weer een mooi bericht zonder iets nieuws, mogelijk om de druk op te voeren richting Anthony. Zo zie ik het in elk geval.
Het plan is al besproken met zijn management en indirect dan ook Gakpo. Dat is hier gedeeld door ik meen [mention]Paco Casal[/mention]. Ze zien Cody als optie voor de 10, spits en buitenspeler. Niet per se als (vaste) linksbuiten. Geloof maar dat het enkel nog een kwestie is van Man United dat moet toehappen. Als ze komen is Gakpo weg.
Madueke
Legende

Lekker Marco! Welke 'journalist' kan er nog meer even 45 miljoen typen? Wijffels?
Bombel500
Bankzitter

Ardbeg
Mister PSV

Bombel500 wrote: 19 Aug 2022, 14:58 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... lblok.html

Cody moet blijven!!!!
Wat een armoede, dit zal toch niet?
Revolinho
Internationale topspeler

Kan deze nonsens allemaal even buiten de deur gehouden worden tot na woensdag? Waarom komt Timmer nu met deze onzin? Of word het verhaaltje rondom Antony nu opgerakeld om het bij PSV onrustig te krijgen, zo vlak voor Rangers?

Alle bullshit moet even buiten de deur blijven. Maar waar hij ook heen gaat, fukking Karlsson is natuurlijk geen vervanger van Gakpo. Of je moet zoveel klasse extra toevoegen aan je aanval. Allemaal vraagtekens, want vertrouwen heeft niemand als het gaat om vervangers.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ardbeg wrote: 19 Aug 2022, 15:00
Bombel500 wrote: 19 Aug 2022, 14:58 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... lblok.html

Cody moet blijven!!!!
Wat een armoede, dit zal toch niet?
Nee. Timmer loopt te stoken, niks te doen, geen vrienden bij PSV. Dan moet ie wel zijn stukjes tikken he.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Madueke wrote: 19 Aug 2022, 14:57 Lekker Marco! Welke 'journalist' kan er nog meer even 45 miljoen typen? Wijffels?
Voor 45 miljoen gaan ze nu echt geen deal meer krijgen. Dan hadden ze eerder moeten toeslaan, vooral na de biedingen op Anthony. Denk dat je nu eerder moet denken aan 55-60 en dan nog clausules. Vooral aangezien Man Utd aangeschoten wild is ook.
Standbeeld
Mister PSV

Maar even: Entennie gaat nu muiten dus de kans is heel groot dat die gewoon vertrekt. En dan zal Cody niet meer nodig zijn. Ik acht de kans heel erg realistisch dat United zich niet meldt.
ruuddevil
Legende

60 mln inclusief bonussen lees ik in een van die artikelen. De transfergekte barst weer los mannen!
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Je weet toch niet wat PSV en Gakpo hebben afgesproken? Wellicht is er gezegd dat mits PSV zich plaatst voor de CL dat Cody bij een bedrag vanaf 40 miljoen weg mag. Overigens zegt het me helemaal niets dat het management aan geeft dat er gesprekken zijn geweest en dat salaris geen probleem is. Het zegt alleen dat het spel wel voorzichtig op de wagen is.

Overigens wel een duivels dilemma, wij Gakpo kwijt of Ajax 90 miljoen voor Antony. De enige tussenoplossing zou zijn dat we voor Cody een fors bedrag krijgen waarbij we voldoende financiële daadkracht hebben om een vervanger op te pikken die niet in de ED of Oranje speelt.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 19 Aug 2022, 15:06 60 mln inclusief bonussen lees ik in een van die artikelen. De transfergekte barst weer los mannen!
Staat in het VI artikel nu minimaal 45mil met 5-10mil aan bonussen.
Post Reply