Nieuwe keeper

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Van Crombrugge is echt niet optie 1. Die is gewoon gepolst door PSV, net als Cillessen en waarschijnlijk nog 5 andere keepers. PSV/John doet gewoon navraag bij zaakwaarnemers en Rikkert verneemt dat vervolgens van hen en tikt er een stukje over. Van de 5 andere keepers hoor je niks. Laten we nu maar even afwachten wat er concreet gaat worden.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Cillissen:
De Eindhovenaren zouden zelfs al een poging hebben ondernomen om Cillessen bij Valencia los te weken, werd afgelopen week duidelijk. Daar slaagden ze echter nog niet in. De toekomst van huidige tweede en derde keus Drommel en Maxime Delanghe is nog onzeker. Wel staat het vast dat Vincent Müller zijn heil elders moet zoeken. De vierde keus van PSV kwam op voorspraak van vertrekkend trainer Roger Schmidt naar Brabant, maar kwam niet verder dan wedstrijden bij Jong PSV.
Laten we echt hopen dat Cillissen niet komt..
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een fitte Cillissen is toch gewoon een meerwaarde voor PSV. Om nou te doen alsof hij er niks van kan is ook een uiterste. Bij ajax was het gewoon een hele sterke keeper en in principe is het gewoon de beste keeper van Nederland.
Saibari is underrated.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hij past gewoon niet bij ons. Straalt niets uit, heeft echt een chagrijnige uitstraling. Oogt snel gepikeerd en je kijkt echt dwars door hem heen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het wordt allemaal een beetje overdreven.
Saibari is underrated.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 20 May 2022, 09:47 Een fitte Cillissen is toch gewoon een meerwaarde voor PSV. Om nou te doen alsof hij er niks van kan is ook een uiterste. Bij ajax was het gewoon een hele sterke keeper en in principe is het gewoon de beste keeper van Nederland.
Dat is nou juist het probleem volgens mij...
Afgezien van zijn uitstraling/zijn hoofd/zijn karakter binnen een groep, is hij toch gewoon niet meer de keeper die bij Ajax onder de lat stond?
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Is hij dat niet, nee? Ik heb hem niet zo gevolgd. Jij wel?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Los van alle sentimenten. Als Luuk zo vaak geblesseerd was geweest als Cillessen had ik hem ook niet in de selectie willen hebben volgend jaar. Dat is het allerbelangrijkste. De rest is bijzaak.

Luuk vond iedereen ook een *** en een jankhoofd. Ik voorop waarschijnlijk. Als Cillessen de ballen uit de goal ranselt dan is dat sentiment snel weg hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 20 May 2022, 10:11 Is hij dat niet, nee? Ik heb hem niet zo gevolgd. Jij wel?
Hij is ouder, vaker/langduriger geblesseerd, en slikt een meer tegendoelpunten per minuut.
Ja, hij heet nog steeds hetzelfde, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat het dezelfde keeper is die in 16/17 naar Spanje vertrok
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Snap het allemaal, heel menselijk. Maar alsof, nuchter gezegd, de stand/spanning van iemands gelaatsspieren bepalen wat hij kan en of hij sympathiek is. We doen het allemaal, primair op dergelijke zaken reageren, ik niet anders. Maar wat zegt het nou werkelijk? Precies. Blessuregevoeligheid vind ik dan wel weer een dingetje dat moet worden meegenomen
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

Ik zou het een fantasieloze keuze vinden. Maar na alle miskleunen van de afgelopen jaren kan ik me voorstellen dat je wat meer op zekerheid kiest. Of je dan weer bij Cillesen moet uitkomen, is een tweede. Te vaak geblesseerd en dan moet je alsnog op Drommel terugvallen. En ben je weer terug bij af.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Tja, Mbappé zou ook een fantasieloze keuze zijn, want... Vul maar zelf verder in
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Fantasieloos, who cares. Zoals al eerder werd gesteld. De scouting is er niet om jou te verrassen maar om een goede selectie neer te zetten.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DadOfFour wrote: 20 May 2022, 10:03
Trixm wrote: 20 May 2022, 09:47 Een fitte Cillissen is toch gewoon een meerwaarde voor PSV. Om nou te doen alsof hij er niks van kan is ook een uiterste. Bij ajax was het gewoon een hele sterke keeper en in principe is het gewoon de beste keeper van Nederland.
Dat is nou juist het probleem volgens mij...
Afgezien van zijn uitstraling/zijn hoofd/zijn karakter binnen een groep, is hij toch gewoon niet meer de keeper die bij Ajax onder de lat stond?
Daarom benoem ik het ook. Dat wordt ook binnen PSV besproken. Maar als hij fit, is het gewoon een goede keeper voor PSV.
Saibari is underrated.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 20 May 2022, 09:47 Een fitte Cillissen is toch gewoon een meerwaarde voor PSV. Om nou te doen alsof hij er niks van kan is ook een uiterste. Bij ajax was het gewoon een hele sterke keeper en in principe is het gewoon de beste keeper van Nederland.
Vind ik niet. Zelfs een fitte Cillissen hoef ik eigenlijk niet. Tis idd geen slechte keeper die er niks van kan, maar het is ook niet veel meer dan een redelijke keeper. Hij zal niet snel gekke dingen doen maar blinkt eigenlijk ook nergens in uit. Was ooit wel een groot talent maar dat is echt al veelste ver terug. Zelfs zijn Ajax periode is weinig zinvol om er nu bij te pakken. Recenter zijn de prestaties bij Oranje en die vond ik eigenlijk best matig.

Dus dat gekoppeld aan zijn fysiek is voor mij al een reden om niet eens zijn naam op een shortlist te zetten.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Over Cillessen heeft iedereen een mening.
Wel grappig dat bij elke speler hier filmpjes worden gedeeld met hoe goed iemand is en bij hem niet.
Dus dan doe ik het maar:




Kan mij het verrotten of hij een uitstraling heeft of niet. Als hij die ballen uit de goal kan houden ben ik er blij mee.
We moeten eens af dat iedereen een leuke uitstraling moet hebben. Boeien als we er kampioen door/mee worden prima toch!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

De accountnaam van die uploader is dan wel weer mooi. That's you [mention]Heissenberrug[/mention] ? :P
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

We moeten vooral af van de enorme rij kutkeepers die hier onder contract hebben gestaan sinds Gomes. Kutkop of niet, de kans dat Jappie met z'n abonnementje bij de fysio in dat rijtje komt is ontzettend groot.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Madueke wrote: 20 May 2022, 11:15 de kans dat Jappie met z'n abonnementje bij de fysio in dat rijtje komt is ontzettend groot.
Dat weet je toch niet? Ik hoor iedereen nog over Götze. Ja die zal meer afwezig dan aanwezig zijn.. nou als er iemand weinig geblesseerd was afgelopen 2 jaar was het Mario Götze.

Met een goede begeleiding en goede fysieke staat kan Cillessen gewoon fit blijven. Hij moet het momentum pakken en dan is het prima.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Je neemt toch een enorm risico op een plek die al jaren een zorgenkindje is? Natuurlijk kan ie fit blijven, maar de kans is gewoon aanwezig dat je gedurende het seizoen weer met Drommel moet komen aanschijten of een andere 2e keeper die niet voor niks 2e keeper is.
milansandro
Legende
Posts: 10609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 20 May 2022, 11:19
Madueke wrote: 20 May 2022, 11:15 de kans dat Jappie met z'n abonnementje bij de fysio in dat rijtje komt is ontzettend groot.
Dat weet je toch niet? Ik hoor iedereen nog over Götze. Ja die zal meer afwezig dan aanwezig zijn.. nou als er iemand weinig geblesseerd was afgelopen 2 jaar was het Mario Götze.

Met een goede begeleiding en goede fysieke staat kan Cillessen gewoon fit blijven. Hij moet het momentum pakken en dan is het prima.
Hij heeft in 2 jaar tijd 20 wedstrijden gemist bij PSV..
Dat is niet superveel, maar ook niet weinig..
Mario dan hé..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Mvogo of Cillissen... vergelijkbare keepers qua profiel zou ik zeggen. Beide comfortabel met de voeten, hebben topperiodes gehad met mooie transfers, beide niet lang maar wel dynamisch en beide mits op topniveau absoluut goed genoeg voor PSV. Maarja, Mvogo is niet veel op topniveau geweest maar bleef wel fit, Cillessen heeft al jaren te kampen met blessures en is ook niet bepaald onomstreden eerste doelman geweest.

Toch zou ik rationeel voor Cillessen gaan mits ze beide hetzelfde kosten, maar emotioneel kies ik 100% Mvogo. De fitheid van Cillessen gaat bepalen of het een succes wordt of niet en juist dat stoort me na de afgelopen 2 jaar.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Waarom zou je in hemelsnaam een keeper halen met een flinke recente blessurehistorie die misschien fit zou kunnen blijven, dan iemand die geen (relevante) blessurehistorie heeft en gewoon fit is en blijft (of in ieder geval een veel grotere kans heeft om blessurevrij te blijven)?

Helemaal na de afgelopen 2 seizoenen vol blessures zou PSV dit risico absoluut niet moeten gaan lopen.
Ook omdat een fitte Cillissen weliswaar een goede en degelijke keeper is, maar ook geen geweldenaar. En hij zal qua salaris bij de top moeten/willen horen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat we hier qua niveau Cillessen en Mvogo vergelijkbaar vinden...
Mvogo is gewoon een matige keeper die in vorm was afgelopen weken. Vorig seizoen was het gewoon niet best en dat is eerder zijn constante niveau dan wat we afgelopen weken hebben gezien.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 20 May 2022, 11:37
Ook omdat een fitte Cillissen weliswaar een goede en degelijke keeper is, maar ook geen geweldenaar. En hij zal qua salaris bij de top moeten/willen horen.
Hier wringt de (hand)schoen, want ik vrees dat een fitte Cillissen wel degelijk een geweldenaar is. Één van de beste allround keepers van de Eredivisie.

En qua salaris en transfersom mag het gewoon zeker niet zo ingeschaald worden want laat hem eerst maar eens fit zijn en blijven. Als PSV hem een topverdiener maakt dan slaan ze de plank volledig mis en als ze voor hem een (hoge) transfersom betalen ook. Lijkt me niet dat Valencia zegt ga maar lekker naar NL het is goed zo, maar kan me toch ook niet voorstellen dat PSV 2 miljoen gaat betalen.
Post Reply