Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Brael
Vedette

Op weg naar nr 25 wrote: 05 Apr 2024, 14:33uiteraard gaan rechters als het goed is uit van redelijkheid en billikheid. Echter probeer maar te bewijzen dat het benoemen van een nieuwe AD bij een beusrgenoteerd bedrijf geen enkel invloed op de beurskoers van datzelfde bedrijf heeft.
Ja, de bewijslast ligt natuurlijk wel andersom. Het OM zal moeten bewijzen dat de benoeming wél een significant effect op de aandelenkoers zou hebben.
Kroes hoeft niks te bewijzen, gerede twijfel zaaien op dit punt is normaliter al voldoende voor vrijspraak.
Balinho
Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 06 Apr 2024, 00:27
Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 00:25

Ik heb ff drie pagina's teruggelezen, maar ze niet gevonden. Waar dan?
Love beer Hate juice, neuzenkrant,
Haha, beetje exemplarisch wel dit. Niet persé op jou persoonlijk gericht hoor, maar meer vwb hoe makkelijk het blijkbaar is te zien, horen of in dit geval te lezen wat je (on)bewust wílt lezen. Jij leest het verkeerd kerel.

Ik typte heel bewust het volgende:
Balinho wrote: 05 Apr 2024, 18:06
Love Beer, Love Juice!
Thank you for not littering. :D
Bovendien was het natuurlijk ook een verwijzing naar een heel ludiek doek dat ooit op onze Oost tribune verscheen jaren geleden. Toegegeven. Maar er stond in mijn post dus juist géén "hate" maar "love".
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

D'n Berry wrote: 06 Apr 2024, 07:36
Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 00:33 Valt wel mee toch?

Het is niet antisemitisch als het over de club gaat en niet over mensen van het Joodse geloof. Verschil in intentie. Bovendien, die bijnaam hebben jullie zelf gekozen, is ook een beetje eigen schuld dus.
Zucht. Gaan we dit nu weer doen? Natuurlijk is dat antisemitisch. Als dat al niet meer antisemitisch is dan weet ik niet wat wel telt. Kan je wel weer gaan bagatelliseren en jij-bakken eruit gooien van “ja maar jullie gebruiken die naam zelluuuffff” maar fraai is het niet. Ik haat alles wat met Ajax te maken heeft maar dat antisemitisme haat ik nog meer. (Helemaal in deze tijden trouwens)

Had ik al gezegd dat Ajax kut is?
Waarom een zucht?

Natuurlijk is dat niet antisemitisch. Zie mijn uitleg, die was behoorlijk duidelijk toch? Intentie, dat maakt het verschil. Er is niemand hier in dit hele topic die hiermee op mensen met het Joodse geloof doelt, iedereen doelt op ajax supporters die dat als bijnaam gekozen hebben. Ergo: geen antisemitisme.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 8):
BalinhoSKERLAD.MillpantsVanthaman18Bossche bolTylerDurdnMaaxPersepolis
Op weg naar nr 26
Vedette

Brael wrote: 06 Apr 2024, 08:16
Op weg naar nr 25 wrote: 05 Apr 2024, 14:33uiteraard gaan rechters als het goed is uit van redelijkheid en billikheid. Echter probeer maar te bewijzen dat het benoemen van een nieuwe AD bij een beusrgenoteerd bedrijf geen enkel invloed op de beurskoers van datzelfde bedrijf heeft.
Ja, de bewijslast ligt natuurlijk wel andersom. Het OM zal moeten bewijzen dat de benoeming wél een significant effect op de aandelenkoers zou hebben.
Kroes hoeft niks te bewijzen, gerede twijfel zaaien op dit punt is normaliter al voldoende voor vrijspraak.
Het gaat niet om een significant effect op de koers, het gaat om significante informatie die anderen niet hebben die effect op de koers zou kunnen hebben. De aanstelling van een AD bij een bedrijf zou dat kunnen hebben natuurlijk. We zullen het wellicht nooit weten of over lange tijd
ShovingNE2
Site Admin

Strafbaargedrag is het van Kroes. 100%. Maar ik hoop dat er een Ajacied bij de AFM zit en hem vrij spreekt. Deze machtstrijd moet tot diep in het volgende seizoen duren. Rollend over straat. Iedereen mag meegenieten, vooral in het buitenland ook meekijken. Niemand wil naar een club die van voor naar achteren in de brand staat. Niet als speler, niet als functionaris.

CEO geschorst, RvC onder vuur, spelers zijn verrot slecht. Trainer blijft bij Ajax maar niet bekend in welke rol, maar geen trainer. Geen TD. Man, man, man. Je kan er geen film over maken want de verhaallijn is dermate ongeloofwaardig dat geen regisseur eraan begint.

Oh, wel leuk, ik weet niet welke podcast met jankende Ajacieden ik zat te luisteren, maar in eentje zei één van die gasten: Menno Geelen wordt geen AD, die kan bij grote clubs in het buitenland aan de slag. De enige die gepresteerd heeft de afgelopen jaren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

ShovingNE2 wrote: 06 Apr 2024, 08:52 Strafbaargedrag is het van Kroes. 100%. Maar ik hoop dat er een Ajacied bij de AFM zit en hem vrij spreekt. Deze machtstrijd moet tot diep in het volgende seizoen duren. Rollend over straat. Iedereen mag meegenieten, vooral in het buitenland ook meekijken. Niemand wil naar een club die van voor naar achteren in de brand staat. Niet als speler, niet als functionaris.

CEO geschorst, RvC onder vuur, spelers zijn verrot slecht. Trainer blijft bij Ajax maar niet bekend in welke rol, maar geen trainer. Geen TD. Man, man, man. Je kan er geen film over maken want de verhaallijn is dermate ongeloofwaardig dat geen regisseur eraan begint.

Oh, wel leuk, ik weet niet welke podcast met jankende Ajacieden ik zat te luisteren, maar in eentje zei één van die gasten: Menno Geelen wordt geen AD, die kan bij grote clubs in het buitenland aan de slag. De enige die gepresteerd heeft de afgelopen jaren.
En dan te bedenken dat Kroes zelf zei bij zijn aanstelling: het gaat niet om Alex, het gaat om Ajax. Het gaat al heel lang niet meer om Ajax. Het gaat om Sven, het gaat om Michael, het gaat om Maurice, het gaat om Marc, het gaat om Quincy. Een verzameling egotrippers met een laag iq bij elkaar. Ik raad overigens iedereen aan de column van Sjoerd Mossou te lezen van vandaag.
D'n Berry
Veelbelovend talent

Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 08:35
D'n Berry wrote: 06 Apr 2024, 07:36

Zucht. Gaan we dit nu weer doen? Natuurlijk is dat antisemitisch. Als dat al niet meer antisemitisch is dan weet ik niet wat wel telt. Kan je wel weer gaan bagatelliseren en jij-bakken eruit gooien van “ja maar jullie gebruiken die naam zelluuuffff” maar fraai is het niet. Ik haat alles wat met Ajax te maken heeft maar dat antisemitisme haat ik nog meer. (Helemaal in deze tijden trouwens)

Had ik al gezegd dat Ajax kut is?
Waarom een zucht?

Natuurlijk is dat niet antisemitisch. Zie mijn uitleg, die was behoorlijk duidelijk toch? Intentie, dat maakt het verschil. Er is niemand hier in dit hele topic die hiermee op mensen met het Joodse geloof doelt, iedereen doelt op ajax supporters die dat als bijnaam gekozen hebben. Ergo: geen antisemitisme.
Oh wauw “ergo” nou dan moet dit argument wel kloppen natuurlijk. Ik ga hier niet langer over door, daar had die ander gelijk in - nutteloze discussie. Maar vraag het anders eens gewoon aan een joods iemand, hoe lollig zij dit soort termen vinden. Kun je meteen uitleggen dat intentie zo belangrijk is enzo. Met je ergo.
Grasmat
Lid van verdienste

Haha, sorry dat ik een moeilijk woordje gebruikte. Ik krijg het idee dat je er een beetje persoonlijk instaat, gezien je felle toon.

Ik wil het gerust aan een Joods iemand vragen hoor (ik ken er alleen geen). Als die een beetje rationeel denkt dan geeft die me vast gelijk. Niet alles wat over Joden gaat is namelijk meteen antisemitisme. Het gaat, nogmaals om de intentie en over wie het bedoeld is.
These users thanked the author Grasmat for the post:
SomaQan
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje

D'n Berry wrote: 06 Apr 2024, 09:02

Waarom een zucht?

Oh wauw “ergo” nou dan moet dit argument wel kloppen natuurlijk. Ik ga hier niet langer over door, daar had die ander gelijk in - nutteloze discussie. Maar vraag het anders eens gewoon aan een joods iemand, hoe lollig zij dit soort termen vinden. Kun je meteen uitleggen dat intentie zo belangrijk is enzo. Met je ergo.
Ik ga hier niet verder over door, maaaaaar geef nog wel even aanzet tot meer discussie ;)
Last edited by RPSV94 on 06 Apr 2024, 09:15, edited 1 time in total.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 09:10 Haha, sorry dat ik een moeilijk woordje gebruikte. Ik krijg het idee dat je er een beetje persoonlijk instaat, gezien je felle toon.

Ik wil het gerust aan een Joods iemand vragen hoor (ik ken er alleen geen). Als die een beetje rationeel denkt dan geeft die me vast gelijk. Niet alles wat over Joden gaat is namelijk meteen antisemitisme. Het gaat, nogmaals om de intentie en over wie het bedoeld is.
Jij ook altijd met je hoogopgeleide toon…
NilisInOranje
Regelmatige invaller

Nu liggen de aandeelhouders en de RvC daar weer op ramkoers? Het krijgt steeds meer weg van de oude Griekse mythe van Ajax:
Ooit een competieve strijder, maar uiteindelijk door waanbeelden een einde makend aan zijn eigen bestaan.
Grasmat
Lid van verdienste

NilisInOranje wrote: 06 Apr 2024, 09:15 Nu liggen de aandeelhouders en de RvC daar weer op ramkoers? Het krijgt steeds meer weg van de oude Griekse mythe van Ajax:
Ooit een competieve strijder, maar uiteindelijk door waanbeelden een einde makend aan zijn eigen bestaan.
Laat het dan ook maar net zo lang duren als de Trojaanse oorlog waar Ajax himself aan deelnam. Waarbij dickpicgate van Marc O. symbool staat voor de Schaking van Helena als casus belli.
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Thijs wrote: 06 Apr 2024, 09:15
Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 09:10 Haha, sorry dat ik een moeilijk woordje gebruikte. Ik krijg het idee dat je er een beetje persoonlijk instaat, gezien je felle toon.

Jij ook altijd met je hoogopgeleide toon…
Hooggeleid G
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

D'n Berry wrote: 06 Apr 2024, 09:02

Waarom een zucht?

Grasmat met je ergo. Je lijkt Thierry Baudet wel
D'n Berry
Veelbelovend talent

Grasmat wrote: 06 Apr 2024, 09:10 (ik ken er alleen geen).
Goh
Grasmat
Lid van verdienste

Vanthaman18 wrote: 06 Apr 2024, 09:51
@Grasmat met je ergo. Je lijkt Thierry Baudet wel
Pas op he, je kunt ook te ver gaan. :mrgreen:
TylerDurdn
Internationale topspeler

Het is een keuze om jezelf gekwetst te laten voelen door spreekwoorden op basis van een bekende "geuzen"naam. Ergo kweek een dikkere huid, fucking showflakes.
These users thanked the author TylerDurdn for the post:
Mr. Spock
Maax
Meervoudig international

Mijn hersenen kunnen de informatie van de laatste 2 pagina's hier maar moeilijk verwerken
These users thanked the author Maax for the post:
FTS
CZ_Code
Nationale topspeler

Weten jullie zeker dat jullie PSV fan zijn? Er wordt meer tijd besteed aan Ajax bijnamen dan de PSV-AZ wedstrijd vanavond.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

https://www.vi.nl/nieuws/van-de-beek-is ... eelminuten

Mits mogelijk zie ik ze Donny wel oppikken in de zomer
Grasmat
Lid van verdienste

Laten we het vooral hopen. Dat vaatdoekje gaat ze ook niet vooruit helpen.
Ittot
Internationale topspeler

Brael wrote: 06 Apr 2024, 08:16
Uuuh nee. Het is handelen met voorkennis en Kroes zal zelf met bewijslast moeten komen dat het in dit geval anders is dan in andere benoemingen van CEO’s van beursgenoteerde bedrijven.
VeresRivne
Vedette

Balinho wrote: 06 Apr 2024, 08:30
VeresRivne wrote: 06 Apr 2024, 00:27

Love beer Hate juice, neuzenkrant,
Haha, beetje exemplarisch wel dit. Niet persé op jou persoonlijk gericht hoor, maar meer vwb hoe makkelijk het blijkbaar is te zien, horen of in dit geval te lezen wat je (on)bewust wílt lezen. Jij leest het verkeerd kerel.

Ik typte heel bewust het volgende:
Balinho wrote: 05 Apr 2024, 18:06
Love Beer, Love Juice!
Thank you for not littering. :D
Bovendien was het natuurlijk ook een verwijzing naar een heel ludiek doek dat ooit op onze Oost tribune verscheen jaren geleden. Toegegeven. Maar er stond in mijn post dus juist géén "hate" maar "love".
Sorry dan heb ik dat verkeerd gelezen, dat spandoek stond me nog levendig bij namelijk.... In deze context waarbij juice natuurlijk ook naar gossip verwijst is het inderdaad wel passend.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Balinho
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Ramaj dus geblesseerd tot het einde van het seizoen. Gelukkig is Rulli weer hersteld, geluk bij een ongeluk dat je die zo weer een beetje in de mark kan zetten op deze manier.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Grasmat
Lid van verdienste

Rulli is, mits fit, toch ook gewoon een stuk beter dan Ramaj? Eindelijk goed nieuws voor jullie.
These users thanked the author Grasmat for the post:
TylerDurdn
Locked