Kunnen we geen Transferwindow-bingo organiseren. Genoeg terugkomende dingen, topics, uitspraken en teleurstellingen die we ieder jaar meemaken.
- John de Jong die zegt dat PSV in principe klaar is maar de ogen open houdt voor buitenkansjes
- Rik Elfrink die meldt dat een transfer inmiddels 'kogeltje rond' is
- Breaking Mike die zegt dat de aankoop van PSV biJ Ajax is aangeboden maar dat ie is afgetest
Transferwindow 2022-2023
-
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Internationale topspeler
-
Je vergeet:11 Sir Tinus wrote: ↑17 May 2022, 18:47 Kunnen we geen Transferwindow-bingo organiseren. Genoeg terugkomende dingen, topics, uitspraken en teleurstellingen die we ieder jaar meemaken.
- John de Jong die zegt dat PSV in principe klaar is maar de ogen open houdt voor buitenkansjes
- Rik Elfrink die meldt dat een transfer inmiddels 'kogeltje rond' is
- Breaking Mike die zegt dat de aankoop van PSV biJ Ajax is aangeboden maar dat ie is afgetest
Ijs en weder dienende wordt de spelers vandaag gekeurd.
@rikelfrink
-
- Legende
Niet meer zo concreet als in de winter denk ik.Josef Dettelbacher wrote: ↑17 May 2022, 18:49 Ik heb niet alles gevolgd, maar hoe concreet is Bazoer momenteel nog?
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404020In Frankrijk staat hij op een shortlist van AS Monaco, Lille, Olympique Marseille en Olympique Lyonnais, terwijl de zesvoudig international in Duitsland wordt gevolgd door Bayer Leverkusen en Borussia Mönchengladbach en VfB Stuttgart. In Italië heeft hij zich in de kijker gespeeld bij AS Roma, Sassuolo en Fiorentina de spelbepaler in de gaten.
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Legende
Wat je overal leest is dat hij niet wilde verlengen en ze hem daarom maar uit de selectie hebben gegooid.ShovingNE2 wrote: ↑17 May 2022, 18:57 Waarom speelde die Deense rechtsback niet het laatste half jaar.
-
- Vaste waarde in elftal
Precies dit gevoel krijg ik hier ook..ShovingNE2 wrote: ↑17 May 2022, 18:20 De interessant doenerij slaat op jou en Madueke. Niet op Ailon.
Laat het hem dan delen. Of niet: ook goed. Maar hier discussieren vol geheimzinnigheid met elkaar: doe dat lekker ook in dm.
Zijn deze personen werkzaam bij PSV ofzo?
-
- Nationale topspeler
-
- Meervoudig international
Ik vind de huidige Mauro kwalitatief echt een stuk beter dan Brenet. En waar Brenet niet veel beter meer wordt, was dit pas Mauro's eerste jaar als back. Die kan op deze positie nog flink groeien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar zijn plafond ligt, hij is pas net 23 geworden en zijn ontwikkeling als verdediger is echt snel gegaan.Brael wrote: ↑17 May 2022, 18:36 Brenet en Stryger Larsen lijken me de categorie: ervaren, weinig tot geen transfersom en degelijk. Niks mis mee, maar dit zijn natuurlijk niet de toptargets voor deze zomer. Maar als je Mauro voor een mooi bedrag kunt verkopen en je krijgt er Brenet en Stryger Larsen voor terug: prima. Ga je er kwalitatief niet op achteruit, kwantitatief zit je meteen wat beter in je backs, en bovendien hou je transfergeld over voor een echte versterking.
Scherpen: die komt echt niet naar PSV.
Last edited by Makaveli on 17 May 2022, 22:29, edited 1 time in total.
- Ardbeg
- Mister PSV
Zou Brands een of meerdere spelers uit dit lijstje voorschotelen?
https://royalbluemersey.sbnation.com/pl ... fer-window
https://royalbluemersey.sbnation.com/pl ... fer-window
-
- Vedette
Welke ontwikkeling heeft hij volgens jou precies doorgemaakt, en op welk vlak kan hij nog flink groeien? Hij is back gezet, en de kwaliteiten die hij al had, kwamen daar behoorlijk tot zijn recht. Maar welke kwaliteiten zijn nu echt spectaculair ontwikkeld, vind je? Ik vind Mauro als back wel wat overschat, met name hier op het forum. Heel leuk als aanvallende back, maar het is geen verdediger en dat wordt hij ook niet.Makaveli wrote: ↑17 May 2022, 22:28Ik vind de huidige Mauro kwalitatief echt een stuk beter dan Brenet. En waar Brenet niet veel beter meer wordt, was dit pas Mauro's eerste jaar als back. Die kan op deze positie nog flink groeien. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar zijn plafond ligt, hij is pas net 23 geworden en zijn ontwikkeling als verdediger is echt snel gegaan.Brael wrote: ↑17 May 2022, 18:36 Brenet en Stryger Larsen lijken me de categorie: ervaren, weinig tot geen transfersom en degelijk. Niks mis mee, maar dit zijn natuurlijk niet de toptargets voor deze zomer. Maar als je Mauro voor een mooi bedrag kunt verkopen en je krijgt er Brenet en Stryger Larsen voor terug: prima. Ga je er kwalitatief niet op achteruit, kwantitatief zit je meteen wat beter in je backs, en bovendien hou je transfergeld over voor een echte versterking.
Scherpen: die komt echt niet naar PSV.
Juist in de dingen waar hij tekort komt als back (meedogenloosheid, duelkracht, kopkracht, wendbaarheid, pure snelheid) zie ik hem ook niet echt stappen maken. Alleen zijn positionering zal nog wel wat kunnen verbeteren, maar al met al is dat te weinig om verdedigend echt stabiel te worden.
-
- Legende
Ik vind Mauro een stuk feller en meer duelkracht hebben dan menig andere back, inclusief Max. Ook wendbaarheid is toch prima bij hem? Het is een jongen die het enorm ver brengt op instelling en doorzettingsvermogen. Ook zijn eerste aanname is altijd goed. Heeft alleen niet de pure snelheid zoals bijvoorbeeld een Jetro of Brenet dat wel had, maar ik vind hem verrassend genoeg verdedigend een stuk stabieler/vaster dan bovengenoemde.
Positionering zou zich inderdaad verbeteren, gewenning aan de rol zelf. Er zit heus nog wel rek in, je zag ook dat hij met steeds meer bravoure ging spelen, meer aanvallende drang naar voren. Dat gaat zich normaal gezien ook volgend seizoen doorzetten.
Positionering zou zich inderdaad verbeteren, gewenning aan de rol zelf. Er zit heus nog wel rek in, je zag ook dat hij met steeds meer bravoure ging spelen, meer aanvallende drang naar voren. Dat gaat zich normaal gezien ook volgend seizoen doorzetten.
-
- Vaste waarde in elftal
Ook weer zo'n geheimzinnige opmerking....FritskePhilips wrote: ↑17 May 2022, 21:44Lijkt mij sterk dat zij wel alles weten. Mijn ex-schoonvader iig niet.
-
Haha zelfspot vind ik leuk.FritskePhilips wrote: ↑17 May 2022, 21:44Lijkt mij sterk dat zij wel alles weten. Mijn ex-schoonvader iig niet.
-
- Meervoudig international
Dan verschillen we daarin van mening. Want ik vind dat hij verdedigend eigenlijk vrij eenvoudig overeind is gebleven tegen zowel Antony (competitie) als Tadic (beker). Dat zijn voor Nederlandse begrippen gewoon absolute top aanvallers. Ik vraag me een beetje af wanneer iemand dan wel een verdediger wordt eigenlijk.Brael wrote: ↑17 May 2022, 23:37 Welke ontwikkeling heeft hij volgens jou precies doorgemaakt, en op welk vlak kan hij nog flink groeien? Hij is back gezet, en de kwaliteiten die hij al had, kwamen daar behoorlijk tot zijn recht. Maar welke kwaliteiten zijn nu echt spectaculair ontwikkeld, vind je? Ik vind Mauro als back wel wat overschat, met name hier op het forum. Heel leuk als aanvallende back, maar het is geen verdediger en dat wordt hij ook niet.
Juist in de dingen waar hij tekort komt als back (meedogenloosheid, duelkracht, kopkracht, wendbaarheid, pure snelheid) zie ik hem ook niet echt stappen maken. Alleen zijn positionering zal nog wel wat kunnen verbeteren, maar al met al is dat te weinig om verdedigend echt stabiel te worden.
Met zijn snelheid is weinig mis, wendbaarheid evenmin. Kopkracht is door zijn lengte wel een probleem maar vind ik voor een back niet cruciaal. Duelkracht is een van de dingen die relatief eenvoudig te verbeteren zijn al verliest hij ondanks zijn tengere fysiek eigenlijk weinig duels in mijn ogen. Voornamelijk door zijn inzet.
Waar kan hij zich dan in ontwikkelen? Voornamelijk positionering. Dat is gewoon een kwestie van ervaring in zijn geval want hij kiest nu al beter positie dan Max die er al veel langer staat. En heeft een beter gevoel voor wanneer hij wel of niet moet gaan. Mauro is gewoon een intelligente speler die je nog veel kunt leren. Dat is een heel ander verhaal dan bij Brenet waar ik als persoon echt een zwak voor heb maar die zit aan zijn plafond. En is nu al niet beter dan Mauro.
- ruuddevil
- Legende
Op de punten meedogenloosheid, duelkracht, kopkracht, wendbaarheid, pure snelheid vond ik hem juist redelijk tot goed. Dat maakt Mauro in combinatie met zijn voetballend vermogen een allround back. Je bent Mauro niet zomaar voorbij, je komt hem in tegenstelling tot Max drie keer tegen. Koopkracht zal met zijn lengte nooit een sterk punt worden, maar ik zie hem zelfs af en toe kopduels winnen op basis van inzet.
- Joenepsv
- Legende
Als ik PSV zou ik Mauro nog lang niet verkopen. Die jongen heeft nog zoveel potentie op zijn "nieuwe" positie. Mauro is een gemaakte back maar ik zie hem nu al liever dan Max. En een Brenet mag zijn veters nog niet strikken. Zou dat ook een belachelijke opportunistische transfer vinden. Brenet heeft drie jaar lang niks gespeeld, doet het een half jaar goed en is nu ineens weer PSV waardig. Nou dacht het niet. PSV moet investeren in een fatsoenlijke rechtsback en met Mwene heb je dan een Brenet achtige back up. Mauro En Oppegard linksback.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik zou hem niet verkopen, omdat ik verwacht dat hij zich nog verder gaat ontwikkelen (positioneel met name inderdaad, hij staat nog wel eens verkeerd) dat hij zomaar eens de selectie van Brazilië kan gaan halen. Dan wordt het pas cashen volgend jaar. En als Mauro die kans ook ergens ruikt dan blijft hij bij ons en gaat hij niet naar Benfica waar hij mogelijk niet speelt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Mauro is zowel Antony als Tadic de baas geweest dit seizoen, dan kan je zeggen wat je wilt maar die twee horen bij de beste spelers van de Eredivisie. Dat lukt je alleen als je basiskwaliteiten tip top in orde zijn (Max heeft Antony nog nooit onder controle gehad, idem met Berghuis (in zijn Feyenoord-periode). Als je dan bedenkt dat hij pas een half jaar back is en op beide flanken uit de voeten kan, dan is dit echt een ideale speler die zich nog door kan ontwikkelen. Heb er ook wel vertrouwen in dat hij geen terugval krijgt, althans, niet lang, ten eerste omdat hij als persoonlijkheid een vechter is ten tweede omdat hij ook vaak wanneer de rest matig speelde er bovenuit stak, het is niet zo dat hij nu een jaar heeft meegelift in een geweldig draaiend elftal en dat het maar afwachten wordt hoe het volgend seizoen gaat.
Overigens blijf ik ook van mening dat we ons niet blind hoeven te staren op een basis RB, dit mag van mij net zo goed een LB zijn aangezien Mauro prima rechts kan. Nieuwe RB heeft lichte voorkeur maar als we een kwalitatief betere LB kunnen halen, direct doen en Mauro rechts zetten.
Overigens blijf ik ook van mening dat we ons niet blind hoeven te staren op een basis RB, dit mag van mij net zo goed een LB zijn aangezien Mauro prima rechts kan. Nieuwe RB heeft lichte voorkeur maar als we een kwalitatief betere LB kunnen halen, direct doen en Mauro rechts zetten.
-
- Vedette
Het valt mij vaker op dat hij in de 1 tegen 1 behoorlijk kwetsbaar is, een redelijk recent voorbeeld daarvan was de voorzet waaruit de 1-0 viel, uit tegen Cambuur. Daarin zie je juist dat hij op snelheid en wendbaarheid geklopt wordt, en dat soort zaken zie ik niet zo gauw verbeteren. Ook bij voorzetten vanaf de andere flank zie je hem nog wel eens aarzelen, zoals recent (uit mijn hoofd) de 3-1 die we thuis tegen NEC tegen krijgen. Daarin mis ik echt het meedogenloze van een verdediger.Makaveli wrote: ↑17 May 2022, 23:52Dan verschillen we daarin van mening. Want ik vind dat hij verdedigend eigenlijk vrij eenvoudig overeind is gebleven tegen zowel Antony (competitie) als Tadic (beker). Dat zijn voor Nederlandse begrippen gewoon absolute top aanvallers. Ik vraag me een beetje af wanneer iemand dan wel een verdediger wordt eigenlijk.
Dat zijn positionering nog wel kan verbeteren, daarover zijn we het eens.
Ook met je eens dat hij het beter doet dan Max, die is verdedigend nog veel zwakker. Max zou wat mij betreft het beste renderen als linkerflank speler in een 3-5-2, maar zo speelt PSV nu eenmaal niet.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Dit dus.Sensation wrote: ↑18 May 2022, 08:45