Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het is een lastige puzzel voor John. Hij moet flink wat spelers verkopen / verhuren en aan de andere kant nog wat kwaliteit toevoegen met het risico dat je met veel te veel spelers opgescheept zit.

Laten we hopen dat na Baumgartl nu ook Bruma weg is. Dan rest nog de rest van de onderkant vd selectie: Sadilek, Viergever, Rigo, Luckassen, en evt 1 of 2 uit de rij Doan, Mauro en Thomas.

Als ook Dumfries en Malen vertrekken zou ik kijken of je een concurrent voor Zahavi kan halen, het liefst een mét restwaarde. Dus niet de Jong, ervaring hebben we wel echt genoeg nu.

Met een beetje pech verlengen Obispo, Mo en Fofana niet waarmee je enorm veel potentieel kapitaal verliest. Als je dan ook nog speelt met Mvogo, Ramalho, Mwene, Max, Propper, v Ginkel, Gotze, Zahavi/ de Jong heb je veel te weinig kapitaal (om te verkopen) in het veld staan, die verhouding is dan echt scheef. PSV is ook een club voor talenten om zich verder te ontwikkelen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 14 Jul 2021, 22:32 Tzolis vond ik niet heul bijzonder ofzo, maar ik weet ook niet hoe fit hij momenteel is. Ze zijn pas 2 weken in training. Enige die me bij PAOK opviel was die Andrija Zivkovic. Leuke speler, goede passing, slim. Kunnen we altijd gebruiken.
Zivkovic noemde ik vorig jaar ook in één adem met Tzolis, maar die eerste is alweer 25. Prima leeftijd natuurlijk, maar geen speler voor in de as en derhalve heeft Tzolis mijn voorkeur, want hij heeft de toekomst. Zonde dat 'ie met zoveel koekenbakkers om hem heen moest spelen vandaag, want het is echt wel een uitstekende speler. Die komt er wel.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie wel graag Luuk de Jong komen. Hij brengt niet alleen bepaalde aspecten mee die PSV nu nog onvoldoende heeft, maar het hij brengt ook wat stabilitiet mee in de aanval met allemaal jonge spelers die om hem heen spelen. Spelers als Gakpo en Madueke vind ik zeker niet onderdoen voor de buitenspelers van Ajax, maar als zij wat wisselvalliger zijn, dan is het prettig dat je ook andere aspecten hebt en dat De Jong een bepaalde stabiliteit brengt ondanks dat het veel over de grond spelen onder Schmidt totaal niet bij de kwaliteit van De Jong behoort.

Daarnaast zie ik nog graag een hele goede back-up voor de zijkanten. Gakpo en Madueke hebben wel rendement, maar de spelers daarachter Vertessen, Ihattaren en eventueel Doan een heel stuk minder. Voor een geheel seizoen heb je daarachter voor die posities ook wel meer rendement nodig. Tevens is het nog maar de vraag wat Ihattaren gaat doen. In principe moet hij vertrekken zonder verlenging van zijn contract en met in het achterhoofd wat er afgelopen seizoen allemaal gebeurd is. Tzolis hebben we vorig jaar 2x zien spelen tegen PSV en ik denk dat hij absoluut goed bij PSV zou passen als PSV hem kan betalen. Enige nadeel is dat je op links dat beter bezet bent dan op rechts. (Je hebt wel de vervanger van Gakpo een jaar later al in huis) Vertessen kan eventueel wel op rechts.
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luuk de Jong is natuurlijk een held. Hij zou een prima spits zijn. Maar je zal dan je elftal wel op zijn kwaliteiten moeten afstellen. Bovendien heb je dan nog een oude basisspeler. Ik weet niet of dat wenselijk is.

Idealiter sluiten we het tweeluik tegen Galatasaray winnend af, weten we ondertussen wat overbodige spelers te verkopen en komen de transfers van Dumfries en Malen rond. Ik hoop dat we dan zelf een of twee talentvolle aanvallers kunnen halen. Bijvoorbeeld zo’n Hlozek (in ieder geval in die categorie spelers.).
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1,099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die andrija Zivkovic is me nu al voor de derde keer dat hij tegen ons speelt extreem positief opgevallen. Klein, snel en toch body. Als Bruma en Mo gaan lijkt hij mij prima om achter gakpo/Madueke te halen. 25 jaar en nog 1 jarig contract moet PSV kunnen afkopen!
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wie de spits ook wordt: we hebben echt scorend vermogen nodig. Vandaag voor mij weer de bevestiging dat Zahavi niet goed genoeg is en echt geen 25 goals gaat maken. Ja, mischien over alle competities, maar we hebben er 1 nodig die alleen al in de eredivisie er 25 maakt.

Daarnaast hebben de backups ook geen scorend vermogen: als er iets met Noni en/of Gakpo gebeurd zijn we al de lul, want Mauro, Doan, Thomas en Mo gaan er samen geen 10 maken, laat staan 10 goals pp. En ook Vertessen komt echt nog te kort.

Nee, er zit echt wel muziek in deze selectie, maar het kost veel te veel energie om maar 1 lullig goaltje te maken. Dit is zo niet vol te houden, er moeten echt spelers bij die veel makkelijker het net vinden. Zowel voor in de basis als in de breedte, maar dan moeten er wel een paar weg eerst.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zat inderdaad met afgrijzen te kijken naar Thomas, Mauro en Mo. Mauro was extreem slecht. Thomas was niet onaardig maar dat is geen aanvaller / half tien. En Mo was dreigend maar die scoort ook te weinig. Als dit je back ups voor de aanvallende posities zijn dan hebben we een probleem.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 14 Jul 2021, 22:56 Het is een lastige puzzel voor John. Hij moet flink wat spelers verkopen / verhuren en aan de andere kant nog wat kwaliteit toevoegen met het risico dat je met veel te veel spelers opgescheept zit.

Laten we hopen dat na Baumgartl nu ook Bruma weg is. Dan rest nog de rest van de onderkant vd selectie: Sadilek, Viergever, Rigo, Luckassen, en evt 1 of 2 uit de rij Doan, Mauro en Thomas.

Als ook Dumfries en Malen vertrekken zou ik kijken of je een concurrent voor Zahavi kan halen, het liefst een mét restwaarde. Dus niet de Jong, ervaring hebben we wel echt genoeg nu.

Met een beetje pech verlengen Obispo, Mo en Fofana niet waarmee je enorm veel potentieel kapitaal verliest. Als je dan ook nog speelt met Mvogo, Ramalho, Mwene, Max, Propper, v Ginkel, Gotze, Zahavi/ de Jong heb je veel te weinig kapitaal (om te verkopen) in het veld staan, die verhouding is dan echt scheef. PSV is ook een club voor talenten om zich verder te ontwikkelen.
Laat dan Gutierrez, Rosario alsjeblieft ook tegen een mooi bedrag vertrekken
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 15 Jul 2021, 07:26 Ik zat inderdaad met afgrijzen te kijken naar Thomas, Mauro en Mo. Mauro was extreem slecht. Thomas was niet onaardig maar dat is geen aanvaller / half tien. En Mo was dreigend maar die scoort ook te weinig. Als dit je back ups voor de aanvallende posities zijn dan hebben we een probleem.
Eens. Je kan een van drieen wel als invaller hebben, maar alle drie... pfff.

Op twitter waren er veel helemaal lyrisch over Mo. Ik ergerde mij kapot. Zaalvoetballer zonder rendement.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Komt omdat je er geen kijk op hebt. Thomas hoefde alleen maar die pracht voorzet in te koppen. Missen was moeilijker dan hem maken maar Thomas kreeg het toch voor elkaar. Had verder nog een paar klasse acties.

Mo was gewoon goed, fris en scherp.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik wil de Ihattaren die ik gisteren zag maar 3x in de basis: nu niet, dan niet, helemaal nooit niet. Dat zijn 3 goals en 5 assists per jaar.

Madueke anytime boven Mo.

Maar goed: volgende week start hij op de bank. Twee weken later heeft hij er een stuk of 5 op de bank gezeten. Kijken hoe fris en scherp hij dan nog is.

Laat hem af en toe maar eens die simpele pass geven naar een vrijstaande speler in plaats van de drukte in te dribbelen of eerst drie man uit te willen spelen vanuit stilstand.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap niet waarom zo veel mensen na een hakje, of een trucje meteen Ihattaren weer de basis in willen hebben. Die jongen gaat het niet leren.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed? Fris? En ook nog scherp? Ik zal mijn ogen even uitwrijven, daarna kom ik hier wellicht terug…
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee maar echt. Er zijn genoeg mensen die het gedrag dat Mo vertoont heeft van afgelopen jaar normaal is en dat dit komt door wat hij allemaal meegemaakt heeft maar dat is het niet. Het stoken, het liegen, het social media gedrag, het afblaffen van staf. Dit allemaal gepaard met overgewicht en pertinent niet presteren. Ik geloof er heilig in dat het blijft bij een leuke actie, af en toe een leuke pass en daarnaast veel balverlies. Nmi heeft hij zich allang onmogelijk gemaakt. Hij tekent overigens nog steeds niet bij. Daarom denk ik ook dat hij fit is omdat hij op een transfer oogt. Niemand zit immers te wachten op een bolle pseudo-vedette.

Gauw naar Wolfsburg, dan kan hij weer met Mark knuffelen.
Last edited by Ardbeg on 15 Jul 2021, 09:46, edited 2 times in total.
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoef Ihattaren op dit moment zeker niet in de basis, Madueke en Götze zijn duidelijk sterker/beter/met meer rendement op het moment. Alleen als je jezelf gisteren aan Mo hebt zitten ergeren, terwijl hij (met afstand) de beste aanvaller was in de tweede helft.. tja. Letterlijk AL het gevaar moest via hem komen.

En ook voor deze wedstrijd geldt, net zoals de wedstrijden in de voorbereiding (Duitsland) waar hij helemaal kut speelde: Geen conclusies. Gewoon een positief signaal.
#FreeGeneratie4
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb zelf wel goede hoop dat Doan een stapje heeft gezet qua rendement. Zijn absolute cijfers zijn met 5 goals en 3 assists niet geweldig, maar Bielefeld heeft maar 26 goals gemaakt en Doan was daarmee hun MVP.

De posities achter Götze, Gakpo en Madueke vind ik met Ihattaren, Doan, Vertessen en Mauro Jr. (Ledezma en Antonisse) voldoende bezet. Pas als één van hen vertrekt zou ik daar versterking zoeken.

In aanvallend opzicht zou ik enkel nog een concurrent voor Zahavi zoeken. Met betrekking tot Zahavi zelf sta ik er een beetje dubbel in. Ik zou het geweldig vinden als hij revanche neemt en acht dat ook niet uitgesloten. Maar als hij kan en wil vertrekken kan dat ook wel eens een oplossing voor PSV blijken (dan zie ik graag Luuk de Jong komen). In beide gevallen zou je echter nog een concurrent met restwaarde kunnen gebruiken (Berisha, Hlozek etc.). Die Zirkzee van München wordt inmiddels een stuk lager aangeslagen dan een paar jaar terug, maar die zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Tzolis was gisteren niet heel bijzonder vond ik. Het gaat natuurlijk over een nacht ijs, maar het is echt nog maar de vraag of deze jongen of die Hlozek zomaar een toevoeging zijn aan dit elftal. Hoe snel speel je het spel van Schmidt en ben je afgestemd op je teamspelers?

Die roep om goals is volgens mij niet nodig, volgens mij heeft Zahavi in zijn carrière vaak genoeg bewezen om de type Kezman te zijn. Met het vertrek van Malen zou het wel prettig zijn om een goed alternatief te hebben, mijn inziens wel de kapstok. Met Max, Mwene, Gakpo en Madueke heb je vier basisspelers die regelmatig de bal in de 16 pompen.
Saibari is underrated.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou in dit team zo graag nog een extra sloper achterin, een complete aanvaller voorin en een aanvallende buitenspeler willen zien. Het zal financieel gezien wel weer teveel gevraagd zijn, maar Gigot, Hlozek/Luuk graag.

Alle overbodige spelers slijten en je hebt met de jonkies erbij een prima selectie.
Last edited by Revolinho on 15 Jul 2021, 12:00, edited 1 time in total.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je echt voor het kampioenschap wil gaan is dat denk ik ook nodig. Welke drie poppetjes dat precies zouden moeten zijn is me om het even. Maar inderdaad een beest van een verdediger, buitenspelers en spits zijn nodig. Achterin een jonge topverdediger met restwaarde zou super zijn. Daarnaast iemand die de concurrentie aan kan gaan met Cody/Noni/Vertessen aan de zijkanten en een toptalent als vervanger van Malen. Met de verkopen van o.a. Dumfries, Malen, Doan, Bruma, Guti en Rosario zou je toch zeker zo'n 75 miljoen moeten overhouden. Investeer daarvan 30 miljoen in deze drie toppers en dan kan het een heel heel mooi seizoen worden.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 15 Jul 2021, 10:23 .....
Die roep om goals is volgens mij niet nodig, volgens mij heeft Zahavi in zijn carrière vaak genoeg bewezen om de type Kezman te zijn. Met het vertrek van Malen zou het wel prettig zijn om een goed alternatief te hebben, mijn inziens wel de kapstok. Met Max, Mwene, Gakpo en Madueke heb je vier basisspelers die regelmatig de bal in de 16 pompen.
Als me gisteren iets heeft bevestigd is dat Zahavi niet de man is die PSV aan een karrevracht goals gaat helpen. Zijn handelingssnelheid is te laag, en wanneer hij in een kansrijke positie komt valt me dat killersinstinct bar tegen. Wanneer Malen weg is moet er zeker een vaardige en efficiënte spits bij komen.
Ribbelchips
Vaste waarde in elftal
Posts: 552
Joined: 03 Jun 2024, 09:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat dit wel verbetert als naast hem niet Vertessen, maar Gakpo komt te spelen. Vertessen speelt net als Zahavi dicht bij de goal waardoor ze allebei minder ruimte krijgen. En de kleine ruimte is van allebei geen specialiteit.

Ik ben van mening dat we teveel kleurloze spelers op de bank hebben. Daar zitten straks Rosario, Teze, Thomas, Mauro, Obispo, Viergever en Gutiérrez. Allemaal leuke meevoetballers, maar niemand die een wedstrijd kan doen kantelen met individuele kwaliteit. Op Ihattaren na misschien...
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Schmidt is het met ons eens:
De coach wil met name voorin graag meer opties. 'Er zullen ook nog jongens vertrekken, maar ik vind dat we niet genoeg aanvallers hebben, over die posities voorin moeten we nadenken. We hebben topspelers nodig voor een lang seizoen met hopelijk Champions League-voetbal. Het is niet genoeg om zestien spelers te hebben. Maar het is ook goed geduldig te zijn, zodat we de beste spelers naar PSV kunnen halen.'
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

#AnnounceHlozek
#AnnounceBoatengorAhmedhodzic
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor missen we een echte killer, ik zou Luuk de Jong zeker toejuichen, vooral met de voorzetten van Max.
Hij kan een bal vasthouden en houdt altijd 2 spelers bezig,waardoor van ginkel,gotze,madueke en gakpo kunnen opstomen.

En toch blijf ik de verdediging ook een zorgenkindje vinden. Bosacgli speelde gisteren prima maar we speelde niet tegen een Europese topclub of een tegenstander zoals ajax of az.

Ik zou zo graag Carlos Salcedo bij PSV willen zien, een Mexicaanse no nonsense verdediger die bij Frankfurt heeft gespeeld en nu bij Tigres speelt.
Zag hem live bij BMG tegen Eintracht in een 3 mans verdediging aan de linkerkant staan, wij kwamen er niet aan te pas!

Dus zou graag Luuk de Jong, Carlos Salcedo,okoye en voor de toekomst van de Ven van Volendam zien komen, en de laatste verhuren. Verder spits Balogun in Engeland ophalen voor een prikkie, Jong,scoort veel als een madueke traject.

Mvogo,viergever,luckassen, rigo, guttierez,rosario,Thomas,mauro,romero,zahavi en bruma zouden van mij allemaal mogen vertrekken naast de vertrekkende Malen en Dumfries.

Weet wel dat dit allemaal niet mogelijk is maar dan is de middelmaat weg

------------drommel---------
Teze---ramalho----salcedo---max
-----propper--------sangare---
Madueke----gotze--------gakpo
------------de jong------------

-------------okoye-------------
Mwene---sambo----obispo--oppegard
-------van ginkel---boscagli-----
Doan--------ihattaren-----vertessen
------------balogun------------

Fofane mee laten trainen.

Bij blessure ramalho, teze op zijn plek
Van ginkel laten spelen ipv Sangare tegen de zwakke broeders thuis
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Boscagli op de bank?

Nee.
Locked