Transferwindow 2021-2022
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Nou ja, naïef denk ik niet. Gini heeft 4 jonge kinderen, ik kan me voorstellen dat hij na een aantal jaar buitenland zegt: het is leuk geweest, ik wil dat ze zo veel mogelijk in Nederland opgroeien. Dus zeker bij een gevoelsmens als Wijnaldum kan het allesbehalve kwaad om ook nu een hengel uit te gooien. Nee heb je, ja kun je krijgen. Een optie is het altijd en al zegt ie nee, dan weet hij in ieder geval dat hij welkom is bij PSV en zitten we in ieder geval weer in zijn achterhoofd voor over een seizoen of twee.
- Ardbeg
- Mister PSV
Nou, de vorige keer dat ik deze discussie had, kwam die speler. Mooi!11 Sir Tinus wrote: ↑06 Apr 2021, 14:02Zeker, ervaren oud PSV spelers, of zelfs oud Eredivisie spelers (Gudelj heb ik al vaak genoemd, maar ook Dembele bv) kun je zeker peilen. Maar Wijnaldum zit toch in een totaal andere situatie? De vraag is of hij naar Barcelona gaat of bij Liverpool blijft. Klopp en Koeman willen hem beide dolgraag, dan is PSV toch in geen 100 jaar op dit moment een optie?Ardbeg wrote: ↑06 Apr 2021, 13:48
Dat weet je eigenlijk ook wel. Ik heb het over een ervaren voormalig PSV speler peilen die zelf zegt:
https://www.psvfans.nl/nieuws/historie- ... n-naar-PSV
Waarom zou je hem dan niet benaderen om te kijken of het een mogelijkheid is?
Spelers als Luuk, Alderweireld, Gudelj, van Aanholt, Strootman Bruma Tete Dembele en Propper kun je best peilen en een vinger aan de pols huoden. Maar Wijnaldum vind ik naief gedacht op dit moment.
-
- Meervoudig international
Ik vind Nemanja Gudelj een intressante naam. Heeft zich in China financieel onafhankelijk gespeeld, waardoor hij het voor de centen niet meer hoeft te doen. Kent de competitie en bewijst in de minuten die hij krijgt bij Sevilla een meerwaarde voetballend te zijn. Speelde in Portugal wekelijks basis en was daar een belangrijke speler. stijlvolle verdedigende middenvelder met de nodige ervaring.
- Grasmat
- Lid van verdienste
Heeft slechts 1 seizoen in China gespeeld. Ben je dan al écht financieel onafhankelijk? Was allesbehalve een hele grote naam toen hij daarheen ging dus zal niet in de allerhoogste salarisschaal hebben gezeten.
Bovendien is Nederland niet zijn geboorteland en staat hij nog tot halverwege 2023 onder contract bij Sevilla waar hij dit kalenderjaar ook nog eens best wel wat minuten speelt. Lijkt me niet dat hij weg wil daar.
Prima naam, dat zeker, maar haalbaar?
Bovendien is Nederland niet zijn geboorteland en staat hij nog tot halverwege 2023 onder contract bij Sevilla waar hij dit kalenderjaar ook nog eens best wel wat minuten speelt. Lijkt me niet dat hij weg wil daar.
Prima naam, dat zeker, maar haalbaar?
-
- Nationale topspeler
Ik zie Wijnaldum niet binnen Engeland verhuizen en niet naar Italië verkassen; indien FC Barcelona (met Koeman) langs komt, is de kans inderdaad groot dat hij naar Spanje vertrekt.
Er zijn echter ook voldoende signalen waaruit blijkt dat niet iedereen zo overtuigd is van een komst naar FCB. Indien dit niet rondkomt, zie ik hem enkel verlengen of naar NL/huis komen. Gini is al lang financieel onafhankelijk en heeft zijn toekomst gewaarborgd.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat in de gezinssituatie ook sprake is van de behoefte om terug naar NL te komen; 4 kinderen, waarbij de oudste richting middelbare schoolleeftijd gaat en zijn door hem zeer gerespecteerde oma inmiddels 90 zou kunnen zijn. Kan me voorstellen dat je de kinderen dan ook dichterbij haar en je ouders
zou willen hebben en dat belangrijker acht dan €.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ging toen 6 miljoen netto verdienen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Ardbeg
- Mister PSV
- Grasmat
- Lid van verdienste
- ShovingNE2
- Site Admin
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Trixm
- Vedette
Maar even heel realistisch. hij verdient 5/6 miljoen per jaar en wil nog minimaal 4 jaar blijven voetballen. Alles leuk en aardig maar PSV gaat hem niet een contract geven voor 4 jaar voor die prijs, terwijl een Barcelona dat - bewonderenswaardig - nog wel gewoon doet. En dan mag je kiezen of je ingespeeld wil worden door De Jong of Messi of door Sangare en Viergever.
We mogen allemaal dromen en ja de transfer van Götze heeft ons laten zien dat in bijzondere situaties een speciale transfer mogelijk is. De uitzondering bevestigd echter altijd nog de regel. Deze transfer zal er dit jaar nog niet komen en het is ook totaal niet realistisch om dit te denken. Moet je voor de zekerheid altijd even polsen voor die 1% kan, tuurlijk, en dat wordt ook wel gedaan.
Saibari is underrated.
- Ailon
- Vedette
De bijzondere situatie is dat de komst van Gotze mogelijk is gemaakt door externe financiers.
Dat is natuurlijk niet een steeds terugkerend verhaal.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Ailon
- Vedette
Van Eerd is een veronderstelling in de media die niet klopt. Net zozeer als dat er geen sprake zou zijn van externe financiering. Klopt ook niet. Daarover is bij PSV nog een flinke interne discussie aan voorafgegaan - bij mijn weten - en het is natuurlijk volstrekt logisch dat PSV dit in de media hardnekkig heeft ontkend en zal bliven ontkennen (in februari nog).
Last edited by Ailon on 06 Apr 2021, 17:12, edited 2 times in total.
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
I dont care wie wat of hoe, Götze bij ons is fantastisch en het is doodzonde dat 50% van de tijd het stadion niet vol kon stromen.
Het gaat ook niet om zoveel mogelijk Götze's binnen te halen maar om een natuurlijke balans te creëeren. Ik denk dat PSV Ajax kan verslaan als we een wat meer ervaren en stabiele selectie hebben met meer pure winnaars erin. Laat AZ Feyenoord en Ajax maar opleidingsploegen zijn, ik zou een moord doen voor een Moreno en Guardado en dan hoeven we er geen 1 euro op te verdienen.
Het gaat ook niet om zoveel mogelijk Götze's binnen te halen maar om een natuurlijke balans te creëeren. Ik denk dat PSV Ajax kan verslaan als we een wat meer ervaren en stabiele selectie hebben met meer pure winnaars erin. Laat AZ Feyenoord en Ajax maar opleidingsploegen zijn, ik zou een moord doen voor een Moreno en Guardado en dan hoeven we er geen 1 euro op te verdienen.
-
- Lid scoutingsteam
Ik geloof overigens best wel dat Wijnaldum ooit nog eens een optie voor PSV gaat worden. Dat zou deze zomer in principe kunnen, maar ik acht het waarschijnlijker dat hij nog twee jaar bij een mooie Europese club gaat ballen alvorens hij terugkeert naar Nederland. Maar goed: hij is transfervrij zoals het er naar uitziet, dus dan kun je ook gewoon een poging wagen toch? Misschien denkt Gini wel dat het zo wel mooi is geweest in de Europese top en dat hij liever nog een paar jaar voor de prijzen wil spelen bij PSV. Je weet 't niet.
Dat gezegd hebbende: Alderweireld én Wijnaldum zou praktisch al onze problemen oplossen. Dan haal je direct een bak ervaring, leiderschap en kwaliteit in huis. Zet daar fijne voetballers als Götze, Gakpo, Madueke, Boscagli en Teze tussen, zet twee stoomtreinen op de flanken neer en je hebt gewoon echt een fantastisch elftal.
Dat gezegd hebbende: Alderweireld én Wijnaldum zou praktisch al onze problemen oplossen. Dan haal je direct een bak ervaring, leiderschap en kwaliteit in huis. Zet daar fijne voetballers als Götze, Gakpo, Madueke, Boscagli en Teze tussen, zet twee stoomtreinen op de flanken neer en je hebt gewoon echt een fantastisch elftal.
- Ardbeg
- Mister PSV
Moreno en Guardado, wat mis ik die jongens11 Sir Tinus wrote: ↑06 Apr 2021, 15:34 I dont care wie wat of hoe, Götze bij ons is fantastisch en het is doodzonde dat 50% van de tijd het stadion niet vol kon stromen.