ziege maar ook zagge wrote: ↑04 Jan 2022, 12:01
Brael wrote: ↑04 Jan 2022, 11:55Welk hogere niveau? Hij speelt tegen dezelfde tegenstanders waar hij nu ook wekelijks tegen speelt.
Zijn medespelers zijn inderdaad van hoger niveau, maar de meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen, als ze betere spelers om zich heen hebben.
Ehm lijkt me een duidelijk verhaal he... hele spel is sneller, meer druk op prestaties, intensievere trainingen, meer competitie binnen de selectie, sterkere internationale tegenstanders, 'meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen' is volgens mij nogal optimistisch gedacht, als spelers die van een kleine club overkomen al een sterk begin hebben dan volgt er vaak spoedig een dip. Bijv. zo'n Dumfries die er meteen stond en er ook is blijven staan, da's niet bepaald de standaard.
Het veldspel van PSV zal vast wel sneller zijn dan dat van Heerenveen, maar zo enorm snel gaat het bij ons nu ook weer niet. Maar juist dat snellere veldspel heb ik weinig twijfels bij, omdat hij een surplus aan techniek en overzicht heeft, ook als je dat vergelijkt met een aantal concurrenten voor zijn positie binnen onze selectie. Of hij het fysiek aan kan (qua intensiteit van terugverdedigen en van trainingen) daar heb ik wel mijn twijfels bij, dat is ook mijn punt wat ik maakte met de nieuwe speelstijl die hij zich eigen moet maken.
Verder denk ik dat het heel erg meevalt. Europese tegenstanders die het niveau van Feyenoord of AZ ontstijgen zijn er nauwelijks in de Conference League, en als we ze per ongeluk tegenkomen, dan liggen we er na 2 wedstrijdjes waarschijnlijk uit, met of zonder Veerman.
Dat spelers beter gaan voetballen als ze betere medespelers hebben is niet zo zeer "optimistisch gedacht", dat is toch wel een bekend fenomeen (ook onder mensen die zelf wel eens tegen een bal hebben getrapt, maar ik heb ergens het donkerbruine vermoeden dat dat niet voor jou geldt). Medespelers die beter vrijlopen, die een lastige pass beter aannemen, die jouw prachtige lange pass tot doelpunt promoveren in plaats van dat het bij een prachtige pass blijft, die hun tegenstander vaker op snelheid kunnen kloppen, die betere rugdekking verlenen op het moment dat jij balverlies lijdt, het helpt natuurlijk in alle opzichten mee als je met betere medespelers gaat spelen.
Dat spelers ongetwijfeld een terugslag krijgen, dat staat daar los van. Weinig carrières gaan in een rechte lijn omhoog zonder dipjes.