PSV Jeugdopleiding Algemeen
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Scheelt wel dat Sealy en Colyn gehuurd zijn. Niets zo moeilijk als om in te schatten of de potentie er ook daadwerkelijk uit kan komen, dus dan zijn constructies als deze wel prima om het risico op miskoop te minimaliseren.
- El Sordo
- Vedette
Dat geldt, inderdaad, toch voor alle jeugdspelers? Op die leeftijd gaat ontwikkeling zo snel (of niet) dat het achteraf altijd makkelijk praten is. Uiteindelijk is er voortdurend slechts een handvol jeugdspelers dat de stap naar het eerste kan zetten en nog een kleiner handjevol dat daar vervolgens echt van waarde is en uiteindelijk een volgende stap voorwaarts kan zetten. Of ze dan uit Stratum, Leeuwarden of Dallas komen lijkt me niet echt interessant.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Zeker. Maar niet-EU spelers zijn duurder toch? Los van dat je ze nog van een andere club moet kopen en overhalen Is het salaris ook meer dacht ik. Dat maakt het verschil wel navenanter dan bij echte eigen jeugdspelers.El Sordo wrote: ↑09 Apr 2022, 10:55Dat geldt, inderdaad, toch voor alle jeugdspelers? Op die leeftijd gaat ontwikkeling zo snel (of niet) dat het achteraf altijd makkelijk praten is. Uiteindelijk is er voortdurend slechts een handvol jeugdspelers dat de stap naar het eerste kan zetten en nog een kleiner handjevol dat daar vervolgens echt van waarde is en uiteindelijk een volgende stap voorwaarts kan zetten. Of ze dan uit Stratum, Leeuwarden of Dallas komen lijkt me niet echt interessant.
- El Sordo
- Vedette
Geldt dat ook voor spelers die nog geen 18 zijn als ze hier komen?Grasmat wrote: ↑09 Apr 2022, 10:59Zeker. Maar niet-EU spelers zijn duurder toch? Los van dat je ze nog van een andere club moet kopen en overhalen Is het salaris ook meer dacht ik. Dat maakt het verschil wel navenanter dan bij echte eigen jeugdspelers.El Sordo wrote: ↑09 Apr 2022, 10:55
Dat geldt, inderdaad, toch voor alle jeugdspelers? Op die leeftijd gaat ontwikkeling zo snel (of niet) dat het achteraf altijd makkelijk praten is. Uiteindelijk is er voortdurend slechts een handvol jeugdspelers dat de stap naar het eerste kan zetten en nog een kleiner handjevol dat daar vervolgens echt van waarde is en uiteindelijk een volgende stap voorwaarts kan zetten. Of ze dan uit Stratum, Leeuwarden of Dallas komen lijkt me niet echt interessant.
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Lid 2e elftal
Het lijkt mij logisch dat er af en toe spelers vóór de breedte gehaald worden, dit kunnen spelers zijn die bevoordeeld zorgen dat het team wat meer fysiek heeft. Verder heb je ook te maken met het beschikbare budget voor jong PSV.
-
- Vedette
- Ren Höek
- Vedette
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
- Heruone
- Lid scoutingsteam
O18 speelt nu tegen AZ. Man man man, wat is dit echt een slechte lichting. Zoveel passes verkeerd, aannames slecht. En de laatste linie, pff. Dat is echt dramatisch niveau.
Babadi enigste smaakmaker. En Peersman staat nu te keepen, die heeft er verdomme al een paar heerlijke ballen uitgehouden.
Babadi enigste smaakmaker. En Peersman staat nu te keepen, die heeft er verdomme al een paar heerlijke ballen uitgehouden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Legende
O18 is ook een hele matige lichting. Ik verbaas me dan ook dat ze kampioen zijn geworden en nu weer om het kampioenschap meedoen. Iets wat wel een opsteker zou kunnen zijn, omdat de veel meer interessante O17 dan volgend seizoen als O18 in de Youth League zou kunnen gaan spelen.Heruone wrote: ↑23 Apr 2022, 14:56 O18 speelt nu tegen AZ. Man man man, wat is dit echt een slechte lichting. Zoveel passes verkeerd, aannames slecht. En de laatste linie, pff. Dat is echt dramatisch niveau.
-
- Nationale topspeler
-
- Nationale topspeler
En er wordt momenteel aardig wat geschoven met talenten. Niet alleen doorgeschoven, maar ook terug. Zo zat Sami Bouhoudane ineens met zijn eigen lichting op een toernooi van Al Wahda, terwijl hij normaliter 2 leeftijdscategorieën hoger speelt.
Men wil geboren aanpassers ontwikkelen, dus wordt er weinig in vaste teamsamenstellingen gespeeld. Opletten dat men hier niet te veel in doordraait, want dan kan het ook ten koste van ontwikkeling gaan.
-
- Lid scoutingsteam
Dat is vrij logisch als je kijkt naar wie er uit deze generatie allemaal al door omstandigheden en kwaliteiten zijn doorgestroomd.kastoekast wrote: ↑23 Apr 2022, 17:22 Babadi, Jimenez, Gonzaga, Houben en Rovers. In hun zie ik wel iets. De rest is gewoon niks.
Peersman, Comenencia, Van der Blaak, Bakayoko speelden dit seizoen voor onder 18 deden het goed.
Daarnaast zijn: Seelt, Fofana, Oppergard, Leysen, Tielemans, Nassoh, Bodak, Van Lare allemaal van deze generatie.
-
- Veelbelovend talent
Welke spelers vielen nog meer op? In zowel positief als negatief oogpunt?Heruone wrote: ↑23 Apr 2022, 14:56 O18 speelt nu tegen AZ. Man man man, wat is dit echt een slechte lichting. Zoveel passes verkeerd, aannames slecht. En de laatste linie, pff. Dat is echt dramatisch niveau.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
De gehele laatste linie is gewoon echt niks. Echt kwaliteitsarm. Aanvallend is Houben van origine een groot talent, alleen die mist echt explosiviteit, diepgang en variatie in zijn spel. Op het middenveld is Jiminez altijd een groot talent geweest, alleen dat vind ik inmiddels ook een gevalletje Rigo. Mist fysiek, explosiviteit, defensieve kwaliteiten, duelkracht. Teert op een geweldige trap, maar dat is het.rick_burgsteden wrote: ↑24 Apr 2022, 12:18Welke spelers vielen nog meer op? In zowel positief als negatief oogpunt?Heruone wrote: ↑23 Apr 2022, 14:56 O18 speelt nu tegen AZ. Man man man, wat is dit echt een slechte lichting. Zoveel passes verkeerd, aannames slecht. En de laatste linie, pff. Dat is echt dramatisch niveau.
Er zijn mi twee spelers die echt goed zijn/waren. Dat is 1. Peersman. Hem zie ik 1 wel halen tbh. En 2. Babadi. Die voetbalt zo ogenschijnlijk makkelijk. Hij mag nog wel fysiek stappen zetten, maar anderzijds moet ook gezegd worden dat hij in de kwaliteiten zonder bal veel beter ontwikkeld is t.o.v. bijv. een Ihattaren dat was.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Vandaag aax-PSV bij de o17. ajax kon laatst kampioen van de voorjaarscompetitie worden tegen feyenoord, maar verloren toen. Als PSV vandaag wint is het kampioen van de o17 competitie. Wint ajax of speelt het gelijk is er op 7 mei een beslissingswedstrijd.
De wedstrijd begint om 12:30.
De link waarop je de wedstrijd kan zien.
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-o17- ... itzending/
Hierbij de opstelling.
De wedstrijd begint om 12:30.
De link waarop je de wedstrijd kan zien.
https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-o17- ... itzending/
Hierbij de opstelling.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Whahaha, die commentator zo van "ja, nog een halfuur, het halfuur van de waarheid voor Ajax waarin het moet gebeuren". 2 sec later is het 0-2