Demenkovets wrote: ↑03 Sep 2021, 12:41
Ach, het was bovenal toch vooral een forumhype?Instand gehouden door wat al dan niet dubieuze insiders die maar bleven beweren of insinueren dat hij echt op het punt stond om te tekenen.
Bij een te realiseren transfer zijn een drietal onderhandelsituaties betrokken.
a. tussen verkopende en kopende club
b. tussen speler (en zaakwaarnemer namens hem) en kopende club
c. tussen zaakwaarnemer (c.q. tussenpersonen) persoonlijk en kopende club.
Als een van deze onderhandelingen geen overeenkomst oplevert dan gaat de transfer niet door.
Zo simpel of misschien ook wel zo complex is het in feite.
Vaak spelen ook nog voorcontracten (of voorovereenmosten) een rol. Maar die zijn vrijblijvend en kunnen wettelijk niet afgedwongen worden omdat zij geen arbeidsovereenkomst inhouden.
Nou ja, we zullen zien hoe hij het in Turkije gaat doen (net als Kim). Misschien de zoveelste in de rij die hier langere tijd massaal omhooggeschreven werd en uiteindelijk toch niet echt enorme potten bleek te kunnen breken.
Dat valt toch wel mee? De enige die hier chronisch omhoog worden geschreven zijn Tzolis en Hlozek.
Garrincha wrote: ↑03 Sep 2021, 12:25
Inhoudelijk kan ik er weinig over zeggen maar in algemene zin: niet alles geloven wat je leest of hoort in de media
Ik zie dat deze jongen in Turkije vooralsnog niet de pannen van het dak speelt. Staat op 3 goals en 2 assists. Laatste 3 wedstrijden was ie geblesseerd. Daarvoor ook geen onbetwiste basisspeler.
Nou ja, we zullen zien hoe hij het in Turkije gaat doen (net als Kim). Misschien de zoveelste in de rij die hier langere tijd massaal omhooggeschreven werd en uiteindelijk toch niet echt enorme potten bleek te kunnen breken.
Dat valt toch wel mee? De enige die hier chronisch omhoog worden geschreven zijn Tzolis en Hlozek.
Berisha en Kim hebben ook wel chronisch hoge ogen gegooid
Zoiets kan je natuurlijk nooit weten. Hier werden ook spelers als Bjorn Vleminckx en Vincent Janssen topscorer. Buiten Nederland negens wat gepresteerd. Zo zijn er ook tal van spelers die het enkel buiten Nederland hebben laten zien. Maar dat Berisha niet top presteert in Turkije klopt.
Van iemand die vorig jaar 14 goals in 28 competitiewedstrijden en 4 goals in 6 CL wedstrijden maakte mag je wel wat meer verwachten in die Turkse kutcompetitie.
Josef Dettelbacher wrote: ↑10 Jan 2022, 22:04
Ik zie dat deze jongen in Turkije vooralsnog niet de pannen van het dak speelt. Staat op 3 goals en 2 assists. Laatste 3 wedstrijden was ie geblesseerd. Daarvoor ook geen onbetwiste basisspeler.
Zijn we hier aan een miskoop ontsnapt?
Ik waardeer de mensen die hier meer weten over de spelers buiten de top 6 a 7 competities maar dit zijn geen cijfers die passen bij de hoop die sommige hadden hier.
Ik sprak begin van het seizoen met iemand die voor Fenerbache was en die zei echt dat Berisha hun beste aanvaller is. Echter is die coach iemand die soms gekke keuzes maakt.
Kim doet het wel uitstekend las ik, die gaat nog wel een toptransfer maken.
ComeOnPSV wrote: ↑10 Jan 2022, 22:55
Ik sprak begin van het seizoen met iemand die voor Fenerbache was en die zei echt dat Berisha hun beste aanvaller is. Echter is die coach iemand die soms gekke keuzes maakt.
Kim doet het wel uitstekend las ik, die gaat nog wel een toptransfer maken.
Echt, hij doet het wel erg goed inderdaad. Het zou met zijn spel een uitstekende vervanger voor Ramalho zijn met zijn fore-checking. Vooruit verdedigen is aan hem wel besteedt.
Helaas gaat Fener dat waarschijnlijk niet doen.
Fenerbahçe zelf doet het erg matig 17 punten achter op Trabsonspor op een beschamende 5e plek. Galatasaray helemaal idioot slecht seizoen, heel bizar.
Ik moet zeggen dat ik geen Fener kijk, maar het zijn inderdaad geen goede cijfers. Wat haaks staat op zijn periode in Salzburg want wie daar de cijfers onder de loep neemt en de videobeelden ziet dat het echt een wel prima speler is.
Misschien kunnen wij Berisha alsnog overnemen van Fener komende zomer. Heb nog steeds wel vertrouwen in hem en past goed bij het spelletje dat wij spelen.
We zullen dit soort "gokjes" moeten blijven nemen. Spelers die de sterren van de hemel spelen bij Fenerbahce, komen niet naar PSV.
Je moet dus zoeken naar spelers die niet de sterren van de hemel spelen bij Fenerbahce, of spelers die wel de sterren van de hemel spelen maar dan bij kleinere clubs. Kortom: scouting. En die is gewoon ruk de laatste jaren bij ons.
Het gaat volgens mij niet om dat je gokjes moet blijven nemen, alleen dat het gerelativeerd moet worden. in de Zomertransferperiode waren alleen Hlozek, Tzolis en Berisha toptargets en musthaves op dit forum, maar geen speler biedt garanties. Daarnaast is een ander ding (feit in mijn ogen) dat spelers uit de Nederlandse competitie chronisch ondergewaardeerd worden. Eigenlijk loopt er nooit iets rond voor PSV .
Brael wrote: ↑11 Jan 2022, 10:15
We zullen dit soort "gokjes" moeten blijven nemen. Spelers die de sterren van de hemel spelen bij Fenerbahce, komen niet naar PSV.
Je moet dus zoeken naar spelers die niet de sterren van de hemel spelen bij Fenerbahce, of spelers die wel de sterren van de hemel spelen maar dan bij kleinere clubs. Kortom: scouting. En die is gewoon ruk de laatste jaren bij ons.
Waarom zouden die niet naar PSV komen? Fener is niks meer en heeft ook amper geld.
De spelers die bij Fenerbahce uitblinken, verkassen voor 15-20 miljoen naar Europese subtoppers die in een aantrekkelijkere competitie spelen en die een grotere bankrekening hebben dan wij.
Ik denk niet dat PSV nog interesse heeft. Het was afgelopen zomer al zo dichtbij een akkoord, dat het ED en de VI er een artikel aan besteedden. Blijkbaar heeft de speler PSV in de maling genomen, dus als ik John was zou ik er niet meer aan beginnen.
Het Kanon wrote: ↑11 Jan 2022, 12:05
Ik denk niet dat PSV nog interesse heeft. Het was afgelopen zomer al zo dichtbij een akkoord, dat het ED en de VI er een artikel aan besteedden. Blijkbaar heeft de speler PSV in de maling genomen, dus als ik John was zou ik er niet meer aan beginnen.
Waarom in de maling? Heeft Veerman Feyenoord ook in de maling genomen? Of Sangare Southampton? Zo gaat dat ooit. Je komt er met een andere club beter/eerder uit. Niets mis mee. Volgens mij was er binnen PSV geen consensus over de toegevoegde waarde van deze jongen.
Brael wrote: ↑11 Jan 2022, 10:53
De spelers die bij Fenerbahce uitblinken, verkassen voor 15-20 miljoen naar Europese subtoppers die in een aantrekkelijkere competitie spelen en die een grotere bankrekening hebben dan wij.
Er zijn in de hele geschiedenis van Fenerbahce precies 4 spelers die 15mil of meer opgeleverd hebben...
Wat ik heb begrepen heeft ROGON ook een dubieuze rol gespeeld in het geheel. Als je Berisha wilde aantrekken, moest je ook Max Meyer er direct bijnemen. Het is daarom ook geen toeval dat beide op dezelfde dag zijn vertrokken naar Fener.