Peter Bosz
- ShovingNE2
- Site Admin
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Verbetering van het scan gedrag wanneer dit onvoldoende is
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Dacht ik al. En dan bedoelt Peter herstelvermogen in het veld of qua fitheid?
- TheSyb
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV (duh)
Ik denk in deze context het laatsteStandbeeld wrote: ↑10 Jun 2023, 16:52Dacht ik al. En dan bedoelt Peter herstelvermogen in het veld of qua fitheid?
- ShovingNE2
- Site Admin
Lijkt mij fijnheid. En dat zijn gegevens die clubs met elkaar delen.Standbeeld wrote: ↑10 Jun 2023, 16:52Dacht ik al. En dan bedoelt Peter herstelvermogen in het veld of qua fitheid?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ComeOnPSV
- Vedette
- ShovingNE2
- Site Admin
Nieuwe tabblad. Kut autocoureur.
Edit: dat dus
Edit: dat dus
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Enorm veel zin in een trainer die eindelijk wel het vereiste inhoudelijke verstand heeft voor de trainersjob Enorm benieuwd hoe zich dat proces de komende weken gaat vertalen, gezien Bosz bij Dortmund/Leverkussen over het algemeen vrij snel zijn speelstijl geïmplementeerd kon krijgen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ja, zeker bij Dortmund had hij het er binnen vier maanden in gekregen om zelf eruit gegooid te worden.Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 17:21 Enorm veel zin in een trainer die eindelijk wel het vereiste inhoudelijke verstand heeft voor de trainersjob Enorm benieuwd hoe zich dat proces de komende weken gaat vertalen, gezien Bosz bij Dortmund/Leverkussen over het algemeen vrij snel zijn speelstijl geïmplementeerd kon krijgen.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Tja, als hij in die tijd nou een gelukspet had hé. En daar elke persco over ging praten...Thijs wrote: ↑10 Jun 2023, 17:29Ja, zeker bij Dortmund had hij het er binnen vier maanden in gekregen om zelf eruit gegooid te worden.Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 17:21 Enorm veel zin in een trainer die eindelijk wel het vereiste inhoudelijke verstand heeft voor de trainersjob Enorm benieuwd hoe zich dat proces de komende weken gaat vertalen, gezien Bosz bij Dortmund/Leverkussen over het algemeen vrij snel zijn speelstijl geïmplementeerd kon krijgen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Lid van verdienste
Dan had ie wel een van de 20 wedstrijden mogen winnen voor zijn ontslag. En meer dan 2 punten moeten pakken tegen APOEL Nicosia…
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Gelukkig niet 0 uit 3 uit tegen de hekkensluiters haha. En dat eerste klopt overigens niet ;)
-
- Legende
Bosz is een trainer met visie en de benodigde ervaring. PSV een club die wat butsen heeft opgelopen, maar waar wel de bezem doorheen is gegaan het afgelopen jaar en waar er weer iets meer mogelijk is dan de laatste jaren. Ik kijk er naar uit en op voorhand juich ik deze samenwerking toe.
Maar voor de rest ging het wel zo lekker met professor Peter dat ze hem in januari buiten flikkerden. van Nistelrooy heeft een wanprestatie geleverd tegen degradatiekandidaten, maar sinds 2008 is er geen trainer die tegen 010 en 020 ongeslagen is geweest, wat Ruud wel
Is gelukt (en bovendien 5 keer gewonnen heeft van de 6). ;-)
-
- Lid van verdienste
Hij won toch zijn eerste 7 wedstrijden, maar won in de 20 wedstrijden erna toch niks?
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Altijd prettig als er mensen zijn die serieus gaan happen
On a serious note: als er mensen zijn die serieus denken dat Ruud “farce van een trainer” van Nistelrooij inhoudelijk als vakman een betere trainer is dan Peter “professor” Bosz zou ik een dringende afspraak bij de (voetbal)dokter adviseren
On a serious note: als er mensen zijn die serieus denken dat Ruud “farce van een trainer” van Nistelrooij inhoudelijk als vakman een betere trainer is dan Peter “professor” Bosz zou ik een dringende afspraak bij de (voetbal)dokter adviseren
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het waren er als het goed is maar slechts 12 waarbij een bekerwedstrijd tegen een 2e klasser niet meegerekend. Een statistiek waar Alfred Schreuder overigens jaloers op is.
https://www.transfermarkt.nl/peter-bosz ... 2017-12-09
-
- Internationale topspeler
Interessant, maar heb toch wel wat vraagtekens. Sowieso vraag ik me af hoe hij er zelf op terug kijkt, als een succes of juist niet. Ik had overigens liever een analyse gezien over onze nieuwe trainer waarom het juist niet mis ging....ShovingNE2 wrote: ↑10 Jun 2023, 16:23Zeker. Goede analyse waarom het mis ging bij clubs.Rikkert1234 wrote: ↑10 Jun 2023, 12:03 Staan er interessante dingen in dit artikel?
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-leerd ... -avonturen
Frankrijk ging een verdediger muiten en kreeg wat spelers mee bijvoorbeeld. Lui volk ook die spelers vergeleken met andere clubs. Bij Leverkusen stapte hij eenvoudig in want Schmidt.
Hij vindt de Nederlandse opvatting dat men een bepaald systeem speelt en daar de hele wedstrijd aanvast houdt ouderwets. Hij past het aan als de wedstrijd daarom vraagt zoals Nagelsmann dat soms 3x per wedstrijd doet. Maar meer Duitse clubs spelen meerdere systemen per wedstrijd.
Rob Maas is de koning van de spelhervattingen.
Bosz gaat op drie zaken letten bij aantrekken spelers naast kwaliteit: blessure gevoeligheid, arbeidsethos en herstelvermogen.
Als hij zo flexibel is waarom kon hij bij Dortmund niets bedenken nadat tegenstanders zijn formule hadden gekraakt?
Waarom ging die verdediger muiten bij Lyon? Waarom kon hij dat niet managen?
Bij Lyon heeft hij niet bepaald boven verwachting gepresteerd. Bij Dortmund keihard gefaald. Bij Leverkussen deed hij het 2 jaar top maar ook daar kreeg hij het niet voor elkaar om een hele slechte reeks om te zetten. Dat is iets wat wel vaker terug komt bij Bosz. Dat als het slecht gaat of als er eenmaal een slechte reeks is dat die niet meer te stoppen is. Dat moet hemzelf ook wel aan het denken zetten en ik ben benieuwd wat daar aan ten grondslag licht.
“Farce van een trainer” van Nistelrooy heeft in 9 maanden meer prijzen gewonnen op het hoogste nivo dan “professor” Bozs in 15 seizoenen. (2 vs 0).Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 18:11 Altijd prettig als er mensen zijn die serieus gaan happen
- PSVAchterhoek
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Ricardo Pepi
Ik heb inmiddels aardig wat persconferenties van Peter Bosz teruggekeken en ook de analyse die hij deed over twee wedstrijden van Lyon (op VI Pro). Ik moet zeggen dat de manier waarop hij voetbalinhoudelijk praat echt een enorme verademing is ten opzichte van Ruud en mij - ondanks dat ik een klein beetje sceptisch ben over zijn aanstelling - toch meer vertrouwen geeft.
Hij weet verschillende aanvalspatronen goed te duiden evenals het druk zetten op de tegenstander. Daarnaast ziet op het moment dat de tegenstander een aantal kansen krijgt precies waar het fout gaat en hoe dat een volgende keer beter moet. Zijn tactische omzettingen gedurende zijn tijd bij Leverkusen heeft hij ook tot in detail beargumenteerd.
Als ik de persconferenties van Ruud terugluister hoor ik hem nooit iets zeggen over het tactische plan en eventuele omzettingen. Veelgehoorde kreten bij Ruud zijn vaak 'Passie', 'Je moet met 100% de duels in gaan', 'De wil om te winnen' etc. Ik hoop dat PSV met het aanstellen van Peter (voor de lange termijn) eindelijk weer herkenbaar voetbal gaat spelen en we deze lijn de komende jaren ook vast gaan houden (dus niet bij een vertrek van Bosz opeens weer met een Henk Fraser aan komen zetten).
Hup, Peter Sylvester!
Hij weet verschillende aanvalspatronen goed te duiden evenals het druk zetten op de tegenstander. Daarnaast ziet op het moment dat de tegenstander een aantal kansen krijgt precies waar het fout gaat en hoe dat een volgende keer beter moet. Zijn tactische omzettingen gedurende zijn tijd bij Leverkusen heeft hij ook tot in detail beargumenteerd.
Als ik de persconferenties van Ruud terugluister hoor ik hem nooit iets zeggen over het tactische plan en eventuele omzettingen. Veelgehoorde kreten bij Ruud zijn vaak 'Passie', 'Je moet met 100% de duels in gaan', 'De wil om te winnen' etc. Ik hoop dat PSV met het aanstellen van Peter (voor de lange termijn) eindelijk weer herkenbaar voetbal gaat spelen en we deze lijn de komende jaren ook vast gaan houden (dus niet bij een vertrek van Bosz opeens weer met een Henk Fraser aan komen zetten).
Hup, Peter Sylvester!
-
- Lid van verdienste
Oké dan neem ik het terug. Dat bewijst inderdaad wel dat hij heel snel zijn systeem erin had gekregen bij Dortmund.Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 18:13Het waren er als het goed is maar slechts 12 waarbij een bekerwedstrijd tegen een 2e klasser niet meegerekend. Een statistiek waar Alfred Schreuder overigens jaloers op is.
-
- Legende
Van der Wallen heeft Brands aangesteld, Brands, Stewart en Stewart Bosz. Van boven naar beneden heeft iedereen hun eigen keuze nu kunnen neerzetten en dat schept wel een bepaalde band en geeft rugdekking, want dat is iets wat je nodig hebt in periodes dat het minder gaat. Zonder rugdekking had Cocu tot twee keer toe ook niet kunnen overleven.
De keren dat hij eruit moest bij de buitenlandse clubs zullen heus niet elke keer volledig externe factoren zijn geweest en dat Bosz vrijwel niets veel te verwijten, al vind ik zijn Leverkusen periode wel succesvol. De vraag is hoe hij het zal doen bij een Nederlandse club en die factoren waar je dan mee te maken krijgt en ik denk dat je daar bij meerdere clubs positief over kan zijn. Passen zijn ideeën over voetbal en zijn communicatie goed bij een club als PSV en dan denk ik van wel. Zijn buitenlandse avonturen hebben hem denk ik ook wel kennis en ervaring meegebracht.
Wat mijn betreft zijn er heel veel goede voorwaarden dat het op dit moment een hele goede keuze kan zijn die al meerdere keren met dit bijltje heeft gehakt. Bosz mag dan tot nu toe weinig prijzen hebben gewonnen, maar ik denk dat er heel veel ingrediënten aanwezig zijn om de komende jaren op meerdere vlakken te kunnen oogsten.
De keren dat hij eruit moest bij de buitenlandse clubs zullen heus niet elke keer volledig externe factoren zijn geweest en dat Bosz vrijwel niets veel te verwijten, al vind ik zijn Leverkusen periode wel succesvol. De vraag is hoe hij het zal doen bij een Nederlandse club en die factoren waar je dan mee te maken krijgt en ik denk dat je daar bij meerdere clubs positief over kan zijn. Passen zijn ideeën over voetbal en zijn communicatie goed bij een club als PSV en dan denk ik van wel. Zijn buitenlandse avonturen hebben hem denk ik ook wel kennis en ervaring meegebracht.
Wat mijn betreft zijn er heel veel goede voorwaarden dat het op dit moment een hele goede keuze kan zijn die al meerdere keren met dit bijltje heeft gehakt. Bosz mag dan tot nu toe weinig prijzen hebben gewonnen, maar ik denk dat er heel veel ingrediënten aanwezig zijn om de komende jaren op meerdere vlakken te kunnen oogsten.
-
- Internationale topspeler
Ik ken sowieso één iemand op dit forum...(M....V).Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 18:11 Altijd prettig als er mensen zijn die serieus gaan happen
Om een eerlijk en subjectief oordeel te vormen stel ik een XG en XP en een gemiddeld aantal punten p/w vergelijking voor...!
-
- Geselecteerd voor Oranje
Wat er in het artikel staat is dat hij bij Lyon niet de mogelijkheid had om door te selecteren en dat de ervaren spelers die kwamen qua mentaliteit of speltechnisch eigenlijk foute keuzes waren, Boateng, Shaqiri bijvoorbeeld. Ik denk dat hij dat wel degelijk ook als zijn eigen fouten ziet.Ittot wrote: ↑10 Jun 2023, 18:18Interessant, maar heb toch wel wat vraagtekens. Sowieso vraag ik me af hoe hij er zelf op terug kijkt, als een succes of juist niet. Ik had overigens liever een analyse gezien over onze nieuwe trainer waarom het juist niet mis ging....ShovingNE2 wrote: ↑10 Jun 2023, 16:23
Zeker. Goede analyse waarom het mis ging bij clubs.
Frankrijk ging een verdediger muiten en kreeg wat spelers mee bijvoorbeeld. Lui volk ook die spelers vergeleken met andere clubs. Bij Leverkusen stapte hij eenvoudig in want Schmidt.
Hij vindt de Nederlandse opvatting dat men een bepaald systeem speelt en daar de hele wedstrijd aanvast houdt ouderwets. Hij past het aan als de wedstrijd daarom vraagt zoals Nagelsmann dat soms 3x per wedstrijd doet. Maar meer Duitse clubs spelen meerdere systemen per wedstrijd.
Rob Maas is de koning van de spelhervattingen.
Bosz gaat op drie zaken letten bij aantrekken spelers naast kwaliteit: blessure gevoeligheid, arbeidsethos en herstelvermogen.
Als hij zo flexibel is waarom kon hij bij Dortmund niets bedenken nadat tegenstanders zijn formule hadden gekraakt?
Waarom ging die verdediger muiten bij Lyon? Waarom kon hij dat niet managen?
Bij Lyon heeft hij niet bepaald boven verwachting gepresteerd. Bij Dortmund keihard gefaald. Bij Leverkussen deed hij het 2 jaar top maar ook daar kreeg hij het niet voor elkaar om een hele slechte reeks om te zetten. Dat is iets wat wel vaker terug komt bij Bosz. Dat als het slecht gaat of als er eenmaal een slechte reeks is dat die niet meer te stoppen is. Dat moet hemzelf ook wel aan het denken zetten en ik ben benieuwd wat daar aan ten grondslag licht.
Bij Leverkussen was hij in zijn laatste seizoen bij de winterstop nog koploper maar donderde de boel volledig in elkaar door veel blessures achterin zonder juiste vervanging.
Dortmund na een ongelooflijke start een dramatische serie mede door blessures achterin en muitende spelers en tegenstanders die tactisch heel goed de zwakke plekken konden vinden. Zijn speelstijl inbrengen bij een veel meer ervaren groep spelers was blijkbaar moeilijker dan met een jonge ploeg. Hij had geen plan B gaven de analisten aan en was daarin naïef. Het voordeel is dat hij offensief met Luuk altijd naar een plan B kan switchen.
Kortom; kampioenschap is min of meer al zeker.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Eigenlijk zou dit juist een reden/parallel tot succes moeten zijn. Bosz had in bij Dortmund in zijn 15 Bundesliga wedstrijden 6W, 4G, 5V. De hier veelgeprezen Cocu scoorde in zijn eerste 15 ED wedstrijden in 13/14 als hoofdtrainer 5W, 5G, 5V. Als Dortmund Bosz had laten zitten hé... Wat als...Thijs wrote: ↑10 Jun 2023, 18:26Oké dan neem ik het terug. Dat bewijst inderdaad wel dat hij heel snel zijn systeem erin had gekregen bij Dortmund.Heruone wrote: ↑10 Jun 2023, 18:13
Het waren er als het goed is maar slechts 12 waarbij een bekerwedstrijd tegen een 2e klasser niet meegerekend. Een statistiek waar Alfred Schreuder overigens jaloers op is.