Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 20 Jan 2023, 13:44
Juancho wrote: 19 Jan 2023, 21:43 Zonder Gakpo en Noni lever je zoveel (individuele) klasse en rendement in dat je eerder 3de of 4de wordt dan kampioen. Los van alle problemen die Ruudje zelf moet fixen als hoofdcoach.
Hoe kun je dit nu zeggen wanneer er nog versterkingen aan komen? Ik denk dat PSV door de transfer van Noni, eerder beter wordt.
Nou gewoon door het te typen? ;). Ik ga uit van de situatie van NU he. Geen idee wat er bij komt en of PSV daar beter van wordt. Het zal mij totaal niet verrassen als alle hoop die velen hier volgens mij hebben gebasseerd is op lucht en we het uiteindelijk moeten doen met 1 of 2 vervangers die by far niet het niveau echt weer fors omhoog trekken. De bekende excuses direct na afloop transfer window zeg maar.

Daarom kan ik dit zeggen, omdat ik momenteel zover ben (door de laatste jaren, laat dat duidelijk zijn) dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in de bepalers bij PSV. En nee, ook niet in Brands als TD. Laat ze het eerst maar eens zien, praten we dan verder. Tot dan heeft PSV gigantisch veel ingeleverd en heb je nu in mijn ogen eerder te maken met een strijd om plek 3/4 van 1/2.

[mention]Massimo[/mention] je hebt vervangers en je hebt vervangers he. Ik vind juist dat men wel heel erg makkelijk over de situatie denkt. Zo van, we hebben wat miljoenen vrij dus alles komt goed met de juiste spelers. Dat is naar mijn mening vooral gebaseerd op hoop. Eerst moet je die klasbakken maar zien te vinden deze 1,5 week en daarna moeten ze nog maar laten zien dat ze retesnel kunnen aanhaken en PSV beter maken. Let op: beter maken.

Er zit voorlopig een gigantisch gat tussen Gakpo/Noni en hun vertrek en wat men hier vooral hoopt dat nu gaat gebeuren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Juancho wrote: 20 Jan 2023, 13:59
Armada wrote: 20 Jan 2023, 13:44

Hoe kun je dit nu zeggen wanneer er nog versterkingen aan komen? Ik denk dat PSV door de transfer van Noni, eerder beter wordt.
Nou gewoon door het te typen? ;). Ik ga uit van de situatie van NU he. Geen idee wat er bij komt en of PSV daar beter van wordt. Het zal mij totaal niet verrassen als alle hoop die velen hier volgens mij hebben gebasseerd is op lucht en we het uiteindelijk moeten doen met 1 of 2 vervangers die by far niet het niveau echt weer fors omhoog trekken. De bekende excuses direct na afloop transfer window zeg maar.

Daarom kan ik dit zeggen, omdat ik momenteel zover ben (door de laatste jaren, laat dat duidelijk zijn) dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in de bepalers bij PSV. En nee, ook niet in Brands als TD. Laat ze het eerst maar eens zien, praten we dan verder. Tot dan heeft PSV gigantisch veel ingeleverd en heb je nu in mijn ogen eerder te maken met een strijd om plek 3/4 van 1/2.
Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 20 Jan 2023, 14:02
Juancho wrote: 20 Jan 2023, 13:59

Nou gewoon door het te typen? ;). Ik ga uit van de situatie van NU he. Geen idee wat er bij komt en of PSV daar beter van wordt. Het zal mij totaal niet verrassen als alle hoop die velen hier volgens mij hebben gebasseerd is op lucht en we het uiteindelijk moeten doen met 1 of 2 vervangers die by far niet het niveau echt weer fors omhoog trekken. De bekende excuses direct na afloop transfer window zeg maar.

Daarom kan ik dit zeggen, omdat ik momenteel zover ben (door de laatste jaren, laat dat duidelijk zijn) dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in de bepalers bij PSV. En nee, ook niet in Brands als TD. Laat ze het eerst maar eens zien, praten we dan verder. Tot dan heeft PSV gigantisch veel ingeleverd en heb je nu in mijn ogen eerder te maken met een strijd om plek 3/4 van 1/2.
Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.

Hoezo weten we dat er meerdere versterkingen aan komen? Het is toch gewoon gissen en hopen?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Armada wrote: 20 Jan 2023, 14:02 Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.
Jij doet toch niet veel anders dan jezelf beschermen door de hoop dat er een paar uitstekende versterkingen komen die PSV beter maken? Dat is toch niks meer dan hoop? Enige verschil tussen jou en mij is dat jij denk ik veel meer vertrouwen hebt in het feit dat PSV dit lukt dan dat ik heb. Wat natuurlijk prima is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Juancho wrote: 20 Jan 2023, 14:10
Armada wrote: 20 Jan 2023, 14:02 Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.
Jij doet toch niet veel anders dan jezelf beschermen door de hoop dat er een paar uitstekende versterkingen komen die PSV beter maken? Dat is toch niks meer dan hoop? Enige verschil tussen jou en mij is dat jij denk ik veel meer vertrouwen hebt in het feit dat PSV dit lukt dan dat ik heb. Wat natuurlijk prima is.
Ok. Laten we de komende dagen dan afwachten.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 20 Jan 2023, 14:10
Armada wrote: 20 Jan 2023, 14:02 Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.
Jij doet toch niet veel anders dan jezelf beschermen door de hoop dat er een paar uitstekende versterkingen komen die PSV beter maken? Dat is toch niks meer dan hoop? Enige verschil tussen jou en mij is dat jij denk ik veel meer vertrouwen hebt in het feit dat PSV dit lukt dan dat ik heb. Wat natuurlijk prima is.
Het verschil is dat Armada een stuk dichter bij het vuur zit dus in grote lijnen weet wat er speelt.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De situatie is nu wel veranderd t.o.v. de andere transferperiodes en dat is dat PSV opeens heel dik verkocht heeft. Er in de zomer van 2021 leek PSV voortvarend van start te zijn gegaan, wat uiteindelijk tegenviel en na de verkopen van Malen en Dumfries werd er nog wel wat verwacht totdat De Jong last minute met Vinicius in een klotedeal kwam aanzetten. Gelukkig heeft Fulham hem overgenomen dit seizoen. De afgelopen zomer begon PSV wederom voortvarend, maar heeft heel augustus de verkoop van Gakpo boven de transferwindow voor PSV gezweefd. Uiteindelijk kwam alleen een half fitte El Ghazi die af en toe een bevlieging heeft, maar niet constant genoeg is om goed genoeg te zijn voor de basis van PSV. Verschil was dat er toen niet een grote uitgaande transfer had plaatsgevonden.

Nu met zowel Gakpo als Madueke heeft PSV financieel dusdanig lucht gekregen dat Van Nistelrooij ook het één en ander mag terugverwachten en ze niet alleen nog maar in de koopjes- en huurhoek hoeven te vissen. Ik verwacht nog wel 1 of misschien zelfs 2 huurspelers, maar de situatie is ook voor Van Nistelrooij anders geworden. Een andere situatie maakt ook dat je andere verwachtingen mag hebben en niet copy/paste doet van eerdere periodes.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 20 Jan 2023, 14:33 De situatie is nu wel veranderd t.o.v. de andere transferperiodes en dat is dat PSV opeens heel dik verkocht heeft. Er in de zomer van 2021 leek PSV voortvarend van start te zijn gegaan, wat uiteindelijk tegenviel en na de verkopen van Malen en Dumfries werd er nog wel wat verwacht totdat De Jong last minute met Vinicius in een klotedeal kwam aanzetten. Gelukkig heeft Fulham hem overgenomen dit seizoen. De afgelopen zomer begon PSV wederom voortvarend, maar heeft heel augustus de verkoop van Gakpo boven de transferwindow voor PSV gezweefd. Uiteindelijk kwam alleen een half fitte El Ghazi die af en toe een bevlieging heeft, maar niet constant genoeg is om goed genoeg te zijn voor de basis van PSV. Verschil was dat er toen niet een grote uitgaande transfer had plaatsgevonden.

Nu met zowel Gakpo als Madueke heeft PSV financieel dusdanig lucht gekregen dat Van Nistelrooij ook het één en ander mag terugverwachten en ze niet alleen nog maar in de koopjes- en huurhoek hoeven te vissen. Ik verwacht nog wel 1 of misschien zelfs 2 huurspelers, maar de situatie is ook voor Van Nistelrooij anders geworden. Een andere situatie maakt ook dat je andere verwachtingen mag hebben en niet copy/paste doet van eerdere periodes.
Ik denk dat dat dit nog wel eens tegen gaat vallen. Waarom? Simpel omdat PSV nu niet ineens, omdat we zo'n 80 miljoen aan verkopen hebben gehad, fors kan investeren. Er is al een aantal keren aangegeven dat je eerder in de hoek van Veerman achtig transfers moet denken. Spelers die zo'n 6-8 miljoen kunnen kosten. En die situatie is toch helemaal niet nieuw? Dat kon PSV vorig jaar winter ook. PSV moet nog altijd bezuinigen he. Ja er is wat meer ruimte gekomen maar dat kan de club zoals je weet niet zomaar weer in gaan vullen want dan schiet je er overal weinig mee op. Hele grote aankopen verwacht ik dan ook niet. Misschien zelfs alleen maar 1 of 2 huurspelers die per saldo PSV alleen maar geld kosten. Immer huur.

Dus waarom het nu zo anders is dan na andere verkopen weet ik eigenlijk niet. Het is niet dat we nu ineens 2x zoveel geld te besteden hebben ofzo.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Nee, ik denk inderdaad ook niet dat we nu meer te besteden hebben nadat we ruim 80 miljoen verdiend hebben :mrgreen:
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 20 Jan 2023, 14:43 Nee, ik denk inderdaad ook niet dat we nu meer te besteden hebben nadat we ruim 80 miljoen verdiend hebben :mrgreen:
Al hebben wij 600 miljoen. Zie jij PSV grote aankopen doen van boven die 10 miljoen? Gaat mij erom dat onze vijver om zo maar te zeggen niet verandert tov van bijv. afgelopen winter met een Veerman. We kunnen nu idd vast wel 10 spelers halen a 1 miljoen. De vraag is of je daarmee vooruitgaat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Al hebben we 600 miljoen: een aankoop zou niet primair gedefinieerd moeten worden aan de hand van de hoogte van de transfersom. In de regel zijn duurdere spelers wat beter, ja, maar dat is niet per se een gegeven. Het gaat erom dat PSV de juiste spelers binnen weet te halen en idealiter tegen een zo laag mogelijke prijs, en later een zo hoog mogelijke verkoopprijs. Ik weet van een paar spelers dat PSV ze met interesse volgt (en daar zitten ook spelers van 10+ miljoen bij), maar verder heb ik helemaal geen zicht op de complete lijstjes binnen de club. Laat staan met wie men nu concreet in gesprek is. Weet ik niet zoveel van, kan ik niet veel over zeggen. Dat de vijver niet verandert lijkt me verder nogal logisch, aangezien we ook niet in een structureel andere positie zitten. Maar het blijft me een raadsel hoe je erbij komt dat PSV nu niet veel meer te besteden zou hebben. Natuurlijk wel. Het is niet zo alsof we eerst 80 miljoen aan schulden moeten gaan aflossen voordat we ook maar mogen gaan denken aan wat duurdere transfers.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Armada wrote: 20 Jan 2023, 14:02 Ok, ik snap 'm. Ik vind nu conclusies trekken op basis van wat er nu is misschien wel een vorm van zelfbescherming, maar niet helemaal eerlijk omdat we weten dat er meerdere versterkingen aan komen. Zonder een transfer van Noni was dit hoogstens één (huur) versterking.

Ik denk overigens dat we er beter van gaan worden. Dus ik heb wat meer vertrouwen in de komende dagen.
Het is raar om nu al een voorspelling te doen over de eindstand van de competitie wetende dat er echt nog wel komt maar uitgaande van de situatie zonder inkomende transfers. Dat is vreemd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Moet toch even een compliment maken naar Van Nistelrooij.

Hij verkoopt alles ontzettend goed naar buiten toe. Vertegenwoordigd de club ontzettend goed, zegt geen rare dingen, blijft rustig...Chapeau.
Nu nog tijdens de wedstrijden de juiste keuzes maken Ruud!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Sjorsensjimmie wrote: 20 Jan 2023, 16:07 Moet toch even een compliment maken naar Van Nistelrooij.

Hij verkoopt alles ontzettend goed naar buiten toe. Vertegenwoordigd de club ontzettend goed, zegt geen rare dingen, blijft rustig...Chapeau.
Nu nog tijdens de wedstrijden de juiste keuzes maken Ruud!
Daar sluit ik mezelf bij aan. Ik vind het een van de sterke punten van Ruud: hij draait er nooit omheen en zegt realistisch waar het op staat.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat daarbij de het ontbreken van een taalbarrière ook helpt. Ik vind Slot of Jans ook heel prettig om naar te luisteren namelijk. Terwijl bij Schmidt hij zichzelf veel beter kon uitdrukken in het Duits dan in het Engels.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 20 Jan 2023, 16:37 Ik denk dat daarbij de het ontbreken van een taalbarrière ook helpt. Ik vind Slot of Jans ook heel prettig om naar te luisteren namelijk. Terwijl bij Schmidt hij zichzelf veel beter kon uitdrukken in het Duits dan in het Engels.
Ik denk dat bias daar ook een rol in speelt. Persoonlijk vond ik Schmidt óók gewoon prettig communiceren, maar moet je soms net dat laatste stukje even willen begrijpen. Ben je tegen hem, dan kun je dat stukje net aangrijpen om te zeggen dat ie maar wat lukt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Jans en Slot kunnen zich ook goed verwoorden inderdaad. Maar een Alfred Schreuder en Mark van Bommel bijvoorbeeld weer een stuk minder. Het is zeker niet iedereen gegeven.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

https://nos.nl/l/2460581

Duidelijk dat Ruud hier niet rouwig om is zo te merken.
#simplythebest
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00

Fijn voor Ruud, als beginnend trainer voor de leeuwen gegooid worden bij PSV. Een eerste seizoenshelft met ups and downs. En halverwege wordt ineens 2/3 van je voorhoede weggekocht. Zelfs voor een ervaren trainer is dat lastig te managen. Laat staan voor een beginnende trainer als Ruud.

De hele financiële situatie zal hem neem ik aan verteld zijn. Dus wellicht dat hij al wist dat dit er aan zat te komen. Zeker na het missen van de CL groepsfase. Maar desondanks staan we er op dit moment ontzettend beroerd voor.

Ik vind ook dat men hier erg makkelijk denkt over eventuele versterkingen. Niet alleen zal het lastig zijn om directe inpasbare spelers te halen. De meeste clubs zullen hun basisspelers niet laten vertrekken. Dus je komt uit bij bankzitters en tribuneklanten. Spelers die net uit een blessure komen. Bovendien is het maar de vraag of die gelijk mee kunnen in het spel van PSV, zo midden in het seizoen. Of dat de onderlinge afstemming tussen spelers, het aanpassen aan de taktiek toch tijd kost.
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV

Hoelang nog voordat we gaan concluderen dat ruud niks is?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Dat duurt nog wel even. Want wat kan je Ruud verwijten met deze selectie? Hij heeft geen fatsoenlijke backs, geen vleugelspelers meer en zijn uit vorm zijnde spits mist een strafschop en raakt daarna geblesseerd.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Die conclusie is al een tijdje getrokken. Heel pijnlijk, maar niet geheel verrassend. Volgers van Jong PSV waren al verre van overtuigd. Zonde dat zo'n icoon, dat zelf de juiste route had uitgespeeld, zich heeft laten overhalen en nu vol op z'n bek gaat. PSV moet nooit meer aan zo'n onervaren trainer beginnen.
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Cas wrote: 21 Jan 2023, 21:06 Hoelang nog voordat we gaan concluderen dat ruud niks is?

Jij bent er al mee begonnen.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Die conclusie trok ik afgelopen september al. Redelijke selectie, kan zeker beter, maar het klopt tactisch continu niet. Daar mag je Ruud verantwoordelijk voor houden. Ik vind het ook een totale waste van potentie van bepaalde spelers die je normaal gesproken niet lang kan houden (Xavi, Sangare) om een verloren seizoen te spelen. Met dat soort jongens moet PSV gewoon successen halen. Al doen we in feite nog overal mee natuurlijk, zeker als Ajax morgen wint. Er zit alleen zoveel meer in dit seizoen.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Alles meegemaakt als speler, met de allergrootste trainers gewerkt. Hoe kan je dit dan doen? Hoe kan je zo blind zijn? Echt snap er niks van. Ongekend pijnlijk, de val van zo'n icoon. Maar wat een ongekend slechte trainer is Ruud.
Post Reply