Ajax deel II
-
- Internationale topspeler
Het komt ook deels door de rol van de media.
Elke nieuwe speler of nieuw staflid wordt eerst uitgebreid bewierookt, dus de fans gaan echt volledig geloven dat de nieuwe verlosser binnen is.
Kroes werd door de media continu op een voetstuk geplaatst als de grote redder van Ajax.
Dus die fans zijn volledig gebrainwasht dat dit echt de redding van Ajax is en dan moet alles wijken.
Zelfs Overmars wilden ze allemaal eigenlijk niet laten gaan, want ach, wat had hij nou echt gedaan?
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- De Realist
- Persepolis
- Vedette
-
Het nieuwe 37 graden is 37 graden?Persepolis wrote: ↑16 Apr 2024, 13:15Hij is er, en hij wil het doen. Veel meer is er tegenwoordig niet nodig daar.
- These users thanked the author Ittot for the post:
- Persepolis
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Meervoudig international
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Oooh de designer in mij geniet van hoe subtiel ze die JA in "ajax dood?" hebben verwerkt.
- These users thanked the author Grasmat for the post (total 4):
- De Realist • Balinho • Geissbock • 29.04.2007
-
- Nationale topspeler
- VeresRivne
- Vedette
Zijn natuurlijk twee waarheden, als je het puur over prestaties hebt dan kun je bijvoorbeeld stellen dat van 2010 tot 2022 Ajax altijd top 2 is geeindigd, dat is een serie waar alleen PSV 2000-2008 bij in de buurt is gekomen. Je kunt tegelijkertijd ook zeggen, Ajax is in 1999 en 2000 ook een paar lager dan de top 4 (en dit seizoen ook) geiendigd iets wat PSV sinds 1981 niet meer gebeurd is. Overall ontlopen PSV en Ajax elkaar qua puntenaantallen sinds de eeuwwisseling niet zoveel.Harminator wrote: ↑16 Apr 2024, 12:48Even een serieuze opmerking zonder te willen stoken of provoceren. Maar dit is toch eigenlijk gewoon het echte Ajax?VeresRivne wrote: ↑16 Apr 2024, 11:14 Goed paar dingen,
VEB is altijd erg aandachtsgeil als het om Ajax gaat, die hebben zich heel vaak met Ajax bemoeid, soms hadden ze een punt, soms niet; de afgelopen twintig jaar. Maar Ajax is het perfecte marketingtool om jezelf op de kaart te zetten, er zit onevenredig grote exposure aan vast, dus VEB roert zich graag.
Als de ondernemerskamer de RvC wegstuurt bewijzen ze imo Ajax een dienst. Van Praag was ik al niet kapot van, en als we zo van Scholletje afkomen, driewerf hoera.
De observatie dat Kroes een straatvechter is sja dan ga je toch aan Ten Hag en Steijn denken. Verschrikkelijk dat soort figuren maar zo zitten ze wel in elkaar.
Vwb de lijken van Kroes, ik wacht nog op bevestiging van elders aangezien het van die persoon van wie ik dit heb een terloopse opmerking was, maar het heeft met het zaakwaarnemerscircuit te maken. Opnieuw ik steek er nog niet mijn hand voor in het vuur of het 100% klopt, daarom zal ik er vooalsnog niet verder op in gaan.
Vwb de voorspelling van Shoving, ik ben het voor de uitzondering een keer eens met zijn asgrouwe bespiegeling. Ik ken de clubgeschiedenis goed, en bij vorige crisissen waren er altijd nog wel ergens aanknopingspunten, die zijn er nu eigenlijk amper. Het gaat heel lang duren wil Ajax weer de oude zijn, dit kan een tik gaan worden zoals Feyenoord die in 2008 opliep.
Financieel ziet de media de zaak imo nog niet aankomen maar die staat er een stukje slechter voor dan men nu voor ogen heeft. Ik hou het voor mogelijk dat je straks binnen twee jaar een elftal krijgt wat noodgedwongen echt alleen uit jeugd zal bestaan. Daar ligt dan ook de laatste hoop voor Ajax, de jeugdopleiding was altijd de manier om te herbronnen.
Voor wat die kale capo, eng ventje vind ik het. Maar is wel bekend dat die vaker als gesprekspartner is uitgenodigd, zou me niet verbazen dat die weer ergens om tafel heeft gezeten. Dit soort figuren speelt de grote fan, maar zijn het niet, ze zitten er voor zichzelf. Toen 410 een nieuw vak toegewezen kreeg waarin niet iedereen mee kon was hij zo sluiks om geld te vragen aan mensen voor het voorrecht voor plekken op het vak.
Volgens mij is het vaker hommeles dan rustig. En al decennia lang zit de penoze er in via de zijlijn of direct.
De resultaten en het spel zijn nu dramatisch, maar ook dat is eerder gebeurd. De uitschieters naar boven zijn decennia toch net zo vaak voorgekomen als de dalen?
Als je het over bestuurlijke crisissen hebt, ja die gaan bij Ajax vaak veel dieper dan bij PSV. Onrust is om verschillende redenen altijd wel aanwezig bij Ajax, met name vanwege de organisatiestructuur.
Bij Ajax is het imo wel zo dat ook bijvoorbeeld Europees het hogere pieken heeft gescheerd de afgelopen 50 jaar dan PSV,. tegelijkertijd ook meer blamages heeft gehad tegen kleine clubs.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- ShovingNE2
- Site Admin
Wij vonden dat akkefietje met John en de RvC al een crisis.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Heissenberrug
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Net als jij SM in je naam hebt verwerkt. Subtiel hoor!
- These users thanked the author SKERLA for the post (total 9):
- Woodenshoes • indivisual • StratumZuid • Balinho • Heissenberrug • Iderealist • TylerDurdn • D.Millpants • Batsu
-
- Meervoudig international
Ook toen al een warme club.Heya Hallvar wrote: ↑16 Apr 2024, 13:27 De duistere, armeluisjaren van Ajax, waar ze Van Basten voor een schamele 3 mio gulden aan AC Milan verkochten. Mooie tijd was dat.
Nadat Ton Harmsen op een zondagochtend in september 1998 na een lange lijdensweg overleed, zweeg Ajax in alle talen. Geen rouwbanden bij de spelers, geen minuut stilte, geen rouwadvertentie. In een brief aan de weduwe van Ton Harmsen schreef bestuurslid Hennie Henrichs dat dit was gedaan om escalatie op de tribune te voorkomen, maar de supportersvereniging had wél een rouwadvertentie geplaatst. Het bestuur liet bewust de kans aan zich voorbijgaan om de markante ex-voorzitter, die de club in de roerige periode 1978-1988 had geleid, postuum te rehabiliteren.
De zwartgeldaffaire, waarvoor Harmsen in 1991 tot een boete van 175.000 gulden en een voorwaardelijke gevangenisstraf werd veroordeeld, is hem tot zijn dood blijven achtervolgen. Uit een onderzoek van de fiscale opsporingsdienst FIOD bleek dat Harmsen een centrale rol had gespeeld bij belastingontduiking in transfers van de spelers Soren Lerby, Henning Jensen, Frank Arnesen en Frank Stapleton. Ajax kreeg naar aanleiding van deze geruchtmakende affaire een boete van een miljoen gulden.
Toch vindt Harmsens zoon Sven, die zijn vader regelmatig met raad en daad bijstond, dat Ton Harmsen door het huidige bestuur een betere behandeling had verdiend. ,,Mijn vader was misschien een moeilijke bullebak, maar ook ongelooflijk correct. Hij is van Ajax geen gulden beter geworden. Uit de papieren die nadat hij is overleden zijn gevonden, bleek dat de hele FIOD-affaire hem vijf ton uit eigen zak heeft gekost. De club was financieel een chaos toen hij het overnam. Toch heeft hij zijn voorganger Jaap van Praag altijd hoog gehouden en hem benoemd tot erevoorzitter. Maar als je ziet hoe zijn zoon Michael is omgesprongen met mijn vader, dat heeft niets meer met fatsoensnormen te maken. Die man is in mijn ogen een nul. Het huidige bestuur kon niet eens de beleefdheid opbrengen om een afvaardiging naar de begrafenis te sturen. Waardeloos volk.''
https://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Aja ... itter.html
-
- Vedette
Een kleine voetnoot in de goed-nieuws-show die Ajax dit seizoen is. Ze mogen nog ruim een ton overmaken naar de zaakwaarnemer van Tagliafico, en de proceskosten betalen.
https://www.nu.nl/voetbal/6309251/ajax- ... talen.html
https://www.nu.nl/voetbal/6309251/ajax- ... talen.html
- These users thanked the author Brael for the post:
- Heissenberrug
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het is ook een soort van opportunisme hé. Dat hebben alle supporters, wij ook.Tijn wrote: ↑16 Apr 2024, 13:00Het komt ook deels door de rol van de media.
Elke nieuwe speler of nieuw staflid wordt eerst uitgebreid bewierookt, dus de fans gaan echt volledig geloven dat de nieuwe verlosser binnen is.
Kroes werd door de media continu op een voetstuk geplaatst als de grote redder van Ajax.
Dus die fans zijn volledig gebrainwasht dat dit echt de redding van Ajax is en dan moet alles wijken.
Zelfs Overmars wilden ze allemaal eigenlijk niet laten gaan, want ach, wat had hij nou echt gedaan?
Zo was dat bij Mislintat en Steijn ook het geval. Wij dachten ook ooit dat John de Jong in het begin een wereld TD was en over de aanstelling van V. Nistelrooij was ook louter veel hosanna. Zo werkt het nou eenmaal.
Belangrijke nuances zijn wel dat:D'n Berry wrote: ↑16 Apr 2024, 01:55Er wordt hierom gelachen, maar in het boek soccernomics wordt dit trouwens genoemd als reden om geen Braziliaanse spelers to kopen. Je betaalt altijd een premium bovenop de onderliggende kwaliteit. Net zoals de Brazilië tax bestaat de Ajax tax natuurlijk ook gewoon. @Persepolis zette mooi een aantal achterliggende redenen uiteen maar dat onderschrijft uiteraard alleen maar dat de tax wel bestaat.
Een fijn de fijne dingen van de data revolutie in het voetbal is dat dit soort gedoe langzaamaan gaat verdwijnen. De modellen zijn niet gevoelig voor dit gedoe, scouts en bestuurders wel. Er zijn steeds minder Manchester Utds. (Zelfs zei zijn waarschijnlijk binnenkort niet meer zo stom.)
1. De modellen dezelfde targets zullen aanbevelen en dus meer clubs op dezelfde targets zullen gaan focussen. Ook dan gaat de prijs omhoog. Vraag en aanbod immers.
2. Modellen geven geen indicatie hoeveel een speler precies waard is. Ook dat blijft een fingerspitzengefühl en daarbij speelt de key question hoever je wilt gaan voor een desbetreffende speler ook nog een rol.
En vergeet ook niet. Historie (daardoor wordt die Tax opgebouwd) speelt zeker een rol. Dat zie je ook bij PSV. Memphis moest voor het clubrecord weg. Lozano moest dat weer verbreken. Gakpo moest dat weer verbreken. Madueke moest daar weer in de buurt zitten. En Bakayoko moet dat nu ook weer verbreken. Als PSV straks Babadi of een of andere super talentvolle aanvaller gaat verkopen, moeten zij ook weer dat record gaan verbreken en/of in de buurt zitten.
In zekere zin blijft dergelijke tax altijd een rol spelen. Het verschil is alleen dat clubs zich nu minder blind gaan staren op een market en ipv ook elders hun gems en steals kunnen vinden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Ik weet niet wat je huidige baan is maar ik denk dat je als willekeurige gladde sales persoon prima die zaakwaarnemers wereld in kan. Solliciteren bij zo een SEG en dan moet je gewoon getalenteerde voetballers overtuigen om lekker bij jou te tekenen. Dan een beetje clubs tegen elkaar uitspelen. Als ik bijvoorbeeld kijk naar onze grote vriend Samuel Babadi dan heeft die ook gewoon "maar" een communicatie opleiding gedaan. Het hebben van connecties is daar denk ik gewoon (zoals bijna bij alle sales achtige baantjes) wat je maakt of breekt.Vanthaman18 wrote: ↑16 Apr 2024, 14:27 In een volgend leven, ga ik echt voor een baan als zaakwaarnemer.
- De Realist
Wacht even, wij dachten allemaal dat John een super TD zou zijn en waren allemaal dolblij met Ruud als hoofdtrainer toen hij werd aangesteld?Heruone wrote: ↑16 Apr 2024, 14:45Het is ook een soort van opportunisme hé. Dat hebben alle supporters, wij ook.Tijn wrote: ↑16 Apr 2024, 13:00Het komt ook deels door de rol van de media.
Zo was dat bij Mislintat en Steijn ook het geval. Wij dachten ook ooit dat John de Jong in het begin een wereld TD was en over de aanstelling van V. Nistelrooij was ook louter veel hosanna. Zo werkt het nou eenmaal.
Belangrijke nuances zijn wel dat:D'n Berry wrote: ↑16 Apr 2024, 01:55Er wordt hierom gelachen, maar in het boek soccernomics wordt dit trouwens genoemd als reden om geen Braziliaanse spelers to kopen. Je betaalt altijd een premium bovenop de onderliggende kwaliteit. Net zoals de Brazilië tax bestaat de Ajax tax natuurlijk ook gewoon. @Persepolis zette mooi een aantal achterliggende redenen uiteen maar dat onderschrijft uiteraard alleen maar dat de tax wel bestaat.
Een fijn de fijne dingen van de data revolutie in het voetbal is dat dit soort gedoe langzaamaan gaat verdwijnen. De modellen zijn niet gevoelig voor dit gedoe, scouts en bestuurders wel. Er zijn steeds minder Manchester Utds. (Zelfs zei zijn waarschijnlijk binnenkort niet meer zo stom.)
1. De modellen dezelfde targets zullen aanbevelen en dus meer clubs op dezelfde targets zullen gaan focussen. Ook dan gaat de prijs omhoog. Vraag en aanbod immers.
2. Modellen geven geen indicatie hoeveel een speler precies waard is. Ook dat blijft een fingerspitzengefühl en daarbij speelt de key question hoever je wilt gaan voor een desbetreffende speler ook nog een rol.
En vergeet ook niet. Historie (daardoor wordt die Tax opgebouwd) speelt zeker een rol. Dat zie je ook bij PSV. Memphis moest voor het clubrecord weg. Lozano moest dat weer verbreken. Gakpo moest dat weer verbreken. Madueke moest daar weer in de buurt zitten. En Bakayoko moet dat nu ook weer verbreken. Als PSV straks Babadi of een of andere super talentvolle aanvaller gaat verkopen, moeten zij ook weer dat record gaan verbreken en/of in de buurt zitten.
In zekere zin blijft dergelijke tax altijd een rol spelen. Het verschil is alleen dat clubs zich nu minder blind gaan staren op een market en ipv ook elders hun gems en steals kunnen vinden.
Ik weet niet of het makkelijk terug te vinden is, maar ik denk dat de meningen op zijn minst verdeeld waren, volgens mij over het algemeen zelfs vooral in de richting van "nou ja, we gaan het wel zien" ipv onverdeeld positief, toch?
- These users thanked the author De Realist for the post:
- mr.top
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Wellicht dat ik er naast zit, maar er was na de eerste interviews van Ruud etc. wel een bron van enthousiasme voor mijn gevoel. Daarin speelde o.a. een rol dat heel veel mensen hem nooit als hoofdtrainer hebben gezien bij JPSV/O18 en ongetwijfeld ook dat hij een clubicoon is.De Realist wrote: ↑16 Apr 2024, 14:54Wacht even, wij dachten allemaal dat John een super TD zou zijn en waren allemaal dolblij met Ruud als hoofdtrainer toen hij werd aangesteld?
Ik weet niet of het makkelijk terug te vinden is, maar ik denk dat de meningen op zijn minst verdeeld waren, volgens mij over het algemeen zelfs vooral in de richting van "nou ja, we gaan het wel zien" ipv onverdeeld positief, toch?
Zelfde gold voor mijn gevoel ook bij JdJ. Meesten waren in het begin vrij enthousiast over de 19/20 zomer Totdat het opeens allemaal dramatisch ging...
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
Het ging vanaf het begin al helemaal met peren. Voorronde CL met Derrick en Sadilek achterin, omdat de aankopen nog even op zich lieten wachten. Later bleek dat die gewenste aankopen ook nog eens weggegooid geld waren.
-
- Legende
Was de inspiratie van Kroes niet de film Jerry Maguire? En wie de film kent: dat ging over een zaakwaarnemer die opeens ethisch werd en vond dat de spelers meer persoonlijke aandacht horen te krijgen en dat het minder om geld zou moeten draaien. iets zegt mij dat onze vriend Kroes meer op Cruise (what'sin a name?) wou lijken voor die transformatie. En volgens mij put hij ook veel inspiratie uit de wilm Wallstreet.
Het is en blijft een gladjakker eerste klas. Hulde voor VeresRivne die niet achter de massa aanholt en meer uitzoomed.
Het is en blijft een gladjakker eerste klas. Hulde voor VeresRivne die niet achter de massa aanholt en meer uitzoomed.
- Balinho
Ik denk dat zijn nick stiekem een anagram is van iemand die ontstemd is over die vervelende ontsteking van de luchtwegbuisjes in de longen...
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik ben benieuwd wat de mening van voetballeed is. Die zal ongetwijfeld Kroes > Brands/Earnie vindenMenno1 wrote: ↑16 Apr 2024, 15:09Het is en blijft een gladjakker eerste klas. Hulde voor @VeresRivne die niet achter de massa aanholt en meer uitzoomed.