Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Tjompie
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Mislintat gaat na veelbesproken ontslag bij Ajax aan de slag bij Borussia Dortmund https://www.nu.nl/voetbal/6310021/misli ... tmund.html
Menno1
Legende

Succes Sven. Held voor het leven.

Nu hopen dat hij Ziyech, de Vrij, Almada deze week nog vastlegd.
Asterix
Meervoudig international

Die Mislintat is nou een ex-ajacied die ik al het succes van de wereld gun!
Ich liebe gegenpressung
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Ik ook wat een held. Met die gouden manen en gulle lach. Een nachtmerrie voor Amsterdam.
Balinho
Internationale topspeler

Leest hij hier mee? Zo ja: Viel Glück in Dortmund Sven, im Namen unseres Vereins.
Last edited by Balinho on 22 Apr 2024, 12:54, edited 1 time in total.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Armada wrote: 21 Apr 2024, 17:41
3 sterren ja....omdat hier de landstitels pre-1954 (start eredivisie) worden meegeteld, dus uit het amateurtijdperk.
Anders gewoon 2.

Bij Tahamata denk ik altijd aan dit:
Nog maar 4.959 toeschouwers komen op woensdagavond 3 juni 1987 in de Kuip opdagen voor de laatste competitiewedstrijd van Simon Tahamata bij Feyenoord. Sportief valt er niets meer te winnen in de laatste ronde. Feyenoord is derde geworden, achter PSV en Ajax. De frustratie is voelbaar, zeker als VVV, nummer 5 van de eredivisie, overeind weet te blijven: 1-1.

Twintig minuten voor het einde explodeert de ergernis. Scheidsrechter Eltjo Bulthuis, een 36-jarige beginneling op het hoogste niveau, beseft niet wat hij aanricht met een rode kaart voor de 31-jarige Tahamata, die naar het Belgische Beerschot verhuist. Het is diens tweede gele kaart in de wedstrijd, spelregel-technisch valt niets aan te merken op de straf.

Het begrip voor de sanctie is ver zoek bij de aanhangers én de clubleiding van Feyenoord. Terwijl Tahamata huilend het veld verlaat, maken aanhangers van Feyenoord gebruik van een gat in het hekwerk, dat daar is aangebracht bij een recent concert van David Bowie. De scheidsrechter wordt belaagd, de wedstrijd komt zeven minuten stil te liggen. Politiehonden moeten de fans op afstand houden. ‘Hondelul, hondelul’, dreunt het door het stadion.

Feyenoord-voorzitter Gerard Kerkum komt het veld op en smeekt Bulthuis de rode kaart in te trekken. ,,Ik heb de scheidsrechter proberen duidelijk te maken dat dit de grootste belediging is die hij Simon kon aandoen. Maar de man was niet aanspreekbaar. Hij was volledig over zijn toeren”, briest Kerkum, die in het tumult VVV-coach Jan Reker tevergeefs smeekt om een speler van het veld te halen zodat er met 10 tegen 10 in rustiger verder gespeeld kan worden.

Die taferelen spelen zich allemaal op het veld af, in een grotendeels lege Kuip. Vol als vanouds is het na afloop in de Olympiazaal waar afscheid wordt genomen van zowel Tahamata als Wim Jansen. In zijn boosheid kent Kerkum dan nog altijd geen grenzen. ,,Simon is door de scheidsrechter ter dood veroordeeld, een schande voor het voetbal is het. Wij proberen spelers en supporters tot elkaar te brengen en voor ambiance in het stadion te zorgen, en wie verziekt het dan? De man die het voorbeeld moet zijn”, tiert Kerkum in zijn speech.

Scheidsrechter Bulthuis is ook aanwezig. ,,Ik vind het doodzonde dat dit is gebeurd. Ik ga met een rot gevoel naar huis. Maar als scheidsrechter moet je consequent zijn. Het hek is van de dam als je rekening gaat houden met verjaardagen en afscheidsfeestjes”, houdt Bulthuis vol.

Simon Tahamata slikt alles emotioneel weg, niet alleen door die rode kaart, ook doordat de drie seizoenen bij Feyenoord hem niet hebben gebracht wat hij had gehoopt. ,,Ik ben er stuk van. Het is jammer dat het zo gegaan is. Ik ben een echte Feyenoorder geworden. Helaas is er in de jaren dat ik hier heb gespeeld, niet uitgekomen wat we er allemaal van hadden verwacht.”
These users thanked the author Mr. Spock for the post (total 7):
mr.topTjompieBalinhoTijnJoJoWoodenshoesEenhoopjob
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Tjompie wrote: 22 Apr 2024, 12:15 Mislintat gaat na veelbesproken ontslag bij Ajax aan de slag bij Borussia Dortmund https://www.nu.nl/voetbal/6310021/misli ... tmund.html
Wat is dit voor vage functie?! Is ie niet gewoon de Mart van Dortmund nu? Want voor technisch beleid heb je nu Kehl ondersteunt door Ricken, toch?
mr.top
Internationale topspeler

Tjompie wrote: 22 Apr 2024, 12:15 Mislintat gaat na veelbesproken ontslag bij Ajax aan de slag bij Borussia Dortmund https://www.nu.nl/voetbal/6310021/misli ... tmund.html
Ik hoop nog steeds dat hij een schadevergoeding gaat eisen. Al vrees ik het ergste.
Persepolis
Vedette

Thijs wrote: 22 Apr 2024, 13:08
Wat is dit voor vage functie?! Is ie niet gewoon de Mart van Dortmund nu? Want voor technisch beleid heb je nu Kehl ondersteunt door Ricken, toch?
Klinkt inderdaad als een ondersteunende functie onder toezicht van die 2. Zal niet langer eindverantwoordelijk zijn maar taken krijgen om de hoofdverantwoordelijken te ondersteunen.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

ik zeg: DOEN!

Jur1913
Internationale topspeler

Overmars is nog vrij hoorde ik. Misschien heeft hij wel zin om de rol op te pakken? Hij komt tenslotte uit hetzelfde nest
Persepolis
Vedette

Mr. Spock wrote: 22 Apr 2024, 13:46 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

:tear: deze vrouw weet het verschil tussen fictieve en biografische karakters niet echt volgens mij.
Ardbeg
Mister PSV

Ik hoop dat het gebeurt.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Persepolis wrote: 22 Apr 2024, 15:00
Mr. Spock wrote: 22 Apr 2024, 13:46 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

:tear: deze vrouw weet het verschil tussen fictieve en biografische karakters niet echt volgens mij.
Tegenwoordig maakt dat ook helemaal niet meer uit:

En het grootste gedeelte van alle positieve punten van Cruijff is fictief.
Persepolis
Vedette

Harminator wrote: 22 Apr 2024, 15:30

Verschil is dat ras en huidskleur totaal anders werd gezien in die tijd dan anno 2024. Cleopatra was van Grieks/Macedonisch/(klein beetje) Perzische afkomst en hoogstwaarschijnlijk licht getint. Anno 2024 zou zij blank of wit worden genoemd, maar anno 30-50 v.Chr. niet. Met andere woorden, Elizabeth Taylor was destijds een net zo onnauwkeurige keuze in dat opzicht als Adele James. Blijft een vreemde keuze, mee eens, maar die kunnen er nog een klein beetje mee wegkomen. Wat die vrouw in dat filmpje zegt komt niemand die een serieuze biografische film zou willen maken mee weg :tear:
These users thanked the author Persepolis for the post (total 2):
GrasmatBalinho
TylerDurdn
Internationale topspeler

Harminator wrote: 22 Apr 2024, 15:30

Is toch geheel volgens de recente film/serie trend om roodharige te vervangen door donkere mensen.

Image
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Als ze maar van Poison Ivy afblijven, vind ik alles goed.
Madueke
Legende

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... genda.html
De beste man zit al weken in Engeland, Ajax vindt het allemaal goed en ze betalen gewoon lekker dat miljoenensalaris door :D
These users thanked the author Madueke for the post:
Heissenberrug
Jeronimo
Vaste waarde in elftal

Madueke wrote: 22 Apr 2024, 17:43 https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... genda.html
De beste man zit al weken in Engeland, Ajax vindt het allemaal goed en ze betalen gewoon lekker dat miljoenensalaris door :D
Deze held coacht de jonge gasten dus gewoon vanuit Liverpool..... beste aankoop sinds Sulemani denk ik :tear:
ShovingNE2
Site Admin

Geweldig. Wat een aankoop hé. Meest spectaculaire ooit!!!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Nagalo?

ShovingNE2
Site Admin

Meivakantie? Solliciteren?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ardbeg
Mister PSV

Geen idee, ik hou hun scouting niet in de gaten
Last edited by Ardbeg on 22 Apr 2024, 18:11, edited 1 time in total.
Massimo
Legende

Ronaldio
Meervoudig international

Die duur betaalde Henderson traint op zijn gemakje mee bij Liverpool. In een Liverpool tenue.
En Ajax maar dokken voor zijn salaris! Niet dat hij meetraint bij Ajax voor het groepsproces enzo.
Nee, gewoon lekker in eigen land, bij familie en vrienden.

Locked