DonyellMalen wrote: ↑14 Aug 2022, 22:56
Kijk nu live UD Almeria - Real Madrid. En bij de thuisploeg valt, tevens doelpuntenmaker, Largie Ramazani mij op. Jonge Belg, in de jeugd van Man Utd gezeten.
Explosiviteit, snelheid, diepgang, dribbelvaardig, techniek. Ramazani is op de eerste meters een fenomeen. Met zijn kleine gestalte schiet hij als een springveer bij zijn tegenstander weg. Op snelheid is hij bijna niet te stoppen. De aanvaller is een wapen in de omschakeling en onvoorspelbaar in één-tegen-één-situaties.
Deze jongen is van Jong United overgestapt naar Almeria. Kerkez van AZ kwam van Jong Milan. Is daar niet nog wat te behalen voor PSV? Spelers van Jong elftallen van topclubs oppikken? Mogelijk een jaartje laten rijpen.
Standbeeld wrote: ↑21 Sep 2022, 15:04
Deze jongen is van Jong United overgestapt naar Almeria. Kerkez van AZ kwam van Jong Milan. Is daar niet nog wat te behalen voor PSV? Spelers van Jong elftallen van topclubs oppikken? Mogelijk een jaartje laten rijpen.
Je bedoelt gasten als Simons, Madueke, Malen en eigenlijk nu ook Hoever. We kijken dus wel regelmatig in jeugdopleidingen van topclubs, alleen lijkt dat voornamelijk gericht op Nederlanders. Ik vind het wel een interessante categorie.
Standbeeld wrote: ↑21 Sep 2022, 15:04
Je bedoelt gasten als Simons, Madueke, Malen en eigenlijk nu ook Hoever. We kijken dus wel regelmatig in jeugdopleidingen van topclubs, alleen lijkt dat voornamelijk gericht op Nederlanders. Ik vind het wel een interessante categorie.
Ja, eigenlijk is alleen Malen echt een goed voorbeeld. Simons zat al bij 1, Madueke wilde zelf komen, Hoever zat ook hij 1. Maar snap wat je bedoelt.
Tja, lach er maar om. We moeten 40 miljoen verkopen om break even te spelen. Een TM is er uit gegooid omdat hij die speler niet verkocht heeft.
Dan kan je vergeten dat PSV eventjes 6 miljoen gaat stuk slaan op een rechtsback. Als er al geld vrij komt, dan gaan ze dat eerder investeren in een opvolger van Sangare en/of Cody.
Ben niet kapot van die Van Ewijk. Geen slechte speler hoor maar vraag me af of hij de top aankan en Heerenveen kennende zal hij een miljoen of 6 kosten. Vind ik hem niet waard. Hij zal overigens wel met twee vingers in de neus beter zijn dan Hoever maar dat is André Ooijer op dit moment ook nog.
Menno1 wrote: ↑21 Sep 2022, 23:28
Tja, lach er maar om. We moeten 40 miljoen verkopen om break even te spelen. Een TM is er uit gegooid omdat hij die speler niet verkocht heeft.
Dan kan je vergeten dat PSV eventjes 6 miljoen gaat stuk slaan op een rechtsback. Als er al geld vrij komt, dan gaan ze dat eerder investeren in een opvolger van Sangare en/of Cody.
Ik heb het je in het RvC topic ook al uitgelegd dat er een verschil zit in liquiditeit en vorderingen tegenover nettowinst.
6M voor van Ewijk vind ik wel te rechtvaardigen en behalve dat hij altijd een vooruitgang is t.o.v. Hoever, denk ik ook dat hij op (relatief korte) termijn een acceptabel niveau kan halen. Punt is natuurlijk dat of de scouting niet ergens een goedkoper en tegelijkertijd beter alternatief zou moeten weten, maar dat is een andere discussie.
En laten we vooral blijven stellen dat er geen geld is, dat is altijd goed voor de onderhandeling.
Ja, eigenlijk is alleen Malen echt een goed voorbeeld. Simons zat al bij 1, Madueke wilde zelf komen, Hoever zat ook hij 1. Maar snap wat je bedoelt.
Ja, je moet de categorie "nog net niet goed genoeg" of "valt dit seizoen net buiten de boot en is nog jong" hebben. Die zijn betaalbaar, maar zitten vaak al bijna op Eredivisie-niveau.
Er is interesse van PSV, Feyenoord, Celtic en Lille OSC. VI weet dat Van Ewijk daar op de scoutinglijstjes staat. "Ik weet dat Feyenoord, PSV en een paar buitenlandse clubs me volgen. Dat is natuurlijk heel erg gaaf. Het doet me niet zoveel, ik speel gewoon lekker mijn wedstrijden en zorg dat ik zo goed als mogelijk presteer. Als een club mij wil halen, dan hoor ik het vanzelf wel. Het leidt mij in ieder geval op geen enkele manier af. Ik ben extreem gedreven om te slagen, mijn plafond te bereiken."
Zeker een leuke speler. Speelt bij Heerenveen nu wel als rechterwingback in een 3-5-2. Andere rol dan hij bij ons zou krijgen indien hij hierheen komt.
Als hij zichzelf vergelijk met Dumfries:
‘In aanvallend opzicht soms wat meer schijt hebben. Vaak denk ik: Ik blijf wel achterin, speel op safe. Op zulke momenten dendert hij juist door, hij heeft echt dat lef. In dat opzicht kan het bij mij nog wel wat brutaler.’