Ken hem ook niet goed maar had even de Ligue 1 stats er een tijdje geleden bijgepakt en vond Nice eigenlijk nergens in uitblinken, creëren niet extreem veel kansen ofzo of krijgen ook niet weinig kansen tegen. Viel vooral op dat ze veel de bal op eigen helft hebben, scoren weinig maar krijgen ook weinig goals tegen.
Ik quote mezelf hieronder nog even met de stats;
Sensation wrote: ↑30 Apr 2024, 09:40 Mensen hier die meer kennis hebben over Farioli? Als ik een beetje de stats doorklik van de Ligue 1 overtuigd mij dat niet.
- Presteert zwaar onder wat betreft goals (veel minder goals, 36, dan xG, 46). Qua goals-xG staan ze dan ook onderaan.
- Presteert wel flink over wat betreft tegengoals (veel minder goals tegen, 25, dan xGA, 33). Dit kan vooral komen door de goalie/defensie (een na hoogste reddingspercentage, hoogste clean sheet percentage)
Voor de rest qua stats zie ik weinig bijzonders:
- 4e van onder wat betreft passes into final third
-6e wat betreft voorzetten
- 9e wat betreft passes into penalty area
- 10e wat betreft key-passes
- 12e wat betreft progressive passes
- 11e wat betreft goal creating actions per 90
- 7e wat betreft shot creating actions per 90
- 2e van onder wat betreft tackles+intercepties (en aanvallende speelstijl ofzo maakt niet uit, PSV staat hierin 10e van de ED)
- 8e wat betreft tackles op attacking 3rd (Feyenoord en PSV staan hierin 1 en 2 in de ED)
- 7e wat betreft % balbezit
- 11e wat betreft touches op attacking 3rd
- 1e wat betreft touches op defensive 3rd (veel tikkie breed?)
Oogt voor mij allemaal 'Frank de Boer' achtig, nergens in uitblinken, behalve touches op eigen helft, weinig scoren maar ook weinig tegenkrijgen en de stats tonen niet aan dat je aanvallend dominant bent.
Maar ik kan er natuurlijk gigantisch naast zitten.